Şimdi Ara

Netmaster CBW-383Z4 kablosuz hız sorunu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
127
Cevap
7
Favori
51.245
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar bende Modemle ilgili kablosuz hız sorunu yaşıyorum önce 1megabit hızı gecemiyordum
    Kablosuz N modunu kapattim şimdi 10mb görüyorum ancak bunun üzerine pek çıkmıyor
    fakat kablolu bağlandığımda 20 megabit sbit hız görünüyor nasıl bir problem çözemedim
    bence bu kablosuz çekim gücü filan değil başka birşey modemin çekim gücü iyi fakat band genişliği sunamıyor kablosuz hattına
    ben fabrikasyon bir hata olduğunu düşünmeye başladım sizce nedir durum
  • Hay Allah'ım az önce baktım gene 1.5 megabitlerde böyle istikrarsız dalgalanma görmedim ben hiç
  • NetMASTER_ N kullanıcısına yanıt
    Sn Netmaster yetkilileri mobil cihazlarımızla kablosuz bağlantı da çok sık kopmalar yaşıyoruz. Çözümü varmıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lostangel

    Hay Allah'ım az önce baktım gene 1.5 megabitlerde böyle istikrarsız dalgalanma görmedim ben hiç

    speedtest.net ten bakma hızahttp://speedof.me adresinden bak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar,

    Ben de birçoğunuz gibi hızımı 10 mbit'ten 50 mbit'e çıkarmam dolayısıyla CBW-700V modemden bu modeme geçiş yaptım. Kablo ile herkesin belirttiği gibi herhangi bir problem yok. Fakat sorun kablosuz bağlantı gücü ve mesafesinde baş gösteriyor. Benim karşılaştığım problemi şu şekilde özetliyim.

    Evimin salonu ile modemin durduğu oda arası yaklaşık 4, 5 metre. Önceki DOCSİS 2.0 olan CBW-700V modemi kullanırken Samsung S8000 TV'im internete rahat bir şekilde bağlanıyordu. Fakat bildiğiniz üzere bu modem sadece 802.11 b/g frekansını desteklediği için DLNA sistemi yoluyla aynı modeme bağlı olan içerideki bilgisayarımda yer alan MKV türündeki HD 1080p dizi ya da film dosyasını wireless üzerinden TV'imde izleme esnasında çok büyük dosyalarda takılma yaşıyordum.

    Modemi değiştirince 802.11 n modlu bir modeme geçtiğim için baya bi sevinmiştir. Biliyorsunuz ki 300 mbit/sn mevzusu. Böylelikle takılma yaşamam diye düşündüm. Fakat gelin görün ki; TV modeme bağlanamadı bile. TV'yi geçtim iphone'um ve laptop'ımın da bağlantı performansı ve görme mesafesi düştü

    Öyle ki; Samsung kullanıcı kitapçığında özellikle tam performans için 802.11 n modu olan bir modem/router kullanın diyordu. Forumda biraz araştırınca modem arayüzündeki "n" modunun kapatılmasının önerildiğini gördüm. Bunu uyguladıktan sonra TV modeme bağlanabilmeyi başardı ve eski modemin performansı gibi wireless üzerinden izlemeye tekrar başladım.

    Sözün özü, TAM AKSİ olması gerekirken 802.11 n modunu kapatınca CBW-383Z4 modemin mesafesi ve wireless kuvveti sanki daha çok artıyor. Ama bu hiç mantıklı değil. Birkaç kez Netmaster ile görüştüm. Kanal değiştirmeyi önerdiler fakat n modu açıkken hiçbir yararı olmadı.

    Uydunet teknik servisi çağırmamı ve sinyal dağılım testi yaptırmamı söylediler. Gelen teknisyen birkaç test yaptı ve "n" modunda bağlantı için modemi odanın dışına çıkarmalısınız dedi. Modem odanın kapısının iç kısmında hemen kapı pervazında/kapı ağzında duruyor ve antenler zaten koridora dönük. Hal böyle olunca teknik servisin açıklaması pek mantıklı ve yararlı gelmedi.

