uzun yollarda (otoban) hariç en iyi konforu rahatlığı sizce hangi araç sağlar yolların delik teşik olduğu..yolların daraldığı..geçiş rahatlığının bulunmadığı vsvs...
Mercedes o 403 Neoplan starliner Setra Mitsubishi Safir Mercedes travego
benim cevabım o 403
nedeni ise havalı olması bir cukura girdiği zaman onu hissettirmemesi ani fren sisteminin çok cabuk islemesi.
diğer aracların hicbirinde 403 özelliklerini bulamazsınız
ama otoban da neoplan ı tek gecerım cunku onu gecebılecek arac yokdur :)
O 403 çünkü artık yolda da kendimi evde gibi hissediyorum 95 yılından beri yolcusuyum.MAN a kıyasla çok iyi en başta; sağı solu tıngırdamıyor - ön camı buhar tutmuyor- ses gürültü onun kadar almıyor bi de direksiyonuyla vitesine hastayım Efsane yaw......
quote:
Orijinalden alıntı: korsallar
O 403 çünkü artık yolda da kendimi evde gibi hissediyorum 95 yılından beri yolcusuyum.MAN a kıyasla çok iyi en başta; sağı solu tıngırdamıyor - ön camı buhar tutmuyor- ses gürültü onun kadar almıyor bi de direksiyonuyla vitesine hastayım Efsane yaw......
neoplanı ne açıdan geçecek araç yok onu anlayamadım? TRAVEGO 17 SHD V8 16lt 476HP---- Neoplan Starliner 12.8 lt 6sıra düz silindirli 480 HP motor var ki MERCEDES'in v8 leri meşhurdur.Ayrıca Mercedes Yeni Tourismo ' yu çıkardı fiyatıyla kalitesiyle MAN' ı piyasadan sileceğe benziyor...
quote:
Orijinalden alıntı: korsallar
neoplanı ne açıdan geçecek araç yok onu anlayamadım? TRAVEGO 17 SHD V8 16lt 476HP---- Neoplan Starliner 12.8 lt 6sıra düz silindirli 480 HP motor var ki MERCEDES'in v8 leri meşhurdur.Ayrıca Mercedes Yeni Tourismo ' yu çıkardı fiyatıyla kalitesiyle MAN' ı piyasadan sileceğe benziyor...
Alıntıları Göster
mercedes dayanıklılıkta çok iyidir doğru.ancak neoplan ve setraların konfor ve rahatlığına ulaşamadığı da bir gerçek.gerçi neoplanın yeni starliner 2'si biraz şişirme ama setralar gerçekten konforda 403 veya travegonun çok önünde.
quote:
Orijinalden alıntı: Oberyn Nymeros Martell
mercedes dayanıklılıkta çok iyidir doğru.ancak neoplan ve setraların konfor ve rahatlığına ulaşamadığı da bir gerçek.gerçi neoplanın yeni starliner 2'si biraz şişirme ama setralar gerçekten konforda 403 veya travegonun çok önünde.
Alıntıları Göster
SETRA da vitesten kopma acayip hissediliyor, 2 den 3 e geçecek ama küt 2 de kopuyor sanki.. retarder sesi acayip fazla.
insanı uyandırıcak derecede retarder sesi var, bana kalırsa en rahat ettiğim otobüs 304 tür, araba enine geniş bir okadarda güzel motor var daha ne rahat otobüs..
quote:
Orijinalden alıntı: E.A.K.K
SETRA da vitesten kopma acayip hissediliyor, 2 den 3 e geçecek ama küt 2 de kopuyor sanki.. retarder sesi acayip fazla.
insanı uyandırıcak derecede retarder sesi var, bana kalırsa en rahat ettiğim otobüs 304 tür, araba enine geniş bir okadarda güzel motor var daha ne rahat otobüs..
Alıntıları Göster
setrayla travego nun farkı yoktur ikiside aynı şase aynı motor.konfora gelince setranın sundukları travegoda opsiyonel ...neoplan da man la ortaklık içerisinde ama starliner ın yenisine bindim çok rahattı gerçekten, otobüsçünün biri yolu bıraktı bize bakmaya başladı kaza yapıyodu.......
quote:
Orijinalden alıntı: korsallar
setrayla travego nun farkı yoktur ikiside aynı şase aynı motor.konfora gelince setranın sundukları travegoda opsiyonel ...neoplan da man la ortaklık içerisinde ama starliner ın yenisine bindim çok rahattı gerçekten, otobüsçünün biri yolu bıraktı bize bakmaya başladı kaza yapıyodu.......
