Bu ara baktığım önden kazalı bir araç var. Aracı test ettim. Araç gayet güzel ve temiz kullanılmış. Baktığım araç bir toyota avensis. Araç önden darbeli ve kasko kapsamından tüm değişimler yetkli serviste yapılmış. Araç önden bariyerlere çarpmış tampon sol çamurluk ve kaput değişmiş(sağ çamurluk orjinal). Motor aksamında bir arıza ve değişim olmamış. Şasiye bir şey olmamış. Ön taraftaki tüm radyatör, farlar vb. aksam serviste değiştirilmiş. Aracın şu an hiç bir problem yok. Lastikler yeni, ağır bakımlar yapılmış. Tamirattan sonra yaklaşık 15000 km kullanılmış. Tüm bakımlar yetkli serviste yapılmış. Km 100000 civarı. Fiyatı oldukça aşağıya çektirdim ve düşünmek için zaman istedim. Fiayat olarak 22000 TL de anlaştık. Şimdi düşünüyorum. Acaba bu araba bir problem ve hayati risk oluştururmu. Şaside bir işlem olmasada gende düşündürücü. Öte yandan temiz ve çok uygun fiyatlı. Sanırm sizden gelecek fikirlere göre bir şeyler şekillenecek
Kaza çok şiddetli değilse problem olacağını sanmıyorum.Eğer binmek için alıyorsanız değer.Şasinin sağlıklı olup olmadığını anlamak kolay değildir ama tekerlekler arasındaki orantısız aşınma farkından ve yüksek hızlarda aracın stabil gidip gitmediğinden anlaşılabilir.
kac model usta
quote:
Orijinalden alıntı: Derin Mavi
Kaza çok şiddetli değilse problem olacağını sanmıyorum.Eğer binmek için alıyorsanız değer.Şasinin sağlıklı olup olmadığını anlamak kolay değildir ama tekerlekler arasındaki orantısız aşınma farkından ve yüksek hızlarda aracın stabil gidip gitmediğinden anlaşılabilir.
Öncelikle aracı binmek için alıyorum. Şasiye bir şey olsaydı servisin bir işlem yapması gerekirdi değilmi? Satıcının deyimiyle yüksek hzılarda bir problem olmadığını söylüyor (150 - 200 km hız) Yetkili serviste expertiz esnasında bu anlaşılabilirmi acaba? Tekerlekler kazadan hemen sonra değiştirilmiş.
kac model ?
quote:
Orijinalden alıntı: exhaustiveresearcher
quote:
Orijinalden alıntı: Derin Mavi
Kaza çok şiddetli değilse problem olacağını sanmıyorum.Eğer binmek için alıyorsanız değer.Şasinin sağlıklı olup olmadığını anlamak kolay değildir ama tekerlekler arasındaki orantısız aşınma farkından ve yüksek hızlarda aracın stabil gidip gitmediğinden anlaşılabilir.
Öncelikle aracı binmek için alıyorum. Şasiye bir şey olsaydı servisin bir işlem yapması gerekirdi değilmi? Satıcının deyimiyle yüksek hzılarda bir problem olmadığını söylüyor (150 - 200 km hız) Yetkili serviste expertiz esnasında bu anlaşılabilirmi acaba? Tekerlekler kazadan hemen sonra değiştirilmiş.
Araç 2004 Model Elegeant
quote:
Orijinalden alıntı: değiştir
kac model usta
Ustacım 2004 model elegant
son sorum otomatik mi
quote:
Orijinalden alıntı: `bELa
son sorum otomatik mi
Araç manuel vites. Bu bilgilerden sonra senden güzel bir cevap bekliyorum artık :)
Aracın şasesi zarar görmediyse gönül rahatlıgıyla al. Kendim kazalı araç alıp yaptırıp satıyorum şaşesine dokunmadıkları sürece hiç bişey olmaz otomatik manuel farketmez kendim kullanmak içinde kazalı aldım yaptırdım bir tane kullanıyorum en ufak bi sorun olmadı bu zamana kadar.
quote:
Orijinalden alıntı: exhaustiveresearcher
quote:
Orijinalden alıntı: Derin Mavi
Kaza çok şiddetli değilse problem olacağını sanmıyorum.Eğer binmek için alıyorsanız değer.Şasinin sağlıklı olup olmadığını anlamak kolay değildir ama tekerlekler arasındaki orantısız aşınma farkından ve yüksek hızlarda aracın stabil gidip gitmediğinden anlaşılabilir.
Öncelikle aracı binmek için alıyorum. Şasiye bir şey olsaydı servisin bir işlem yapması gerekirdi değilmi? Satıcının deyimiyle yüksek hzılarda bir problem olmadığını söylüyor (150 - 200 km hız) Yetkili serviste expertiz esnasında bu anlaşılabilirmi acaba? Tekerlekler kazadan hemen sonra değiştirilmiş.
Vallahi şimdi ne desem boş,şasiye birşey olsa tabiki işlem yapardı servis.Yüksek hızlarda araba yalpalama(Rot-balans bozukluğu gibi bir titreme),sağa veya sola çekme oluyor mu kontrol edin.120 ve üstü her hızda net belli olur.Lastikleri inceleyebilirseniz inceleyin dengesiz bir aşınma var mı diye,lastiğin tabanının kenarından belli olur az çok.Expertizde kaporta ve motor aksamını inceliyorlar bildiğim kadarıyla ki her expertizin içeriği de farklı oluyor.
quote:
Orijinalden alıntı: Derin Mavi
quote:
Orijinalden alıntı: exhaustiveresearcher
quote:
Orijinalden alıntı: Derin Mavi
Kaza çok şiddetli değilse problem olacağını sanmıyorum.Eğer binmek için alıyorsanız değer.Şasinin sağlıklı olup olmadığını anlamak kolay değildir ama tekerlekler arasındaki orantısız aşınma farkından ve yüksek hızlarda aracın stabil gidip gitmediğinden anlaşılabilir.
