Şimdi Ara

Otomatik vites kullanma teknikleri?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
22.294
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • iyi günler,

    Otomatik vites kullanırken dikkat edilmesi gereken şeyler nelerdir?
    Yapılması-Yapılmaması, periyodik kontrol, muhtemel arıza, yakıt tasarruflu kullanım,..vs.
    Toyota Corolla 2003 sol
    4 ileri otomatik vites; sırayla P-R-N-D-2-L

    teşekkürler



  • arkadasım
    p parkanı
    r reverse
    n nötr yanı boş
    d drive yani ileri
    2 ise sadece 1 ve ikinci vitesleri kullanabilirsin
    l ise low yanı 1nci vites dik rampalarda kalkarken aracın durmadan 1 ve 2 de gezınmesını engellemek ama cı ile yapılmıştır.

    otm bi aracı ekonomık nasıl kullanırsın şöyle;
    aracın devır saatini gözlemleyerek hangi devirlerde vitesi değiştirdiğini tespitet meselageneli şöyledir
    yarımgaza basarsan 3500 de vıtes buyumeye baslar ve sureklı hızlanır bellı bı hıza ulaştıgında ıse ayagını gazdan hafifçe çekersin hız sabıtlenene kadar o aynı vıteste muhtemelen en ust vıteste yoluna devam edecek tır

    performanslı kullanıcam dersen gazı yapıştır max devırde pıt pıt vıtesını buyutur.
    birde kick down vardır sollamalarda bırden hızlanmak ıcın şöyleki ayağını gaz pedalından cekıp tekrar sonuna kadar basarsan vıtes 1 kademe veyahut motor devrının ızın verdıgınce 2 kadme duser ve hızlanman daha serı olur




  • quote:

    Orjinalden alıntı: eeerdinc
    birde kick down vardır sollamalarda bırden hızlanmak ıcın şöyleki ayağını gaz pedalından cekıp tekrar sonuna kadar basarsan vıtes 1 kademe veyahut motor devrının ızın verdıgınce 2 kadme duser ve hızlanman daha serı olur


    Kickdown halk arasında hep bu şekilde yanlış bilinmektedir.

    Otomatik şanzuman, ayağı gaza basıp, çekip, tekrar basınca vitesi daha fazla düşürmek üzere programlanmamıştır.

    Hızlanma isteği varsa gaz pedalı köklenmelidir ve ayak gazdan çekilmemelidir. Gaza basıp çekerek aracın hızlanmasını geciktirir, ve vites kararını bozarsınız.

    Günümüzde modern otomatik şanzumanlı araçlarda gaz pedalının sonuna doğru pedal sertleşir. Eğer gaz pedalına güç uygulamaya devam ederseniz, ve bu sertleşmeye rağmen gazı köklerseniz otomatik şanzuman bir panik hali olduğunu ve ani ivmelenme gerektiğini anlar. Ve hızla mümkün olan en düşük vitese geçerek en iyi ivmelenmeyi sağlar.

    Ayak gaz pedalına basılıp çekilip sonra tekrar basılırsa şanzuman önce vites küçültür, sonra yükseltir ve sonra tekrar küçültür. Bu durum kulaktan dolma yanlış bir yargıdan ibarettir.

    Ani hızlanma isteğinde gaz pedalına sonuna kadar basılmalı ve çekilmemelidir.

    Kolay gelsin.




  • debriyajın artık frendir frene basmadan vites değiştirme
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: eeerdinc
    birde kick down vardır sollamalarda bırden hızlanmak ıcın şöyleki ayağını gaz pedalından cekıp tekrar sonuna kadar basarsan vıtes 1 kademe veyahut motor devrının ızın verdıgınce 2 kadme duser ve hızlanman daha serı olur


    Kickdown halk arasında hep bu şekilde yanlış bilinmektedir.

    Otomatik şanzuman, ayağı gaza basıp, çekip, tekrar basınca vitesi daha fazla düşürmek üzere programlanmamıştır.

    Hızlanma isteği varsa gaz pedalı köklenmelidir ve ayak gazdan çekilmemelidir. Gaza basıp çekerek aracın hızlanmasını geciktirir, ve vites kararını bozarsınız.

    Günümüzde modern otomatik şanzumanlı araçlarda gaz pedalının sonuna doğru pedal sertleşir. Eğer gaz pedalına güç uygulamaya devam ederseniz, ve bu sertleşmeye rağmen gazı köklerseniz otomatik şanzuman bir panik hali olduğunu ve ani ivmelenme gerektiğini anlar. Ve hızla mümkün olan en düşük vitese geçerek en iyi ivmelenmeyi sağlar.

    Ayak gaz pedalına basılıp çekilip sonra tekrar basılırsa şanzuman önce vites küçültür, sonra yükseltir ve sonra tekrar küçültür. Bu durum kulaktan dolma yanlış bir yargıdan ibarettir.

    Ani hızlanma isteğinde gaz pedalına sonuna kadar basılmalı ve çekilmemelidir.

    Kolay gelsin.









    zaten kickdownla gaza ne kadar bastığınız farketmiyor. pedalın son noktasında sanki bir takozla özel bir alan varmış gibi, oraya kadar bastığınızda bir kademe hissediyorsunuz ayağınızda, tık diye ses geliyor, ardından kick down gerçekleşiyor. gaza bas çek yüklen gibi şeyler işe yaramıyor. tabi koltuk pozisyonu düzgün ayarlanmazsa kick down a sokmak çok zor olabiliyor bazı araçlarda.




  • araç hareket halindeyken vitesi n pozisyonuna almayın, çünkü hareket halinde tekrar d pozisyonuna alınca araç hangi viteste olması gerektiğini ayarlayana kadar şanzumana zarar verebilirsiniz, bir de sanırım bu hareket tork konvertörüne zarar veriyor
  • Arkadaşlar özür dilerim birşey eklemeyi unutmuşum vitesi daha seri bir şekilde düşürmek için gazdan çekip tekrar köklenmeliymiş 3 kişiye sordum. hepsıde yıllardır otm vıtes kullanıyormus
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.