    Şu an "n" modu kapalı yani eski b/g modunda kullanıyorum. Wireless üzerinden 1 gb'lık bir dizi bölümü izlerken pek takılma olmuyor fakat 1.70 gb'lık bir dizi veya 5 ya da 6 GB'lık Dolby surround 1080p bir filmi wireless üzerinden izlemek b/g modunda pek mümkün olmuyor. Anlayacağınız modem ne yazık ki mesafe ve wireless sinyal gücü bakımından n modu performansını sağlayamıyor. Bu sebeple hepinizin yaşadığı sorunların tek sebebi "n" modunda bu modem açısından bir sorun olmasıdır. Yani sadece TV bağlanamasa anlarım da "n" modu kapalı iken salondaki koltuğumda iphone'um wireless'a bağlanırken mod açıkken modemi görmüyor bile.




  • http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=74682923

    Yukarıdaki linkte aynı sorunu yaşayan bir kullanıcıya Netmaster tarafından "n" modunun kapatılması önerisinde bulunulmuş. Çözüm bu olmamalı, neticede "n" destekli diye tanıtımı yapılan bir alet bu. Mantıklı bir açıklaması olmalı bu sorunun.
  • Değerli Kullanıcılarımız,

    N modunun kullanımıyla ilgili sorularınızı aşağıda yanıtlamaya çalışacağız.


    Sayın lostangel,

    802.11N desteği olan bilgisayarların desteklediği işlem hızlarında farklılıklar gözlemlenir. Bunlardan bazıları 72 Mbps, bazıları 130 Mbps hızlarını destekleyebilirler. Cihazımızın desteklediği 300 Mbps'lik işlem hızı ile aktarım sağlarken, bilgisayarların desteklediği işlem hızı bu hızın altında kaldığından, paket alışverişinde yığılma oluyor bu da internet hızında düşüklüğe neden oluyor.

    802.11N modu kapatıldıktan sonra, cihazın maksimum desteklediği işlem hızı 54 Mbps olduğundan bilgisayarlar interneti normal bir şekilde alıyor. Bu sefer de 802.11 B/G max. işlem hızı ile alabileceği internet hızını gördüğünden PC'nin hızı artıyor ama satın alınan hıza yine ulaşılamıyor.

    En sağlam çözüm 802.11N (300Mbps işlem hızına sahip olan) destekli bir kablosuz USB adaptör ile bağlantı sağlanmasıdır.


    Sayın yankiokdemir,

    Modem ara yüzünde bulunan ayarlardan "802.11 N için Gerekli Destek" "Açık" olarak seçildiğinde sadece 802.11N modunu destekleyen istemciler modemi görmektedir. Bu nedenle yaşadığınız sorun cihazların 802.11N modunu desteklemiyor olabileceğini düşündürtmektedir. Modeminizde ayar hatası olma olasılığına karşı NetMASTER Destek Hattı ile iletişime geçmenizi öneririz.

    Saygılarımızla,
    NetMASTER Destek Merkezi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur59

    Sn Netmaster yetkilileri mobil cihazlarımızla kablosuz bağlantı da çok sık kopmalar yaşıyoruz. Çözümü varmıdır.


    Sayın Kullanıcımız,

    Yaşadığınız sorunun birden çok sebebi olabilir. Bunlardan bazıları;

    a) Kablosuz sinyal düşüklüğü
    b) Modemin bulunduğu yerde sinyal dalgalanmasına neden olan karşıt bir sinyal veya yalıtım durumu.
    c) Anten arızası

    Cihazın yer ve aksam kontrolü için 444 0 126 Türksat Müşteri Hizmetlerinden mobil destek isteyebilirsiniz. Destek personeli evinizdeyken 216 366 66 96 numaralı destek hattımızı ararsanız danışmanlarımız Türksat personeliyle görüşerek sorununuzun hızla çözümünü sağlayabilirler.

