Şimdi Ara

Otomatik Vites Risktir (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
0
Favori
2.653
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yahu ne kadar da korku filmine çevirdiniz otomatik vites olayını
    Hele DSG yi
    Millet kuyruklu yıldıza uzay gemisi indiriyor siz vitesi elle değiştirin daha

    En fazla bozulur verirsin 2-3 bin gider bi 5-6 sene daha bu kadar basit

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    Otomatik hangi marka model olursa olsun herzaman risk ama yıl oldu 2016 artık debriyaja basıp vites değiştirmek filan kalmadı yani. Otomatik candır..

    2015 model Passatı manuel alırsın bmw yi zf8 alırsın şuna zf8 candır desen daha doğru olamazmı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yolda yürümek risktir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt
    Astrayı kullanmadım ama şu örneği vereyim.
    136 hp 320 nm torklu astra 0-100 9,7 sn sanırım
    120 hp 300 nm torklu 308 0-100 9,5 sn
    Astranın beygir gücü sizin araca çok yakın olduğu için benzer performans beklemişsiniz sanırım ama muhtemelen şanzımandan dolayı 0-100 performansı 308 le aynı
    Makyajsız 1.16i ile bir test sürüşü imkanınız olursa sınıfına göre ağır olan bir aracı motor-şanzımanın nasıl keyifli hale getirdiğini görürsünüz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Hocam DSG aldım zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45


    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    Otomatik hangi marka model olursa olsun herzaman risk ama yıl oldu 2016 artık debriyaja basıp vites değiştirmek filan kalmadı yani. Otomatik candır..

    2015 model Passatı manuel alırsın bmw yi zf8 alırsın şuna zf8 candır desen daha doğru olamazmı.

    Yoo zf8 le ilgisi yok. Passatı alırken hiç kredi kullanmadan tamamı peşin aldım. Kredi kullanmak istemediğim için DSG ye +15.000 TL verecek param yoktu almadım. Olsaydı kesinlikle DSG alırdım. Zaten sıfır araba alıyorum 2 sene garantisi var ve ben bugüne kadar hiçbir arabama 11 aydan fazla binmedim yani 1 sene bile binmişliğim yok. Kısa süredede satacağımı bilerek aldım..

    ZF8 i gözünüzde büyütmeyin.. Aydoğmuş şanzımanda tamir bekleyen birsürü bozuk ZF8 var. Sanayide tamiri 8.000 TL , Sıfırı 21.000 TL. 150 bin km den sonra ZF8 de tehlikeye giriyor.. DSG biraz daha hassas okadar aslında temelde çokda fark yok ikisininde bozulma riski hep var.

    Ayrıca hala DSG kadar başarılı bir şanzıman yok vites geçişi konusunda. Ne ZF-8 nede 9G-Tronic, Ne edc ne powershift..

    Hem ZF8 hem DSG kullanıcısı olarak söylüyorum.Tamam DSG hassas bir şanzıman arıza istatistiklerinde en üst sırada ancak 7-DSG güncel şanzımanların içinde hala en hızlısı,en net geçişlere sahip olanı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FinalVerdict93 -- 14 Haziran 2016; 2:22:30 >




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hocam arabadan cok anlamam populer konulardan gordum begenilen yorumlari okuyordum sizi gordum. Sormak istedim. Yahu Nissan Micra cok cirkin degil mi sizce de?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunlar boyle dostum,onermeye gelince dsg,almaya gelince zf8.hele hele garantisiz dsgye degil binmek selam vermezler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: icemy

    Astrayı kullanmadım ama şu örneği vereyim.
    136 hp 320 nm torklu astra 0-100 9,7 sn sanırım
    120 hp 300 nm torklu 308 0-100 9,5 sn
    Astranın beygir gücü sizin araca çok yakın olduğu için benzer performans beklemişsiniz sanırım ama muhtemelen şanzımandan dolayı 0-100 performansı 308 le aynı
    Makyajsız 1.16i ile bir test sürüşü imkanınız olursa sınıfına göre ağır olan bir aracı motor-şanzımanın nasıl keyifli hale getirdiğini görürsünüz.

