Şimdi Ara

Nokian kışlık lastik alacaklar 2 kez düşünmeli.. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
182
Cevap
4
Favori
28.275
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben bugüne kadar hiç kış lastiği kullanmadım. Dağbaşında 1 kış geçirince bu sene yaz sonu aldım bir takım ama konu sahibi pek beğenmemiş. Bakalım görelim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caniggia

    Nokian bu forumda biraz fazla abartılıyor.
    Tamam adamların efsane bir lastiği var, Hakkapeliitta, ama bu lastiğin fiyatı ve kullanım amacı belli. Bu yüzden Türkiye'de yaygın değil.
    Diğer modellerindeyse ekstra bir numara yok, bir Goodyear Ultragrip ya da Conti Wintercontact kadar iyi değiller. Ama Petlas ya da Lassa'dan kötü de değiller. Orta üst seviye olarak düşünülebilir.

    İnsanlarda kış lastiği takarsam her yere giderim diye bir beklenti var. Ama kış lastiğinin de belli bir limiti var sonuçta, lastiğin kabiliyeti, arabanın çekiş sistemi, ağırlık dengesi, yolun o anlık buz durumu, karın yüksekliği, rampanın derecesi gibi faktörlerin sonucunda belirli bir noktada kış lastiğinin su koyvermesi normal. Sonuçta 4x4 araçların bile bazı koşullarda yolda kaldığını görüyoruz.



    hiç kullandınız mı nokian marka lastik? yaz veya kış? bir defa kullandınız mı? ug ve cantinantal kadar iyi değil diye bir cümle kurmanız için tüm bunları kullanıp karar vermeniz lazım değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabansipsak

    quote:

    Orijinalden alıntı: Caniggia

    Nokian bu forumda biraz fazla abartılıyor.
    Tamam adamların efsane bir lastiği var, Hakkapeliitta, ama bu lastiğin fiyatı ve kullanım amacı belli. Bu yüzden Türkiye'de yaygın değil.
    Diğer modellerindeyse ekstra bir numara yok, bir Goodyear Ultragrip ya da Conti Wintercontact kadar iyi değiller. Ama Petlas ya da Lassa'dan kötü de değiller. Orta üst seviye olarak düşünülebilir.

    İnsanlarda kış lastiği takarsam her yere giderim diye bir beklenti var. Ama kış lastiğinin de belli bir limiti var sonuçta, lastiğin kabiliyeti, arabanın çekiş sistemi, ağırlık dengesi, yolun o anlık buz durumu, karın yüksekliği, rampanın derecesi gibi faktörlerin sonucunda belirli bir noktada kış lastiğinin su koyvermesi normal. Sonuçta 4x4 araçların bile bazı koşullarda yolda kaldığını görüyoruz.



    hiç kullandınız mı nokian marka lastik? yaz veya kış? bir defa kullandınız mı? ug ve cantinantal kadar iyi değil diye bir cümle kurmanız için tüm bunları kullanıp karar vermeniz lazım değil mi?

    Öğlen mobilden mesajınızı görüp cvp yazmıştım. Biraz önce profilinize baktım. 4 yıldır üyesiniz ama sadece Nokian lastikleri hakkında birşeyler yazmışsınız.. Bir insan 4 yıl boyunca üye olup attığı 28 mesajın tamamı nasıl bir tek bir lastik markası hakkında olabilir.. Aklım almıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    quote:

    Orijinalden alıntı: sabansipsak

    quote:

    Orijinalden alıntı: Caniggia

    Nokian bu forumda biraz fazla abartılıyor.
    Tamam adamların efsane bir lastiği var, Hakkapeliitta, ama bu lastiğin fiyatı ve kullanım amacı belli. Bu yüzden Türkiye'de yaygın değil.
    Diğer modellerindeyse ekstra bir numara yok, bir Goodyear Ultragrip ya da Conti Wintercontact kadar iyi değiller. Ama Petlas ya da Lassa'dan kötü de değiller. Orta üst seviye olarak düşünülebilir.

    İnsanlarda kış lastiği takarsam her yere giderim diye bir beklenti var. Ama kış lastiğinin de belli bir limiti var sonuçta, lastiğin kabiliyeti, arabanın çekiş sistemi, ağırlık dengesi, yolun o anlık buz durumu, karın yüksekliği, rampanın derecesi gibi faktörlerin sonucunda belirli bir noktada kış lastiğinin su koyvermesi normal. Sonuçta 4x4 araçların bile bazı koşullarda yolda kaldığını görüyoruz.



    hiç kullandınız mı nokian marka lastik? yaz veya kış? bir defa kullandınız mı? ug ve cantinantal kadar iyi değil diye bir cümle kurmanız için tüm bunları kullanıp karar vermeniz lazım değil mi?

