Şimdi Ara

OSD Başkanından Çin uyarısı: 'Sadece elektrikli araçlara tedbir yetmez'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
791
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye, yerli üretimi korumak için Çin'den gelen elektrikli otomobillere ilave gümrük vergisi uyguluyor. Ayrıca, yeni düzenleme ile Çin'den elektrikli otomobil ihraç eden firmalara Türkiye genelinde en az 20 tane servis açma zorunluluğu getirildi.



    Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu'ya göre bu tedbirlerin sadece elektrikli otomobillere uygulanması yetersiz. Çin'i otomotiv sanayi için büyük risk olarak gördüklerini belirten Eroldu, "Yalnızca elektrikli otomobillere konulan birtakım uygulamalarla hasarı engellemek mümkün olmayacak gibi duruyor çünkü otomobil ithalatının yüzde 78'i içten yanmalı" diye konuştu.



    OSD Başkanından Çin uyarısı: 'Sadece elektrikli araçlara tedbir yetmez'
    2019 yılında Türkiye'nin Çin'den otomobil ithalatı bulunmadığını belirten Eroldu, bugün toplam ithalatta Çinlilerin payının yüzde 7'ye kadar yükseldiğini söyledi. Eroldu, konuyla ilgili şunları söyledi;



    "Biz bu yılın ilk 11 ayında Çin'den hangi otomobilleri aldığımıza baktığımızda; yüzde 78'ini içten yanmalı almışız, yüzde 1'i şarjlı hibrit, yüzde 2'si hibrit, yüzde 20'si de elektrikli. Zaten son dönemde Sanayi Bakanlığı bu işin elektrik tarafına müdahale etti. Fakat burada da içten yanmalının ne kadar büyük olduğunu ve büyümeye devam ettiğini görüyoruz. Çok rekabetçi rakamlarla geliyorlar."



    Ayrıca Bkz.Togg 2024 sipariş başvuruları başladı



    OSD Başkanı, hem Çinli araçlara hem de Çinli markalarla rekabete otomativ sanayi olarak karşı olmadıklarını belirterek, "Ama Çinli yatırımcıların gelip Türkiye'ye yatırım yapmaları lazım. Otomotiv sanayi olarak rekabeti olumlu buluyoruz ama yalnızca ithalatla bu pazarın kaybedilmesi doğru bir şey değil. Yani Avrupa Birliği ve Türkiye'ye iş yapmak isteyen Çinlileri yatırım yapmaya da zorlayabiliriz. Biz üretim anlamında Çin'le rekabet ederiz fakat önemli olan burada gelip yatırım yapıp ülkenin gelişimine katkı sağlamaları lazım. Yani bizler nasıl otomotiv sanayi üyeleri olarak taşın altına elimizi koyduysak onların da koyuyor olması lazım. Türkiye'nin bir parçası olması bizi de geliştirecektir" diye konuştu.




    Kaynak:https://twitter.com/eozpeynirci/status/1746775179592626437







  • Sanki her avrupalı markası ülkemizde devasa yatırım yapmış ama çinliler yapmamışda önlem alalım. Bu tarz uygulamalar yerli Togg u korumuyor pazarda Togg 20bin sattı. Araç satış adedi 1 milyonu geçti. Çinliler daha ucuza araç ithal edince cari açık büyüyor avrupadan daha pahalı alınca cari açık kapanıyor mu?
    Çok değil 1-2 yıl sonra çinlilerin avrupada kurduğu ve üretitiği fabrikalardan aynı araçlar gelecek o zaman ne olacak?

    Her alanda nasıl mücadele edeceğiz pardon?


    Öncü olarak vestel, sonra da GM'nin patronu sağolsun mobil cihazlardan alınan vergileri ne yapacağız peki?


    Samsung gibi Apple gibi bir marka çıktı da biz destek mi vermedik yerli ürüne. Anca bizleri kazıklamak için 3 liralık mala 13 lira fiyat çektiler. Hem de tel tel dökülen bir cihaza, yalan yanlış bilgileri web sitesinde ifşa olmuş bir marka bile.


    Y.dışından her şey cari açığa neden oluyor da y.içi üreticiler çok mu dürüst, çok mu ahlaklı?


