Şimdi Ara

Neden Opeth bu kadar iyi? (13. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
505
Cevap
17
Favori
22.633
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Opeth bi kaç yıl sonra metal müzik yapmaz, Dream Theater'da Thrash Metal grubu olur. Aralarındaki en büyük fark budur.
  • Melodi hmm Kalmah diyip gidicem.
  • @Ɛnslaved Gitar caliyormusun? 20 dakikalik sarki calma dayaniklilik isidir kabiliyet degil ,degisen melodiler ritmler cok zor olmadiktan sonra calinir. Ama kusura bakma istedigin kadar dayanikli ol bir Acid Rain, Paradigm Shift veya Universal Mind calmana yetmez. Ben Opeth siradan derken dandik anlaminda soylemiyorum. Bu kadar begenilen grup illaki iyidir sadece dayatildigi kadar tanrisal veya dahice degil. Macasi yiyen yukarida yazdigim sarki gibi sarki besteler ve calar. Sonra dahi deriz ucmus deriz. Dahilik belese dagitilmiyor. Daha cift gitar veya Cacophony olayina girmedim. Senin muzik bilgine guvendigim icin onlari tartisma geregi bile duymuyorum seninle. Buu arada 15-20 dakikalik ucuk sarkilar dinlemek isteyenler Petrucci nin gitarist olarak yer aldigi Explorer`s Club adli calismayi gonul rahatligi ile dinleyebilirler.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmettombak -- 16 Eylül 2009; 18:52:01 >




  • Zaten bir şarkının ne kadar kaliteli olduğunu onun ne kadar zor olduğu belirler değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Futureal -- 16 Eylül 2009; 19:01:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Futureal

    Zaten bir şarkının ne kadar kaliteli olduğunu onun ne kadar zor olduğu belirler değil mi?

    Bak hep savundugumu yine savunuyorum. Bir sarkiyi begenip begenmemen senin kisisel zevkine baglidir. Tamamen manevi ve goreceli birseydir. Sen bir grubu cok seviyorum dedigin zaman ya arkadas neden seviyorsun bu grupta sevilir mi demem diyeyem dersem de en buyuk essegim! Ama sen bir grup icin dahi, tanrisal, ucmus, kacmis dersen bende teknik acidan bunun cevabini veririm. Yoksa benimde hic teknik olmayip da bayildigim bir suru grup var bu da benim kisisel zevkim. Ha bu arada verdigim linkleride incelersen ayni anda hem super teknik hemde super melodik olunabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmettombak -- 16 Eylül 2009; 19:07:11 >
  • dream theater' ın tek gitar kullanmasının nasıl bir durum teşkil ettigini anlamadım zira, oyle bir klavye kullanımı var ki 2. elektro olarak hatta daha fazlası olarak görüyorum. haklısın metal temelini maiden' a -o da bir nevze- benzetebilirsin ama opeth' inde maiden' dan aldıgı seyler vardır. death metali bilmem fazla biliyorsun o temeli hakkında yorum yapamam ama elektro gitar kullanımlarında opeth' in bir kişilik yoktur, bir harmandır. aynı zamanda belki sacma gelicek ama opeth petrucci tonu kullansa yada mike' ın trampetlerini alıp koysak aralarındaki farkın bu kadar cok olacagını sanmıyorum. enstrumanların sound'ları genel sound üzerindeki rifflerle birlikte en onemli unsurdur.

