Otomatik Şanzıman yağları, zamanla diğer sıvılar gibi bozulurlar. İklim şartları, sert kullanım, sık dur kalklar, şehir içi sürüş, ağır yük taşıma ve römork çekme gibi nedenler şanzıman iletim çalışma sıcaklığını yükseltir. Ve şanzıman sıvılarının bozulmasını hızlandırır. Bu nedenle şanzıman sıvılarının üretici firma ve araç tipine göre servis kitapçıklarında belirtilen kilometrelerde doğru yağ ile değiştirilmesi gerekmektedir.
Şanzıman yağları değişimlerinde dikkat edilmesi gereken hususlar, sıvıların soğuk ve sıcak çalışma miktarlarının çok iyi ayarlanmasıdır. Eksik sıvı hidrolik parçaların yanlış çalışmasına neden olup şanzımanların bozulmasına, fazla sıvı ise yağın köpürüp iletim ısılarının yükselmesine ve şanzımanların arızalanmasına neden olur. Bu yüzden, şanzıman yağı doğru seviyesi çok önemlidir ve sık sık kontrol edilmelidir.
Arızalı bir şanzımanda değiştirilen şanzıman yağı, hidrolik ve mekanik sorunları ortadan kaldırmaz. Bu gibi şikâyetler varsa şanzımanların hidrolik basınç testlerine tabi tutularak onarılması gerekir. Bu işlemler yine fizik kanunları basınç, kuvvet, alan formülleri kullanılarak yapılır.