    Saygılarımızla,
    NetMASTER Destek Merkezi




  • Sn. Netmaster Destek Merkezi

    Bir yanlış anlaşılmayı düzeltmek isterim. N modu kapalı iken salondaki samsung s8000 modelindeki tv modemi kimi zaman görüyor ve modeö bağlantısını sağlayıp internete bağlanamıyor, bazen de direk modemi görmüyor. Ben bunu stabil bir sinyal olmamasına bağlıyorum.

    Çünkü s8000 modelindeki samsung çok yeni bir TV olup bir önceki mesajımda da belirttiğim gibi kullanıcı kılavuzunda özellikle 802.11/n moda sahip bir router ile internete bağlanması tavsiye edilmiş.

    Yine N modu kapalı iken sinyalin stabil olmamasını ve mesafenin azalmasını iphone 4 telefonumdan da anlıyorum. Çünkü bu mod kapalıyken b/g modunda salonda koltukta otururken cep telefonum modem ile sağlıklı ve kesintisiz bağlantı kurabiliyor. Ancak N modu açıkken modem ile olan bağlantısı sanki sinyal yetmiyormuş ve iyi çekmiyormuş gibi sürekli kopup duruyor. Yani N modu açıkken kapsama alanı azalmış oluyor.

    Bunu anladığım son bir örnek de uydunet teknisyeninin yaptığı deney. Yine yukarıdaki mesajımda yazdığım gibi modem salon ile 4 metre mesafedeki odanın hemen içinde kapı ağzında duruyor. N modu açık iken modemi koridorun ortasına çıkarttığımızda ( yani yerini 30 cm oynattığımızda) TV bağlantısı kuruldu. Ama odanın içindeyken modemi dahi görmüyordu. Fakat N modu kapalıyken modemin yerini değiştirmeme gerek kalmadan eski usül b/g modunda bağlantı sağlanıyor, öyle ki az kalsın apartmanın zemin katından wireless'ı görecek duruma geliyor.

    Benim de anlamlandıramadığım bu. Tabii bir de ethernet kablo ile alınan 50 mbit bağlantı hızının wireless üzerinden alınamaması. Bence teknotel olarak yerinde servis hizmeti verseniz inanın biz kullanıcıların tam olarak ne demek istediğini anlayacaksınız. Uydunet teknisyenleri sizin kadar bilgili ve konuya hakim değil. Çünkü taşeron firma çalışanları kendileri. Örneğin beşiktaş bölgesindekiler benim müvekkilim, oradan tanıyorum birçoğunu. Taşeron şirket sözleşmesi bittiği için ayrıldı fakat tazminatlarını ödemedi. Şimdi dava süreci başlayacak, 45 tane teknisyen, onlarla da konuştum bu problemi geçenlerde. Verdikleri ortak cevap en iyi sizin bu konuyu çözeceğinizdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • eserunsalan kullanıcısına yanıt
    Selam, sizinle aynı paketi kullanıyorum ve tam tabir ettiğiniz gibi aynı sorunları yaşadım. Konunun sonuna da birkaç mesaj yazdım. Netmaster tarafından yanıtlandı ama yanlış anladılar sanırım, sonra tekrar yanıtlayacaklar. Belki ilginizi çeker diye düşündüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yankiokdemir

    Sn. Netmaster Destek Merkezi

    Bir yanlış anlaşılmayı düzeltmek isterim. N modu kapalı iken salondaki samsung s8000 modelindeki tv modemi kimi zaman görüyor ve modeö bağlantısını sağlayıp internete bağlanamıyor, bazen de direk modemi görmüyor. Ben bunu stabil bir sinyal olmamasına bağlıyorum.

    Çünkü s8000 modelindeki samsung çok yeni bir TV olup bir önceki mesajımda da belirttiğim gibi kullanıcı kılavuzunda özellikle 802.11/n moda sahip bir router ile internete bağlanması tavsiye edilmiş.

