Şimdi Ara

Opel corsadaki 1.7 DTI motor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
1
Favori
20.855
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-gozler-uzerinizde-olucak-spor-yakit-cimrisi-daha-ne-olsun-43982518/detay/

    arkadaşlar mesela bu araçta neden 1.7 motor kullanma ihtiyacı duymuşlar böyle ufak bi araca , neden 1.3CDTI vb. bir şey değil de 1.7 koymuşlar mantığı anlayamadım



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Opel Corsa'daki 1.7 DTI Motor

    Opel Corsa'da bulunan 1.7 DTI motor, Isuzu tarafından geliştirilen 1.7 litrelik bir dizel motordur. Bu motor, yüksek torku ve düşük yakıt tüketimiyle bilinir.

    DTI Motorun Özellikleri

    DTI (Doğrudan Enjeksiyonlu Turboşarjlı) motorlar, yakıt doğrudan silindirlere enjekte edildiği için daha verimlidir. Turboşarj, motorun daha fazla güç üretmesine yardımcı olur.

    Opel 1.7 DTI Motorun Bakımı

    Opel 1.7 DTI motorun düzgün çalışması için düzenli bakımının yapılması önemlidir. Bu bakım, periyodik yağ değişimlerini, hava filtresinin değiştirilmesini ve yakıt filtresinin kontrol edilmesini içerir.

    1.7 Isuzu Dizel Motorun Tarihi

    1.7 litrelik Isuzu dizel motor, ilk olarak 1980'lerde tanıtıldı. Bu motor, dayanıklılığı ve güvenilirliği ile bilinir. Opel Corsa'nın yanı sıra Isuzu Trooper ve Honda Accord gibi diğer araçlarda da kullanılmıştır.

    1.7 Corsa DTI için Hangi Motor Yağı Kullanılmalı?

    Opel 1.7 Corsa DTI için uygun motor yağı, GM Dexos2 spesifikasyonlarına sahip 5W-30 sentetik yağdır.

    1.7 Isuzu Dizel Motorun Avantajları

    • Yüksek tork
    • Düşük yakıt tüketimi
    • Dayanıklılık
    • Güvenilirlik
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bu vandan çevirme sanırım. O yıl (2003) geldi 1.3 cdti. O yıldan evvel bu motor vardı... Vectrada bile kullanıldı..
    Gürültülü, çok yakan ve vergisi yüksek bu motorun...
  • 1.3 cdtı dan evvel çıkan bir motor o ısuzu ya ait
  • opelci arkadaşlar daha iyi bilir ama bildiğim kadarıyla bu motor öz be öz isuzu motoru.çok sağlam üretilmiş bir motor.kapak açmadan 400 000 kmler hayal değil diyeni çok duydum.bildiğim kadarıyla bu motorlar eski tip yakıtla da (euro dizelle değil) çalışan motorlar.çok gürültülü ama gürültüsü kadar fazla olan performansı ile de bilinen motorlardır.1.3 cdti daha sessiz ve eurodizelle kullanılacak bir motordur.kesin olmamakla birlikte sanıyorum bu da fiat motorudur.
    araç 1.7 dti ise aşırı yüksek ihtimal van dan çevirme.o yıllarda bu araçlar hususi olarak işletilebiliyordu ruhsata.artık bu mümkün değil.eğer hususi işli ise vergisi dezavantaj olur ancak kamyonet geçiyorsa(çift sıra koltuklu yandan camlı vs ibareleriyle birlikte) bu araçta vergi çok ta önemli değil çünkü yanılmıyorsam kamyonetlerde 1900 cc ye kadar ve üstü şeklinde 2 çeşit ayrım var(yaştan başka tabi).