    Öğlen mobilden mesajınızı görüp cvp yazmıştım. Biraz önce profilinize baktım. 4 yıldır üyesiniz ama sadece Nokian lastikleri hakkında birşeyler yazmışsınız.. Bir insan 4 yıl boyunca üye olup attığı 28 mesajın tamamı nasıl bir tek bir lastik markası hakkında olabilir.. Aklım almıyor.



    nokian bana avukatlık parası ödüyor ondan yazıyorum :)




  • sabansipsak S kullanıcısına yanıt
    Evet şu an kullanmaktayım. Araç Opel Corsa, son 2 kış boyunca Nokian W+ 185-70-14 kullandım, bu 3. kış olacak. Lastikler Bostancı Akın Lastik'ten alındı.
    Bir önceki mesajda bundan bahsetmedim, çünkü İstanbul'da yaşadığım için lastikleri ciddi zorlayacak bir durum oluşmadı. Ayrıca bu mesajda bahsedilen lastik W+ değil WR. Dolayısıyla kendi tecrübeme istinaden fikir belirtmem anlamsız olur.

    Lastikler hakkında yorum yapmak için 10 milyar harcayıp tüm lastikleri alıp denemeye gerek yok. ADAC testleri, yabancı araba dergilerinin yaptığı testler ortada. Adamlar lastiğin tüm zemin durumlarındaki davranışını test ediyorlar. Nokian WR'ın Wintercontact ya da Ultragrip'i geçtiği bir test yok. Varsa gösterirseniz sevinirim.
    Bu Nokian'ın kötü bir lastik olduğunu anlamına gelmez, piyasanın o anki durumuna göre eğer rakipleri tükendiyse ya da fiyatları aşırı şişikse duruma göre elbette Nokian da satın alınabilir. Ki benim Nokian almam da zaten tam bu nedenle oldu.
    Ama en iyi kış lastiği Nokian'dır demek de anlamsız. Öyle olmadığı ortada. İnsan ister istemez bunda ısrar edenlerin Nokian bayisi olduğunu düşünmeden edemiyor.




  • Kış lastiğinde aynı markaların da farklı amaçlarla üretilmiş serileri oluyor. Bazı modeller genel şehir ve otoyol kullanımına ağırlık veriyor. Zaten testler de genelde konfor , ses , gibi faktörler önde sanırım. Fakat bazı lastikler de tam dağ bayır canavarı. Fakat kar olmayan yolda pek iyi değiller.

    Ben Nexen kullanıyorum Corolla'mda. Blok halinde dişleri ve derin kanalları olan. Dimdik köy yollarında zincir taktırmadı bana. Burada kış ağır geçer...Fakat aynı lastik Batı illeri için tavsiye edeceğim bir ürün değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caniggia

    Evet şu an kullanmaktayım. Araç Opel Corsa, son 2 kış boyunca Nokian W+ 185-70-14 kullandım, bu 3. kış olacak. Lastikler Bostancı Akın Lastik'ten alındı.
    Bir önceki mesajda bundan bahsetmedim, çünkü İstanbul'da yaşadığım için lastikleri ciddi zorlayacak bir durum oluşmadı. Ayrıca bu mesajda bahsedilen lastik W+ değil WR. Dolayısıyla kendi tecrübeme istinaden fikir belirtmem anlamsız olur.

    Lastikler hakkında yorum yapmak için 10 milyar harcayıp tüm lastikleri alıp denemeye gerek yok. ADAC testleri, yabancı araba dergilerinin yaptığı testler ortada. Adamlar lastiğin tüm zemin durumlarındaki davranışını test ediyorlar. Nokian WR'ın Wintercontact ya da Ultragrip'i geçtiği bir test yok. Varsa gösterirseniz sevinirim.
    Bu Nokian'ın kötü bir lastik olduğunu anlamına gelmez, piyasanın o anki durumuna göre eğer rakipleri tükendiyse ya da fiyatları aşırı şişikse duruma göre elbette Nokian da satın alınabilir. Ki benim Nokian almam da zaten tam bu nedenle oldu.
    Ama en iyi kış lastiği Nokian'dır demek de anlamsız. Öyle olmadığı ortada. İnsan ister istemez bunda ısrar edenlerin Nokian bayisi olduğunu düşünmeden edemiyor.



    Merhabalar, hocam şimdi mesele şu;

    Adamlar kış lastiği nedir? ne iş yapar? lastiğin üretim amacı nedir? lastiğin deseni neyi değiştirir gibi bir sürü parametreyi göz ardı ederek yorum yapıyorlar. Sulu karlı zemin lastiğini almış, buzda tutmadı diyor mesela, bu konu başlığı için söylemiyorum. Bizim işyerinde bir tanesi yepyeni lastik almış, hatırlamıyorum hangi marka, araba yağmurda kaydı diyor. Yahu nasıl kayar yeni lastik bir iş vardır, bir yanlışlık vardır, zemine birşeyler dökülmüştür dedik, işyeri kampüsü içinde araca gitti baktık: Lastiği taktırdığı lastikçi 45 psi hava vurmuş, lastik odun gibi. adam bunlara bakmadan lastik dandik çıktı iş yapmadı diyor. Buraya yorum yazan arkadaşlar öncelikle bu parametrelere iyi baktıktan sonra değerlendirme yaparlarsa daha isabetli sonuçlara ulaşırız.

