Şimdi Ara

Norveç’te satılan yeni araçların neredeyse tamamı elektrikli oldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
0
Favori
2.068
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Norveç’te satılan yeni araçların neredeyse tamamı elektrikli oldu
    Norveç’te 2024 yılında satılan her 10 yeni araçtan 9’u tamamen elektrikliydi. Ülkenin bu başarısı, 2025 yılı itibarıyla yollara sadece elektrikli araçların eklenmesini hedefleyen politikalarına bir adım daha yaklaştığını gösteriyor. Norveç Yol Federasyonu (OFV) verilerine göre, 2024 yılında satılan yeni araçların yüzde 88,9’u tamamen elektrikliydi. Bu oran, 2023’teki yüzde 82,4 seviyesinden önemli bir artış yaşandığını gösteriyor.



    Tesla zirvede, Çinli markalar yükselişte



    Norveç’te satılan yeni araçların neredeyse tamamı elektrikli oldu
    En çok tercih edilen markalar arasında Tesla liderliği elden bırakmazken, Volkswagen ve Toyota listede onu takip etti. Ayrıca, Çin menşeli elektrikli araçların payı da yükselerek yeni araç satışlarının yüzde 10’una yaklaştı. Norveç Elektrikli Araç Derneği Başkanı Christina Bu, bu gelişmeyi şu sözlerle değerlendirdi: “Norveç, benzinli ve dizel motorlu otomobilleri yeni otomobil pazarından büyük ölçüde silen dünyadaki ilk ülke olacak.”



    Ayrıca Bkz.Tesla'nın satışları 2024'te ilk kez düşüş gösterdi: İşte rakamlar



    Petrol üreten bir ülke olan Norveç, fosil yakıtla çalışan araçlara yüksek vergiler uygularken, elektrikli araçları ithalat ve KDV gibi vergilerden muaf tutarak tüketiciler için cazip hale getirdi. Uzmanlar, bu politikanın işe yaradığını çünkü zaman içinde tutarlı olduğunu ve çeşitli siyasi görüşlere sahip hükümetler tarafından sürdürüldüğünü söyledi.



    Norveç’te satılan yeni araçların neredeyse tamamı elektrikli oldu
    Norveç esasında bu tutumuyla bir rol model. Zira diğer ülkelerde de sık sık vergi teşvikleri ya da muafiyetler uygulandığını görüyoruz ancak bunlar sonradan zamanla geri çekiliyor. Norveç’te ise uzun vadeli bir öngörülebilirlik sağlanıyor. Ayrıca, Norveç’in otomobil üreticisi bir ülke olmaması ve bu konuda lobinin bulunmaması da sürece yardımcı oluyor.



    Avrupa Birliği, 2035 yılı itibarıyla karbon salınımına neden olan araçların satışını yasaklamayı hedefliyor. Ancak Norveç, bu hedefi çoktan geride bırakmış gibi görünüyor. Ülkede uygulanan teşviklerin uzun vadeli bir paket olarak sunulması, diğer ülkeler için de örnek bir model oluşturabilir.



    Elektrikli araçlar benzinli araçları geçti



    Norveç’te satılan yeni araçların neredeyse tamamı elektrikli oldu
    Norveç’in politikaları sayesinde 2024 yılında tamamen elektrikli araçlar, yalnızca benzinle çalışan araçları trafikte geride bıraktı. Aralık ayı itibarıyla, elektrikli araçlar ülkedeki tüm araçların yüzde 28’inden fazlasını oluşturuyordu. Dizel ise ülkede halen lider durumda. Birkaç yıl içinde ise elektrikli araç payının yüzde 50’ye ulaşacağı öngörülüyor. Bununla birlikte bu dönüşüm bazı alışkanlıkların değişmesini de zorunlu kılıyor. Örneğin, akaryakıt istasyonları artık daha fazla elektrikli şarj istasyonu kurmaya yöneliyor. Norveç, üç yıl içinde yakıt pompaları kadar şarj noktası oluşturmayı hedefliyor.



