Şimdi Ara

ÖNCESİYLE SONRASIYLA ...RENAULT...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
3.710
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Louis Renault (1877 - 1944)


    Fransız girişimci Renault 20. yüzyılın başlarında Fransa'nın en büyük otomobil şirketini kurdu. Motorlu araç sporlarına tutkun olan Renault, şirketini Birinci Dünya Savaşı sıralarında ülkesinin en büyük silah yapımcısı haline getirdi.

    Renault, 12 Aralık 1877'de Paris'te bir tüccarın üç oğlundan biri olarak dünyaya geldi. Henüz öğrenciyken taşıt araçlarına meraklı olan Louis, yeni gelişmekte olan motorla işletilen otomobillerin çekiciliğine kapılmıştı. Biriktirdiği paralardan 20 yaşındayken, motor gücü 0.75 beygir olan De Dion Bouton markalı üç tekerlekli bir otomobil satın aldı. Paris yakınlarında Billancourt'daki eski bir garajda bu aracı parçalarına ayırdı ve pek çok ayrıntısını düzeltti.

    Bu yeniliklerden Renault'nun ilk küçük otomobili olan Voiturette ortaya çıktı. Bu aracın önemli yeniliği 3 ileri ve 1 geri vitesli mekanik dişlisiydi; 3'üncü vites sabit bir mil aracılığıyla doğrudan doğruya hareket ettirici arka dingile bağlanmaktaydı. Voiturette önceki kayış ya da zincir tahrikli otomobillere oranla daha sessiz ve daha verimliydi. Renault 21 yaşına geldiği 1898 yılının sonunda bu otomobili için ilk siparişlerini aldı. Erkek kardeşleri Fernand ve Marcel ile birlikte Renault Freres şirketini kurdu ve Şubat 1899'da buluşu için patent aldı.

    Yüzyılın başında yaygın olan motorlu spor tutkusuna Renault da kapıldı. 1899'da ilk kez 172 km.'yi aşkın Paris-Trouville yarışına 22 yaşında katıldı ve bu yarışı kazandı. Böyle etkinliklerin satışı artırıcı bir reklam aracı olduğunu gören Renault, bunun ardından çok sayıda otomobil yarışına katılmayı sürdürdü.

    Renault 20. yüzyılın başından sonra Voiturette'i giderek geliştirdi. B modeli 1900 yılında kapalı karoserisi olan ilk taşıt araçlarından biridir. Genç girişimci yılın sonunda Billancourt'daki fabrikasında 110 kişi çalıştırıyordu. Bir yıl sonra yeni geliştirdikleri spor tipi araba (E modeli) Paris-Bordeaux ve Paris-Berlin yarışlarında ikili zaferiyle sansasyon yarattı. İki silindirli motoru olan H modelinin (1902) ardından, Marcel Renault'nun Paris-Viyana yarışında zafere ulaştırdığı ilk dört silindirli K modeli geldi.

    Renault'nun iki silindirli taşıt aracı (8CV) Paris'te taksi olarak ünlendikten sonra, şirketini başta gelen Fransız üreticisi haline getiren otomobilin seri üretimine başladı. Renault dış ülkelerde, 1907'de New York, Londra ve Berlin'de şubeler kurduğu gibi gemi ve uçak motorları üretimine de girişti. Kardeşlerinin ölümünden sonra (Marcel 1903, Fernand 1909) Louis fabrikayı kendi başına yönetti, yeni gelişmelere yoğunlaştı, üretim programını geliştirdi, iş bölümü ve seri iş bandı üretimini başlattı. Firması Birinci Dünya Savaşı'nda ülkesinin en büyük silah üreticisi oldu.