    Ben bmw 1 i test için değil sahip olmak için çok düşündüm ama leon a göre dar olması ve bakım maliyetleri nedeniyle cesaret edemiyorum. Bir de leon a göre fazla yakması nedeniyle. Bir arkadasimda var emanetin gozu bişey olur denir ya, cesaret edemedim sürmeye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hiç otomatik vites araç kullanmadım. Ben manuel aracım olmasını tercih ederim hem vites benim kontrolümde hemde herhangi bir arıza durumunda daha az maliyetli olur. İmkanım olursa denemek isterim bazen otomatik araçlara biniyorum çok büyük rahatlık olduğunu görüyorum. Bu forumda bir abinin söylediği bir söz aklıma geldi Ne kadar çok özellik o kadar çok arıza riski otomatikte bu özellikler arasında sayılabilir bence. Zevk meselesi bana göre değer bir başkasına göre değmez risk almak. Kişisel görüş bu konuda önemli.
  • Bir VAG ci atasozu der ki; siz kullanmayi bilmiyorsunuz. Once frene bas sonra tan durunca n ye al aldiktan sonra el frenini cek sonra p ye al. Peeeehh. Bazi uzay cagi forumdaslarimizda yil oldu 2016 uzay mekigimin roketlemesini aktiflestirmek icin baska bi pedallami ugrasicam. Sanziman cortlamasin arabayi stop ederken seramoni yapiyorsunuz ya. O ne olacak? Frene bastiydim n yemi alcaktim p yemi olmadi bidaha olmadi bastan olmadik fadik sen alta ben uste :)

    Birde vagcilarin bi avuntusu daha var kac yilda bilmem kac tane vag arabasi satiliyor bunlarin sukadari dag li okadar cok dag satilinca ariza orani yuksek olmasi normal blablabla.3 akrabam ikisinde 2010 octavia dsg m7 digerinde 2013 vw caddy dsg7 var ucununde sanziman cortladi bakin baski balata degil sanziman! Yani neymis bu dagler cortluyormus.

    E sizde haklisiniz sen kalk otomatik vites farki olarak o kadar para dok. Ondan sonra bozulsun. Yok yaaaauuu o bozulmadi ben yanlis kullandim o bozulurmu hec. Kaziklandigini kabul etmek istemiyor. Kaziklandin lan iste daha kime cilve yapiyon. Dsg patladi dosya bursaya gitti :)

    Tork konvertorlu sanzimanlara gelirsek iki yildir uye olarak uyeligimin iki katida misafir olarak cok takip ettim burayi tork konvertorlu sanzimanlarla ilgili sikayet ariza hatirlamiyorum. He yalan olmasin gecen yil bi civicte duymustum.

    Birakin milisaniyede vites atmasin birak 1 litre fazla yak. 1 litre az yaksin(?) diye okadar fark ver sonra bozulsun bi daha para ver. Ver ver ver ver ver Allah'im ver :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sen gece gündüz vw'yi öv. Her sorana vw araç öner, dsg en hızlısı en iyisi diye parlat ama para vermeye gelince tork konvertörlü BMW al.

    DSG'nin patlak olduğunu eninde sonunda arıza çıkaracağını bal gibide biliyorsun. 11 ay kullanmak için bile dsg şanzımanlı araç almıyorsun. Ancak parayı ucu ucuna biriktirmiş aldığı aracı 3-5 yıl kullanmayı planlayanlara DSG en iyisi al diyorsun. Eğer patlayacağını bile bile önerdiğin DSG bozulunca cebinden tamir masrafını vermiyorsan insanların kanına girme bu kul hakkına girer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    quote:

    Orijinalden alıntı: ogisan

    konuya kayıtsız kalamadım uzun süredir ilk defa yazı yazıyorum.

    Uzun süre hem otomatik hem de manuel araç kullandım.

    Bazı arkadaşlar yıl 2016 hala düz vites araç kullanılır mı diye sormuşlar ama ben de size şunu sorayım.
    Otomobil firmaları otomatik vites araç ürettikleri zaman reklam yapıp göbek atıyorlar.

    Örnek Opel örnek Ford dizel motora otomatik vitesi daha yeni koyabildiler hani yıl 2016 dıydı.

    Şimdi ben pratikte manuel araç kullanıyorum. otomatik bir araç kullanmayı isterdim. Ancak hangi otomatik vites

    yokuş yukarı Çıkarken gerekli gücü verebilen. yoku aşağı inerken frene basınca hangi vitese geçeceğini bilemeyip yolun ortasında zınk diye
    kalan bir otomatik vites istemiyorum. Kim ne derse desin otomatik vites teknolojisi henüz tam olgunlaşmadı. En iyileri dsg ve powersift ve edc olmasına
    rağmen bunların bile bir çok handikapları mevcut
    adam gibi otomatik vites araç kullanmak için premium marka pahalı ve yüksek hacimli bir araç almak gerekiyor. Yoksa otomatik hikaye

    hem size şunu da belirteyim. Özellikle acemi sürücüler ve bayanlar otomatik tercih ediyor. Tecrübelerime dayanarak söylüyorum.