Alıntıları Göster
Konforda mercedeslerin üzerine araba tanımam. Ama estetik olarak setralar daha güzel kasaya sahip. Sanki şaseye sıkı sıkıya sarılmış gibi.
Konforda mercedeslerin üzerine araba tanımam. Ama estetik olarak setralar daha güzel kasaya sahip. Sanki şaseye sıkı sıkıya sarılmış gibi.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: topaz42
Konforda mercedeslerin üzerine araba tanımam. Ama estetik olarak setralar daha güzel kasaya sahip. Sanki şaseye sıkı sıkıya sarılmış gibi.
2000 yılına kadar çıkan 0403 lerde ön kapı otursun die otobüs personeli olarak 3 kişi çekerdik kapıyı yerine otursun da içeri rüzgar sesi almasın die çok pis ıslık çalıyodu (: bütün eski 403 lere dikkat edin ön kapıda extra bir demir çubuk vardır enine sonradan taktırırlar alanlar rahat çekebilmek için kapıyı ... daha içerden gelen tangırtıları saymassak...
quote:
Orijinalden alıntı: bigjesus
quote:
Orjinalden alıntı: topaz42
Konforda mercedeslerin üzerine araba tanımam. Ama estetik olarak setralar daha güzel kasaya sahip. Sanki şaseye sıkı sıkıya sarılmış gibi.
2000 yılına kadar çıkan 0403 lerde ön kapı otursun die otobüs personeli olarak 3 kişi çekerdik kapıyı yerine otursun da içeri rüzgar sesi almasın die çok pis ıslık çalıyodu (: bütün eski 403 lere dikkat edin ön kapıda extra bir demir çubuk vardır enine sonradan taktırırlar alanlar rahat çekebilmek için kapıyı ... daha içerden gelen tangırtıları saymassak...
Alıntıları Göster
bişi soracam 0403 lerde direksiyon altında bi kol var ve çekince otobüs fren yapıyor o ne işe yarıyor o sistemi bi türlü anlamadım
quote:
Orijinalden alıntı: AmedSteeL
bişi soracam 0403 lerde direksiyon altında bi kol var ve çekince otobüs fren yapıyor o ne işe yarıyor o sistemi bi türlü anlamadım
Alıntıları Göster
retarder sıstemı otobanda fren olarak kullanılır devır dusurerek frenlenme saglanır soruya gelınce konfor olarak hangı acıdan koltukmu amartısormu frenlememı hangı acıdan oda onemlı 1.koltuk olarak neoplan 2.amtısor vs olarak mercedes serılerı 3.frenleme yıne mercedes
sunuda gozardı etmemek gerekır mercedesın otobuslerı tamamen turk yapımı ve turkıye yollarına gore hazırlanmıs
quote:
Orijinalden alıntı: fırlama_ilker
retarder sıstemı otobanda fren olarak kullanılır devır dusurerek frenlenme saglanır soruya gelınce konfor olarak hangı acıdan koltukmu amartısormu frenlememı hangı acıdan oda onemlı 1.koltuk olarak neoplan 2.amtısor vs olarak mercedes serılerı 3.frenleme yıne mercedes
sunuda gozardı etmemek gerekır mercedesın otobuslerı tamamen turk yapımı ve turkıye yollarına gore hazırlanmıs
Alıntıları Göster
teker freninin yeterli olmayacağı araçlar için geliştirilmiş bir frenleme sistemidir. şanzımandan frenleme etkisi yapar. retarderde şafta bağlı, özel kanatçıklı bir disk ve retardere sabitlenmiş diğer bir disk mevcuttur. aralarında retarder yağı vardır. bu iki disk birbirine zıt yönlerde çalışırlar. retarder kullanımdayken retardere sabitlenen disk, yağın akışını yavaşlatan bir kuvvet oluşturur ve şafta bağlı diskin dönüşünü engellemeye çalışır. bu da frenleme etkisi yaratır. oluşan sürtünme ısısını aracın soğutma sistemi giderir. bu nedenle soğutma sisteminin performansıyla retarderin performansı doğru orantılıdır. gereken yerlerde retarder kullanılmasıyla balata ve kampanaların ömrü uzar.