    Başka yeniliklerin (1906: Amortisör, 1909: Solda direksiyon, 1921: Servo freni) yanı sıra Renault'nun taşıt araçları 20'li yıllarda uluslararası üstünlüklerini kanıtladılar. Otomobilleri kısa mesafelerdeki hız rekorlarının yanı sıra, uzun mesafelerde de (örneğin; çöl yarışları) yeteneklerini gösterdiler. Otomobil alanındaki çok sayıda yeniliğin arasında, hemen hemen her yıl yeni modeller çıkaran Renault'nun piyasaya sürdüğü Vivaxuatre 1933'ten sonra Paris'te sürekli taksi olarak kullanıla geldi.

    Hitler'in Almanya'daki iktidarı ele geçirdiği yıl, Renault, Havacılık Bakanlığının isteği üzerine, yeniden uçak üretimine başladı. Birkaç yıl sonra, yaşam boyu çalışmasının ürünü olan fabrikasının 1940'ta Alman birlikleri tarafından işgal edilmesine ve 1942/43'te bombalanmasına tanık oldu. 24 Ekim 1944 tarihindeki ölümünden kısa bir süre önce Renault, ülkesinin müttefikler tarafından kurtarılışını gördü. 67 yaşında ölen Renault, fabrikasının 1945'te devleştirildiğini göremedi.

    ..........
    ..........
    ..........

    Dünya otomobil sektöründe güvenlik için en fazla yatırım yapan Renault bir çok güvenlik kriterlerinin patentine sahip. Seri üretim otomobiller içinde en çevreci ve en güvenli proseslerine haiz olan Renault en iyisi olmasa bile düşünülenden öte bir firma...

    Bir asırdan fazla insanlara hizmet eden bu denli büyük bir firmayı çok alelade bir şekilde eleştiren, beğenmeyen ve de küçümseyen arkadaşlara naçizane aktarmak istedim...


     ÖNCESİYLE SONRASIYLA ...RENAULT...







  • vay bea
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mc_avalon

    vay bea
    Renault'un ülkemize gelişinin hikayesini bilen var mı?

    Renault'dan önce Volvo ile anlaşmaya varılmış,bunu biliyor muydunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .::RRR::.

    Renault'un ülkemize gelişinin hikayesini bilen var mı?

    Renault'dan önce Volvo ile anlaşmaya varılmış,bunu biliyor muydunuz?

    Alıntıları Göster
    evet o volvo olayını bende duymuştum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Collezione

    evet o volvo olayını bende duymuştum.

    Alıntıları Göster
    ilk renomuz 74model reno12'ydi bu araç oldukça dayanıklı gerçekten ufak tefek kazaları olmuştu ben ufaktım tam hatırlamıyom.ikinci renomuz broadwaydi takla atmıştık yıllar önce rahmetli babam kaza yapmıştı annemle babam yaralanmıştı.Üçüncü renomuz yıllar sonra eski kasa meganedı onlada ben kaza yaptım direksiyon hakimiyetini kaybedip truarteni aşıp karşı şeride geçtim karşıdan gelen citroen berlingoya çarptım onda 5 bizde 10bin ytl hasar oluştu.Arabada 6 kişi vardı Allah korudu kimseye bişi olmadı.Megane I'ler bence Megane II'den daha sağlam.Ama dedim ya ne zaman Reno alsak kaza yapmadan kurtulamadığımız için reno almamaya tövbeliyim.Bu arada bi arkadaşımda Kangooyla takla atmıştı.Araç pert olmuştu.Kazanın detaylarını anlatmadı ama viraja hızlı girdi sanırım.Bi de Broadwayla benim hatırladığım en az 10 Megan'la ise 2 defa yolda kalmışlığım vardır.Bunun haricinde 3 ay kadar clio Sümbül kullandım Kuş serisinden beter bi araç.120'den sonra downforce hak getire.Araç havalanıyo arkası zaten kalkık yere basma kuvveti:downforce 5 kilo falan galiba 140'ı geçmeye cesaret edemediğim tek araçtır.Aklıma gelmişken bi arkadaşım sümbül kiraladı ve başına gelmeyen kalmadı kira parasının üstüne 450ytl harcadı arabayı toparlamak için.Yani sonuçta Reno gözlemlediğim kadarıyla kaliteyi oldukça artırdı ama bunca başıma gelen ve çevremdeki vakalardan sonra bi daha Reno almam için kırmızı kar yağmalı diye düşünüyorum.Ama Reno yine de iyi firma