    Adam ömrü boyunca karda araç kullanmamış, kar görünce gaza basıyor da basıyor, lastik patinaja girdi diyor. Yahu arkadaş önce belli bir birikim olmadan marka ismine böyle haksızlık etmek doğru değil ki. Şimdi yukarıdaki arkadaş: Sunny Marka, Petlas marka, hatta çakma çin malı lastikler yanımdan geçti ben kaldım diyor. Gel de cevap yazma yani. Acaba benim arabada mı sıkıntı var, lastiğin havaları kaçta? acaba düşünmediğim başka bir sıkıntı mı var? Şİmdi mantıklı geliyor mu size çakma çin malı lastiğin gidip nokian wgr2'nin yolda kalması. Youtube'da sabuncubeli yokuşundaki mazda videosunu izlemişsinizdir. o lastik de wrg2, o nasıl gidiyor? hem de dur kalk yaparak.

    Bu arada nokian dediğiniz marka dünyada ilk defa 1936 yılında kışa özel lastik fikrini ortaya atan firmadır. daha saydığınız diğer markalar yokken nokian kış lastiği üretiyordu. ben de ismini ilk duyduğumda saçma sapan marka demiştim. biraz araştırınca durum değişti. Hatta meşhur markaların çoğu kış lastiği testlerini nokianın ivalo pistinde yaptığını biliyor musunuz bilmiyorum.

    https://www.youtube.com/watch?v=ckdEzpK2gv8

    Yani demek istediğim, bir markaya iyi değil demek için düşünmek lazım. Buraya yanlış yazdığınız şeyler insanları etkiliyorsa kul hakkı olur. Tamam herkes profesyonel kullanıcı olmayabilir ama adam sırf markayı kötülemek için başlık açmış. Bu arada bayiymişim falan demeniz hoş olmadı. Telekom firmasında mühendisim. Mühendisliğin getirdiği bir detaycılık var hepsi o kadar. Araba işlerine kıl tipleriz biraz.

    Nokianın bir test sonucunu istemişsiniz buyurun:

    http://forum.donanimhaber.com/m_68674272/f_/key_TOYO%252BSnowprox%252BS%252B953%252B90%252Bpaun//tm.htm#68674272

    Zemine göre lastik fikri doğru, wrg2, wrd3 kadar iş yapmaz karda, ama çoğu lastiklerden iyi olduğu da kesin.

    https://eksisozluk.com/nokian--1014521?p=2

    Eğer sadece bu forumda abartılıyor diyorsanız aklıma gelen ilk örnek


    Son olarak w+ lastiğiniz de çok iyi lastik, keçi tırnağı desenli. Eğer bu kış istanbulda kar yağarsa farkı fark edersiniz.

    İyi Çalışmalar, saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sabansipsak -- 2 Ekim 2013; 17:57:03 >




  • böyle bir başlık ve böyle bir bilgi verme şekli yok ve kabul edilemez...

    söylediklerinizi neye göre söylüyorsunuz?

    aynı yokuşta, aynı araçla, aynı şartlar altında, aynı üretim tarihinde farklı marka lastiklerle bir şey denenmiş ve diğer muadili lastikler rampayı çıkmış ama nokian rampada mı kalmış?

    ortada bir şey yok, elde veri yok, karşılaştırma yok adını "nokian rampada çıkmıyor" koymuşuz. neye göre, kime göre, hangi rampaya ve hangi lastiğe göre nokian zayıf kalıyor?

    yani aynı şartlar altında bir michelin, bridgestone, good&year, lassa, petlas takır takır çıkmış da nokian mı sınıfta kalmış ki, nokian alırken 2 kere düşüneceğiz? niye, çünkü siz evin ordaki rampayı nokian lastikle çıkamamışsınız...

    bu mudur yani?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 25 Eylül 2013; 15:37:16 >
  • ben de arabamı bugün alacağım inş., almışken kışlıkları alıp taktırayım diyorum, vakti geldi galiba
    bi abi debako marka kışlık lastik önermişti, iskandinav lastiği imiş, bakalım artık
    arabayı kayınpeder alacak sanayide kendisi zaten, yan komşusu lassa bayi, lassa mı alsam acep:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    böyle bir başlık ve böyle bir bilgi verme şekli yok ve kabul edilemez...

    söylediklerinizi neye göre söylüyorsunuz?

    aynı yokuşta, aynı araçla, aynı şartlar altında, aynı üretim tarihinde farklı marka lastiklerle bir şey denenmiş ve diğer muadili lastikler rampayı çıkmış ama nokian rampada mı kalmış?

    ortada bir şey yok, elde veri yok, karşılaştırma yok adını "nokian rampada çıkmıyor" koymuşuz. neye göre, kime göre, hangi rampaya ve hangi lastiğe göre nokian zayıf kalıyor?

    yani aynı şartlar altında bir michelin, bridgestone, good&year, lassa, petlas takır takır çıkmış da nokian mı sınıfta kalmış ki, nokian alırken 2 kere düşüneceğiz? niye, çünkü siz evin ordaki rampayı nokian lastikle çıkamamışsınız...

    bu mudur yani?

    Forum kapanabilir o zaman.

    ÖYle ifadeler kullanmışsınız ki ben sanki konu başlığını hiçbir nokian lastik tepe çıkamaz gibi yazmışım. Bu konuda bana haksızlık etmişsiniz.

