arkadaşım golf 7.5 kasaya 225/45/17 primacy takmıştı da pofur pofur geziyordu valla. tamam golf, amortisör karakteri de olgun bir araç ama en yakından orada gözleme fırsatım olmuştu primacy'i. hatta astranın üzerinde gelince sevinmiştim ama 40 yanak kaderdir deyip yol tutuşun keyfini çıkarmaya devam ediyoruz napalım |
OPEL ASTRA L 2022 (156. sayfa)

-
-
2 hafta önce teslim aldım aracı ve 2 haftalık deneyimimi yazmak istedim. 2021 model 208 GT 'den geçtim Astraya. Yaptığım karşılaştırmaların bir çoğu bu ikisi arasında olacak.
Artıları
- Aracın koltukları konforlu, daha geniş ve rahat.
- Koltuk ısıtmalar ve direksiyon ısıtma gayet başarılı.
- Araç ekran görüntü kalitesi güzel.
- 360 kamera başarılı, özellikle dar yerlerden geçerken ön kamerayı açıp geçiyorum.
- -normalde pakette gözükmemesine rağmen- geri viteste yan aynalar aşağıya doğru dönüyor.
- ADAS tuşuna 2-3 saniye basılı tutunca zorunlu olan start-stop, şerit takip gibi sistemleri hızlıca kapatabiliyorsunuz. Bunun seçeneğini de ayarlayabiliyorsunuz, hangilerini kaptacağını
Eksileri
- Araçta kör nokta uyarı sistemi yok, en çok aradığım özelliklerden bir tanesi ( aynalarda yeri var ama alt yapısı var mı bilmiyorum )
- Arka koltukta 2024 yılı aracında olmasına rağmen 2025 aracında kol dayama - bagaja erişim yok
- Şerit koruma özellikli şerit takip sistemi pek iyi çalışmıyor, sanıyorum 208'de ortalama özellikli olanı vardı şeritte daha yumuşak tutuyor ve ortalıyordu. Bunda pinpon topu gibi sağa sola atıyor.
- Tabela okuma 208'de çok daha başarılıydı, otobanda bana 70 ile git diye uyarı veriyor. Sağda solda böyle bir tabela da yok. Ayrıca 208 82km hız sınırını tanıyabiliyorken astra tanıyamıyor 80 yazıyor buna. Ayrıca tabela olmayan yerlerde 208 GPS ile yol bilgisini alıp ekrana veriyorken astrada gps olmadığı için tabela olmayan bölgelerde tabela alanı boş oluyor.
- Araçta görsel olarak olmasına rağmen sis farları çalışmıyormuş, geçen bir grupta biri yakmaya çalışınca öğrendim meğer sis farları çalışmıyormuş görsel amaçlı koymuşlar.
- Pure panel ile pure panel pro arasındaki farkı bulamadım, acaba pro olmayanda ne yapılamıyor? Çünkü pro olanında da pek bir şey yapılamıyor, ortaya bir kaç bilgi getiriliyor.
- Yolcu ile sürücü arasında kalan sürgülü göze erişim çok zor, içinde ne olduğunu göremeniz mümkün değil çok dik ve erişimi zor.
- Araçta trim sesleri var, orta panele elimi her attığımda piano black alanı yanlardan atacak gibi duruyor çok basit, aynı şekilde dikiz aynasının olduğu yerde kalitesiz ve zamanla ayrılacak gibi.
- Araçta stepne gelmiyor, tamir kiti var. Çoğu araç buna geçti ama ben pek sevemedim.
- PSA grubu arayüz olarak yeni ekran tasarımını güzel yapmış fakat çok karışık, önceki sürümü daha kullanıcı dostu geldi.
genel olarak ben pek beğenemedim, alışma sürecidir diyorum ama donanım ile o kadar oynamış ki opel satış temsilcileri bile şaşırıyor gelen araçlara. Bu özellik vardı çıkarmışlar mı diyorlar. Örneğin normalde geri viteste aşağıya dönen aynalar GS pakette yok fakat aracımca geçen farkettim ki var, ST bunu bilmiyordu. Ama arka kolçak çıkarılmış mesela. PSA grubu C segment hatchback tarafında astranın donanımını düşürdü, tek donanım ile yolluyor. 308 desen artık elektrikli geliyor. Sanıyorum sadece citroen tarafındaki c segmente dokunmadılar ki bence o da yakındır, en son gördüğümde iç ekranlarında hala eski psa ekran tasarımlarını kullanıyordu makyajlı kasaları.
