Şimdi Ara

ölçüm cihazım var aküyü ölçcem ne çıkması lazım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
10.543
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  ölçüm cihazım var aküyü ölçcem ne çıkması lazım


    aynısından var DCV kısmında 20 ye getiricem ve aküye deydiricem kaç çıkması lazım

    araç çalışmazken ölçcem sonra çalıştırıp ölçcem,akü 2.5 senelik ve geçen gün yolda bıraktı ittirerek çalıştırdık

    bu alet akü içindeki elektriğimi ölçüyor,yoksa bataryanın saklama kapasitesinimi ölçüyor

    mesela akü tam dolu veya yarıdan az olduğunu anlayamam dimi,akü içinde az elektrik olsa bile bataryalar 12 volt saklıyorsa o zaman bu 12 mi gösterir

    akü içindeki elektrik miktarı ile alakası yok sanırım

    mesela bende 3 volt pil var pil bitmeye yakın bile 2.8 falan ölçüyor







  • Çalışmazken 12.5, 13 civarlarında görmen ve çalışırken 14, 14.5 civarlarında görmen normal diyebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AirDream -- 13 Eylül 2012; 12:14:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    Çalışmazken 12.5, 13 civarlarında görmen ve çalışırken 14.5, 15 civarlarında görmen normal diyebiliriz.

    Ek olarak farlar açıkken, kapalı iken uzunlar, kısalarda kontrol ediliyor...

    Ayrıca aracın boşta devirlendirilerek bujileri de kontrol edilebiliyor sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    Çalışmazken 12.5, 13 civarlarında görmen ve çalışırken 14.5, 15 civarlarında görmen normal diyebiliriz.

    Ek olarak farlar açıkken, kapalı iken uzunlar, kısalarda kontrol ediliyor...

    Ayrıca aracın boşta devirlendirilerek bujileri de kontrol edilebiliyor sanırım

    Alıntıları Göster
    Sadece voltmetre ile akunun durumunun olculmesi pek saglikli olmaz. Kapasitenin olculmesi icin aku yukte iken olcmeniz gerekir.
    En basitinden 9 tane kalem pili seri halde baglarsaniz da 13,5 volt gosterir olcu aletiniz ama arabanin marsina bastiginizda mars motorunu cevirecek guc akunun bu voltajda verebilecegi akimla ilgilidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    Sadece voltmetre ile akunun durumunun olculmesi pek saglikli olmaz. Kapasitenin olculmesi icin aku yukte iken olcmeniz gerekir.
    En basitinden 9 tane kalem pili seri halde baglarsaniz da 13,5 volt gosterir olcu aletiniz ama arabanin marsina bastiginizda mars motorunu cevirecek guc akunun bu voltajda verebilecegi akimla ilgilidir.

    Alıntıları Göster
    volt dışında akımı amperi ne kadar dolu bunu ölçebiliyorlarmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    volt dışında akımı amperi ne kadar dolu bunu ölçebiliyorlarmı

    Amperi ölçemez o, yanar gider. 10A yazan kısımda amper ölçülüyor ama aküyü ölçemez.
    Eğer resimdeki multimetre sizdekiyse tabi.
    En fazla 200 amper ölçebilen alet olacak ki aküdeki amperi ölçsün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pcwolf28

    quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    volt dışında akımı amperi ne kadar dolu bunu ölçebiliyorlarmı

    Amperi ölçemez o, yanar gider. 10A yazan kısımda amper ölçülüyor ama aküyü ölçemez.
    Eğer resimdeki multimetre sizdekiyse tabi.
    En fazla 200 amper ölçebilen alet olacak ki aküdeki amperi ölçsün.

    Alıntıları Göster
    yada akım trafosu falan kullanılacakta ne gerek var çok amaçsız bir işlem olur. En iyisi voltajdan akünün durumu hakkında tahminde bulunmak olur.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    yada akım trafosu falan kullanılacakta ne gerek var çok amaçsız bir işlem olur. En iyisi voltajdan akünün durumu hakkında tahminde bulunmak olur.

