Şimdi Ara

Neden mi 1.0 araba aldım? (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
260
Cevap
1
Favori
20.152
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
29 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drofsyaf

    Hocam, bencede İstanbul'da güçlü motora gerek yok. Trafiği gördüğüm kadarıyla berbat ki şu yakıt seviyelerinde ve trafik yoğunluğunda şehirlerarası kullanım hariç "C" Segment ideal geliyor bana. Ancak ben tek kişi veya yeni evli olsam İstanbul'da B hatta A Segmente kadar düşerim(İstanbul'da çok yokuş var mı bilmiyorum gerçi!). Amerika'da yaşasam 2.000 cc'ye bile tenezzül etmem vs.
    Tabi bunlar tercih meselesi. Kimileri var jip harici binemiyor, kimilerinin marka takıntısı var. Ancak bence özel bir tutku yoksa maddi imkanlar dahilinde maksimum fayda sağlamak gerek.(Sadece araba değil her türlü araç vs.)

    Hazır konu açılmışken birşey sormak istiyorum. Hani arabayı 1.500/1.800 bandında kullanıyorum dediniz ya. Araba kaç cc veya benzinli mi dizel mi? Çünkü ben mesela: Araba 1.600 cc 120 hp atmosferik benzinli(LPG). Sürekli LPG'de kullandığım için düz yolda 2.750 devirde vites atıyorum 2.000'e düşüyor 4. vitese kadar böyle devam ediyorum. 4. viteste 2.500'de atıyorum. Yani anlayacağınız vitesten sonra 2.000 devire düşecek şekilde ayarlıyorum. Sadece 1. viteste 2.000 devire gelmeden 2'ye geçiyorum. Son olarak yokuş yukarı 3.000'i zorluyorum. Yokuş aşağı 2.500'de atıyorum. Eğer vitesi attığımda araç 2.000 devirin altında kalırsa hem yakıtı iyi yakmaz hem de araca başka türlü zarar verir gibi geliyor?

    Devir meselesi motordan motora ve sanzimandan sanzimana degisiyor. Misal benim aracim 1.2 motor 80 hp cvt atmosferik benzinli 20 ile giderkende 2000 devirde 100 ile giderkende 2000 devirde cvt yuzunden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drofsyaf

    Hocam, bencede İstanbul'da güçlü motora gerek yok. Trafiği gördüğüm kadarıyla berbat ki şu yakıt seviyelerinde ve trafik yoğunluğunda şehirlerarası kullanım hariç "C" Segment ideal geliyor bana. Ancak ben tek kişi veya yeni evli olsam İstanbul'da B hatta A Segmente kadar düşerim(İstanbul'da çok yokuş var mı bilmiyorum gerçi!). Amerika'da yaşasam 2.000 cc'ye bile tenezzül etmem vs.
    Tabi bunlar tercih meselesi. Kimileri var jip harici binemiyor, kimilerinin marka takıntısı var. Ancak bence özel bir tutku yoksa maddi imkanlar dahilinde maksimum fayda sağlamak gerek.(Sadece araba değil her türlü araç vs.)

    Hazır konu açılmışken birşey sormak istiyorum. Hani arabayı 1.500/1.800 bandında kullanıyorum dediniz ya. Araba kaç cc veya benzinli mi dizel mi? Çünkü ben mesela: Araba 1.600 cc 120 hp atmosferik benzinli(LPG). Sürekli LPG'de kullandığım için düz yolda 2.750 devirde vites atıyorum 2.000'e düşüyor 4. vitese kadar böyle devam ediyorum. 4. viteste 2.500'de atıyorum. Yani anlayacağınız vitesten sonra 2.000 devire düşecek şekilde ayarlıyorum. Sadece 1. viteste 2.000 devire gelmeden 2'ye geçiyorum. Son olarak yokuş yukarı 3.000'i zorluyorum. Yokuş aşağı 2.500'de atıyorum. Eğer vitesi attığımda araç 2.000 devirin altında kalırsa hem yakıtı iyi yakmaz hem de araca başka türlü zarar verir gibi geliyor?

    1.6 Dizel yarı otomatik 105 beygir torku 270 civarı en yüksek yokuşu bie en az 3. vitesde çıkıyorum. yokuşda manuele alıyorum zorlanmasın diye. devir genelde 110 dan sonra 2000 üzerine çıkıyor.
    yüksek devirde hem çok ses yapıyor hemde gereksiz yere arabayı zorlamak mantıklı gelmiyor o yüzden genelde deviri düşük kullanıyorum. manuele alıp özellikle. hem arabayı koruyorsun hemde yakıttan tasarruf.