    Bu konunu amacı, marka adına aldanıp model falan bakmadan bir lastik alıp benim gibi hayal kırıklığı yaşamamasıdır. Siz bu tecrübelere ve tavsiyelere değer verirsiniz, vermezsiniz orası beni hiç ilgilendirmez.

    Sonuç itibari ile 4 tane lastiğini almışım. 2 yıl kullanmışım ve kendi tecrübelelrime ve araştırmalarıma göre tavsiye veriyorum.

    Elde olan veriler:

    *Lastik ölçüsü 185-55-15 Nokian WR G2 XL Lastik tarihi 2011. 4 lastik. Aracın orjinal lastiği 205-45-16. 4sırf bu lastikler için 4 tane de 15 inç çelik jant almıştım. Toplamda bana maliyeti 1500TL'yi buldu. (Bu fiyata 4 tane UG8 almadığıma öyle pişmanım ki.)

    *Komşumun Getz'inin başka marka ile çıkabildiği yokuştan bu lastik çıkmadı.

    *Ön tampon liplerine kadar yumuşacık kar olan, kütle karı aşamadı. Kürekle 1 saat kar temizlemek, 4 kar lastiğin ile iş yerine girememek ne demek biliyor musunuz? Üstelik sadece önlerde sunny marka çin malı kar lastiği ile içeri giren iş arkadaşlarınız varsa..

    *İstinye yokuşunu hızını alıp çıkarken en sonunda yolda kaldı.

    * Çok dik bir yokuştan, cam gibi parlayan buz üzerinden kaymadan inebildi ve durabildi. (O gün bu lastiği aldığım için çok mutlu olmuştum)

    * Düz yolda yoğun karda bile sıkıntı çıkartmadı. (Bolu'da şehir içi)

    Ben bu ve bunun gibi pek çok veriye göre konuşuyorum. Ayrıca bir arkadaşımda Toyo Gsi-5 model kar lastikleri var. Sarıyer Kiptaş tarasında oturuyor. Zekeriya köy tarafında. Sitenin önü rüzgardan kar ve buz olmuştu. Siteden çıkabilen tek araç o olmuştu.

    İsterse ilk tekerlerği üretmiş olsun. Hiçbir marka adı, tüm ürünlerini kapsayan bir kalite ve kullanım amacı sağlayamaz.


    O zaman nokian tek model çıkartır. Hem Tokyo'da hem de Kanada'da o kullanılırdı.

    WR G2 geçen sene kar lastikleri bölümünde bile değildi global sitede. 4 season bir lastikti. Büyütüecek birşey de değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabansipsak

    quote:

    Orijinalden alıntı: Caniggia

    Evet şu an kullanmaktayım. Araç Opel Corsa, son 2 kış boyunca Nokian W+ 185-70-14 kullandım, bu 3. kış olacak. Lastikler Bostancı Akın Lastik'ten alındı.
    Bir önceki mesajda bundan bahsetmedim, çünkü İstanbul'da yaşadığım için lastikleri ciddi zorlayacak bir durum oluşmadı. Ayrıca bu mesajda bahsedilen lastik W+ değil WR. Dolayısıyla kendi tecrübeme istinaden fikir belirtmem anlamsız olur.

    Lastikler hakkında yorum yapmak için 10 milyar harcayıp tüm lastikleri alıp denemeye gerek yok. ADAC testleri, yabancı araba dergilerinin yaptığı testler ortada. Adamlar lastiğin tüm zemin durumlarındaki davranışını test ediyorlar. Nokian WR'ın Wintercontact ya da Ultragrip'i geçtiği bir test yok. Varsa gösterirseniz sevinirim.
    Bu Nokian'ın kötü bir lastik olduğunu anlamına gelmez, piyasanın o anki durumuna göre eğer rakipleri tükendiyse ya da fiyatları aşırı şişikse duruma göre elbette Nokian da satın alınabilir. Ki benim Nokian almam da zaten tam bu nedenle oldu.
    Ama en iyi kış lastiği Nokian'dır demek de anlamsız. Öyle olmadığı ortada. İnsan ister istemez bunda ısrar edenlerin Nokian bayisi olduğunu düşünmeden edemiyor.



    Merhabalar, hocam şimdi mesele şu;

    Adamlar kış lastiği nedir? ne iş yapar? lastiğin üretim amacı nedir? lastiğin deseni neyi değiştirir gibi bir sürü parametreyi göz ardı ederek yorum yapıyorlar. Sulu karlı zemin lastiğini almış, buzda tutmadı diyor mesela, bu konu başlığı için söylemiyorum. Bizim işyerinde bir tanesi yepyeni lastik almış, hatırlamıyorum hangi marka, araba yağmurda kaydı diyor. Yahu nasıl kayar yeni lastik bir iş vardır, bir yanlışlık vardır, zemine birşeyler dökülmüştür dedik, işyeri kampüsü içinde araca gitti baktık: Lastiği taktırdığı lastikçi 45 psi hava vurmuş, lastik odun gibi. adam bunlara bakmadan lastik dandik çıktı iş yapmadı diyor. Buraya yorum yazan arkadaşlar öncelikle bu parametrelere iyi baktıktan sonra değerlendirme yaparlarsa daha isabetli sonuçlara ulaşırız.