    Alıntıları Göster
    şöyle diyeyim
    araç istopken durduğumuz yerdeyken,kontak anahtarı 2 de yani kırmızı ışıklar yanıyorken,müzik açtım,çakmak yuvası 12 volt fm transmitter açık
    10 dakka müzik dinledim,sonra aracı 30 saniye çalıştırıp aracın yerini değiştirdim ve yine 10 dakka daha müzik dinledim,sonra marş basmadı,aracı ittirip çalıştırdım,şu an sorun yok gibi ama neden böyle oldu

    araç istopken aracın içindeki elektrikten yiyor,ama ben müzik dinlediğim ana kadar yolda yol yaptım yani marş dinamosu doldurmuş olması lazım,akü tamamen dolmuyormu
    eğer akü tamamen yolda giderken doluyorsa neden aküyü şarj ettiriyorlar
    sıfır akü alınca bile takar takmaz araç çalıştımı yolda giderken ful dolmuyormu

    neden akü bitti

    ölçtüm geldim

    sabah ilk halde çalıştırmadan ölçünce,12.5 volt
    kontak 2 de arac calısmıyor kırmızı gösterge ışıkları yanıyor,12.3 volt
    calısırken 13.9 volt(sarj dınamosunun verdıgı elektrık bellı olurmu)

    elimdeki cihaz resımdekıyle birebir aynıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baris195 -- 13 Eylül 2012; 15:36:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    şöyle diyeyim
    araç istopken durduğumuz yerdeyken,kontak anahtarı 2 de yani kırmızı ışıklar yanıyorken,müzik açtım,çakmak yuvası 12 volt fm transmitter açık
    10 dakka müzik dinledim,sonra aracı 30 saniye çalıştırıp aracın yerini değiştirdim ve yine 10 dakka daha müzik dinledim,sonra marş basmadı,aracı ittirip çalıştırdım,şu an sorun yok gibi ama neden böyle oldu

    araç istopken aracın içindeki elektrikten yiyor,ama ben müzik dinlediğim ana kadar yolda yol yaptım yani marş dinamosu doldurmuş olması lazım,akü tamamen dolmuyormu
    eğer akü tamamen yolda giderken doluyorsa neden aküyü şarj ettiriyorlar
    sıfır akü alınca bile takar takmaz araç çalıştımı yolda giderken ful dolmuyormu

    neden akü bitti

    ölçtüm geldim

    sabah ilk halde çalıştırmadan ölçünce,12.5 volt
    kontak 2 de arac calısmıyor kırmızı gösterge ışıkları yanıyor,12.3 volt
    calısırken 13.9 volt(sarj dınamosunun verdıgı elektrık bellı olurmu)

    elimdeki cihaz resımdekıyle birebir aynıdır

    Alıntıları Göster
    marş basarken çekilen akım çok yüksektir 1-2 gün araç içinde elektrik harcayan şeyler kullanmayın, zırt pırt marşa basıp hemen stop etmeyin. Bir marş esnasında harcadığınız enerjiyi hemen şarj edemezsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    marş basarken çekilen akım çok yüksektir 1-2 gün araç içinde elektrik harcayan şeyler kullanmayın, zırt pırt marşa basıp hemen stop etmeyin. Bir marş esnasında harcadığınız enerjiyi hemen şarj edemezsiniz.

    Alıntıları Göster
    o halde aküyü tamamen doldurmak için marş motorun epey dönmesi yani aracın bayağı yol alması gerekir değilmi mesela 20 saat yol alması lazım diyelim ama biz bu arada durunca müzik açınca vs o zaman marş motorun doldurduğu elektiğide yiyoruz
    o yüzden akü ful dolmuyor ve insanlar bu yüzden akü şarjcıya tam şarj ettirmeye gidiyor değilmi

    akü neden şarj ettiriliyor,zaten dinamo şarj etmiyormu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baris195 -- 13 Eylül 2012; 15:55:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    o halde aküyü tamamen doldurmak için marş motorun epey dönmesi yani aracın bayağı yol alması gerekir değilmi mesela 20 saat yol alması lazım diyelim ama biz bu arada durunca müzik açınca vs o zaman marş motorun doldurduğu elektiğide yiyoruz
    o yüzden akü ful dolmuyor ve insanlar bu yüzden akü şarjcıya tam şarj ettirmeye gidiyor değilmi

    akü neden şarj ettiriliyor,zaten dinamo şarj etmiyormu

    Alıntıları Göster
    aküde kırmızı çizgi olan yer akü tam doluyken 12 volt diyelim

    diğer resimde kırmızı çizgi yani akünün dibindeykende yine 12 voltmu ölçüyor
    bu yüzden aküde az elektrik kalsa ve akü ışığı yeşil ışık yansa bile 10 dakka içinde akü tamamen bitebiliyor değilmi bu yüzden insanlar yanılıyor çünkü elektrik seviyesi dipteykende 12 volt ölçüyor