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoman

    ilk renomuz 74model reno12'ydi bu araç oldukça dayanıklı gerçekten ufak tefek kazaları olmuştu ben ufaktım tam hatırlamıyom.ikinci renomuz broadwaydi takla atmıştık yıllar önce rahmetli babam kaza yapmıştı annemle babam yaralanmıştı.Üçüncü renomuz yıllar sonra eski kasa meganedı onlada ben kaza yaptım direksiyon hakimiyetini kaybedip truarteni aşıp karşı şeride geçtim karşıdan gelen citroen berlingoya çarptım onda 5 bizde 10bin ytl hasar oluştu.Arabada 6 kişi vardı Allah korudu kimseye bişi olmadı.Megane I'ler bence Megane II'den daha sağlam.Ama dedim ya ne zaman Reno alsak kaza yapmadan kurtulamadığımız için reno almamaya tövbeliyim.Bu arada bi arkadaşımda Kangooyla takla atmıştı.Araç pert olmuştu.Kazanın detaylarını anlatmadı ama viraja hızlı girdi sanırım.Bi de Broadwayla benim hatırladığım en az 10 Megan'la ise 2 defa yolda kalmışlığım vardır.Bunun haricinde 3 ay kadar clio Sümbül kullandım Kuş serisinden beter bi araç.120'den sonra downforce hak getire.Araç havalanıyo arkası zaten kalkık yere basma kuvveti:downforce 5 kilo falan galiba 140'ı geçmeye cesaret edemediğim tek araçtır.Aklıma gelmişken bi arkadaşım sümbül kiraladı ve başına gelmeyen kalmadı kira parasının üstüne 450ytl harcadı arabayı toparlamak için.Yani sonuçta Reno gözlemlediğim kadarıyla kaliteyi oldukça artırdı ama bunca başıma gelen ve çevremdeki vakalardan sonra bi daha Reno almam için kırmızı kar yağmalı diye düşünüyorum.Ama Reno yine de iyi firma

    Alıntıları Göster
    bu kadar köklü bir otomobil üreticisi firma neden halen doğru düzgün araba üretemiyor acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altin-orfoz

    bu kadar köklü bir otomobil üreticisi firma neden halen doğru düzgün araba üretemiyor acaba

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: altin-orfoz

    bu kadar köklü bir otomobil üreticisi firma neden halen doğru düzgün araba üretemiyor acaba



    çok fazla abartmışsın bence...onu dediğini Renault 93 senesinde aştı...Dünya çapında 18 oto dergisinin editörlerinden ve okuyucularından birincilik alarak (Safrane)

    İstedikleri zaman yapabiliyorlar yani (bakınız konseptler)....ancak nedense, şekil şemal konusunda hep sıfır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altin-orfoz

    bu kadar köklü bir otomobil üreticisi firma neden halen doğru düzgün araba üretemiyor acaba

    Alıntıları Göster
    Renolar kalitesiz değil.Sadece araçlarının dış görünüşüne önem vermiyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: frk96

    Renolar kalitesiz değil.Sadece araçlarının dış görünüşüne önem vermiyorlar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: frk96

    Renolar kalitesiz değil.Sadece araçlarının dış görünüşüne önem vermiyorlar.

    megane 2 nin dış görünümü kötü mü?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    quote:

    Orjinalden alıntı: frk96

    Renolar kalitesiz değil.Sadece araçlarının dış görünüşüne önem vermiyorlar.

    megane 2 nin dış görünümü kötü mü?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: efsanea_06


    quote:

    Orjinalden alıntı: frk96

    Renolar kalitesiz değil.Sadece araçlarının dış görünüşüne önem vermiyorlar.