    Efendim?

  • Hadi açık açık söyleyin abi % kaç ötv ekleyecekseniz çinden ithal edilen araçlara?

  • Sanki her avrupalı markası ülkemizde devasa yatırım yapmış ama çinliler yapmamışda önlem alalım. Bu tarz uygulamalar yerli Togg u korumuyor pazarda Togg 20bin sattı. Araç satış adedi 1 milyonu geçti. Çinliler daha ucuza araç ithal edince cari açık büyüyor avrupadan daha pahalı alınca cari açık kapanıyor mu?
    Çok değil 1-2 yıl sonra çinlilerin avrupada kurduğu ve üretitiği fabrikalardan aynı araçlar gelecek o zaman ne olacak?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faniseyler -- 16 Ocak 2024; 14:02:29 >
  • Resmen halk kazıklansın demektir bu !
    Benimle mi kazandın ki kazancıma ortak oluyorsun başkan ?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Meali; Sizi hep biz ......yapıoduk. Çinlilere yaptırtmayız. Gene biz yapcaz sizi. Demek. Mafya-devlet her halukarda yapıcak. Onun ilk gece hakkı var. Siftah ondan.

  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    Tamamen Togg a zaman kazandırmak o bir iki yılda ama bu sene er meydanına çıkacak seneye de Avrupa ya bakalım şurada kaldı 4 gün çekilişsiz 66 bin dolara millete satabilecekler mi görelim hocam

  • O kadar ÖTV'den sonra bile Çin araçları ucuz kalıyorsa diğer araçlarda kar marjı nedir yahu? Sanırım asıl kavga buradan çıkıyor. Düşük gelirli ülkemizde ne gariptir ki araçlar Avrupa ve Amerika'dan daha pahalı satılıyor. İkinci el fiyatları ise neredeyse 3-4 katı buralara göre. Neden?

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Apsny A kullanıcısına yanıt

    avrupada togg'un satış yapma şansı yogg. ancak koyu fanatik akp'liler satın alır. yoksa 50-55 bin eurolara BYD seal, Tesla Model X, Y gibi otomobiller varken, togg'u alan olmaz.

  • Valla ben daha TR den otomobil almayacağım zaten yurt dışından alıp 2 sene binip tekrar satıp yenisini alacağım 2. elde değer çok düşüyor ama vergi tasarrufları ile çokta koymaz...

  • Türkiye'de otomotiv sektörü sadece TOGG'dan mı ibaret sanıyorsunuz?

    Ford, Hyundai, Toyota, Fiat, Karsan ve diğerlerine üretilen parçaların bir çoğu bizim ülkemizde üretiliyor. Bu markaların satışlarının azalması bizim ülkemizin otomotiv sanayisi için de ekonomimiz için de kötü bir durum.

    Bu ülkede üretim yapan ana firmaların yabancı olması sorun değil alt yükleniciler ve çalışanlar Türk olduğu sürece ülke ekonomisi de kazanmış oluyor.

    Yurt dışından ithal gelen bir otomobil ise tamamen cari açığa neden oluyor.

    Çinlilerle sadece otomotiv alanında değil Türkiye'de üretilebiliyorsa her alanda mücadele etmemiz gerekiyor.

    Markete gittiğinde yabancı malları seçip, ithal kıyafetler giyip, ithal araçlar kullanıp sonra da bu ekonomi neden bu halde? Bizim alım gücümüz neden düşük diye yakınan, vergi alınmayınca herşeyin ucuzlayacağını düşünen, ülke yönetiminin başka bir partiye geçince ekonominin düzeleceğini veya mevcut yönetim değişince ekonominin bozulacağını zannedenlerle başımıza az bile geliyor.

    İşin ilginç yanı iki tarafta kendini bilgili sanıp diğerlerini cahil olmakla suçluyor ama %95'inin bir halt bildiği de yok.