    Yine N modu kapalı iken sinyalin stabil olmamasını ve mesafenin azalmasını iphone 4 telefonumdan da anlıyorum. Çünkü bu mod kapalıyken b/g modunda salonda koltukta otururken cep telefonum modem ile sağlıklı ve kesintisiz bağlantı kurabiliyor. Ancak N modu açıkken modem ile olan bağlantısı sanki sinyal yetmiyormuş ve iyi çekmiyormuş gibi sürekli kopup duruyor. Yani N modu açıkken kapsama alanı azalmış oluyor.

    Bunu anladığım son bir örnek de uydunet teknisyeninin yaptığı deney. Yine yukarıdaki mesajımda yazdığım gibi modem salon ile 4 metre mesafedeki odanın hemen içinde kapı ağzında duruyor. N modu açık iken modemi koridorun ortasına çıkarttığımızda ( yani yerini 30 cm oynattığımızda) TV bağlantısı kuruldu. Ama odanın içindeyken modemi dahi görmüyordu. Fakat N modu kapalıyken modemin yerini değiştirmeme gerek kalmadan eski usül b/g modunda bağlantı sağlanıyor, öyle ki az kalsın apartmanın zemin katından wireless'ı görecek duruma geliyor.

    Benim de anlamlandıramadığım bu. Tabii bir de ethernet kablo ile alınan 50 mbit bağlantı hızının wireless üzerinden alınamaması. Bence teknotel olarak yerinde servis hizmeti verseniz inanın biz kullanıcıların tam olarak ne demek istediğini anlayacaksınız. Uydunet teknisyenleri sizin kadar bilgili ve konuya hakim değil. Çünkü taşeron firma çalışanları kendileri. Örneğin beşiktaş bölgesindekiler benim müvekkilim, oradan tanıyorum birçoğunu. Taşeron şirket sözleşmesi bittiği için ayrıldı fakat tazminatlarını ödemedi. Şimdi dava süreci başlayacak, 45 tane teknisyen, onlarla da konuştum bu problemi geçenlerde. Verdikleri ortak cevap en iyi sizin bu konuyu çözeceğinizdi.

    Sayın Kullanıcımız,

    Sizin cihazınızın durumu farklı. N modu kapalıyken sinyalin arttığını, açıkken azaldığını belirtiyorsunuz. Modemde bir problem olabilir, bu nedenle cihazın kontrolü zorunludur. Kayıt açtırmak için 216 366 66 96 numaralı destek hattımızı arayabilirsiniz ya da iletişim bilgilerinizi bizimle paylaşırsanız size uygun bir zaman da danışmanlarımıza sizi aratabiliriz.

    Saygılarımızla,
    NetMASTER Destek Merkezi




  • NetMASTER_ N kullanıcısına yanıt
    Merhaba arkadaşlar,

    Netmaster ile bugün telefonda görüştüm uzaktan erişim desteği aldım. Sorunun kontrol kanalı olduğu, kullandığım kanalda birden çok wireless cihazı olduğu bu sebeple kanalın değiştirilmesi gerektiği anlaşıldı. Modem arayüzünden uzaktan erişim ile basit bir ayar yapılarak sorunum çözüldü. Şu an N modu açık iken kopma olmadan sağlıklı bir bant genişliği ile Hem Tv hem de diğer cihazlarım modemi görüyorlar. TV ile DLNA üzerinden takılma olmadan media görüntüleme mümkün oluyor. 1 ya da 2 GB'lık bir dizi veya film DLNA üzerinden rahatça izlenebiliyor.

    Tekrar teşekkürler Netmaster yetkilileri. İlgi ve alakanız için.
  • yankiokdemir Y kullanıcısına yanıt
    Sayın Kullanıcımız,

    Geribildiriminiz için teşekkür ederiz. Ürünlerimizle ilgili başka bir sorunuz olduğunda her zaman bizi arayabilirsiniz.