    ikinci paragrafta bir karsılsatırma hatası olmuş, yada mantık hatası diyelim. şimdi opeth' i eger büyük iyi ve dantenin soyledigi gibi deli dehset birşey olarak goreceksek onu queensryche ile falan karsılastırmamız lazım degil mi ? yani gidip çemişkezekli tasfırın ustalarının kurdugu bir grupla degil. ve lütfen bana melodiklik olarak bir operation mindcrime falan cıkardıklarını soyleme ozellikle kendi ilgi alanım olan elektro gitar üstüne soyluyorum bunu. opeth' in cok asırı inanılmaz kullandıgı tek alet akustik gitardır, ki ibo hayranı bıyıklının akustik kullanımına dikkat ettiysen hiç laf atmadım. zira damnation albumu gercekten cok güzeldir. ama ibocunun brutal vokali gerçekten isterlerse cern üzerinde arastırma yapsın, cok rezildir. başka bir grupta daha brutal vokal yapıyordu adını hatırlayamadım su an onda bile daha iyiydi. ve birinin vokalin bir sınıf yaratması onun ne yazık ki iyi oldugu anlamına gelmez. zack de la rocha' da oyle anılıyordu ve vokali bence ratm' a bile uymuyordu ki, ona uymazsa neye uyar. birde dt sadece enstruman kabiliyeti degildir, onların uyumuda bir teknik beceridir.

    bu arada benim mesajlarım silinmeye devam ettikçe yada cacophony gibi gruplar burda asagalandıkça benimde tutumların iddalı ve sert olmaya devam edecektir, tanırsın beni pek taviz vermem




  • Senin hatan Opeth'i Dream Theater ya da LTE ile karşılaştırman. Opeth bu iki gruptan o kadar farklı müzik yapıyor ki. Bi Opeth şarkısında o kadar teknik bekleyemezsin. Senin yaptığın Dream Theater şarkısından brutal vokal beklemek gibi bir şey. Ben Mikael'e Tanrı demiyorum. Sadece mükemmel bir müzisyen. Zaten sana göre birinin dahi olabilmesi için inanılmaz tekniği olması gerekir. Ama ben böyle düşünmüyorum. Mesela Mikael bir dahidir, Adrian Smith bir dahidir, Sergen Akarsu bir dahidir. Yani biri şarkılarında sweep yapmıyor (yapamıyor değil) diye dahi olamaz mı? Şimdi diyebilirsin Petrucci hem inanılmaz beste yapıyor, hem inanılmaz teknik.. E o adam farklı tabi.

    O linkleri açamıyorum da eğer Acid Rain, Paradigm Shift ise onları senin sayende öğrencek değilim.
  • Benim sayemde ogren diye koymadim isteyen acsin dinlesin diye koydum. Niye hemen ataga geciyorsun ki. Burada derdimiz birbirimize gol atmak mi? Sweep yapmiyor yapamiyor olayina girme cok kolay bisey olsaydi herkes pitir pitir sweep atardi zaten bundan emin olabilirsin. Studyoda 10 kayittan birinde adam gibi sweep atip alternative picking ve legato nun dibine vurup album doldurabilirsin ama ak koyun kara koyun zaten konserlerde belli oluyor. O yuzden isteseler calarlar olayina girmeyelim isteyen calsinda gorelim Senin dedigin gibi herkes dahi olsaydi her fiizkci veya matematikci icin dahi derdik. einstein in falan bir onemi kalmazdi. Universite bitirmek dehalik icin yeterli sayilirdi. Adrian Smith efsane midir dibine kadar efsanedir. Deha midir? Hayir degildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmettombak -- 16 Eylül 2009; 19:40:45 >
  • @ahmettombak,Liquid Tension örnekleri verdin,kırdın kalbimi...Opeth mi,DT mi deseler DT derim,benim hayatımın gruplarındandır DT,dolayısıyla yaptıklar her halta bayılırım.6 yaşımdan beri DT'ciyim,demolarına kadar hepsi var bende tarzında seviyorum yani...Acid Rain'i versen Akerfeldt'e çalamaz,evet,zaten önceki mesajımda da yazdığım "tekniklik" bu değildi.Opeth'in şarkıları da progresif gruplarının geneli gibi öyle kolay şarkılar değildir.Bu açıdan bakarsak Pink Floyd'da hiç teknik değil ama "teknik" olarak gösterilen Progressive Rock'ın mihenk taşlarından kabul ediyoruz.Teknik olmak çok geniş bir kavram ve o kavramın biryerlerine Dream Theater gibi Opeth'de tutunuyor ama farklı yerlere tutunuyorlar.Teknik olmak sadece öyle deli gibi hızlı olmak,uçup kaçmak değil...Bu gruplar şarkılara ekledikleri farklı etkileşimlerle de bir nevi "teknik" oluyorlar.İşe sadece gitar odaklı da bakmamak lazım...Sen shred tarzı müzikleri sevdiğin için olaya biraz daha farklı bakıyorsun gibime geliyor,ben olaya tamamen progresif müzik açısından yaklaşıyorum.İşin içine Cacophony falan girecekse Opeth zaten tamemen konu dışı oluyor.Liquid Tension Experiment bile Opeth ile fazlaca alakasızdır,çünkü enstrumental ve tamamen teknik bir projedir.Yine bir noktaya dikkat çekeyim,Michael Angelo Batio'da mesela gitarı yemiş yalamış yutmuş birisi ama adamın bestelerini burnunun üstünde tutan çok az...Burada hiçbir şekilde shred işine laf atmıyorum,ikol adamlarımdan Petrucci'yi hor görmüyorum,shred işini melodikliği ve beste kalitesiyle beceren adama aşırı saygı duyarım.