    megane 2 nin dış görünümü kötü mü?


    ona bakarsan, ilk laguna'nın dış görünümü de kötü değil...ama renault genel olarak dış görünüm konusunda vasat




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boldshark

    quote:

    Orjinalden alıntı: efsanea_06


    quote:

    Orjinalden alıntı: frk96

    Renolar kalitesiz değil.Sadece araçlarının dış görünüşüne önem vermiyorlar.

    megane 2 nin dış görünümü kötü mü?


    ona bakarsan, ilk laguna'nın dış görünümü de kötü değil...ama renault genel olarak dış görünüm konusunda vasat

    Alıntıları Göster
    bence aynı tasarımda araçları vw çıkarsa oha süper fln dersiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altin-orfoz

    bu kadar köklü bir otomobil üreticisi firma neden halen doğru düzgün araba üretemiyor acaba

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: altin-orfoz

    bu kadar köklü bir otomobil üreticisi firma neden halen doğru düzgün araba üretemiyor acaba



    Bence isteseler yaparlar.Dünyadaki bazı devletlere nasıl rol biçilmişse otomotiv firmaları içinde rol biçilmiştir.(kim ulan bu rol biçtirenler derseniz en basit örneklerden biri;illuminati)Her firmaya belli bir kesime belli kalite de araçlar üretme görevi verilmiştir.Bunların yarışı kendi sınıflarınlarında diğer markalardır.Yoksa renault isteseydi devlet desteğini de arkasına alıp, en iyi alman,en iyi japon mühendisleri transfer ederdi piyasaya çok daha kaliteli araçlar sunabilirdi.

    Renault 20 sene önce de aynıydı,10 sene sonra da bildiğimiz renault olacak 20 sene sonra da..Yani demek istediğim gelecekte ne kadar çok teknolojik imkan ve diğer imkanlar olursa olsun renault yine aynı renault olacak.


    NOT:Nasıl iyi sallamış mıyım?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    quote:

    Orjinalden alıntı: frk96

    Renolar kalitesiz değil.Sadece araçlarının dış görünüşüne önem vermiyorlar.

    megane 2 nin dış görünümü kötü mü?

    Alıntıları Göster
    renault tan önce volvo ile anlaşmanın kıyısından dönülmüş. volvo olmayınca reno ile anlaşılmış.
    reno köklü firma olabilir ama son döneme kadar türkiye piyasasındaki araçların kalitesi ortada. reno 12, broadway vs.. birkaç kez broadway in kazasını gördüm. allah korusun.
    reno 12 yi bile bu millete 2000 li yıllara kadar sağına soluna plastik yapıştırarak yeni diye sattılar. burada marka düşmünlığı yapmak için söylemiyorum. ÇÜNKÜ
    FİAT- TOFAŞ ta farklı değil. 83 model şahin ile 97 model şahinin motor kaputunu açın. tek bir aksamında farklılık göremezsiniz. 4 vitesi 5vites yaptılar. 14 yıl fark olan bir model bu. doğanlarda şahinlerde 89 yılı galiba kasa değişti. 10-12 yıl aynı kasayı ürettiler. hepsinde ön konsol ortadan çatlaktır. bu milletle dalga geçmek veya değer vermemekten öte nedir allah aşkına.
    efsanemi dersiniz gerçekmi dersiniz biz hep şununla büyüdük al tofoş reno parçası ucuzdur. masrafın az olur. biri çıkıpta ya parça ucuz ama arıza sı çok. arkadaşta 12 yaşında toyoto vardı amortisörünü ancak değiştirdi. ben broadway kullandım . her ay sanayiye gitmezsem artık kendimde eksiklik hissediyordum. o kadar alışmıştım. arabayı kalitesiz yap ama parça ucuz diye kendini avutup dur.
    türkiyede daha 3-5 yıl öncesine tadar hidrolik direksiyon, klima lüks bir ayrıcalıktı. 79 model hondaya bindim araç hidrolik direksiyon, ön panelde açık kapı ikaz ışığı var. o zaman doğandaki hidrolik direksiyon bile lükstü bizim için. tempra ulaşılmaz bir ütopyaydı.mercedes devlet adamlarının arabası idi. bu tofaşınmı suçu yoksa renonun mu . yoksa cumhuriyet kurulduğundan beri kendi sanayimizi kurmak için uğraşmayan ATATÜRK ün hedef olarak gösterdiği muassır medeniyeti seviyesine ulaşmayı dışarıdan hazır sanayi alıp montaj sanayini oluşturan kafalarmı.
    kendi ayaklarımız üzerinde durmadığımız sürece başkalarının bize sundukları ile yetinmek zorundayız. ne kadar fazlasını istersekte okadar para kazandıracağız onlara.