Öncelikle aracı binmek için alıyorum. Şasiye bir şey olsaydı servisin bir işlem yapması gerekirdi değilmi? Satıcının deyimiyle yüksek hzılarda bir problem olmadığını söylüyor (150 - 200 km hız) Yetkili serviste expertiz esnasında bu anlaşılabilirmi acaba? Tekerlekler kazadan hemen sonra değiştirilmiş.
Vallahi şimdi ne desem boş,şasiye birşey olsa tabiki işlem yapardı servis.Yüksek hızlarda araba yalpalama(Rot-balans bozukluğu gibi bir titreme),sağa veya sola çekme oluyor mu kontrol edin.120 ve üstü her hızda net belli olur.Lastikleri inceleyebilirseniz inceleyin dengesiz bir aşınma var mı diye,lastiğin tabanının kenarından belli olur az çok.Expertizde kaporta ve motor aksamını inceliyorlar bildiğim kadarıyla ki her expertizin içeriği de farklı oluyor.
Peki son olarak aracın Motor aksamında ileride bir şey oluşma ihtimali varmıdır? Zamanla aşınıp bozulma ihtimali olabilirmi?
quote:
Orijinalden alıntı: exhaustiveresearcher
quote:
Orijinalden alıntı: Derin Mavi
quote:
Orijinalden alıntı: exhaustiveresearcher
quote:
Orijinalden alıntı: Derin Mavi
Kaza çok şiddetli değilse problem olacağını sanmıyorum.Eğer binmek için alıyorsanız değer.Şasinin sağlıklı olup olmadığını anlamak kolay değildir ama tekerlekler arasındaki orantısız aşınma farkından ve yüksek hızlarda aracın stabil gidip gitmediğinden anlaşılabilir.
Öncelikle aracı binmek için alıyorum. Şasiye bir şey olsaydı servisin bir işlem yapması gerekirdi değilmi? Satıcının deyimiyle yüksek hzılarda bir problem olmadığını söylüyor (150 - 200 km hız) Yetkili serviste expertiz esnasında bu anlaşılabilirmi acaba? Tekerlekler kazadan hemen sonra değiştirilmiş.
Vallahi şimdi ne desem boş,şasiye birşey olsa tabiki işlem yapardı servis.Yüksek hızlarda araba yalpalama(Rot-balans bozukluğu gibi bir titreme),sağa veya sola çekme oluyor mu kontrol edin.120 ve üstü her hızda net belli olur.Lastikleri inceleyebilirseniz inceleyin dengesiz bir aşınma var mı diye,lastiğin tabanının kenarından belli olur az çok.Expertizde kaporta ve motor aksamını inceliyorlar bildiğim kadarıyla ki her expertizin içeriği de farklı oluyor.
Peki son olarak aracın Motor aksamında ileride bir şey oluşma ihtimali varmıdır? Zamanla aşınıp bozulma ihtimali olabilirmi?
Motor aksamına yazdığından başka bir zarar gelmediyse problem olmaz,radyatör değişimi falan çok önemli şeyler değil.Radyatör kazalarda zarara uğrayan ilk aksamlardan biridir ve narin olduğu için kolay zarar görür.15-20.000km kullandıysa da birşey olacağını sanmıyorum ki olsa bile expertizde çıkar.
Bence expertize goturun onlarda saside bir sorun yok derse alin. Tabi fiyat cok uygunsa, yoksa satarken zarar edersiniz, zor satarsiniz.
Şasi, motor ve hava yastıklarına baktırıp alın.
quote:
Orijinalden alıntı: tahrikk
Şasi, motor ve hava yastıklarına baktırıp alın.
Hava yastıkları kazada açılmış ve serviste yaptırılmış. Hava yastıklarına baktırın derken çalışıp çalışmadığınamı baktırayım?
Öncelikle aracın temizi ne kadar,aradaki fark önemli.Fark fazla ise düşünülebilir.İyice baktırır alırsınız.Fakat satarken aynı şekil düşük rakama ve biraz ağır satarsınız.
Yetkili serviste orjinal parçalar ile değişmiş ise ve en önemlisi şase düzgünse hiç bir sorun olmaz. Size de böyle dedğinize göre içinize sindiyse bence almalısınız
Toyota servislerinde de yapiliyor mu bilmiyorum ancak VW servislerinde ekspertiz yaptirdiginizda aracta bir sorun cikmazsa sorun olmadigina dair kaseli imzali belge veriyorlar daha sonra bir sorun olmasi durumunda adamlarin basina eksiyebiliyorsunuz. Hatta cerdikleri bu evrak 1 yil sureyle de aracinizi garanti kapsamina aliyor. Eger Toyotada da benzeri bir uygulama mevcutsa yaptirin ekspertizi sonra kafaniz rahat binin arabaniza.
quote:
Orijinalden alıntı: Hasan Paşa
Aracın şasesi zarar görmediyse gönül rahatlıgıyla al. Kendim kazalı araç alıp yaptırıp satıyorum şaşesine dokunmadıkları sürece hiç bişey olmaz otomatik manuel farketmez kendim kullanmak içinde kazalı aldım yaptırdım bir tane kullanıyorum en ufak bi sorun olmadı bu zamana kadar.