    Adam ömrü boyunca karda araç kullanmamış, kar görünce gaza basıyor da basıyor, lastik patinaja girdi diyor. Yahu arkadaş önce belli bir birikim olmadan marka ismine böyle haksızlık etmek doğru değil ki. Şimdi yukarıdaki arkadaş: Sunny Marka, Petlas marka, hatta çakma çin malı lastikler yanımdan geçti ben kaldım diyor. Gel de cevap yazma yani. Acaba benim arabada mı sıkıntı var, lastiğin havaları kaçta? acaba düşünmediğim başka bir sıkıntı mı var? Şİmdi mantıklı geliyor mu size çakma çin malı lastiğin gidip nokian wgr2'nin yolda kalması. Youtube'da sabuncubeli yokuşundaki mazda videosunu izlemişsinizdir. o lastik de wrg2, o nasıl gidiyor? hem de dur kalk yaparak.

    Bu arada nokian dediğiniz marka dünyada ilk defa 1936 yılında kışa özel lastik fikrini ortaya atan firmadır. daha saydığınız diğer markalar yokken nokian kış lastiği üretiyordu. ben de ismini ilk duyduğumda saçma sapan marka demiştim. biraz araştırınca durum değişti. Hatta meşhur markaların çoğu kış lastiği testlerini nokianın ivalo pistinde yaptığını biliyor musunuz bilmiyorum.

    https://www.youtube.com/watch?v=ckdEzpK2gv8

    Yani demek istediğim, bir markaya iyi değil demek için düşünmek lazım. Buraya yanlış yazdığınız şeyler insanları etkiliyorsa kul hakkı olur. Tamam herkes profesyonel kullanıcı olmayabilir ama adam sırf markayı kötülemek için başlık açmış. Bu arada bayiymişim falan demeniz hoş olmadı. Telekom firmasında mühendisim. Mühendisliğin getirdiği bir detaycılık var hepsi o kadar. Araba işlerine kıl tipleriz biraz.

    Nokianın bir test sonucunu istemişsiniz buyurun:

    http://forum.donanimhaber.com/m_68674272/f_/key_TOYO%252BSnowprox%252BS%252B953%252B90%252Bpaun//tm.htm#68674272

    Zemine göre lastik fikri doğru, wrg2, wrd3 kadar iş yapmaz karda, ama çoğu lastiklerden iyi olduğu da kesin.

    https://eksisozluk.com/nokian--1014521?p=2

    Eğer sadece bu forumda abartılıyor diyorsanız aklıma gelen ilk örnek


    Son olarak w+ lastiğiniz de çok iyi lastik, keçi tırnağı desenli. Eğer bu kış istanbulda kar yağarsa farkı fark edersiniz.

    İyi Çalışmalar, saygılarımla


    Bu markaya kötü diyen var mı sevgili avukat bey.


    Sizin 4 yıl boyunca normal bir kullanıcı olarak dönem dönem gelip Nokian hakkında avukatlık yapmanızı kafam almadığı gibi, sizin kafanızın da benim tecrübemi almaması olasıdır.


    Videodaki mazda bir kere kütle kar ile karşılaşmıyor. İkincisi madem mazda çıktı, benim ilk mesajda koyduğum videoda neden bazen ilerlemek mümkün olmuyor diye not düşmüşler.

    Kanıt, video istiyorsunuz. Daha videoyu izlemediniz sanırım. Düz yolda 100km'ye çıkıyor ama tepede hatta ilk hafif rampada kendini koyvermeye başlıyor.


    Sunny lastik 2012 yılında üretilmiş tap taze lastik. Lastikler zaten ilk yıl tam performansını verebiliyor. Halbuki ben daha ilk yıl bile sorunlar yaşadım lastiklerle.. O Sunny'ler bu yıol o yokuşu çıkamaz ise arkadaş zaten ucuza aldım çin malı der geçer. Ama ben dünyanın parasını verdiğim. sırf lastikler zarar görmesin diye 4 tane de çelik jant haricen alarak kullandığım bir kullanıcı olarak hala burada komik yok "psi kaçtı" falan diye savunmaya geçmezine gerek yok.

    Şu ana dek 4 aracım oldu. Hepsinin de lastik basnçlarını yüklü yüksüz ne istenirse öyle yaptım. Buna şuanki Grand picassoyu 7 kişi kullanırken 45psi yapmak da dahil (üretici böyle istiyor)

    Ben söylediğim herşeyin arkasındayım. Profilime bakın, sanal değil reel bir kullanıcıyım. Saklım gizlim yok.