    @TroopeR
    Dream Theater'ın tek gitar kullanmasının Opeth ile gitar melodileri açısından getirdiği farklılıklar var.Opeth'de bir Petrucci yeteneğinde adam yok ama ben bunu demiyorum.Misal Morningrise albümündeki Mercyful Fate'i andıran simetrik çift gitar melodileri Dream Theater'da yoktur fakat onun yerine Dream Theater'da "Rush melodileri" dediğimiz,özellikle Images And Words'de ve son albümdeki The Best Of Times'da görülen "döngülü" melodiler vardır.Burada kabaca anlatmak istediğim iki gitar konsepti melodik anlayış ve temelleri de değiştiriyor.Judas Priest ve Black Sabbath arasındaki fark gibi,sonuç itibariyle ne oldu,Black Sabbath Doom Metal'i doğururken,Priest ise Speed Metal'in tohumlarını verdi.Son albümlerden bir Petrucci tonunu ve ya Portnoy atağını Opeth'in son albümlerine koysan deli sırıtır.Portnoy'un Jazz-vari atraksiyonları artık pek yokken,Martin Lopez'in Ghost Reveries'teki çoğu vuruşunda Jazz dokusu vardır.

    İkinci paragrafımda ise bir karşılaştırma hatası yok.Çünkü subjektif görüşüm değil.Progressive Metal/Rock konusunda "otorite" olarak kabul edilen ProgArchives'e bakabilirsin ya da iki tarzı da dinleyenlerle sohbet edebilirsin.Sana Opeth ismini kesinlikle söyleyeceklerdir.Progressive Metal'in seksenler koluna burada çok bakmayın,Operation:Mindcrime dışında '80lerde gelmiş bir Prog-Metal şaheseri pek yoktur.(Fates Warning'in işleri de çok iyiydi de magnum opusları değildi.)Progressive Metal'in zirvesi doksanlı yıllarda olmuştur.Başta Dream Theater,sonra Symphony X,ardından Pain Of Salvation ve Opeth yükselmişlerdir.Şimdi sen kendi bakış açınla Operation:Mindcrime'ı herhangi bir Opeth albümünün yanına koymayabilirsin.Ben de aynı şekilde Dream Theater'ın Awake'ini çok önemli görürüm,yanına O:M dışında albüm koymam.Ama genel geçer şeyler var,ben misal In Flames'i pek sevmem ve At The Gates'in devamı olmalarına rağmen asıl malı cukkaladıklarını düşünürüm ama bu görüşüm onların Melodic Death Metal adına olan önemlerini azaltmaz.Bugün bir Melodic Death Metal üzerine otorite olmuş bir site olsa,o sitede In Flames adı %150 geçecektir.Olmalıdır da...Opeth'de aynı şekilde,olay "Queensryche'nın yanına Opeth'i koyamazsın." değil...Bu grup şu an Progressive Metal üzerinde bir etkiye sahip,önemli bir grup...Senin bakış açın bence biraz subjektif,yani sen zevkine göre Queensryche'nin yanına Opeth'i koymayabilirsin,en doğal hakkındır ama ben burada Opeth'i savunmaktan çok daha genel bir özet yapmaya çalışıyorum.Yani herhangi bir Opeth albümünü Operation:Mindcrime ile karşılaştıramam ben,yanlış olur.Temelde progresif gruplar olsalar da yine belli bir tarz farkları var.Opeth ile Q2K'ı da karşılaştıramam ama şahitlik ederim ki ikisi de bu tarzda "büyük" gruplardır.