  • quote:

    daha yapacaklarım var,,,,,,,yavaş yavaş,,,,,bady kit falan,,,,,,


    Niye satıyorsun arkadaş o zaman ?
  • Bu motor nedeni ile OPEL CORSA'lar arka koltuksuz ve arka camsız olarak VAN şeklinde satıldı ve ticari sınıfa girerek % 60 yerine daha düşük bir şekilde vergilendirildi, sonra koltuk ve cam takanlar da oldu. Fakat 2005'te bu uygulama kaldırıldı, bu araçlar da getirilmemeye başlandı.

    http://www.yaklasim.com/mevzuat/dergi/makaleler/2007059228.htm


    İnsan taşımak üzere imal edilen araçlardan şoför dahil 9 kişi taşıyanlar (8+1 dahil) binek otomobilleri (87.03 tarife pozisyonu) sınıfına girmektedir. Sedan veya steyşın vagon tipi binek otomobilleri ile jipler, kapalı kasalı 4x4 arazi arabaları ve yarış arabaları için bir sorun yoktur. Bunlar her halükarda binek otomobili sınıfına girmekte motor silindir hacmine göre;

    - 0 ila 1600 cm³ arasında olanlar % 37,

    - 1600 ila 2000 cm³ arasında olanlar % 60,

    - 2000 cm³’ün üzerinde olanlar % 84

    oranında ÖTV’ye tabi bulunmaktadır.

    Ancak 5615 sayılı Kanun’un 14. maddesiyle, sürücü dahil 9 kişilik oturma yeri olan ve motor silindir hacmi 3200 cm³’ü geçmeyen araçların vergi oranı % 10’a indirilmiştir. Buna göre yukarıda belirtilen araçlardan (8+1) olanların (motor silindir hacmi 3200 cm³’ü geçmemek koşuluyla) vergi oranı % 10 olacaktır.

    “Çok amaçlı araç” olarak tanınan Doblo, Connect, Kango, Expres, Combi, Partner, Caddy, Transpoter, Starex gibi araçlar, ister 1+1 ister 4+1 olsun, 21.07.2005 tarihine kadar yük taşımak üzere imal edilmiş araç olarak sınıflandırılmıştı. Ancak, Gümrük Müsteşarlığı’nın 8 Seri No.lu Gümrük Genel Tebliği (Tarife-Sınıflandırma Kararları) ile bu araçlardan şoför mahallinin arkasında koltuğu veya camı bulunanlar, 21.07.2005 tarihinden itibaren binek otomobili sınıfına dahil edilmiştir. O güne kadar geçerli olan uygulamaya göre, yolcu taşıma kapasitesi toplam taşıma kapasitesinin yarısından az olan araçlar yük taşımaya mahsus araç olarak değerlendiriliyor; yolcu taşıma kapasitesi toplam taşıma kapasitesinin yarısından fazla olanlar ise yolcu taşımaya mahsus araç olarak sınıflandırılıyordu. Ancak sözü edilen Tebliğle araçların sınıflandırılmasında bu kriter terk edilmiştir.

    Tebliğle belirlenen yeni kriterlere göre, hem yolcu hem de yük taşıyabilen araçlardan şoförün arkasında da koltuğu veya yanda camları olan araçlar binek otomobili sayılmaktadır. Hatta, sadece önde iki kişilik koltuğu (1 + 1) olsa dahi, şoför ve öndeki yolcunun arkasındaki kısımda emniyet kemeri veya emniyet kemeri montajı için tertibat ya da koltuk ve emniyet ekipmanı montajı için sabit tertibat bulunan, arka kısmı yolcu bölümündeki döşemeyle kaplı olan, arka kısmında da havalandırma, iç aydınlatma veya küllük bulunan, yolcu bölümü ile arka bölüm arasında sabit bir panel veya bariyer bulunmayan araçlar da binek otomobili sınıfına dahil edilmiştir.

    Ancak, daha önce yük taşımaya mahsus araçlar (87.04 tarife pozisyonu) sınıfında % 10 oranında vergilenen bu araçların ÖTV oranları 5398 sayılı Kanun’un 28. maddesiyle yeniden belirlenerek, ÖTV’nin yine % 10 olarak devam etmesi sağlanmıştır. Bu maddeyle, 21.7.2005 tarihinden itibaren 87.03 tarife pozisyonuna giren söz konusu araçlardan azami ağırlığı 3,5 tonu aşmayıp, yolcu taşıma kapasitesi istiap haddinin yarısından az olan ve istiap haddi 850 kg’ı geçmeyip motor silindir hacmi 2000 cm³’ün altında olanlar veya istiap haddi 850 kg’ı geçmekle birlikte motor silindir hacmi 2800 cm³’ün altında olanlar için ÖTV’nin yine % 10 oranında uygulanması öngörülmüştür.