    Elektrikli araçların yaygınlaşması, sürücüler için de farklı deneyimler sunuyor. Kış aylarında soğuk havanın şarj sürelerini uzattığı bilinse de, çoğu kullanıcı çevresel faydalar ve düşük işletme maliyetleri nedeniyle elektrikli araçlardan memnun.




    Kaynak:https://www.reuters.com/business/autos-transportation/norway-nearly-all-new-cars-sold-2024-were-fully-electric-2025-01-02/







  • O soğukta elektrikli araç büyük konfor sağlıyor kullanıcıya. Her sabah çalıştırmak ayrı dert, ısıtmak ayrı dert. Elektrikli araç çalar saat gibi, çalışıp kendini ısıtıyor. Ha diyeceksiniz ki, menzil kaybı çok olur. Refah seviyesinin yüksek olması sayesinde evlerde ayrıca akaryakıtlı araç da bulunduruyorlar.
  • Bizİ de vergi ve Kdv lerden muaf tutsalar bizde elektrikliye geçmeye çalışacaz. Ama şimdilik vergi oranları düşük olsa da gelecekte fosil yakıtla çalışan araçların Vergi oranlarına yaklaşacak.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bizim vergileri kaldırsalar 300-400 bin liraya araç buluruz.

    Ama kanımızı emen devlet herkesi aç bıraksa bile kendi alacağından vazgeçmiyor :) :) :)

  • Medeniyet ve uygarlık coğrafyası böyle bir şey işte..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Dertleri yok dert arıyorlar. O soğukta uğraşın elektrikli arabalarla. Yav şöyle bi ülkede doğmadık ki böyle dertlerimiz olsun.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • daswagen kullanıcısına yanıt

    Ortadoğulu olup norveçlileri eleştirebilecek kadar gereksiz özgüvene sahip olduğunuz için anca hayalini kurabiliyorsunuz :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O soğukta elektrikli araç büyük konfor sağlıyor kullanıcıya. Her sabah çalıştırmak ayrı dert, ısıtmak ayrı dert. Elektrikli araç çalar saat gibi, çalışıp kendini ısıtıyor. Ha diyeceksiniz ki, menzil kaybı çok olur. Refah seviyesinin yüksek olması sayesinde evlerde ayrıca akaryakıtlı araç da bulunduruyorlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Norveç gibi soğuk biyerde dizel araçların tutulmasını anlamadım yakıt nasıl donmuyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • çevresel fayda diye söylüyorlar ama elektrik üretmek için yine doğaya zarar veriliyor,pervnalerlere elektrik üretiliyor ama onları oraya dikmek için yine toprağa zarar veriliyor v.s en ufak bir elektrik kesintisi fırtınada v.s araçlar yollarda kalacak ve daha fazla problem olacak acil durumda.

  • Bende bu ayın Norveç elektrikli otomobil haberi nerede kaldı diye panik olmaya başlamıştım. neticede otomotiv endüstrisini kalbi Norveçte atıyor, üretimi ile otomotiv sanayisi ile tam bir ekol. teşvik diye bir şey de yok, herkes ekstrasını vergisi ödeyerek hunharca alıyor. nüfüs desen yakında Hindistan'a rakip olacağı ön görülüyor. tam bir gösterge pazar.


    Şubat veya en geç mart'ta %100'e ulaştı haberini merakla bekliyoruz. o günden sonra dünya otomotivinde hiçbir şey eskisi gibi olmayacak.

  • darısı türkiye nin başınaNorveç’te satılan yeni araçların neredeyse tamamı elektrikli oldu 

  • Esenyurt kadar ülkeyi burada konuşmak zul geliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emekkk -- 4 Ocak 2025; 12:43:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • wolf silver W kullanıcısına yanıt
    Nereden böyle fikre kapılıyorsunuz çok merak ediyorum.