    "ama ibocunun brutal vokali gerçekten isterlerse cern üzerinde arastırma yapsın, cok rezildir. başka bir grupta daha brutal vokal yapıyordu adını hatırlayamadım su an onda bile daha iyiydi. ve birinin vokalin bir sınıf yaratması onun ne yazık ki iyi oldugu anlamına gelmez. zack de la rocha' da oyle anılıyordu ve vokali bence ratm' a bile uymuyordu ki, ona uymazsa neye uyar." demişsin,buraları aşırı subjektif olduğu için geçiyorum.Tutupta sana zorla sevdiremem yani...

    En sonlarda yazdığın "birde dt sadece enstruman kabiliyeti degildir, onların uyumuda bir teknik beceridir." yorumuna da aynı ahmettombak'a kırıldığım gibi kırıldım,yanlış anlama ama "6 yaşımdan beri DT dinliyorum ulan..."Dream Theater şu an enstruman kabiliyeti,grup için uyum,teknik yeterlilik olarak dünyanın sayılı gruplarındandır ama Dream Theater'da beste bazında bir düşüş olduğunu aşırı yobaz DT sever olarak söylüyorum.Dream Theater eskisi kadar "duygularımıza basmıyor",eskiden böyle bir gruptu.Hoş,son albümleri SC ve 8varium'dan daha iyi ama bu adamlar Awake gibi bir albümü yaptılar,yüzyıllarca dinlesem gene bıkmam.

    Aslında en sizin tepkinizin daha çok Opeth'i fazlaca yücelten zihniyete olduğunu düşünüyorum.




  • Sweep'i çalışan yapıyo abi bunda bi deha ürünü yok ki. Benim dediğim daha farklı. Benim dediğim müzikal zeka. Yani yeteneklerine, yapabildiklerine oranla ne yaptıkları. Adrian Smith'e deha değil diyorsun. Ama ben dehadır diyorum. Çünkü adamın inanılmaz bi müzik zekası var. Her konserde soloları değiştirip, zorlaştırıp atıyor. İnanılmaz beste yeteneği var. Ama şarkılarında 8 dakika solo atmıyor diye bu adama deha demiyosun sen. Senin deha dediğin şeyi herkes düzenli bir çalışmayla elde edebilir.

    Örneğine de çok katılıyorum. Çalışıp üniversite bitirilir ama zeka olayı çok farklıdır.
  • @Ɛnslaved aynen son cumlene katiliyorum.
    @Futureal evet calisan yapiyor bunu dehalikla alakasi yok. Ama ornegin Jason Becker veya Marty Friedman in dogaclama videolarini izlersen aynen Ɛnslaved in bahsettigi gibi Michael Angelo Batio (cok calisma sonucu super teknik + asiri mekanik ve donuk tonlar =ruhsuz ve soguk bir muzik) ile Cacophony ( iki dahi gitaristin muthis uyumu + arkaplan olarak kullanilan muthis sweepler uzerine super melodiler = muthis teknik melodik bir muzik). Iste cok calisma ile cok calisma arti dahilik arasindaki fark MAB ile Cacophony arasindaki farkir benim icin. Ha bu arada cok calismayan yan gelip yatan adamla cok calisan adamida dahi olsun olmasin bir tutmam. Oteki adam essek mi gunde 10 -12 saat gitar calisiyor digeri gunde 2 saat calisiyor. Ben bu adamlarida bir tutmam. Ve son cumlem olarak oteki adam atmiyor demiyorum atamiyor diyorum atan adamz aten albumunde de kullanir ama canli performanstan korkan adam kullanamaz bu kadar basit. Olay sadece sweep ile bitmiyor bunu legatosu var alternative i var varoglu var. Bunlarida albumlerinde sadece ust seviye adamlar kullanabiliyor.