    Öte yandan ÖTV Kanunu’nun 15/2-a maddesine göre, ilk iktisap tarihinden itibaren 5 yıl içinde 87.03 tarife pozisyonundaki binek otomobillerine, 87.04 tarife pozisyonundaki kapalı kasalı kamyonetlere veya 87.02 tarife pozisyonundaki binek otomobillerine dönüştürülen araçlar için, ilk iktisaptaki matrah üzerinden dönüştürülen aracın vergi oranı uygulanmak suretiyle hesaplanacak vergiden, ilk iktisapta ödenen verginin indirilmesi suretiyle bulunan vergi farkı, dönüştürülen aracı adına kayıt ve tescil ettirenden alınacaktır.

    Buna göre % 4 oranında vergiye tabi kapalı kasalı kamyonete koltuk eklenmek veya arka camları açılmak suretiyle binek otomobiline dönüştürülen araçlar için, dönüştürülen aracın tabi olduğu (% 10, % 37, % 60 veya % 84) oranda ÖTV hesaplanarak, bundan % 4 oranında ödenen vergi indirildikten sonra kalan tutar, adına kayıt ve tescil yapılandan tahsil edilecektir. Aynı şekilde daha önce % 10 oranında vergiye tabi olan (4+1) koltuklu Doblo, Connect, Kango, Expres, Combi, Partner, Caddy, Transpoter, Starex gibi araçlara koltuk ilave edilmek suretiyle % 37, % 60 veya % 84 oranında vergilendirilen araçlara dönüştürülmesi halinde de ek ÖTV tarhiyatı yapılacaktır.




  • türkiyede bulunan 2 kapılı 1.7 DTI motorlu corsalar aslında corsa van adıyla satılan ticari bir araçtır.orjinalinde arka camlar ve koltuklar yoktur.küçük esnafın bolca tercih ettiği bir modeldi bu araç.daha sonra ithalatı durdu.binek corsalar 1.3 CDTI ile satıldı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.6 8V renault clio, yakıt
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • corsa 1.7 dti diğer arkadaşlarında dediği gibi ısuzu'nun ürettiği bir motor astralardada kullanılmıştır.biraz gürültülüdür ama çok sağlam bir motordur.düşünüldüğü gibi çok yakan bir motorda değildir.1.3 cdti'lardan pek farkı yoktur yakıtta.vergi olarak ta ozamanlar yüksekti fakat artık alt dilime indi yaştan dolayı.modifiyeye çok güzel cevap veren bir yapısı vardır.oynamalarla 140 hp'lere gelir.benim arkadaşım yanlış hatırlamıyorsam 130 hp almıştı.fakat çoğunluğu şirket aracı olduğundan temizini bulmak biraz zordur ama bulundumu bakımıda yapıldımı yıllarca sorunsuz binilebilir.hala hastasıyımdır bu araçların.donanım olarak pek bişey yoktur
  • motoru gürültü konusunda görecelidir, benimkinden sessiz mesela dışarıdan.. sesi de rahatsız edici değil,tatlı.. Isuzu dizel konusunda bu motorda da konuşturmuş..
    bilinen problemi mazot pompasının kaçak yaparak,beyni sulandırması onun harici chiptuninig+nos+büyük turbo v.s gibi eklemelerle bile kolay kolay kırılmaz bu makine düz boru+spor susturucuyla en güzel ses alınan dizellerin başında gelir,hacim var huzur var.. yapısı basittir,commonrail gibi hassas da değildir.. benim araçta EGR iptalini yaparken 4 parça sökerken,bu motorda 2 civata yeterli, 2.araç olarak düşünüyorum halen..