    Ek: Konu gereği Çinlilerle mücadele etmek gerekiyor yazdığım için şimdi ithal edilen her mal ve ülke ile mücadele etmemiz gerektiğini anlayamayanlar çıkacaktır. Türkiye'de üretilebilen her ne ürün varsa yerlisini tercih etmediğiniz sürece dış ticaret açığı kapanmaz ömür boyu Avrupa'nın alım gücü çok iyi filanca partiye oy atarsak düzelir, onlar işi bilmiyor, bunlar işi bilmiyor der durursunuz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 16 Ocak 2024; 15:0:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt
    56bin euro'ya BMW i4 varken hele :D

  • Bana ne faydası var bunun ? Sözde beni kollayacak bana geçiriyor. 31 ocaktan önce aklınızda chery varsa alın. Fiyatlar zamlanacak demek ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Esxici -- 16 Ocak 2024; 15:33:0 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Çin'in tepesinin tasını arttırmayın tüm ambargolara rağmen en ucuza satar yine satar haa..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • hadi oradan milleti çarptınız, araç fiyatı dışında elden aldığınız vergisi ödendiği belli olmayan paraların hesabını verin önce. chery gibileri daha çok gelsin, boş araçları millete kakalamayı bırakırsınız belki

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    O yüzden zaten ilk satışlar Almanya da başlayacak OSD Başkanından Çin uyarısı: 'Sadece elektrikli araçlara tedbir yetmez' ama dediğim gibi tek motorlu eski teknoloji olan bir araca kimse 66 bin dolar vermez bu arabanın o donanımlı hali 45 bin ile 54 bin dolar arası olmalı daha bunun 4x4 ü satışa çıkacak onu da vergiler den dolayı satışa sunamıyorlar göze batacak diye onun içinde belki vergi düzenlemesi yapmaları gerekecek

  • avrupalı firmalardan yüzbinlerce aldığınızı bu kadar bariz etmeyin be hocam.. kanunen serbest piyasa diye bir şey var, serbest piyasaya müdahale ediyorsan tamamen edeceksin veya dokunmayacaksın; bu ne adaletsizlik arkadaş, rekabet ortamı bu

  • DERNEKLER KAPATILSIN

  • Acil Stop kullanıcısına yanıt

    Her alanda nasıl mücadele edeceğiz pardon?


    Öncü olarak vestel, sonra da GM'nin patronu sağolsun mobil cihazlardan alınan vergileri ne yapacağız peki?


    Samsung gibi Apple gibi bir marka çıktı da biz destek mi vermedik yerli ürüne. Anca bizleri kazıklamak için 3 liralık mala 13 lira fiyat çektiler. Hem de tel tel dökülen bir cihaza, yalan yanlış bilgileri web sitesinde ifşa olmuş bir marka bile.


    Y.dışından her şey cari açığa neden oluyor da y.içi üreticiler çok mu dürüst, çok mu ahlaklı?


    Efendim?

  • astegon kullanıcısına yanıt

    Sorunun cevabı zaten yazıyor. Bir daha okuyup anlamayı dene.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 16 Ocak 2024; 17:15:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt

    Alıntı

    metni:
    Ek: Konu gereği Çinlilerle mücadele etmek gerekiyor yazdığım için şimdi ithal edilen her mal ve ülke ile mücadele etmemiz gerektiğini anlayamayanlar çıkacaktır. Türkiye'de üretilebilen her ne ürün varsa yerlisini tercih etmediğiniz sürece dış ticaret açığı kapanmaz ömür boyu Avrupa'nın alım gücü çok iyi filanca partiye oy atarsak düzelir, onlar işi bilmiyor, bunlar işi bilmiyor der durursunuz..



    Yukarıdaki cümlenizden ne çıkaralım? Türkiye'de otomobil üretimi mi var sizce yoksa montaj sanayii mi?


    Ben bunu daha farklı bir alana çektim ve yerli ve milli diye başımıza vurulan Vestel, GM, Reeder gibi markalara dikkat çektim. Neden insanlar gidip Samsung gibi, Apple gibi, Xiaomi gibi markaları alıyor da yerli markaları tercih etmiyor?


    Yerlisi varken tercih edelim peki diyorum ben de, ama kalitesi ne alemde? Yok.


    Tel tel dökülen bir mala, arkasında durmayan bir firmaya ben neden para kazandırayım.


    Serbest piyasa var. İsterlerse vergileri artırsınla, yerli malların kalitesi artmadıkça gram almam kimse kusura bakmasın.





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.