quote:
Orijinalden alıntı: fırlama_ilker
teker freninin yeterli olmayacağı araçlar için geliştirilmiş bir frenleme sistemidir. şanzımandan frenleme etkisi yapar. retarderde şafta bağlı, özel kanatçıklı bir disk ve retardere sabitlenmiş diğer bir disk mevcuttur. aralarında retarder yağı vardır. bu iki disk birbirine zıt yönlerde çalışırlar. retarder kullanımdayken retardere sabitlenen disk, yağın akışını yavaşlatan bir kuvvet oluşturur ve şafta bağlı diskin dönüşünü engellemeye çalışır. bu da frenleme etkisi yaratır. oluşan sürtünme ısısını aracın soğutma sistemi giderir. bu nedenle soğutma sisteminin performansıyla retarderin performansı doğru orantılıdır. gereken yerlerde retarder kullanılmasıyla balata ve kampanaların ömrü uzar.
Alıntıları Göster
O403 ler yeni çıktığı zamanlarda acayip kıl olurdum kasa şekillerine. Çok hantal gelirdi görüntüsü. Sanki o kasayı zor taşır gibi, yolda lütfen gider gibi gelirdi bana. Her zaman O304 leri bu otobüslere tercih etmiştim. Taa ki mecbur kalıp O403 e binene kadar. Hiç te dışardan göründüğü gibi değil. Fişek gibi arabalar.
Yine Konturda binmiştim O403 e ve öyle bir şoföre denk gelmiştim ki. Dudaklarımı uçuklattı. Hafiften şişman ve bıyıklı biriydi. Kocaman otobüsü bir otomobil gibi kullanıyordu. Ve Otobüs altımızda gerçekten mükemmel yol alıyordu. İşte o yolculuktan sonra gözüm O403 lerden başkasını görmez oldu.
Ama ben hala diyorum ki. Setraların kasaları O403 lerden daha yakışıklı. Konfor mu dediniz. O403 ve Travego.
quote:
Orijinalden alıntı: fırlama_ilker
retarder sıstemı otobanda fren olarak kullanılır devır dusurerek frenlenme saglanır soruya gelınce konfor olarak hangı acıdan koltukmu amartısormu frenlememı hangı acıdan oda onemlı 1.koltuk olarak neoplan 2.amtısor vs olarak mercedes serılerı 3.frenleme yıne mercedes
sunuda gozardı etmemek gerekır mercedesın otobuslerı tamamen turk yapımı ve turkıye yollarına gore hazırlanmıs
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: fırlama_ilker
retarder sıstemı otobanda fren olarak kullanılır devır dusurerek frenlenme saglanır soruya gelınce konfor olarak hangı acıdan koltukmu amartısormu frenlememı hangı acıdan oda onemlı 1.koltuk olarak neoplan 2.amtısor vs olarak mercedes serılerı 3.frenleme yıne mercedes
sunuda gozardı etmemek gerekır mercedesın otobuslerı tamamen turk yapımı ve turkıye yollarına gore hazırlanmıs
evet koltukda rahatlılık neoplan tısssstıssss sesi ve süspansiyon olarak vazgeçilmez efsane mersodur her zmn için... gerisi fısssssssfıssss olur
quote:
Orijinalden alıntı: CeNgİzHaN.
quote:
Orjinalden alıntı: fırlama_ilker
retarder sıstemı otobanda fren olarak kullanılır devır dusurerek frenlenme saglanır soruya gelınce konfor olarak hangı acıdan koltukmu amartısormu frenlememı hangı acıdan oda onemlı 1.koltuk olarak neoplan 2.amtısor vs olarak mercedes serılerı 3.frenleme yıne mercedes
sunuda gozardı etmemek gerekır mercedesın otobuslerı tamamen turk yapımı ve turkıye yollarına gore hazırlanmıs
evet koltukda rahatlılık neoplan tısssstıssss sesi ve süspansiyon olarak vazgeçilmez efsane mersodur her zmn için... gerisi fısssssssfıssss olur
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: CeNgİzHaN.