    Saygılarımızla,
    NetMASTER Destek Merkezi
  • Yapılan ayarlar liste yada görsel bir şekilde burada post edilirse herkese faydası olur diye dusunuyorum. Özellikle
    Temel ,Güvenlik ve Gelişmiş sayfaları !.
  • Benim de modemle ilgili bir sorum olacak. Modemin arayüzünde kablosuz ağa o an için hangi cihazların bağlı olduğunu gösteren bir sekme bulamadım. Bu konuda bilgisi olan birisi yardımcı olursa sevinirim. Her ne kadar arayüzü alt üst ettiysem de bulamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • matbil72 M kullanıcısına yanıt
    Sayın Kullanıcımız,

    Daha önce de zaman zaman yazdığımız gibi kablosuz performansı geliştirmek için yapılacak başlıca ayarlar aşağıdaki gibidir:

    1. Modeminizin anteni 360 derece yayın yapmaktadır. Bu nedenle kablosuz internet bağlantısının kullanıldığı odaları dikkate alarak modemin merkezi bir yerde konumlandırmanızı öneririz.

    2. Modeminizin bulunduğu yerde uydu alıcısı, telsiz telefon adaptörü, oyun konsolu gibi cihazların bulunması kablosuz internet sinyalini olumsuz etkilemektedir. Modeminizle bu cihazlar arasında 2 metrelik bir uzaklık bulunmasını öneririz.

    3. Kablosuz yapılandırmanızda o ortam için en uygun koşulları belirlemek önemli olduğundan cihazınızın arayüzünde birtakım düzenlemeler yapılabilir. Nitekim, benzer sorunları yaşayan diğer kullanıcılarımız için de modemin kablosuz ayarlarında değişiklik yaparak yaşanan sorunlar çözülmüştür. Bunlardan en önemlisi kontrol kanalı değişiklidir. Bu sayede modeminizin bulunduğunuz çevredeki en temiz kanaldan yayın yapması sağlanır. Bkz.http://forum.donanimhaber.com/m_77684867/f_/key_Harici%252BGiri%25FEim%252Bseviyesi//tm.htm#msglink_81184887

    4. Daha fazla bilgi için Kablosuz Sinyal Katilleri yazımızı okuyabilirsiniz.

    Ancak, tekrar belirtmek isteriz ki, bir sorun yaşadığınızda öncelikle destek hattımızı ararsanız zaman kaybetmeden en doğru çözüme ulaşabilirsiniz.

    Saygılarımızla,




  • xradiancex kullanıcısına yanıt
    Sayın Kullanıcımız,

    Kablosuz menüsü içerisinde soldan “Erişim Denetimi”ne girildiğinde açılan sayfanın altında “Bağlı İstemciler” bölümünde bulunmaktadır.

     Netmaster CBW-383Z4 kablosuz hız sorunu

    Saygılarımızla,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NetMASTER_ -- 4 Ekim 2013; 11:40:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NetMASTER_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Elegost

    Merhabalar,

    Bugün 50 Mbps Eko sınırsız tarifesine ben de geçiş yaptım, modemi de henüz bugün aldım. Şimdiye kadar Netmaster CBW-700V modem kullanıyordum, hız ile ilgili bir sorunum yoktu. Akşam 12 itibariyle hızım da güncellendi fakat modemle aramda 1-2 metre olmasına rağmen sadece 30Mbps hız alabiliyorum. Gidip ethernet kablosuyla bağlarsam 50Mbps hızın tamamını alıyorum, bu yüzden wireless ile ilgili bir sorun olduğunu düşünüyorum. Evde 2 laptop daha var, hepsiyle denedim, 30'un üzerine çıkmıyor wireless, ancak ethernet ile tam hız alınıyor. Bu soruna neden olabilecek veya düzelmesini sağlayabilecek bir ayar var mıdır yoksa tek çarem müşteri hizmetlerini arayıp teknik servis göndermelerini istemek mi?

    Teşekkürler.