    Hani belki hükümet değişirse ve Avrupa ile iyi geçinmek için bu teşvikleri iptal edebilirler.

    Onun dışında petrol ithalatını azaltıyor. Cari açığı azaltıyor. Yenilebilir enerjiyi teşvik ediyor ve oda istihdam yapıyor.

    Araç üreticilerinin ve yan sanayinin istihdamını saymıyorum bile.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt

    Cümlenin tamamını okumadım ama ilk birkac kelime yüzünden kesin haksızsın..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Headlong Into Carnage -- 4 Ocak 2025; 18:26:37 >
  • | OMG! | kullanıcısına yanıt

    Evlerdeki ayrıca bulundurulan akaryakıtlı araçları bizzat gördün mü yoksa rüyanda mı gördün?

  • Norveçin ellikisi yok ki tofaşlar hala trafikte kalsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    Merak etseydiniz son yıllarda elektrikli arabalara Vergi geldi mi diye internete yazarak öğrenirdiniz. Neyseki ben internetten bulduğumu buraya yapıştırıyorum.


    motor gücü 85 kW'yi geçmeyen elektrikli araçlarda ÖTV oranı %3'ten %10'a,

    motor gücü 85 kW'yi geçen fakat 120 kW'yi geçmeyen elektrikli araçlarda ÖTV %7'den %25'e,

    motor gücü 120 kW'yi geçen elektrikli araçlarda ÖTV %15'ten %60'a yükseltildi.



    Ötv oranı %3 ten %10 yükseltilmesi belki çok fark etmez.


    Ama %15 ten %60 yükseltilmesi çok fark eder.

    Tesla 1 kw düşürerek nerdeyse 1 milyon TL den fazla vergiden müşterilerini kurtardı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • wolf silver W kullanıcısına yanıt
    Siz nereye bakıyorsunuz bilmiyorum zira şu andaki sistem şu şekilde ;

    Motor gücü 160 kW ve altında olan ve matrahı 1.450.000 TL'yi aşmayan elektrikli araçlarda ÖTV oranı %10.

    Motor gücü 160 kW ve altında olan ve matrahı 1.450.000 TL'yi aşan elektrikli araçlarda ÖTV oranı %40.

    Motor gücü 160 kW ve üstünde olan ve matrahı 1.350.000 TL'yi aşmayan elektrikli araçlarda ÖTV oranı %50.

    O baktığınız şey sanırsam pandemi öncesi mi sonrası mı ilk denemeler.

    Sonra buraya oturdu. Sonuçta makul fiyatlı olursa %10 yeterli güç veriyor.

    Biraz lüks istersen %40 ki o bile içten yanmalılardan iyi. En fazlada %60 bildiğim kadarı ile.

    Ben bu işi takip ediyorum başından beri zaten. Meraklayım sizin için aynı şeyi siz söyleyebilir misiniz siz karar verin benim haddime düşmez başkası hakkında yorum yapmak çünkü öyle yetiştirilmedim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Headlong Into Carnage kullanıcısına yanıt
    Norveç değil de Amerika'da bir e-araç kullanan adam garajında benzinli otomobilinin yanında Tesla ile video çekmişti. Şimdilik tek aracım e-araç olamaz demişti. İsterseniz videoyu bulup linkini gönderebilirim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2011 yılında Norveç'teydim. O dönem Smart Fortwo tipi minik elektrikli araçlar doluydu ve ücretsiz şarj olabilecekleri alanlar vardı. Bunu hem soğuk hem de kendi petrolünü çıkarmasına rağmen teşvik eden Norveç'in yapması bana garip gelmişti. Şehirler arası yolları bile doğası bozulmasın diye tek gidiş geliş yapan Norveç'te ülkedeki anlayış şu, sahip olduğumuz en değerli şey doğamız ve bunu gelecek nesillere aktarabilmek yegane görevdir. Böyle olunca teşvikler de bu yönde oluyor.

  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.