    reno nun geçmişini yazan arkadaş yazmış . tamam güzel bir genel kültür. ama keşke biz öyle bir durumda olsaydıkta elin fransızı türkiyedeki bir otomobil markasının geçmişini böyle forumda yazıp köklü bir TÜRK FİRMASIDIR, DİYE BİTİRSEYDi. başkasını malını övsen ne iş, eleştirsen ne iş. işin enide sonunda onların verdiği ile yetinmek zorundasın.

    yazdığım şeylerde bu forumdaki hiç kimseyi suçlama, eleştirme vb.. bir niyetim yok. sadece kendi düşüncelerimdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .::RRR::.

    quote:

    Orjinalden alıntı: altin-orfoz

    bu kadar köklü bir otomobil üreticisi firma neden halen doğru düzgün araba üretemiyor acaba



    Bence isteseler yaparlar.Dünyadaki bazı devletlere nasıl rol biçilmişse otomotiv firmaları içinde rol biçilmiştir.(kim ulan bu rol biçtirenler derseniz en basit örneklerden biri;illuminati)Her firmaya belli bir kesime belli kalite de araçlar üretme görevi verilmiştir.Bunların yarışı kendi sınıflarınlarında diğer markalardır.Yoksa renault isteseydi devlet desteğini de arkasına alıp, en iyi alman,en iyi japon mühendisleri transfer ederdi piyasaya çok daha kaliteli araçlar sunabilirdi.

    Renault 20 sene önce de aynıydı,10 sene sonra da bildiğimiz renault olacak 20 sene sonra da..Yani demek istediğim gelecekte ne kadar çok teknolojik imkan ve diğer imkanlar olursa olsun renault yine aynı renault olacak.


    NOT:Nasıl iyi sallamış mıyım?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: .::RRR::.


    quote:

    Orjinalden alıntı: altin-orfoz

    bu kadar köklü bir otomobil üreticisi firma neden halen doğru düzgün araba üretemiyor acaba



    Bence isteseler yaparlar.Dünyadaki bazı devletlere nasıl rol biçilmişse otomotiv firmaları içinde rol biçilmiştir.(kim ulan bu rol biçtirenler derseniz en basit örneklerden biri;illuminati)Her firmaya belli bir kesime belli kalite de araçlar üretme görevi verilmiştir.Bunların yarışı kendi sınıflarınlarında diğer markalardır.Yoksa renault isteseydi devlet desteğini de arkasına alıp, en iyi alman,en iyi japon mühendisleri transfer ederdi piyasaya çok daha kaliteli araçlar sunabilirdi.

    Renault 20 sene önce de aynıydı,10 sene sonra da bildiğimiz renault olacak 20 sene sonra da..Yani demek istediğim gelecekte ne kadar çok teknolojik imkan ve diğer imkanlar olursa olsun renault yine aynı renault olacak.


    NOT:Nasıl iyi sallamış mıyım?