    Güncelleme: Dün gece e-arıza kaydı bırakmıştım. Sabah erkenden geldiler, gelen adam kapıdan girer girmez bu hız düşmesi sorununun normal olduğunu söyledi, bir hız testi yapıp kalktı gitti. Çözmeye niyetli bir hali de yoktu zaten. Airties 5440 modem vardı bende, onu bağladım Access Point olarak kullanıyorum, hız sorunu çözülmüş durumda şu an için, aynı sorunu yaşayan arkadaşların aklında olsun bu çözüm. Yalnız sadece Netmaster kullanarak sorunu çözmemi sağlayacak birisi varsa cevabını esirgemesin :D

    Sayın Kullanıcımız,

    Modeminizde işlem hızıyla ilgili bir sorun söz konusu olabilir. Bunu anlayabilmemiz için modemin yanındayken 0216 366 66 96 NetMASTER Destek Hattı'nı ararsanız danışmanlarımız modeminize uzaktan bağlantı sağlayarak ayarlarınızı kontrol edebilirler.

    Destek hattımızı aradığınızda Donanım Haber'de mesajınızın yayınlandığı bilgisini de verebilirsiniz. Destek Merkezi danışmanlarımız günlük olarak forumlardaki sorular hakkında bilgilendirilmektedirler, böylelikle tekrardan vakit harcayıp sorunu detaylıca anlatmanıza gerek olmayacaktır.

    Saygılarımızla,

    Modelleriniz sorunlu bunu anlayın ve kabul edin artık her ay bir kaç kez uyduneti aramaktan ben şahsen bıktım usandım ama siz bu durumu hala inkar ediyorsunuz aynı sorunlarla bugün yine 126aradım gelen eleman hayretler içerisinde kaldı ve çözüm bulamasan bırakıp gitti. Son çare tüketici mahkemesi kaldı yakın zamanda ya başka marka ve kaliteli bir modem bağlarlar yada ben tüketi mahkemesinde hem Türksat hemden netmaster hakkında dava açacağım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Modelleriniz sorunlu bunu anlayın ve kabul edin artık her ay bir kaç kez uyduneti aramaktan ben şahsen bıktım usandım ama siz bu durumu hala inkar ediyorsunuz aynı sorunlarla bugün yine 126aradım gelen eleman hayretler içerisinde kaldı ve çözüm bulamasan bırakıp gitti. Son çare tüketici mahkemesi kaldı yakın zamanda ya başka marka ve kaliteli bir modem bağlarlar yada ben tüketi mahkemesinde hem Türksat hemden netmaster hakkında dava açacağım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eserunsalan

    Bu modemi artık neredeyse 2 aydır kullanıyorum; gördüğüm şu:
    Kablosuz çekim gücü o kadar kötü ki neredeyse sadece ethernet'le kullanmak için yapılmış diyeceğim..
    Kablosuz halde, hangi aletle (pc-macbook-mac mini-iPad-iPhone-AppleTV) ve hangi uzaklıktan denediysem deneyeyim 20-25-30-32-35, max. 38-40 Mbps (ve çoooook çok değişken!!) olan internet hızı, ethernet kablosuyla direkt ve sabit 49 Mbps çıkıyor..


    (200 Gb kotalı 50 Mbps internet bağlantısı kullanıyorum)

    Arkadaşlar,

    Siz bu hızları nasıl alıyorsunuz anlamıyorum.

    Bu modemi ben Şubat/2013'ten beri kullanıyorum. Modem arayüzünde hiç bir değişiklik yapmadım, hiç bir yerini kurcalamadım. İlk kurulum esnasında nasıl kurulduysa öyle gidiyorum.

    Notebook bilgisayarımla bağlandığımda aldığım ortalama hız 70 mbps civarında, minimun 50 mpbs gördüm.

    Abone olduğum paket 20 mbps DL, 2 mbps UL, 50 GB kotalı-AKN tarifesi. İlk kurulum esnasında 20 mbps hız ile kurdurdum. Sonrasında 10 mbps'ye indirdim. Şimdi tekrar 20 mbps kullanıyorum.

    3-5 mbps hızından 10 mbps ve üzeri hızlara çıktığınızda modemden dolayı sorun yaşıyor olabilirsiniz.

    Uydu Net'e ilk abone olduğumda amacım sizin gibi tekrar uğraşmak istemediğimden en başından DOCSiS 3.0 özellikli modem getirmelerini sağlamaktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdarski -- 6 Kasım 2013; 17:21:02 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.