  • classlord kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam, dizel arabalar o konuda çok iyi hem düşük devirlerde maksimum tork verebiliyor hemde o değeri uzun süre koruyabiliyor. Benim arabada 170 tork var o değeri yakalayabilmem için 4.500 devire çıkmam gerekiyor. Siz 270 nm'yi 2.000 en fazla 2.500'de yakalıyorsunuz ki o kadar torka bile ihtiyaç duymadığınız için erkenden vites atabiliyorsunuz. Dizel arabaların da kendine has güzel tarafları var bence👍.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drofsyaf

    Anladım hocam, dizel arabalar o konuda çok iyi hem düşük devirlerde maksimum tork verebiliyor hemde o değeri uzun süre koruyabiliyor. Benim arabada 170 tork var o değeri yakalayabilmem için 4.500 devire çıkmam gerekiyor. Siz 270 nm'yi 2.000 en fazla 2.500'de yakalıyorsunuz ki o kadar torka bile ihtiyaç duymadığınız için erkenden vites atabiliyorsunuz. Dizel arabaların da kendine has güzel tarafları var bence&#128077;.

    araba, kullananı yormayacak. kaliteli araç rahat kullanım sağlayan araçtır. ben araba kullanırken etrafı seyretmeyi seviyorum. hız sabitleyici , şerit takip asistasını , ses izolasyonu , v.b. bence çok önemli
  • Bilen bilmeyen yazmis arkadas almis ihtiyaclari dogrultusunda kullaniyor Allah kaza bela vermesin.neyin kafasini yasadigi belli olmyayan guruh sallamis kendi cebinden para basip kac araba sahibi olmus elestirinin dozunu tavana cikaranlar
  • Çok küçük motorlu araçlar maalesef bildiğimiz kadar ekonomik değiller. Arkadaşımda i10 vardı 60 km üzeri hızda 5. vites isteyen bir arabaydı. Gaza basmadınız mı gitmiyor, basınca gidiyor ama 7-8 litre yakıyordu.
  • The Schuey kullanıcısına yanıt
    Evet doğru soyluyorsun a3 dsg konusunda da bir ergencik var gozume ilisti
  • Aracı almışsınız iyide yapmışsınız benim görüşüme göre



    Düşük silindir hacmi olan motorlar hakkındaki düşüncem eskiden 1960-1980 li yılların araçlarına baktığımızda 3-4-5litre hacimli motorlar çoğunlukta kullanılıyordu fakat teknoloji yetersiz olduğu için 5 litre araba 210 gibi hızlarda güvensiz duramayacak ve fiziki yapısı rüzgarla başa çıkamayacak şekilde kullanılıyordu peki sonra ne oldu



    1980-2000 li yıllarda 3-4-5 litre araclar dan alınan performans 2.0 dan alınmaya başladı rüzgar direnci düştü yola daha iyi tutunan araçlar yapıldı ama atmosferik olan bu araçlar



    2000-2017 itibariyle artık %100 teknoloji ile donatılmış gerek elektrikli turbo gerek kompresor gerek atık gaz tahrikli turbo bunlarla araçlar patlama yaşadı ve artık silindir hacminin hiçbir önemi kalmadı



    Gelecekte = 200-500cc motorlar elektrik motorlarını besleyecek ve elektrikle seyredeceğiz yollarda biraz kendimizi yenilemeliyiz bildiklerimizi güncellemeliyiz .



    Şahsi düşüncem bu şekilde 1.0 motor alınabilir ama atmosferik olması soru işareti onda da sizin sorununuz yoksa memnunsanız bize laf dusmez sonucta uzun yolu 90 sabit hızla giden sıkılmayan insanlarda var




  • 1.0 da olsa yakıyor arkadaş ş.içinde hiç boşunda ufak motorla eziyet çekmeyin
  • 200-500cc ile bir araci tasiyacak elektrik motorunu besleyecek kadar cok enerji uretmek icin icten yanmalilarin ve alternatorlerin verimlerinin baya baya artirilmasi gerekecektir diye dusunuyorum.
  • suicide kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle okadar yüksek enerjiyi üretebilecek şekilde entegre edimeli ama imkansız değil
  • babamin bir lafi vardir "insan bir seyi dusunebiliyorsa yapilabilir demektir". gun gelir 20cc lik motordan bile cok yuksek miktarda enerji uretilebilir belkide, muhim olan o teknolojinin zamaninin gelmesi. bugun yaktigimiz akaryakit miktari ilk otomobillere gore devede kulak tuyu kadar :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    Hayırlı olsun yaris.guzel.araba. b segment tercih etsem benim tercihim ibiza ya da attrage , space star felan olurdu. .

    Ya da celyyse felan da uygun hem de dizel. Bu yaz 3# bin 1.3 joy sembol alan arkadas vardk. Heralde forum tarihinde en iyi f/p aracini o aldi taniyan varsa konuya cagirsin

    sizinle aynı fikirdeyim..

    konuyu açan arkadaşa

    aracı hayırlı olsun iyi günlerde kullansın.
  • bu da incelemesi

  • bütçeye uyuyorsa ihtiyaçları karşılıyorsa 1.0 arabada alınır, 0.9 arabada alınır. atmosferik olması bazen dezavantaj olsada uzun vadede avantajda olabilir.

    a noktasından b noktasına hele ki büyükşehirlerde 2.0 araba olsa ne olacak.