     ölçüm cihazım var aküyü ölçcem ne çıkması lazım

     ölçüm cihazım var aküyü ölçcem ne çıkması lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baris195 -- 13 Eylül 2012; 15:42:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    o halde aküyü tamamen doldurmak için marş motorun epey dönmesi yani aracın bayağı yol alması gerekir değilmi mesela 20 saat yol alması lazım diyelim ama biz bu arada durunca müzik açınca vs o zaman marş motorun doldurduğu elektiğide yiyoruz
    o yüzden akü ful dolmuyor ve insanlar bu yüzden akü şarjcıya tam şarj ettirmeye gidiyor değilmi


    Evet mesela tatil zamanları arabalarda bu sorun çok olur, adam kamptadır çoluğu çocuğu sürekli gider müziğini dinler araç nadirende olsa en fazla yakındaki markete kadar çalıştırılır. Eğer kullanıcısı durumun farkında değilse tatilin son gününde güzel bir süprizle karşılaşılabilir. Araç genelde çalışırken aküyüde şarj eder kendi elektriğinide karşılar ama marş esnasında kaybedilen enerjiyi hemen depolayamaz bu yüzden kısa süreli kullanım ve çalışmazken enerji harcanması dezavantaja dönüşür.

    İkinci bir konu ise akü tam dolu ve boşalma durumundayken voltajı farklı olur. Örneğin 11.5 vol gösteren bir akü zayıfken 12.5 volt gösteren akü diğerine göre kapasite olarak çok daha iyi durumdadır. Yani voltaj durumuna göre biraz akünün durumu hakkında haberdar olunabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    o halde aküyü tamamen doldurmak için marş motorun epey dönmesi yani aracın bayağı yol alması gerekir değilmi mesela 20 saat yol alması lazım diyelim ama biz bu arada durunca müzik açınca vs o zaman marş motorun doldurduğu elektiğide yiyoruz
    o yüzden akü ful dolmuyor ve insanlar bu yüzden akü şarjcıya tam şarj ettirmeye gidiyor değilmi


    Evet mesela tatil zamanları arabalarda bu sorun çok olur, adam kamptadır çoluğu çocuğu sürekli gider müziğini dinler araç nadirende olsa en fazla yakındaki markete kadar çalıştırılır. Eğer kullanıcısı durumun farkında değilse tatilin son gününde güzel bir süprizle karşılaşılabilir. Araç genelde çalışırken aküyüde şarj eder kendi elektriğinide karşılar ama marş esnasında kaybedilen enerjiyi hemen depolayamaz bu yüzden kısa süreli kullanım ve çalışmazken enerji harcanması dezavantaja dönüşür.

    İkinci bir konu ise akü tam dolu ve boşalma durumundayken voltajı farklı olur. Örneğin 11.5 vol gösteren bir akü zayıfken 12.5 volt gösteren akü diğerine göre kapasite olarak çok daha iyi durumdadır. Yani voltaj durumuna göre biraz akünün durumu hakkında haberdar olunabilir.

    o halde

    benım olcumler bunlar
    sabah ilk halde çalıştırmadan ölçünce,12.5 volt
    kontak 2 de arac calısmıyor kırmızı gösterge ışıkları yanıyor,12.3 volt
    calısırken 13.9 volt(sarj dınamosunun verdıgı elektrık bellı olurmu)

    şarj dınamosu ıyı sarj etmeden ben elektrıgı bıtırmısım,aküm sağlam o zaman
    şarj dınamomda saglam cunku aku 12.5 ıken,calıstırınca 13.9 cıkıyor yanı şarj dınamosu fazladan 1.4 elektrık gonderıyor

    ya ben saatlerce aracı kullanıp akuyu tam doldurayım,yada akucuye sarj ettırıcem,ve arac ıstopken muzık acmıcam o zaman aku 1 veya 2 sene daha gıder