Peugeot'daki ST dediğine göre psa grubu bu şekilde araç çekmeye, paket kısıtlamaya başladığında ya tasarım değişikliği yada motor değişikliği ile çıkıyormuş karşılarına. 1.2 puretech malumunuz, önceki aracımda 63.000 kullandım bir sorun yaşamadım ama kabul edelim patlamaya hazır bomba, 50.000 - 60.000 bandından değiştirmek gerekli. Servis 80.000 - 100.000 arası dedi ama güvenemiyorum açıkcası. 1.2 hybrid adında zincirli modelleri çıktı benim tahminim astra ve 308'de bu motora geçiş var ayrıca 308 'de bir de makyajlama bekleniyor bundan dolayı donanım - seçenek kısıtlaması ile geliyor.
Opel'in Almanya sitesine baktığımda onlarda da benzer şekilde boş ve GS paketi satışta. Fakat bizde en dolu pakette sunmadıkları özellikleri zamanında bu arkadaşlara sunmuşlar. Örneğin koltuk soğutma hiç Türkiye'ye gelmemiş ama Ultimate paketlerinde varmış yurtdışı paketinde.
yani özetle 208 aracımı özleyeceğim aklıma gelmezdi :) böyle olacağını bilseydim başka markaya yönelebilirdim. bu şartlar altında PSA tarafında bir araç alınacaksa Peugeot tarafından almak daha doğru geliyor bana. Çünkü motor zaten nazlı, boya desen aşırı hassas. 208 aracımda otoparka her indiğimde ufak ufak boya atmaları görüyordum, rüzgardan boya kalkıyor neredeyse anladığım kadarıyla opel tarafında da aynı sorun var. Youtube'daki araç kanalları opel hala Alman diye video çekmiş ama ben bir almanlık göremedim :) yol tutuşundan teknolojisine kadar peugeot hissiyatı veriyor.
-
Hocam öncelikle hayırlı olsun, araç çok güzel zamanla ısınacaksınız. Bende de 2023 GS paket var. Alırken çok araştırdım, VAG grubuyla kıyasladım vs. iyi ki bunu almışım. Yakıt dışında sorunum yok.
Kör nokta bende var, sanırım yazılımla sizinki de halledilebilir servise mutlaka sorun ancak bu özelliği vermezlerse de sağlık olsun.
Şerit koruma bende var, güzel ama çok kullanmıyoruz ki zaten direksiyonu bıraksan bağırmaya başlıyor.
Tabela okumanın da bir artısını görmedim ben, 30-50 falan yazıyor hız dışında girilmez park yasağı gibi tabelaları gösterse anlamlı olurdu.
Pure panel ile pro arasındaki fark proda kenar çerçeveler çıkıntılı değil, yekpare ekran. Daha dokunması hissiyatı güzel, ekstra bir artısı yok diye biliyorum. Pure panel zaten 2022'den sonra yok diye biliyorum.
İç malzeme kalitesi ve trim sesine katılıyorum ama Audi A3 te bile iç malzeme güzel değil, sert plastikler var. Bizim araçtaki donanım birçok araçta yok, Çin arabalarında var. Ben genel olarak memnunum.
Telefonuma uygulama kurarak da anaekranda video izleyebiliyorum, yolculukları keyifli hale getirdim. Birkaç da opel astra için aksesuar aldım kolçak içine raf, çöp kovası, gözlük aparatı gibi..