  • Peki arkadaşlar bu araç alınır mı? Fiyatı nasıldır yardım lütfen

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-sahibinden-2003-opel-corsa-1-7-dti-dizel-68458265/detay/
  • Araç gayet diri görünüyor. Fiyat da fena değil, kamyonet olarak geçenlerden değil otomobil sonuçta. Bence 13.000'e alınır..
  • Fabrikadan hususi cikmasi olayi yalan en iyi ihtimalle bayide donusumu yapilmistir.
    Ayrica abs bile oldugunu sanmiyorum bi de esp yazmis.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Bu motor nedeni ile OPEL CORSA'lar arka koltuksuz ve arka camsız olarak VAN şeklinde satıldı ve ticari sınıfa girerek % 60 yerine daha düşük bir şekilde vergilendirildi, sonra koltuk ve cam takanlar da oldu. Fakat 2005'te bu uygulama kaldırıldı, bu araçlar da getirilmemeye başlandı.

    http://www.yaklasim.com/mevzuat/dergi/makaleler/2007059228.htm


    İnsan taşımak üzere imal edilen araçlardan şoför dahil 9 kişi taşıyanlar (8+1 dahil) binek otomobilleri (87.03 tarife pozisyonu) sınıfına girmektedir. Sedan veya steyşın vagon tipi binek otomobilleri ile jipler, kapalı kasalı 4x4 arazi arabaları ve yarış arabaları için bir sorun yoktur. Bunlar her halükarda binek otomobili sınıfına girmekte motor silindir hacmine göre;

    - 0 ila 1600 cm³ arasında olanlar % 37,

    - 1600 ila 2000 cm³ arasında olanlar % 60,

    - 2000 cm³’ün üzerinde olanlar % 84

    oranında ÖTV’ye tabi bulunmaktadır.

    Ancak 5615 sayılı Kanun’un 14. maddesiyle, sürücü dahil 9 kişilik oturma yeri olan ve motor silindir hacmi 3200 cm³’ü geçmeyen araçların vergi oranı % 10’a indirilmiştir. Buna göre yukarıda belirtilen araçlardan (8+1) olanların (motor silindir hacmi 3200 cm³’ü geçmemek koşuluyla) vergi oranı % 10 olacaktır.

    “Çok amaçlı araç” olarak tanınan Doblo, Connect, Kango, Expres, Combi, Partner, Caddy, Transpoter, Starex gibi araçlar, ister 1+1 ister 4+1 olsun, 21.07.2005 tarihine kadar yük taşımak üzere imal edilmiş araç olarak sınıflandırılmıştı. Ancak, Gümrük Müsteşarlığı’nın 8 Seri No.lu Gümrük Genel Tebliği (Tarife-Sınıflandırma Kararları) ile bu araçlardan şoför mahallinin arkasında koltuğu veya camı bulunanlar, 21.07.2005 tarihinden itibaren binek otomobili sınıfına dahil edilmiştir. O güne kadar geçerli olan uygulamaya göre, yolcu taşıma kapasitesi toplam taşıma kapasitesinin yarısından az olan araçlar yük taşımaya mahsus araç olarak değerlendiriliyor; yolcu taşıma kapasitesi toplam taşıma kapasitesinin yarısından fazla olanlar ise yolcu taşımaya mahsus araç olarak sınıflandırılıyordu. Ancak sözü edilen Tebliğle araçların sınıflandırılmasında bu kriter terk edilmiştir.

    Tebliğle belirlenen yeni kriterlere göre, hem yolcu hem de yük taşıyabilen araçlardan şoförün arkasında da koltuğu veya yanda camları olan araçlar binek otomobili sayılmaktadır. Hatta, sadece önde iki kişilik koltuğu (1 + 1) olsa dahi, şoför ve öndeki yolcunun arkasındaki kısımda emniyet kemeri veya emniyet kemeri montajı için tertibat ya da koltuk ve emniyet ekipmanı montajı için sabit tertibat bulunan, arka kısmı yolcu bölümündeki döşemeyle kaplı olan, arka kısmında da havalandırma, iç aydınlatma veya küllük bulunan, yolcu bölümü ile arka bölüm arasında sabit bir panel veya bariyer bulunmayan araçlar da binek otomobili sınıfına dahil edilmiştir.