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baris195 -- 13 Eylül 2012; 16:04:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    o halde aküyü tamamen doldurmak için marş motorun epey dönmesi yani aracın bayağı yol alması gerekir değilmi mesela 20 saat yol alması lazım diyelim ama biz bu arada durunca müzik açınca vs o zaman marş motorun doldurduğu elektiğide yiyoruz
    o yüzden akü ful dolmuyor ve insanlar bu yüzden akü şarjcıya tam şarj ettirmeye gidiyor değilmi


    Evet mesela tatil zamanları arabalarda bu sorun çok olur, adam kamptadır çoluğu çocuğu sürekli gider müziğini dinler araç nadirende olsa en fazla yakındaki markete kadar çalıştırılır. Eğer kullanıcısı durumun farkında değilse tatilin son gününde güzel bir süprizle karşılaşılabilir. Araç genelde çalışırken aküyüde şarj eder kendi elektriğinide karşılar ama marş esnasında kaybedilen enerjiyi hemen depolayamaz bu yüzden kısa süreli kullanım ve çalışmazken enerji harcanması dezavantaja dönüşür.

    İkinci bir konu ise akü tam dolu ve boşalma durumundayken voltajı farklı olur. Örneğin 11.5 vol gösteren bir akü zayıfken 12.5 volt gösteren akü diğerine göre kapasite olarak çok daha iyi durumdadır. Yani voltaj durumuna göre biraz akünün durumu hakkında haberdar olunabilir.

    o halde

    benım olcumler bunlar
    sabah ilk halde çalıştırmadan ölçünce,12.5 volt
    kontak 2 de arac calısmıyor kırmızı gösterge ışıkları yanıyor,12.3 volt
    calısırken 13.9 volt(sarj dınamosunun verdıgı elektrık bellı olurmu)

    şarj dınamosu ıyı sarj etmeden ben elektrıgı bıtırmısım,aküm sağlam o zaman
    şarj dınamomda saglam cunku aku 12.5 ıken,calıstırınca 13.9 cıkıyor yanı şarj dınamosu fazladan 1.4 elektrık gonderıyor

    ya ben saatlerce aracı kullanıp akuyu tam doldurayım,yada akucuye sarj ettırıcem,ve arac ıstopken muzık acmıcam o zaman aku 1 veya 2 sene daha gıder






    Evet alternatör şarj ediyor (13.9v) siz aracı saatlerce kullanmaktansa aküyü şarj ettirin yada yeni akü alın aküde zaten kayıplar başlamıştır artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    o halde aküyü tamamen doldurmak için marş motorun epey dönmesi yani aracın bayağı yol alması gerekir değilmi mesela 20 saat yol alması lazım diyelim ama biz bu arada durunca müzik açınca vs o zaman marş motorun doldurduğu elektiğide yiyoruz
    o yüzden akü ful dolmuyor ve insanlar bu yüzden akü şarjcıya tam şarj ettirmeye gidiyor değilmi


    Evet mesela tatil zamanları arabalarda bu sorun çok olur, adam kamptadır çoluğu çocuğu sürekli gider müziğini dinler araç nadirende olsa en fazla yakındaki markete kadar çalıştırılır. Eğer kullanıcısı durumun farkında değilse tatilin son gününde güzel bir süprizle karşılaşılabilir. Araç genelde çalışırken aküyüde şarj eder kendi elektriğinide karşılar ama marş esnasında kaybedilen enerjiyi hemen depolayamaz bu yüzden kısa süreli kullanım ve çalışmazken enerji harcanması dezavantaja dönüşür.