    Konuyu da saptırmanın manası yok. Eğitimli, görgülü insanlar olduğumuzu varsayarak hiçbir zaman tüm bir markayı karalamaya çalışmam. O yüzden ifadelerim hep kulağınıza küpe olsun şeklindedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    quote:

    Orijinalden alıntı: sabansipsak

    quote:

    Orijinalden alıntı: Caniggia

    Evet şu an kullanmaktayım. Araç Opel Corsa, son 2 kış boyunca Nokian W+ 185-70-14 kullandım, bu 3. kış olacak. Lastikler Bostancı Akın Lastik'ten alındı.
    Bir önceki mesajda bundan bahsetmedim, çünkü İstanbul'da yaşadığım için lastikleri ciddi zorlayacak bir durum oluşmadı. Ayrıca bu mesajda bahsedilen lastik W+ değil WR. Dolayısıyla kendi tecrübeme istinaden fikir belirtmem anlamsız olur.

    Lastikler hakkında yorum yapmak için 10 milyar harcayıp tüm lastikleri alıp denemeye gerek yok. ADAC testleri, yabancı araba dergilerinin yaptığı testler ortada. Adamlar lastiğin tüm zemin durumlarındaki davranışını test ediyorlar. Nokian WR'ın Wintercontact ya da Ultragrip'i geçtiği bir test yok. Varsa gösterirseniz sevinirim.
    Bu Nokian'ın kötü bir lastik olduğunu anlamına gelmez, piyasanın o anki durumuna göre eğer rakipleri tükendiyse ya da fiyatları aşırı şişikse duruma göre elbette Nokian da satın alınabilir. Ki benim Nokian almam da zaten tam bu nedenle oldu.
    Ama en iyi kış lastiği Nokian'dır demek de anlamsız. Öyle olmadığı ortada. İnsan ister istemez bunda ısrar edenlerin Nokian bayisi olduğunu düşünmeden edemiyor.



    Merhabalar, hocam şimdi mesele şu;

    Adamlar kış lastiği nedir? ne iş yapar? lastiğin üretim amacı nedir? lastiğin deseni neyi değiştirir gibi bir sürü parametreyi göz ardı ederek yorum yapıyorlar. Sulu karlı zemin lastiğini almış, buzda tutmadı diyor mesela, bu konu başlığı için söylemiyorum. Bizim işyerinde bir tanesi yepyeni lastik almış, hatırlamıyorum hangi marka, araba yağmurda kaydı diyor. Yahu nasıl kayar yeni lastik bir iş vardır, bir yanlışlık vardır, zemine birşeyler dökülmüştür dedik, işyeri kampüsü içinde araca gitti baktık: Lastiği taktırdığı lastikçi 45 psi hava vurmuş, lastik odun gibi. adam bunlara bakmadan lastik dandik çıktı iş yapmadı diyor. Buraya yorum yazan arkadaşlar öncelikle bu parametrelere iyi baktıktan sonra değerlendirme yaparlarsa daha isabetli sonuçlara ulaşırız.

    Adam ömrü boyunca karda araç kullanmamış, kar görünce gaza basıyor da basıyor, lastik patinaja girdi diyor. Yahu arkadaş önce belli bir birikim olmadan marka ismine böyle haksızlık etmek doğru değil ki. Şimdi yukarıdaki arkadaş: Sunny Marka, Petlas marka, hatta çakma çin malı lastikler yanımdan geçti ben kaldım diyor. Gel de cevap yazma yani. Acaba benim arabada mı sıkıntı var, lastiğin havaları kaçta? acaba düşünmediğim başka bir sıkıntı mı var? Şİmdi mantıklı geliyor mu size çakma çin malı lastiğin gidip nokian wgr2'nin yolda kalması. Youtube'da sabuncubeli yokuşundaki mazda videosunu izlemişsinizdir. o lastik de wrg2, o nasıl gidiyor? hem de dur kalk yaparak.

    Bu arada nokian dediğiniz marka dünyada ilk defa 1936 yılında kışa özel lastik fikrini ortaya atan firmadır. daha saydığınız diğer markalar yokken nokian kış lastiği üretiyordu. ben de ismini ilk duyduğumda saçma sapan marka demiştim. biraz araştırınca durum değişti. Hatta meşhur markaların çoğu kış lastiği testlerini nokianın ivalo pistinde yaptığını biliyor musunuz bilmiyorum.

    https://www.youtube.com/watch?v=ckdEzpK2gv8

    Yani demek istediğim, bir markaya iyi değil demek için düşünmek lazım. Buraya yanlış yazdığınız şeyler insanları etkiliyorsa kul hakkı olur. Tamam herkes profesyonel kullanıcı olmayabilir ama adam sırf markayı kötülemek için başlık açmış. Bu arada bayiymişim falan demeniz hoş olmadı. Telekom firmasında mühendisim. Mühendisliğin getirdiği bir detaycılık var hepsi o kadar. Araba işlerine kıl tipleriz biraz.

    Nokianın bir test sonucunu istemişsiniz buyurun:

    http://forum.donanimhaber.com/m_68674272/f_/key_TOYO%252BSnowprox%252BS%252B953%252B90%252Bpaun//tm.htm#68674272

    Zemine göre lastik fikri doğru, wrg2, wrd3 kadar iş yapmaz karda, ama çoğu lastiklerden iyi olduğu da kesin.

    https://eksisozluk.com/nokian--1014521?p=2

    Eğer sadece bu forumda abartılıyor diyorsanız aklıma gelen ilk örnek


    Son olarak w+ lastiğiniz de çok iyi lastik, keçi tırnağı desenli. Eğer bu kış istanbulda kar yağarsa farkı fark edersiniz.