    Ancak, daha önce yük taşımaya mahsus araçlar (87.04 tarife pozisyonu) sınıfında % 10 oranında vergilenen bu araçların ÖTV oranları 5398 sayılı Kanun’un 28. maddesiyle yeniden belirlenerek, ÖTV’nin yine % 10 olarak devam etmesi sağlanmıştır. Bu maddeyle, 21.7.2005 tarihinden itibaren 87.03 tarife pozisyonuna giren söz konusu araçlardan azami ağırlığı 3,5 tonu aşmayıp, yolcu taşıma kapasitesi istiap haddinin yarısından az olan ve istiap haddi 850 kg’ı geçmeyip motor silindir hacmi 2000 cm³’ün altında olanlar veya istiap haddi 850 kg’ı geçmekle birlikte motor silindir hacmi 2800 cm³’ün altında olanlar için ÖTV’nin yine % 10 oranında uygulanması öngörülmüştür.

    Öte yandan ÖTV Kanunu’nun 15/2-a maddesine göre, ilk iktisap tarihinden itibaren 5 yıl içinde 87.03 tarife pozisyonundaki binek otomobillerine, 87.04 tarife pozisyonundaki kapalı kasalı kamyonetlere veya 87.02 tarife pozisyonundaki binek otomobillerine dönüştürülen araçlar için, ilk iktisaptaki matrah üzerinden dönüştürülen aracın vergi oranı uygulanmak suretiyle hesaplanacak vergiden, ilk iktisapta ödenen verginin indirilmesi suretiyle bulunan vergi farkı, dönüştürülen aracı adına kayıt ve tescil ettirenden alınacaktır.

    Buna göre % 4 oranında vergiye tabi kapalı kasalı kamyonete koltuk eklenmek veya arka camları açılmak suretiyle binek otomobiline dönüştürülen araçlar için, dönüştürülen aracın tabi olduğu (% 10, % 37, % 60 veya % 84) oranda ÖTV hesaplanarak, bundan % 4 oranında ödenen vergi indirildikten sonra kalan tutar, adına kayıt ve tescil yapılandan tahsil edilecektir. Aynı şekilde daha önce % 10 oranında vergiye tabi olan (4+1) koltuklu Doblo, Connect, Kango, Expres, Combi, Partner, Caddy, Transpoter, Starex gibi araçlara koltuk ilave edilmek suretiyle % 37, % 60 veya % 84 oranında vergilendirilen araçlara dönüştürülmesi halinde de ek ÖTV tarhiyatı yapılacaktır.

    Taner bey yazınızdan çok az birşey anladım o da kafamın daha fazla karışmasına sebep oldu... Hani ingilizce yazılsa belki birşey anlamazdım bu yazınızda söylediklerinizi benim bildiklerimle karşılaştırınca bildiklerimin yanlış olduğunu anladım ama en doğrusunun ne olduğunu da çözemedim. Ya da konuyu doğru anladığıma emin olamadım. Konunun daha iyi anlaşılması için güncel bir örnek üzerinde açıklama yapmanız mümkün müdür?

    Güncel örneğimiz:http://www.renault.com.tr/page.aspx?id=733

    bu linkteki ESP ve Navigasyon seçimi yapılmış 45.600,-TL 0 Km satış bedeline sahip olan Kangoo Multix olsun.

    Bu aracın %37 ÖTV'si vardır, %10 ÖTV'si olan, VAN sınıfına dahil değildir. Aracı, Ticari araç sınıfından çıkarıp hususi otomobil olarak tescil ettirmek mümkün mü ve mümkünse bu iş için ödenecek ÖTV farkı % kaç olarak geçmekte mevzuatta.

    Ayrıca aynı aracı ikinci el aldığımızda aynı işlemleri yapmak için ikinci el alış fiyatı üzerinden mi 0 km satış fiyatı üzerinden mi ÖTV farkı hesaplanır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mediken

    Peki arkadaşlar bu araç alınır mı? Fiyatı nasıldır yardım lütfen

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-sahibinden-2003-opel-corsa-1-7-dti-dizel-68458265/detay/

    benimde gözüme bir süredir bu araç çarpıyor 14.700 lerde filandı bikaç kere indirim yaptı.bence km ve dedikleri doğruysa alınabilir




  • bu motoru opel isuzudan almıstı 2.2 ve 1.7

    daha sonra fiatla anlastılar 1.3 leri aldılar.


    yanlız üretim isuzu degil opel. Opel hiçbir zaman isuzunun kullandıgı malzeme kadar kaliteli malzeme ve işçilik kullanmaz karıştırmamakta fayda var.