  • ilk olarak ahmet nasıl adrian deha degildir ? kalbim kırıldı suan, adrian müzik dahisi oldugunu anlamak için sololarına bakmak bile yeterlidir

    @ens

    ilk olarak tepkimin kime oldugunu biliyorsun, onu da son paragrafta acıklamıssın ama olaya asırı sekilde geniş bakıyorsun bu sayede ana noktalarda sıkıntı yasıyoruz. yani soyle bahsedeyim 2 gitar olmasının tabi ki bir katkısı vardır hatta gitar sayısı artıkça kompozisyon tabi ki dahada artacaktır bunun en iyi ornegini brave new world' de aldık zaten ama gitar artı klavye ile de senin dedigin seyler yapılabilir, bunun yapılmamasının nedeni müziksel nuans farklılıklarıdır. misal simetrik gitar melodileri müzikal alt yapı kazandırmaz, sound kazandırır sadece. bunun bir grubun temelini derinden etkilemesi pek mantıklı gelmiyor bana zira bildign gibi müzigin temeli olarak alabilecegimiz bir enstruman degildir elektro gitar. bass dersin, davul dersin lafını etmem ama black sabbath ile priest arasındaki fark kesinlikle gitar konsepti degildi. aralarındaki fark sözler tamamiyle bakıs acılarından kaynaklandı. sabbath' ın hacla sahneye cıkması ve daha karamsar bir yapı secmesi tercih etmesi, seyircilerin bundan onu beklemesi sayesinde oluştu bu farklılık. priest' in ise speed metal' e katkı sagladıgı konusunu sonra konusuruz, zira priest' in en onemli katkısı nwobhm gruplarını on plana cıkarmak oldu vs vs.

    ben temel olarak aynı gruplar dedim ama bu demek degildir bastan sona aynı gruplar yada cok asırı benzerlikleri var. opeth isminin soylenmesinde bariz bir overrated durumu var, bir grubun adının onde anılmasının onun müzigine bir katkısı oldugunu soylemem cok güç, bırak otoriteleri metal dinleyen birine sorsam direk opeth adını verir bana ben onu bir kriter olarak almıyorum yada ben kralım durumu sakın cıkmasın bundan ama hiçbir internet sitesinde yazan adamı yada bir dergi yazarını otorite saymıyorum, benim tek otoritem kulagımdır

    dante nerde kaldı ya, ben bunları onla derinlemesine tartısmak istiyorum, yüzeysel degil gelsin bana anlatsın müziksel ogeleri, gelsin tartısalım heavy metal' den blues' tan itibaren gelişim sürecini




  • Priest ve Sabbath'ı örnek verme sebebim ikisinde de ana adamlar olan Tommy Iommi ve Glen Tipton'un gruplarında elektro gitaristler olmalarıydı.Sabbath'da ve Priest'te ne olursa bu iki adamdan geçiyor.Tommy Iommi karanlık,ağır ve ezici ritmleri kullanırken,Tipton,Wishbone Ash yadigarı çift gitar kullanımı üzerinde Black Sabbath'ın yaptığını daha da hızlandırdı,Speed Metal'e yön verdi demem de bu yüzdendir ki aynı kapıya çıkıyoruz,Speed Metal=NWOBHM+Punk'tır kabaca...İki grubun arasındaki farkları sadece gitara dayandırmıyorum zaten ama gitar konsepti de temel olarak önemli bir farka yol açıyor diyorum.İki grupta da beyin isimler gitaristler olduğundan aradaki farkta gitarın da önemi büyük oluyor bu noktada...