-
"Telefonuma uygulama kurarak da ana ekranda video izleyebiliyorum"
sanki bi açıklama gerekiyor hocam, nedir bunun yöntemi
-
2025 GS aracımı geçen hafta sonu teslim aldım, arka koltukta bardaklık yeri olan kol dayama ve arka bagaja erişim var. Sizde olmamasına çok şaşırdım.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam ben de 3-4 haftadır kullanıyorum. 25 gs, dediğiniz gibi mevcut. şaşırdım mesaja
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hangi uygulama hocam bizimle de paylaşır mısınız ?
Şimdiden teşekkür ederim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aracın bu zamana kadar bakımları serviste yapıldı. Europar da servis garantisini bozmuyor. Opel servis bile europar ürünlerini kullanıyor. Bknz akü mesela. 45 bin km sonra sizi de göreceğim. Hep servise gittim ama triger bu halde diyeceğiniz günü bekliyorum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Dur abim beddua etme :)))
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Teşekkür ederim. Uzun yolda şerit takip yolu daha az yorucu hale getiriyor ondan dolayı istiyorum aslında. Dediğiniz gibi çoğu arabada trim sorunu var ama geçtiğim araçta olmadığı için ve zaten çok fazla araç deneyimlemediğim için gözüme battı biraz :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
tabela okuma sistemi ile ilgili. arada yanıp sönüyor bende, zaten düzgün okumuyor genelde çok bir faydası yok :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkürler hocam. O zaman panik yapmaya gerek yok. Şu tabela okuma işi çok gereksiz geliyor zaten bana.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Telefondaki android autoyu silip tekrar yükleme yapınız.
Samsung cihazımda güncelleme sonrası bağlantı problemleri olduğu zaman bu yöntemi izliyorum ben.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tabiki hocam biraz geç gördüm kusura bakmayın. mesaj linkimi paylaşıyorum. Android auto ile video izleme konusunda adım adım paylaştım. Tüm telefon ekranını arabaya yansıtıyor. Ben youtubedan indirdiğim videoları izlemek için kullanıyorum. Böylece internet harcamamış oluyorum. Ister netflix açın ister başka herhangi bir şey. Hatta farklı bir navigasyon bile açabilirsiniz. Telefonu direk yansıtıyor. Sadece tek bir detay var. Her arabaya binişte telefondan uygulamayı açarak ve arabadan bağlanarak ayarlamak zorundasınız bu 2 dk alıyor zamanla alışıyorsunuz. Bir de araç ekranında videoyu kapatırsaniz yani geri görüş kamerası açılırsa, ya da klima menüsüne girerseniz vs. video bi süre sonra donuyor. Bu durumda tekrar telefondan uygulamayı açıp baglanmaniz gerekiyor. Herkese iyi bayramlar dilerim. Takıldığınız her basamakta lütfen danışın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rogersin -- 31 Mart 2025; 8:44:53 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Geçen bir arkadaşın byd aracına bindim. Yahu iyi hoş teknolojik ama mesela o büyük ekran tablet, dikey yatay dönüyor. Çok büyük yani mola ver arka koltuğa geç film izle amenna ama yolda giderken yakın mesafede çok büyük. Bence bizim aracın ekranı ideal boyutta geldi bana. Aynı şeyi telefonlar için de düşünüyorum. İyice büyüttüler ele avuca sığmaz oldu şimdi geri küçük modeller çıkartmaya başladılar. Bu küçücük odada dev ekran tv izlemeye benziyor olmuyor.
Ama bizim araçlarda ne yazık ki ekranların özelleştirilmesi çok kısıtlı. Bu konuda belki bazı yazılımlar vs var mıdır obd cihazı ile bilemiyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşlar kapıları kitlediğimde aynalar otomatik kapanıyordu fakat bugün sol ayna kapanırken sağ ayna kapanmıyor. manuel kapatma tuşuyla kapanıyor ama otomotik sağ kapanmıyor neden olabilir
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Güvenlik ayarları menüsünde olması lazım bunları ayarlayabiliyorduk ama menü adını tam hatırlayamadım. Oraları bi kurcalayın eğer kurcalamadıysanız
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ne yaptıysam bulamadım
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X