    İkinci bir konu ise akü tam dolu ve boşalma durumundayken voltajı farklı olur. Örneğin 11.5 vol gösteren bir akü zayıfken 12.5 volt gösteren akü diğerine göre kapasite olarak çok daha iyi durumdadır. Yani voltaj durumuna göre biraz akünün durumu hakkında haberdar olunabilir.

    o halde

    benım olcumler bunlar
    sabah ilk halde çalıştırmadan ölçünce,12.5 volt
    kontak 2 de arac calısmıyor kırmızı gösterge ışıkları yanıyor,12.3 volt
    calısırken 13.9 volt(sarj dınamosunun verdıgı elektrık bellı olurmu)

    şarj dınamosu ıyı sarj etmeden ben elektrıgı bıtırmısım,aküm sağlam o zaman
    şarj dınamomda saglam cunku aku 12.5 ıken,calıstırınca 13.9 cıkıyor yanı şarj dınamosu fazladan 1.4 elektrık gonderıyor

    ya ben saatlerce aracı kullanıp akuyu tam doldurayım,yada akucuye sarj ettırıcem,ve arac ıstopken muzık acmıcam o zaman aku 1 veya 2 sene daha gıder






    Evet alternatör şarj ediyor (13.9v) siz aracı saatlerce kullanmaktansa aküyü şarj ettirin yada yeni akü alın aküde zaten kayıplar başlamıştır artık.

    Alıntıları Göster
    Ateşleme kablosunun birini çıkartın ve birine marş basmasını söyleyin. Eğer 9 v un altına düşüyorsa akü zayıf demektir
    aynı şekilde araba çalışmıyorken ve çalışıyorken ölçün. normali 12 - 12.5 dur. Ayrıca alternatörün şarj edip etmediğinide araç çalışır durumdayken 3.000 rpm de sabit tutun. değer 14-14.7 civarı göstermesi gerekmektedir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D.Crock

    Ateşleme kablosunun birini çıkartın ve birine marş basmasını söyleyin. Eğer 9 v un altına düşüyorsa akü zayıf demektir
    aynı şekilde araba çalışmıyorken ve çalışıyorken ölçün. normali 12 - 12.5 dur. Ayrıca alternatörün şarj edip etmediğinide araç çalışır durumdayken 3.000 rpm de sabit tutun. değer 14-14.7 civarı göstermesi gerekmektedir


    güzel bilgi sağol

    ayrıca diğer cevap yazanlarada teşekkürler,değişik bilgileri öğrenmiş olduk

    evet denildiği gibi akümün bataryaları zayıf olup elektrik ful dolu olsa bile çok çabuk boşalabiliyor olabilir,çünkü değerler normal,10 dakka 20 dakka da bitmesi normal değil

    akü eğitim kitabında zaten akünün deşarj olması süresi 90 dakkamı ne bir şeyler yazmışlardı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    quote:

    Orijinalden alıntı: D.Crock

    Ateşleme kablosunun birini çıkartın ve birine marş basmasını söyleyin. Eğer 9 v un altına düşüyorsa akü zayıf demektir
    aynı şekilde araba çalışmıyorken ve çalışıyorken ölçün. normali 12 - 12.5 dur. Ayrıca alternatörün şarj edip etmediğinide araç çalışır durumdayken 3.000 rpm de sabit tutun. değer 14-14.7 civarı göstermesi gerekmektedir


    güzel bilgi sağol

    ayrıca diğer cevap yazanlarada teşekkürler,değişik bilgileri öğrenmiş olduk

    evet denildiği gibi akümün bataryaları zayıf olup elektrik ful dolu olsa bile çok çabuk boşalabiliyor olabilir,çünkü değerler normal,10 dakka 20 dakka da bitmesi normal değil

    akü eğitim kitabında zaten akünün deşarj olması süresi 90 dakkamı ne bir şeyler yazmışlardı

    Alıntıları Göster
    bu aletle akü ölçmek çok sağlıklı değil o zaman

    anlaşılması için bu aletle volt ölçülmesine örnek vericem

    elimizde kalem pil var 1.5 volt değerinde 1 tane tam dolu vede kullanılmış pil var

    bu aletle tam dolu olan 1 numarayı ölçünce 1.5 volt çıktı diyelim,ama kullanılmış ve dibe gelmiş bitmek üzere olan 2 nolu pilide ölçünce oda 1.5 volt çıkıyorsa o zaman anlamı yok,bu aletle ölçmenin