    Kesinlikle katılmıyorum...Renault kendisini çok geliştirmiştir ve özellikle 90'dan sonraki bazı modelleriyle göz doldurmuş hatta teknolojinin zirvesini yakalmıştır (93 safrane)



    NOT:İyi sallamışsın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boldshark

    quote:

    Orjinalden alıntı: .::RRR::.


    quote:

    Orjinalden alıntı: altin-orfoz

    bu kadar köklü bir otomobil üreticisi firma neden halen doğru düzgün araba üretemiyor acaba



    Bence isteseler yaparlar.Dünyadaki bazı devletlere nasıl rol biçilmişse otomotiv firmaları içinde rol biçilmiştir.(kim ulan bu rol biçtirenler derseniz en basit örneklerden biri;illuminati)Her firmaya belli bir kesime belli kalite de araçlar üretme görevi verilmiştir.Bunların yarışı kendi sınıflarınlarında diğer markalardır.Yoksa renault isteseydi devlet desteğini de arkasına alıp, en iyi alman,en iyi japon mühendisleri transfer ederdi piyasaya çok daha kaliteli araçlar sunabilirdi.

    Renault 20 sene önce de aynıydı,10 sene sonra da bildiğimiz renault olacak 20 sene sonra da..Yani demek istediğim gelecekte ne kadar çok teknolojik imkan ve diğer imkanlar olursa olsun renault yine aynı renault olacak.


    NOT:Nasıl iyi sallamış mıyım?






    Kesinlikle katılmıyorum...Renault kendisini çok geliştirmiştir ve özellikle 90'dan sonraki bazı modelleriyle göz doldurmuş hatta teknolojinin zirvesini yakalmıştır (93 safrane)



    NOT:İyi sallamışsın

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: efsanea_06

    megane 2 nin dış görünümü kötü mü?



    Genel olarak kötü demek istedim.Bu arada megane hb kötü.
    Ama sedan iyi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: frk96

    quote:

    Orjinalden alıntı: efsanea_06

    megane 2 nin dış görünümü kötü mü?



    Genel olarak kötü demek istedim.Bu arada megane hb kötü.
    Ama sedan iyi

    Alıntıları Göster
    bencede megane hb kötü bi tasarım ama muhakkak beğenenler vardır.
    onlarada saygı duyarız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan5434

    bencede megane hb kötü bi tasarım ama muhakkak beğenenler vardır.
    onlarada saygı duyarız.

    Alıntıları Göster
    Ben flash hariç hiçbir modelini sevmiyorum.Bana güven vermiyor.Ama flashlara tipinden dolayı ayrı bir sempatim var sıfırı çıksa alırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    Ben flash hariç hiçbir modelini sevmiyorum.Bana güven vermiyor.Ama flashlara tipinden dolayı ayrı bir sempatim var sıfırı çıksa alırım.

    Alıntıları Göster
    Clio'nun V6 hali son derece hoş duruyordu. Resimleri olan arkadaşlar varsa beraber bakalım mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    Clio'nun V6 hali son derece hoş duruyordu. Resimleri olan arkadaşlar varsa beraber bakalım mı?

    Alıntıları Göster
    reno işte yaaa
    Mesela ben sıfır veya sıfıra yakın bir reno asla almam. bi honda bi toyota varken neden alayım ?

    ama reno 9 lar falan başka. yedek parça ucuzluğu usta bulunurluğu ... vs. bakımından dolayı tercih ediliyor kuş serisi gibi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekir__

    reno işte yaaa
    Mesela ben sıfır veya sıfıra yakın bir reno asla almam. bi honda bi toyota varken neden alayım ?

    ama reno 9 lar falan başka. yedek parça ucuzluğu usta bulunurluğu ... vs. bakımından dolayı tercih ediliyor kuş serisi gibi...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Bekir__

    reno işte yaaa
    Mesela ben sıfır veya sıfıra yakın bir reno asla almam. bi honda bi toyota varken neden alayım ?

    ama reno 9 lar falan başka. yedek parça ucuzluğu usta bulunurluğu ... vs. bakımından dolayı tercih ediliyor kuş serisi gibi...



    bencede semer




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.