    şantiyede bobcatimiz vardı isuzu motor atmıs biri bi zamanlar... motor 1.8 dizeldi... 1988 modeldi ve daha hiç rektefiye olmamıstı. Taksiden cıkma motor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 30 Ocak 2012; 19:35:53 >
  • Arkadaşlar ilgili arkadaşı aradım muayene yok dedi, vergisi yatmadı dedi 315 tl vergi var zaten. Birde çevreden büyüklerim ne yapacaksın çok yakar, minicik araba kocaman motor çok fazla gürültü olur kabin içinde diyerek arabadan soğuttular beni resmen:(

    İlandaki diğer aracında vergi ve muayenesi yokmuş bilginize...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mediken -- 13 Şubat 2012; 14:04:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mediken

    Arkadaşlar ilgili arkadaşı aradım muayene yok dedi, vergisi yatmadı dedi 315 tl vergi var zaten. Birde çevreden büyüklerim ne yapacaksın çok yakar, minicik araba kocaman motor çok fazla gürültü olur kabin içinde diyerek arabadan soğuttular beni resmen:(

    İlandaki diğer aracında vergi ve muayenesi yokmuş bilginize...

    Kesinlikle yakınlarınızın bu konuda ki düşüncesine katılmıyorum.
    Çok yakın bir arkadaşım 2003 1.7 dti kullanıyor.
    !.5 sene oldu arabasını ve araç şuan 147.000 km'de.
    Bugüne kadar sadece filtre ve yağ dışında hiçbir masraf çıkartmadı.
    Kendisi her gün aracı istanbul trafiğinde kullanıyor.
    Araç çok soğuk havalarda genellikle sıkışık trafikte kullanıldığında full depo 700 km rahat yapabiliyor.
    Yazın ise bu değer belki inanmayacaksınız ama 900 km'i şehir içi görebiliyor ki kendi gözlerimle şahit oldum.
    Hatta dün beraberdik;Araç daha bir çeyrek depoyu bitirmişti ve km'si o an 240 km'deydin.
    Aracı lazım olduğunda bende alıp kullanıyorum ve evet çok konforlu bir araç değil ama hakimiyeti üst hız limitlerinde bile harika.
    Düğünüm sonrası eğer uygun fiyatlı bir araba alacaksam 12-13.000 TL'e kesinlikle bir tanede ben aynısından alacağım.
    Evet vergi olarak yaşıtlarına göre daha yüksek ama böyle bir kaliteli bir araç için değer.




  • ne yazıkki arkadaşlarınıza bende katılamıyacağım bir çok kişi kulaktan dolma bilgilerle üstün körü cevaplar verebiliyor her konuda.çok yakıt yaktığı bikere doğru değil ufak kasa ve büyük motor olduğu için durkalklarda olsun yokuşlarda olsun diğer araçlara göre daha az gaza basarak hareket edersiniz bu bi gerçek
  • mükemmel ötesi ömürlü bir motor 1.7 ler sadece yağ değiştirin...mekanik enjeksyonda aslında bizim ülkemizin mazotuna göre avantaj bile sayabilirim...hatta avantaj...şahinlere koyulan dizel motorlar da hatırlarsanız isuzu ve nekadar ömürlü olduğunu bilen bilir...malzemesi çeliği çok güzel...
    multijetlerde güzel ama ben olsam tercihim 1.7 den olurdu kafam rahat olması için
    1.7 yi ayrıca hard dizelciler büyük türbin koyabilir ne bilim enjektörlerle oynayıp sağlam bi remap eksozdu basınçlı pompa güzel hp ler alıp arkasını toz duman edebilir..acayip de komik olur...düşünsenize 2.0 benzinli araba ayıklayan bi dizel :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.