     ölçüm cihazım var aküyü ölçcem ne çıkması lazım



    ayrıca şarjlı pil var kalem pil üstünde 1.2 volt yazıyor
    piller bitikkende 1.4 volt çıktı,piller ful şarj oluncada 1.4 volt çıktı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baris195 -- 13 Eylül 2012; 21:20:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    bu aletle akü ölçmek çok sağlıklı değil o zaman

    anlaşılması için bu aletle volt ölçülmesine örnek vericem

    elimizde kalem pil var 1.5 volt değerinde 1 tane tam dolu vede kullanılmış pil var

    bu aletle tam dolu olan 1 numarayı ölçünce 1.5 volt çıktı diyelim,ama kullanılmış ve dibe gelmiş bitmek üzere olan 2 nolu pilide ölçünce oda 1.5 volt çıkıyorsa o zaman anlamı yok,bu aletle ölçmenin

     ölçüm cihazım var aküyü ölçcem ne çıkması lazım



    ayrıca şarjlı pil var kalem pil üstünde 1.2 volt yazıyor
    piller bitikkende 1.4 volt çıktı,piller ful şarj oluncada 1.4 volt çıktı

    Alıntıları Göster
    akü yeni alınmış olsada 12 volt 13 volt arası olsada,akü eskidiğinde gene ölçsek yine 12 volt 13 volt arası çıkması lazım
    çünkü tam dolu yada bitmeye yakın olsada volt aynıdır tıpkı pilde olduğu gibi

    ama bazı kişilerin aküde 11 volt 8 volt çıkma nedeni o zaman akü içindeki elektrik tutan bataryalardan 1 tanesinin işi bittiği ve kullanılmadığını gösterir bu yüzden 8 volt saklıyor 11 volt saklıyor

    ama iç bataryası tamamen işi bitmese bile,enerjiyi tutmayıp 10 dakkada şarjı boşalıyor olsada o zaman 12 volt 13 volt gösterir ama 10 dakkada batarya şarjı boşaltır

    o halde bu anlaşılıyor,yani bendeki akü 10 dakka 20 dakka şarjı boşaltıyorsa demekki bataryaları elektiği çok iyiy tutamıyor bozulmaya yakın demektir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    akü yeni alınmış olsada 12 volt 13 volt arası olsada,akü eskidiğinde gene ölçsek yine 12 volt 13 volt arası çıkması lazım
    çünkü tam dolu yada bitmeye yakın olsada volt aynıdır tıpkı pilde olduğu gibi

    ama bazı kişilerin aküde 11 volt 8 volt çıkma nedeni o zaman akü içindeki elektrik tutan bataryalardan 1 tanesinin işi bittiği ve kullanılmadığını gösterir bu yüzden 8 volt saklıyor 11 volt saklıyor

    ama iç bataryası tamamen işi bitmese bile,enerjiyi tutmayıp 10 dakkada şarjı boşalıyor olsada o zaman 12 volt 13 volt gösterir ama 10 dakkada batarya şarjı boşaltır

    o halde bu anlaşılıyor,yani bendeki akü 10 dakka 20 dakka şarjı boşaltıyorsa demekki bataryaları elektiği çok iyiy tutamıyor bozulmaya yakın demektir

    Alıntıları Göster
    alışveriş yerinden alınan akü içinde azcık şarj olup aracı çalıştırıcak kadar yeterli olsada
    araç çalıştımı aküyü tam dolduramaz o zaman,akücüye şarj ettirmek en mantıklısı olması lazım

    zaten 2 seçenek var ya akücüye gidip ful şarj doldurmak yada akü değiştirmek

    akücüye gidip ful şarj ettirsem bile içindeki bataryalar ömrü azsa elektriği fazla tutmayıp salarsa araç kısa sürede gene çalışmaz
    boşuna 20 tl para vermiş oluruz
    en iyisi aküyü değiştirmek sağlam bataryalar almak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baris195 -- 13 Eylül 2012; 22:06:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    alışveriş yerinden alınan akü içinde azcık şarj olup aracı çalıştırıcak kadar yeterli olsada
    araç çalıştımı aküyü tam dolduramaz o zaman,akücüye şarj ettirmek en mantıklısı olması lazım

    zaten 2 seçenek var ya akücüye gidip ful şarj doldurmak yada akü değiştirmek

    akücüye gidip ful şarj ettirsem bile içindeki bataryalar ömrü azsa elektriği fazla tutmayıp salarsa araç kısa sürede gene çalışmaz
    boşuna 20 tl para vermiş oluruz
    en iyisi aküyü değiştirmek sağlam bataryalar almak

    Alıntıları Göster
    Kardeş kimle konuşuyosun?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.