Şimdi Ara

Oto ekspertiz Hakkında doğru bilinen yanlışlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
572
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ben Burak ÜN Otomotiv Öğretmeniyim ve Bursada TestCar Oto Ekspertiz Merkezini işletmekteyim.

    Merak eden, Öğrenmek isteyen arkadaşlara Oto ekspertiz konusunda doğru bilinen yanlışları maddeler halinde sıralayacağım.
    1 numarayız, en iyi biziz gibi cümleler kurmayacağım ki amacım Türkiye de Bu sektörün müşterilerinide bilinçlendirebilmek....

    *DYNOMETRE TEST; 2 çeşit dynometreden bahsedelim. Ekspertiz merkezlerinde kullanılan TAŞIT dinamometresidir.Birde MOTOR dinamometresi
    vardır. Motor sehpanın üstünde direk volandan şaft bağlantısı ile ölçüm cihazına bağlanır ve motorun gerçek verimini alınabilir.Ancak TAŞIT dinamometresinde
    (ekspertiz merkezleri kullanır) motordan aldığınız gücü baskı balata,şanzıman, ön takım vb gibi unsurlar üstünden tamburlara iletirsiniz. Motor veriminiz
    ne kadar iyi olursa olsun baskı balatanızın ömrü bitmiş,azılmış ve aldığı gücü kaçırarak iletiyorsa BG-KW gibi rapor üstünde değerler düşük çıkacaktır.Yani motor
    verimi çok üstün olan bir aracı,sırf baskı balata yüzünden almaktan vazgeçebilirsiniz.Nerden anlayacağız derseniz Burada aracı test eden teknisyenin butun duyu
    organları ile aracı dinlemesi ve hissetmesi gerekir. Raporları Açıklama yaparken de eğer donanımlı ise (yüzde bu kadar motor ömrü var)deyip kaçmayarak aracın
    test anındaki tepkileriyle yorumlaması önemlidir.

    *DYNOMETRE TEST: DYNO Testte girmeden aracın tüm sıvı seviyeleri kontrol edilmelidir. Yağ eksikse test yapılmamalıdır ki ben yaptırmıyorum.Ayrıca aracın önüne
    fan koymak önemlidir.Aracın termostat açmaması yada devirdaiminde bir sıkıntı olması neticesinde blok çatlamalarına kadar kötü sonuçlara neden olabilir.Fanın araç
    önüne koyulması 10sn tutmaz. Lütfen uyarınız.

    *KAPORTA-BOYA TESPİT: Sadece cihaz ile tespit yanlıştır. Aracın değişmiş bir parçası daha sonraki hafif yada ağır kazada macunlanıp onarılması ile 300-400 hatta 1000 mikron çıkmasına
    ve tecrübesiz sadece cihaza esir olmuş teknisyenin BOYALI yazmasına neden olucaktır. Sadece menteşelerdeki oynamalar da kesin tespit taşımaz. Doğuş otomotivde yetkili
    yardımcılığı görevimde iken hava girdiği yada aralıklı durduğu için servislerde çokça parça kapı vb gibi ayarlar yapılmaktaydı. Açıkçası teknisyenin cihazdan aldığı veri,
    menteşe kontrolü,vernik atıklıkları,boya tozları,fatura düzgünlüğü,orjinal puntolar ve bir çok veri yorumlanarak tespit yapılmalıdır.

    *1 kişi hem Motor,hem kaporta boya hem alt takım hem arıza tespit hemde süspansiyon/fren testi ve kontrolünü yapıyorsa o kişiye Süpermen tşortü alabilirsiniz.

    *Ekspertiz 10-15 dk sürmez bunu bilmenizi isterim. 101nokta - 501 nokta ekspertiz yapıyorum deyip aracınız merkezden 15dk çıkıyorsa Sadece geçmiş olsun diyebilirim.

    *501 nokta ekspertiz kapsamında kompresör testide dahildir. Bu test motor hakkında daha iyi bilgi almanızı sağlar

    *Motor üflemesi yeni nesil araçlar üstten eksantrikli olduğu için motor kapağını açtığınızda bir hava ile karşılaşacaksınız.
    Bu eksantrik milinin dönüşü ile oluşan pervane etkisidir. Motorun üflemesi değildir.

    *Motor katkısı yada enjektör temizleme katkıları aracınızın beygirini yükseltmez.

    *10 yaşında 100BG dizel bir aracı motor performansı chıp yapılmadığı takdirde 120BG çıkmaz. Çıkıyorsa yine geçmiş olsun yanlış ölçüm cihazı...

    *İç ekspertiz yaptırım. Yani klima gibi sunroof gibi unsurlara baktırın.Çünkü bir klima komprösürü yada sunroof mekanızması bile cebinizi yakabilir.

    *Motorun yüzde şu kadar ömrü var ifadesi iş bilmezlikten başka bir şey değildir. Çünkü eksik olan BGlerin içinde sadece motorun kayıpları yoktur.
    Ama tüm kayıplar motorunmuş gibi lanse edilir.Motorun günahına girmeyin.

    SORUSU OLAN ARKADAŞLARIMA FACEBOOK SAYFAMIZDAN MESAJ ATARLARSA HER ZAMAN YARDIMCI OLURUM.


    be Oto ekspertiz Hakkında doğru bilinen yanlışlar
    y Oto ekspertiz Hakkında doğru bilinen yanlışlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otoyota -- 9 Ağustos 2016; 12:19:13 >







  • Beşyolda sanırım dükkan kolay gelsin hayırlı işler herkese tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otoyota O kullanıcısına yanıt
    Çok güzel ve bilinçli bir açıklama ve bilinçli bir merkez.Elinize kolunuza sağlık bu dediklerinizi insanlara anlatmak deveye hendek atlatmaktan zor
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.