    Mercyful Fate'in müziğini özetlediğimizde ilk aklımıza gelen şeyler ne oluyor?Shermann ve Hamm'ın gitar melodileri ile King Diamond'un vokalleri...Mercyful Fate'in özellikle Melissa albümündeki bas ve bateri partisyonları da çok iyidir ama gölgede kalıyor.Şimdi burada kendi düşüncemi söyleyeyim,bas ve bateri ritmin direğini yani iskeletini oluşturuyorsa,gitar melodileri de kastır,yağdır,bıngıl bıngıldır.Yani bir altyapı tabii ki sağlayabilir grubun müziği açısından...Olaya Steve Harris açısından bakma,onun gibi dominant basçı yüzyılda 1-2 defa geliyor.Genel olarak gruplarda elektro gitaristlerin bir dominant teyzeliği var.

    Opeth'in Progressive Metal olayı üzerindeki durumu konumu ise artık "Dream Theater en önemli progresif gruplarındandır." kalibresinde bir önerme olarak görüldüğü için ProgArchives örneğini verdim.Yoksa herkesin kendi kulağı kendi otoritesi olmalıdır,öbür türlü müzik zevki oluşmaz.Ama konu Progressive Metal oldu mu Dream Theater,Fates Warning,Queensryche,Symphony X,Pain Of Salvation ve Opeth "Big Four Of Thrash" gibi görülüyor.Anthrax'ın da son on yıldır "büyüklüğü" tartışma konusu oldu ama hala o dörtlüden sayılıyor,bana kalırsa Exodus'a yapılan kelekliktir ama bence işte,Progressive Metal olarakta sırf turne yapmadığı için arka planda kalan ama en az bu gruplar kadar iyi Shadow Gallery var,İngilizlerin kaç senelik grubu Threshold var vs...vs...

    Neyse,ben sizin sorununuzu zaten başından beri anlıyorum.Ama sorunlu olduğunuz kişilerle bunları konuşamazsınız,siz de biliyorsunuz.




  • Ben bir noktaya parmak basmak istiyorum. Bence Symphony X Neo-Classical Metal veya diger adi ile Shred dedigimiz ture daha uygun. Hep prgoressive olarak tanimlaniyor bu grup ama bence Michael Romeo shredder in krali. Damnation Game derim baska bisey demem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmettombak -- 16 Eylül 2009; 21:28:29 >
  • Önemli Not: Burada yazılanlar sizin düşüncenize ters gelebilir ancak söz konusu mesaj hakaret içermiyorsa ve konu dışı değilse işlem görmesi gerekmez. Burası kişisel Blog sayfası değil, bir forumdur. Bilginize...
  • fazla abartılıyor bu kadar basit , progresif müzikteki rolü arka plan olması gereken bir konu.

    adı sanı çok geçmiş 3 4 şarkılarını dinledim sadece "melody orgasm" falan yok ortada , bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Crabeinmorn -- 17 Eylül 2009; 15:42:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crabeinmorn

    fazla abartılıyor bu kadar basit , progresif müzikteki rolü arka plan olması gereken bir konu.

    adı sanı çok geçmiş 3 4 şarkılarını dinledim sadece "melody orgasm" falan yok ortada , bence.

    tabiki şahsi fikirleriniz bunlar saygı duramak gerekir fakat, ben de opethin parçalarını ilk dinlediğimde pek iyi gelmemişti dinleye dinleye sevmiştim
  • OPETH MANİFESTOSU!