    1.0 atmosferik arabaya güzel bir lpg sistemi güzel bir lpg ayarı yaptın mı tadından yenmez
  • 2016 model toyota yaris 1.0 life almıştık 2016 kasım'da. o zamanlar 45 bin tl'ye sıfır yaris alabiliyordunuz (!).

    bir sene kullanıp sattım. şehir içi ve tek yaşayan birisi için iyi bir alternatif olabilir. ama kesinlikle doluşup uzun yola çıkmalık bir otomobil değildi. uzun yolda şu anki 1.6 aracımdan daha çok yakıyordu. sebebi belli tabi ufak atmosferik motor + yük + uzun yol. şehir içinde gerçekten ekonomik bir araçtı.
  • 3 yıllık konuya neden şimdi cevap ...

    neise
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    2016 model toyota yaris 1.0 life almıştık 2016 kasım'da. o zamanlar 45 bin tl'ye sıfır yaris alabiliyordunuz (!).

    bir sene kullanıp sattım. şehir içi ve tek yaşayan birisi için iyi bir alternatif olabilir. ama kesinlikle doluşup uzun yola çıkmalık bir otomobil değildi. uzun yolda şu anki 1.6 aracımdan daha çok yakıyordu. sebebi belli tabi ufak atmosferik motor + yük + uzun yol. şehir içinde gerçekten ekonomik bir araçtı.
    Hocam toyota yaris 1.0 modeli, maksimum torkunu 4.300 devirde veriyor. Bu bence yüksek bir rakam, bu yüzden belki performans anlamında üzmüş olabilir. Çok yakmayı LPG ile çözebilirdiniz.

    Bendede 1.0 Dacia Sandero var, değişken subab zamanlama teknolojisine sahip bir motor ayrıca maksimum torkunu 3500 devirde veriyor. Uzun yolda 100-120 arası maksimum torkunu veren devirlerde kullanmış oluyorum doğal olarak ve yormuyor. Yani aslında her 1.0 atmosferik motor bile aynı değil. Maksimum torkunu veren devirde aracın seyir hızında olması yokuşlarda ,sollamalarda avantaj sağlıyor, aracın çekişi stabil kalabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ivenrec

    Hocam toyota yaris 1.0 modeli, maksimum torkunu 4.300 devirde veriyor. Bu bence yüksek bir rakam, bu yüzden belki performans anlamında üzmüş olabilir. Çok yakmayı LPG ile çözebilirdiniz.

    Bendede 1.0 Dacia Sandero var, değişken subab zamanlama teknolojisine sahip bir motor ayrıca maksimum torkunu 3500 devirde veriyor. Uzun yolda 100-120 arası maksimum torkunu veren devirlerde kullanmış oluyorum doğal olarak ve yormuyor. Yani aslında her 1.0 atmosferik motor bile aynı değil. Maksimum torkunu veren devirde aracın seyir hızında olması yokuşlarda ,sollamalarda avantaj sağlıyor, aracın çekişi stabil kalabiliyor.

    Alıntıları Göster
    devir saati olsaydı çevirdiği devir sayısını görebilirdim. devir saati bile yoktu 2016 model arabada

    ben yazın dört kişi bagajı da doldurup memleketime gidiyorum. benzinli yaris'le sollamaya çıkmak hayaldi. bir de lpg taktırsaydım eyvaaah

    ama mesela sizin de dediğiniz gibi her 1.0 atmosferik aynı olmayabilir. neden çünkü bir ablamda i10 1.0 otomatik var. i10 zaten hafif bir araç. performansı benim yaris'e göre daha başarılı bulmuştum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    devir saati olsaydı çevirdiği devir sayısını görebilirdim. devir saati bile yoktu 2016 model arabada

    ben yazın dört kişi bagajı da doldurup memleketime gidiyorum. benzinli yaris'le sollamaya çıkmak hayaldi. bir de lpg taktırsaydım eyvaaah

    ama mesela sizin de dediğiniz gibi her 1.0 atmosferik aynı olmayabilir. neden çünkü bir ablamda i10 1.0 otomatik var. i10 zaten hafif bir araç. performansı benim yaris'e göre daha başarılı bulmuştum.

    Alıntıları Göster
    Yarisin maksimum torku verdiği devir bana göre yüksek, o yüzden bu tür sıkıntılar yaşamanız normaldir. Devir saati olmaması ilginçmiş. Benim önceki aracım 2000 model twingo da yoktu hadi onu anlarımda.. 2016 model arabada olmaması ilginç olmuş.

    Atmosferik araba alırken her zaman maksimum tork ve bunu verdiği devire dikkat etmek lazım.

    LPG doğru ayar ile benzinden farksız performans sergiler. AFR ayarı doğru bir şekilde yapılacak.




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.