    İyi Çalışmalar, saygılarımla


    Bu markaya kötü diyen var mı sevgili avukat bey.


    Sizin 4 yıl boyunca normal bir kullanıcı olarak dönem dönem gelip Nokian hakkında avukatlık yapmanızı kafam almadığı gibi, sizin kafanızın da benim tecrübemi almaması olasıdır.


    Videodaki mazda bir kere kütle kar ile karşılaşmıyor. İkincisi madem mazda çıktı, benim ilk mesajda koyduğum videoda neden bazen ilerlemek mümkün olmuyor diye not düşmüşler.

    Kanıt, video istiyorsunuz. Daha videoyu izlemediniz sanırım. Düz yolda 100km'ye çıkıyor ama tepede hatta ilk hafif rampada kendini koyvermeye başlıyor.


    Sunny lastik 2012 yılında üretilmiş tap taze lastik. Lastikler zaten ilk yıl tam performansını verebiliyor. Halbuki ben daha ilk yıl bile sorunlar yaşadım lastiklerle.. O Sunny'ler bu yıol o yokuşu çıkamaz ise arkadaş zaten ucuza aldım çin malı der geçer. Ama ben dünyanın parasını verdiğim. sırf lastikler zarar görmesin diye 4 tane de çelik jant haricen alarak kullandığım bir kullanıcı olarak hala burada komik yok "psi kaçtı" falan diye savunmaya geçmezine gerek yok.

    Şu ana dek 4 aracım oldu. Hepsinin de lastik basnçlarını yüklü yüksüz ne istenirse öyle yaptım. Buna şuanki Grand picassoyu 7 kişi kullanırken 45psi yapmak da dahil (üretici böyle istiyor)

    Ben söylediğim herşeyin arkasındayım. Profilime bakın, sanal değil reel bir kullanıcıyım. Saklım gizlim yok.

    Konuyu da saptırmanın manası yok. Eğitimli, görgülü insanlar olduğumuzu varsayarak hiçbir zaman tüm bir markayı karalamaya çalışmam. O yüzden ifadelerim hep kulağınıza küpe olsun şeklindedir.



    Ne diyeyim :)

    Her zaman böyle reel yorum yapmanız dileğiyle,

    Selamlar.




  • Lastik arayışım şu sıralar gizli bir cevher üzerine ypğunlaştı.. Toyo Gsi-5. Özellikle deseni ve barındırdığı teknoloj ile henüz gözümle görmesem de beni benden aldı diyebilirim.

    Toyo japon malı bir lastik ve japonlar Kanada piyasasına girmek için gidip oralarda 6 ay testler yapıyorlar. Ve sonunda şu desene sahip Gsi-5 doğuyor.

     Nokian kışlık lastik alacaklar 2 kez düşünmeli..


    Şimdi bu konuda bunun ne alakası var diyebilirsiniz.. Bu lastik studded yani çivili lastiklerinkine benzer bir performans verebilsin diye "microbit" denen nano bir teknoloji ile üretiliyormuş. Ceviz kabuğu parçacıkları lastik hamuruna karıştırılıyor. Ve onca kılcal çizgiler, çok yönlü bloklar, blokları destekleyen yan tünelkanatları, lastik kenarında buz parçalayıcı tırnaklara ek olarak bir de bu kabuk parçaları tutunmaya destek oluyor.


    2011'de de bir test yayınlanıyor. İşte zurnanın zort dediği an geliyor..

     Nokian kışlık lastik alacaklar 2 kez düşünmeli..



    Listeye göz attığımızda Nokian hakkapeliitta serisi ile zirveyi elde tutuyor.

    Bilmeyenler için bu lastikler şöyle bişi..
     Nokian kışlık lastik alacaklar 2 kez düşünmeli..


    Bu da bu serinin pençeleri..

     Nokian kışlık lastik alacaklar 2 kez düşünmeli..


    Bu listeye 12 numaradan giren Gsi-5 pek çok bilindik markayı da geride bırakmış. Çivisiz lstikler içinde de neredeyse EN İYİ kar ve buz performansını vermiş..


    Peki Nokian alırken 2 kere düşün diyen biri konuda Nokianın zirve yaptığı bir listeyi neden paylaşır..

    Cevap, listenin altında eski dostu WR G2'yi gördüğü için.. 49. sıraya bakınız..

    Listenin en sonlarında bir Nokian yüz karası var.

    Nokian WR G2.. Kar performansı 54 lastikten 53. sırada...