    "Dünya üzerinde yapılmış, J.S. Bach, Mozart vs. tarafından yapılmış olanlar da dahil bunlara, hiçbir "melodi topluluğu" beni bu kadar etkilemiyor arkadaşlar. Sanki Mike Akerfeldt, cennete gidip, oraya özel bütün notaları toplamış ve dünyaya getirip onları özenle birbirleriyle kenetleyip bir puzzle misali şarkıları yaratmış. Her şarkısını dinlerken bu düşünce geliyor aklıma benim. Nota denen şeylerin bu kadar güzel bir araya getirilip melodi halini almasını ve insanı bu kadar etkileyebileceğini hayatım boyunca hiç düşünmezdim."

    OPETH kimilerine göre sıradan bir grup olabilir. Kimilerine göre iyi bir grup olabilir. Başka düşüncelere göre de çok sağlam bir grup olabilir. Bazılarınız ise çok çok iyi bir grup olduğunu düşünebilirsiniz. Bazılarınız bazı şarkılarını ezbere bilebilirsiniz. Bazılarınız ise bir kaç albümünün çıkış tarihini bilirsiniz. Belki sizinde odanızın duvarlarını süslüyordur OPETH'in posterleri. Belki de kim bilir, belki bir iki OPETH konserinede gitmiş olabilirsiniz. Hatta konsere gitmekle kalmayıp, kafa bile sallamış olabilirsiniz. Ama burası, yani OPETH MANİFESTO grubu, böylelerinin olduğu bir yer değil.

    Biz sadece OPETH'i dinlemiyoruz. Zira OPETH sadece dinlenmez. Dinleyip güzel şarkı diye geçmiyoruz. Zira hiç geçemedik. Bizim için OPETH konserlerinde eğlenmektende öte bir şey oldu. Biz o "çok uzun" olan şarkılarının nasıl bittiğini anlayamıyoruz OPETH'in. Nasıl bizi her dinleyişimizde alıp başka hayallere götürdüğünü anlayamıyoruz. Şarkılarını o kadar çok dinlememize rağmen, hergün sürekli dinlememize rağmen bir türlü anlayamıyoruz OPETH'in sırlarını.

    Burası böyle olanların MANİFESTO grubudur. Bu grupta OPETH'e yazılar, maniler hatta şiirler yazarız. İddaa ediyoruz, piyasada iki OPETH şarkısı bilenlerin yeri değil burası. Biz OPETH'in tüm şarkılarının notalarını ezbere biliyoruz. Tüm vuruşlarını ezbere biliyoruz. Bir araya geldiğimizde büyük efsane "Black Rose İmmortal"ı, yanımızda enstrüman olmasa dahi kontrpuanlarıyla bile ağzımızdan çalabiliyoruz. Hiç takılmadan.

    Burası OPETH'siz yürüyemeyenlerin MANİFESTO GRUBU! Burası, OPETH'siz nefes almakta güçlük çekenlerin MANİFESTO GRUBU! Burası OPETH'in fanı olanların değil, bizzat OPETH'in bir parçası olanların toplanma, OPETH'i yaşama grubu.

    Eğer sizde gerçek bir OPETH parçasıysanız bize katılın!

    NOT: Burası sadece bize uyanların grubudur. Bu nedenle herkesi üye olarak kabul etmiyoruz. OPETH'in sizin için ne ifade ettiğini adam akıllı yazmanız gerekmektedir. Değerlendirilmeden sonra kimseyi kabul edeceğiz diye bir garanti vermiyoruz!


    http://groups.google.com.tr/group/morningrise

    fikir aşamsını yazdıklarıyla oluşturan dante'ye teşekkürler.




  • Renkler ve zevkler tartışılmazmış, Heavy rock ve türevlerini dinleyemiyorum ama Opeth gerçekten çok güzel çalıyor,
  • @mornie_ozzy mesajı geç gördüm. Ben teşekkür ederim böyle bir grup açtığınız için. Opeth hala benim için de gelmiş geçmiş en tanrısal oluşum :)
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.