Şimdi Ara

Neden ZF8 vs. şanzımanlar DSG kadar sorun çıkartmıyor,tartışılmıyor? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
0
Favori
18.875
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Zamanı var demek ki, Hale'n gelişim sürecinde olabilir. Teşekkürler ç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    İzleyiciyiz diyelim dostum. Malum eski keyfi yok forumun. Arada karalıyoruz bişeyler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirTemel

    Benim merak ettiğim ZF9 neden ZF8 kadar konuşulmuyor, beğinildiği yada beğenilmediği pek belli olmuyor?

    Sanırım BMW kullanmaya başlayınca ZF9 u konuşacak millet.


    ZF9 problemli bir şanzıman olarak çıktı hatta bu nedenle Amerikada Jeep Cherokee ve

    FCA grubu (Fiat Chrysler) ile Honda CRV araçlardaki ZF ler nedeniyle geri çağırıldı.
    http://www.torquenews.com/106/supplier-zf-recall-impacts-chrysler-jeep-ram-honda-and-land-rover-vehicles
    http://blog.caranddriver.com/zf-recalls-nine-speed-automatic-for-random-drops-into-neutral/
    http://www.discoverysport.net/forum/land-rover-discovery-sport-news/8121-zf-transmission-recall.html
    http://autoweek.com/article/recalls/zf-recalls-505000-vehicles-9-speed-automatic
    http://www.jeepproblems.com/trends/9-speed-transmission-problems/
    http://www.autoblog.com/2016/08/09/fca-zf-9hp-recall-nine-speed-automatic-transmission/
    http://www.autoguide.com/auto-news/2016/08/zf-recalls-nine-speed-transmissions-in-fca-honda-and-land-rover-vehicles.html

    Bunun yanında ZF8 de sorunlar olabiliyor, sorunsuz diye bir durum söz konusu değil bunun örnekleri

    BMW özellikle Range Rover da çok var. Forumda BMW kullanıcıları az olduğu ve nispeten dsg den daha sorunsuz

    olduğu için sorunların pek duyulmaması normal ama araştırırsanız var.
    https://forum.donanimhaber.com/f30-bmw-zf-sorunu--100734109
    http://www.bmwpassion.net/forum/showthread.php?t=17899
    https://www.youtube.com/watch?v=ZEwgqEFp2BQ
    https://www.youtube.com/watch?v=fq2__dFYSwE
    https://www.youtube.com/watch?v=gerhI3TI-1c


    Ayrıca ülkemizde yanlış bilinen bir olguda ZF nin sanki BMW nin kendi şanzıman markasıymış gibi

    algılanmış olması halbuki Getrag gibi bağımsız bir firma. Mercedes Benz ağır vasıtalarına şanzıman üreterek

    ün yapmış ve gerçekten bu ünü hak eden bir firma. Şahsen uzun süre ZF8 kullandım ve çok beğenerek kullandım yazılımı

    ve konforu gerçekten takdire değer bir şanzıman ama kusursuz değil.

    Esas kusursuzlar Mercedes Benz otomobillerinde kullanılan eski nesil otomatik şanzımanlardır.

    Çünkü iyi olanı zaman belirler..

    (87 den bu yana tam 30 yıldır 300E aracımızdaki şanzıman halen açılmadı saat gibi çalışıyor.)



    Aslında bütün otomatik şanzımanlar sorun çıkarabilir adı üzerinde otomatik yani kuralına göre kullanılmazsa oda

    bir gün size sorun çıkarır bu gayet doğal ancak asıl sorun şurda DSG gibi ''kronik sorunlu'' bir şanzımanın halen

    insanlara satılıp Avrupa'da 10 yıl garanti verilirken Türkiyede 2 yıl ile sınırlandırılması.

    Sanki biz onlardan daha dikkatsiz kullanıyoruz aksine Türk insanı malına avrupalıdan daha çok değer verir ve özenle kullanır.

    Bunu Avrupaya gittiğinizde çok daha net görebilirsiniz adamların umrunda değil arabalar.


    Şahsen yıllarca tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlar kullanıyoruz ve gayet memnunuz.

    Şuan Getrag (Alman) üretimi 6DCT450 kodlu yeni nesil yağlı kavrama EDC kullanıyoruz (Megane 4 HB 1.5dci EDC)

    Şuana kadar 8 ay 10bin km oldu bu şanzımandan da oldukça memnunuz. İyi kullanıldığı süre içinde sık sorun çıkaracağınıda

    sanmıyorum zira aynı şanzıman yıllarca Volvo S80 ve Ford Mondeo da kendini kanıtladı ve sonrasında

    Talisman ile Megane 4 lere aktarıldı. Tabi her üreticinin motoru ile şanzıman arasındaki yazılım farkı nedeniyle

    tamamen aynı olan şanzımanların kod isimleride değiştirildi. (EDC - Powershift gibi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 17 Nisan 2017; 23:48:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Aynen w211 deki 5 ileri ömürlük bi şanzıman mesela.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Toplatıldığı Nerede yazıyor ?



    Verdiğin Linkte Geri Çağrıldığı Geri Çağırma Nedeninin Otomatik Moddan Boşa Bir sensor hatası nedeniyle geçebildiğini gördüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 17 Nisan 2017; 18:42:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    O da sorun çıkartıyor ama fakir fukara şanzımanı değil.

    Bu forum köşelerinde pek duyamazsın öyle şikayetler.

    Şimdi sorsam Range Rover ne sorunlar çıkartıyor kim cevap verebilir

    dpf uyarısı verdi 2 kere, arada airbag ışığı yaktı uzun zamandır sıkıntısı yok sağolsun
  • Hatam varsa düzeltin. Bir etkende Dsg kuru kavrama olduğundan dolayı yoğun trafikte ve zor koşullarda çabuk ısınıyor ve arıza veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    dün araba bizdeydi, basarak gezdik, yavaş gitmedik hiç, gün sonunda ortalama 10.1'den 10.3'e yükseldi... arabadaki motor sesi özellikle bitiriyor beni, sanki travego motoru takmışlar gibi + güçlü
  • Laaaaaynnn nişliyonuz bakam
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.