Opel 1.2 turbo motoru nasıl bilirsiniz
-
-
PSA grubundaki neredeyse tüm araçlarda yıllarca kullanılmış, belki milyonlarca satılmış bir motor. İçlerinden sorun yaşayan da elbet olmuştur. Trigeri yağ içinde çalıştığından 50-75 bin km de değişimi ve ona göre yağ kullanımı tavsiye edilir. Bakımlarını aksatmadığınız, triger kontrolünü düzenli yaptırıp, vaktinde değiştirdiğiniz sürece başka bir motorda yaşanacak herhangi bir sorun kadar sorun yaşama riski olur.
Corsa gibi bir aracı da yürütmeye gayet yeter.
Yakıt tüketimi olarak agresif sürüş tarzınız yoksa, uzun yolda 5-6 lt leri geçmek zor (Hatta 4,5-5 lt arası tüketim zor değil), şehir içinde de yoğun trafik, yokuş, dur-kalk şeytan üçgeninde 10 lt ve üstünü görmek sürpriz olmaz.
-
İki yıl 20bin kmdir kullanıyorum. Şimdilik bakımdan başka masrafımız olmadı. Triger yağ kapağını açınca görülebiliyor. Forum konusunda bir arkadaş 40binde çatlamalar başladığını belirtmişti. Ben de yaklaşık o civarlarda değiştiririm diye düşünüyorum. -
Ayrıca sürekli bozuk yollarda kullandığım için sağa çekme problemi de yaşadım. Servise götürdüm, ücretsiz yaptılar teslim ettiler. Şuan hiç bir problem yok. -
Bozuk yollarda kullanmayla alakası yok, sağa çekme kronik bir problem. Hemen hemen tüm araçlarda var
-
1.2 puretech güncel piyasadaki en güvenilmez turbo benzin motordur, çinliler dahil. -
2023 ekim sonrası üretim 1.2 puretech üretimlerde trigerin kayıştan zincire geçtiği söyleniyor. Öyle ise o konuda sorun yaşamazsınız.
-
Yok hocam, o zincir olayı hybrid motorlar için geçerli. 1.2 Puretech benzinler halen Triger ama en son bir güncel triger kayışı kullanıldığı ve bununda 50-75 bin km dayandığını okumuştum.
-
Kaç bin km kullandınız ne gibi sorunlar yaşadınız kısaca bilgi verebilir misiniz hocam
Yoksa sanayide bakım yaptıran kişilerin karşılaştıkları durumları mı okudunuz merak ettim. -
Gerçekten bu denli problem yaşanıyor mu?
2 tane 1.2 puretexh opel araç var ailede. Şeytan kulağına kurşun henüz böyle bir problem yaşamadık. Bir tek yolcu airbaginde kılcal çizik var… Crossland’de.
Bu denli vahimse durum çok kötü. -
Güncel turbo benzin motorlara göz gezdrirsek benim gördüğüm en sorunlu puretech. Tsi veya tgdi daha sorunlu diye kimse diyemez mesela. Olay aslında bu 3 silindir saçmalığı ve beraberinde gelen kötü mühendislikler. Vw, golf için bile 3 silindir motordan vazgeçti, hepsi 1.5 tsi. Ama psa tüm araçlarına 1.2 puretech koyuyor. Buraya getirmediler ama 508'e bile 1.2 koydular.
Bir de bu forumda ödüllü motor diye savunuyorlar, ödüllü motor seçerken sanki bana uzun dönem seceresine mi bakıyorlar. Teknik verilere bakıp seçiyorlar, teknik verileri zaten on numara motorun :)
-
Ben 1.5 yıldır elegance paketini kullanıyorum. Bu 1.2 puretech motor ve eat8 kombinasyonu orta segmentte ben en iyi ikili. Japon aisin üretimi şanzıman volvonun araçlarında da kullanılıyor ve çok uzun ömürlü. 1.2 puretechte yağlı triger var ama 2022 den sonraki üretimlerde güçlendirilmiş triger var. Ancak 40 50 bin km de bir trigerin değişmesi gerekiyor minimum ama 90 bin km de bile sorun yaşamayan var. Onun dışında corsaların çift renginde tavanda boya atması olabiliyor. Piyasadaki çoğu corsanın 3.stop lambası çatlaktır ama çoğu kişi farkıbda değil. Makyajsız kasalarda ekran kararma sorunu vardır. Ben güncelleme yaptım geçti 9 ayda 1 2 defa yaptı ö ceden her ay 2 3 defa yapardı. Sağa çekme problemi yaşayanlarda var ama ben yaşamadım. -
Yok 10 bin km de bir değişiyor kayış. Abartmışlar. Sene başında 60-70 bin deniliyordu. 40 binlere inmiş
Biri diyor 80 bin öneriliyor ama ben garanti olsun diye 60 binde değiştireceğim.
Öteki bunu duyuyor 60 bin diyorlar ama garanti olsun diye 40 binde değiştireceğim.
Bu hızla giderlerse her yıl kayış değiştirecek bunlar
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GATIRCAN -- 19 Ağustos 2024; 21:49:4 > -
Gözle kontrol edebilirsiniz kayışın durumunu. Aracı stop ettikten 15 dk sinra bakıp kayışta çatlak varsa bilinki zamanı gelmiş ama bence bu biraz kullanıma da bağlı -
Stop lambası benim de çatlak, garantiden değişim yapılıyor mu ? Eski kasa leonda da benzer sorun vardı.
Ben de multimedya kararması hiç yaşamadım mesela, hatta bayağı bayağı stabil çalışıyor. Sağa çekme sorununu güncelleme ile çözdüler
-
3. Stop için geçen hafta servise gittim garanti kapsamına girmediğini söylediler ve 5000 tl fatura çıktı -
Tüm cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. -
1.2 c3 aircrossa sahibim ,turbo üste konumlandırıldıgı için yazın havanında ısınmasıyla araba yokuşlarda hararet yapıyor.biraz zorladıgınızda ibre yükselmeye başlıyor.Bu sorun için grup açtık 80-90 kişi ve hepsi sıfır araç ,hepsinde aynı sorun var.
İstanbulda sorun yaşamadım ne zmnki sıcak bölgelere gittiğimde 40 derece sıcaklarda araba hararet yapıo servisler çözüm bulamıyor.
aynı motor opel crosslandada mevcut google crosland hararet yazın sorunları görürsünüz
özet olarak 1.2 motor da kronik bir hararet sorunu var.İstanbulda yaşıyorsanız belki 20 sene sorun yaşamazsınız ama sıcak iklimlerde rampada sorun yaşarsınız
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dojoyi9704 -- 9 Eylül 2024; 11:13:13 > -
1.2 C4X sahibiyim, bu sene yazın 1 hafta Mersin sıcağındaydım, Mersin'den dağları tırmanıp, Karaman'a geçtim, hiç bir zaman hararet sorunu yaşamadım. C3 ac ve crossland özelinde bir sorun olabilir mi?
Benzer içerikler
- toyota corolla efsane kasa tutulan modeli
- peugeot 3008 1.5 mi 1.6 mı
- honda civic fc5 paket sıralaması
- 1.4 kangoo kronik sorunları
- 3008 allure gt farkı
- renault arkana fiyat
- renault logan
- uçan araba fiyatları
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X