    Ben boşuna bu konuyu bu modeli iyi tanıtmak için açmadım. İsteyenin zoruna gitsin.. İş zorlu koşullar olunca.. WR G2 sizi bende olduğu gibi, ilk mesajdaki test videosunda olduğu gibi yarı yolda bırakabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi synthesizer -- 5 Ekim 2013; 0:46:40 >




  • Boşuna bana ve birilerine cevap yetiştirmeye uğraşıyorsunuz. Tam da sizin kullandığınız lastiği yani G2'yi, tam da sizin ölçülerinizde yani 185/55/15 ile 2 yıl Ankara'nın kârında kışında kullandım. Nehrehangi bir rampa inişinde, ne çıkışında, ne tepeleme yumuşak karda ne buz ya da kuru zeminde 1 kere ama tek bir kere bile sıkıntı yaşamadım, yolda kalmadım, sorunla karşılaşmadım. Ve muhtemeldir altlarında sizin o listelerinizde üst sıralarda yarışan lastiklerden takılı yolda kalmış bir çok sürücüye de yanlarından geçerken selam vermişimdir. Ortada bizzat kendi tecrübelerim dururken siz istediğiniz kadar süslü laflar bulun, ordan burdan laf sokuşturmaya çalışın. Benim için bir ehemmiyeti yok.

    Bence siz o lastiklerle, hatta ortalamanın biraz üzerinde herhangi bir lastikle rampada kalıyorsanız buralarda kağıt üzerinde bir şeyler ispatlamaya harcadığınız zamanın bir kısmını da kar üzerinde sürüş becerilerinizi geliştirmeye harcayın. At sahibine göre kişnermiş. Kar ya da buz üzerinde araç kullanmayı bilmeyen adama dünyanın rn mükemmel lastiğini verseniz kaç yazar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    Boşuna bana ve birilerine cevap yetiştirmeye uğraşıyorsunuz. Tam da sizin kullandığınız lastiği yani G2'yi, tam da sizin ölçülerinizde yani 185/55/15 ile 2 yıl Ankara'nın kârında kışında kullandım. Nehrehangi bir rampa inişinde, ne çıkışında, ne tepeleme yumuşak karda ne buz ya da kuru zeminde 1 kere ama tek bir kere bile sıkıntı yaşamadım, yolda kalmadım, sorunla karşılaşmadım. Ve muhtemeldir altlarında sizin o listelerinizde üst sıralarda yarışan lastiklerden takılı yolda kalmış bir çok sürücüye de yanlarından geçerken selam vermişimdir. Ortada bizzat kendi tecrübelerim dururken siz istediğiniz kadar süslü laflar bulun, ordan burdan laf sokuşturmaya çalışın. Benim için bir ehemmiyeti yok.

    Bence siz o lastiklerle, hatta ortalamanın biraz üzerinde herhangi bir lastikle rampada kalıyorsanız buralarda kağıt üzerinde bir şeyler ispatlamaya harcadığınız zamanın bir kısmını da kar üzerinde sürüş becerilerinizi geliştirmeye harcayın. At sahibine göre kişnermiş. Kar ya da buz üzerinde araç kullanmayı bilmeyen adama dünyanın rn mükemmel lastiğini verseniz kaç yazar?

    Tespitlerimi öznel diyerek yerden yere vuran birine bu mesaj hiç yakışmadı. Muhatap aldigim için özür dilerim. Size üstün kar becerileriniz ile birlikte mutluluklar dilerim. Kazasız belasız kullanın aracınızı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • synthesizer kullanıcısına yanıt
    Hangi lastiği tavsiye edersiniz ?
  • G2 veya A3 yerine WRD3 kullanmak daha mantıklı değil mi kar ve ıslak zemin performansı açısından? Bence Nokian'ın yanlış modeli üzerine yoğunlaşmışsınız.

    Ayrıca böyle bi örnek de var




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Diablo -- 5 Ekim 2013; 10:22:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Hangi lastiği tavsiye edersiniz ?

    Valla ben bu yıl gsi-5 alıcam. Aslında riske girmeden ug8 yada alpin alıp gitmek var ama bu lastiği çok merak ediyorum. Alırsam Zekeriyaköyde ve istinye Carrefour karşısındaki yürüyerek bile zor inilen çıkılan bir rampa var orada denemek istiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    G2 veya A3 yerine WRD3 kullanmak daha mantıklı değil mi kar ve ıslak zemin performansı açısından? Bence Nokian'ın yanlış modeli üzerine yoğunlaşmışsınız.

    Ayrıca böyle bi örnek de var




    Bu model hepsiburada indirimi ike geçen sene gözde oldu. Bir de youtube daki mazda 6 var ki etkikenmemek içten bile değil. Ancak benim işimi görmedi. Belki 2 sokak aşağıda otursam yada başka semtte olsa evim hiç farketmeyip çok memnun da kalabilirdim. Ama ne yazık ki dik yerlerde ve özellikle kütle karda desenden dolayı iş yapmadı. Beklentisi böyle olanlar varsa dediğiniz modelleri de ilgi alanına eklemeli. Wr g2 sanki nokianin en iyi kar lastiği gibi bir algiya kapilanlar için uyarı niteliğinde bir konu açtım bende.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Hangi lastiği tavsiye edersiniz ?

    Valla ben bu yıl gsi-5 alıcam. Aslında riske girmeden ug8 yada alpin alıp gitmek var ama bu lastiği çok merak ediyorum. Alırsam Zekeriyaköyde ve istinye Carrefour karşısındaki yürüyerek bile zor inilen çıkılan bir rampa var orada denemek istiyorum.



    Geçen sene alpin aldım başakşehir'de çıkmadık tepe kalmadı
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.