quote:
Orjinalden alıntı: fırlama_ilker
retarder sıstemı otobanda fren olarak kullanılır devır dusurerek frenlenme saglanır soruya gelınce konfor olarak hangı acıdan koltukmu amartısormu frenlememı hangı acıdan oda onemlı 1.koltuk olarak neoplan 2.amtısor vs olarak mercedes serılerı 3.frenleme yıne mercedes
sunuda gozardı etmemek gerekır mercedesın otobuslerı tamamen turk yapımı ve turkıye yollarına gore hazırlanmıs
evet koltukda rahatlılık neoplan tısssstıssss sesi ve süspansiyon olarak vazgeçilmez efsane mersodur her zmn için... gerisi fısssssssfıssss olur
Kesinlikle katılıyorum...
quote:
Orijinalden alıntı: OnuR_4O3
quote:
Orjinalden alıntı: CeNgİzHaN.
quote:
Orjinalden alıntı: fırlama_ilker
retarder sıstemı otobanda fren olarak kullanılır devır dusurerek frenlenme saglanır soruya gelınce konfor olarak hangı acıdan koltukmu amartısormu frenlememı hangı acıdan oda onemlı 1.koltuk olarak neoplan 2.amtısor vs olarak mercedes serılerı 3.frenleme yıne mercedes
sunuda gozardı etmemek gerekır mercedesın otobuslerı tamamen turk yapımı ve turkıye yollarına gore hazırlanmıs
evet koltukda rahatlılık neoplan tısssstıssss sesi ve süspansiyon olarak vazgeçilmez efsane mersodur her zmn için... gerisi fısssssssfıssss olur
Kesinlikle katılıyorum...
Alıntıları Göster
merso her zaman ulkemızde otobuslerde efsanedır. hala o eskı 302 lerın ve 303 lerın sesıne delı olan cok benım gıbı
quote:
Orijinalden alıntı: jasberny
merso her zaman ulkemızde otobuslerde efsanedır. hala o eskı 302 lerın ve 303 lerın sesıne delı olan cok benım gıbı
Alıntıları Göster
Bence 0403 bozuk yollarda son derece konforsuz bir araçtı.Üniversitede okurken seyehat ettiğim firmanın filosunda hem S2000 hemde 0403 vardı bunda 3-4 sene önce.Heleki o 0403 ün kasislerden geçerken koltuklardan gelen sesten ve sarsıntıdan çok kez uyanmışımdır.Man S2000 bana her zaman daha konforlu bir araç gibi gelmiştir.Yeni araçlardan Fortunayla seyahat ettim memnun kalmadım.
quote:
Orijinalden alıntı: jasberny
merso her zaman ulkemızde otobuslerde efsanedır. hala o eskı 302 lerın ve 303 lerın sesıne delı olan cok benım gıbı
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: jasberny
merso her zaman ulkemızde otobuslerde efsanedır. hala o eskı 302 lerın ve 303 lerın sesıne delı olan cok benım gıbı
Hele o O302 lerin el freni yok mu? kırç kırç kırç kırç kırç. Hasta olurdum valla.
quote:
Orijinalden alıntı: topaz42
quote:
Orjinalden alıntı: jasberny
merso her zaman ulkemızde otobuslerde efsanedır. hala o eskı 302 lerın ve 303 lerın sesıne delı olan cok benım gıbı
Hele o O302 lerin el freni yok mu? kırç kırç kırç kırç kırç. Hasta olurdum valla.
Alıntıları Göster
TREAVEGO VE NEOPLAN STARLINER EN KONFORLU OTOBÜSLER.BU İKSİNE HAYRANIM
quote:
Orijinalden alıntı: kaan_crazy_rapper
TREAVEGO VE NEOPLAN STARLINER EN KONFORLU OTOBÜSLER.BU İKSİNE HAYRANIM
Alıntıları Göster
bence rahatlık açısından bakarsak rhd araçlar shd araçlara göre daha fazla konfor sunmaktadır.ancak ülkemizde pek tercih edilmemekte.
quote:
Orijinalden alıntı: freeboy
bence rahatlık açısından bakarsak rhd araçlar shd araçlara göre daha fazla konfor sunmaktadır.ancak ülkemizde pek tercih edilmemekte.
Alıntıları Göster
hız olarak bakarsak neoplanın üstüne yoktur sizlerinde dediği gibi ama iş güvenliğe sağlamlığa geldimi ki işin en önemli kısmı güvenliktir hız değil mercedestir herşeyiyle tamamen güvenlidir bir otobüs alacak olsam mercedes alırım