    Her ne kadar manuel bir aracı kullanmak ilk başta zor olsa da daha sonrası için otomatik vites kullanımı acemi için daha zordur.

    Özellikle kış şartlarında kaygan ve yokuşlu yollarda otomatik vitesli araçlar acemi sürücünün düşmanıdır. O otomatik vitesli araç klimayı bile zor çalıştırırken
    istenen torku üretemez ve sizi çok zor durumda bırakır.

    Yani kısacası adam gibi güçlü bir aracınız yoksa otomatik vites konfor değil eziyettir.



    Uzun süre otomatik kullandığınıza emin misiniz? Hangi otomatik vites araç yokuş aşağı frene basınca hangi vitese geçeceğine karar veremeyip zınk diye duruyor? Hangisi şanzımanı nedeniyle klimayı zor çalıştırıp yeterli torku veremiyor?


    Güzel kardeşim sanırım sen Honda kullanıyorsun.

    Ancak piyasada en çok tercih edilen araçlar genelde 1.3 dizel veya buna benzer ve robotize edilmiş
    otomatikler. Ben de bunları örnek gösterdim.

    Ayrıca hiç iyi otomatik vites araç yok demiyorum ki hepsinin bir handikapı var diyorum.

    mesela

    - Vites teknolojisi iyi olsa her motora uymuyor. (mesala honda 1.6 dizel otomatiği CRV den başka hangi modelde kullanıyo CRV ye ise daha yeni getirdi yıl 2016)
    - her motora uysa sorunlu oluyor. (DSG)
    - Yada yavaş oluyor( bütün robotize otomatikler)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Sen gece gündüz vw'yi öv. Her sorana vw araç öner, dsg en hızlısı en iyisi diye parlat ama para vermeye gelince tork konvertörlü BMW al.

    DSG'nin patlak olduğunu eninde sonunda arıza çıkaracağını bal gibide biliyorsun. 11 ay kullanmak için bile dsg şanzımanlı araç almıyorsun. Ancak parayı ucu ucuna biriktirmiş aldığı aracı 3-5 yıl kullanmayı planlayanlara DSG en iyisi al diyorsun. Eğer patlayacağını bile bile önerdiğin DSG bozulunca cebinden tamir masrafını vermiyorsan insanların kanına girme bu kul hakkına girer.

    Ya varya sirf konuşmuş olmak için konuşup bide kendinizle çelişmiyomusunuz. Yukarda adam gibi izah etmişim neyi niye aldigimi..

    3-5 yil diyosun kendi agzinla ya zaten 3-5 yil icinde ariza verirse her halükarda garantiden degişir o şanziman.

    Ayrica Dsg li 1.2 tsi polo aldim onuda kullaniyorum ve hatta 5 sene satmayi düşünmüyorum. Poloyu niye manuel almadim ?

    Başka bir mantık Passatta manuel yada dsg diye kki seceneğin var bmw de seçim hakkin yok. Otm almak zorundasin zaten.. Boşuna laf kalabaligi yapmayalim o yüzden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ogisan O kullanıcısına yanıt
    Yarı otomatik viteslerden bahsediyorsanız bazen vites geçişinde kararsızlık yaşayabiliyor ama hiçbir otomatik vitesli şanzıman aracı zınk diye durdurmuyor. Motorun torkunu tekerleğe iletme konusunda kötü olan şanzıman nasıl birşey inanın ilk defa duydum. Anlamak için soruyorum mesela yolda giderken aracın yokuş tırmanmaya başladığını anlayamayıp vitesi aşağı düşürmüyor 5. viteste yokuş çıkmaya mı çalışıyor.

    Honda'nın durumu biraz farklı adamlar Dünya çapında benzinli araç sattıkları için uzun süre dizel araç üretmediler. Tabi bizim gibi satış adedi düşük ülkelere özel araç üretmeyecekleri için dizel otomatik gibi bir amaçları yoktu. Şu son yıllarda milletin dizel otomatik sevdasını görünce CR-V ye koydular. Baktılar Avrupa'da dizel otomatik satılıyor şimdi de yeni Civic'e dizel otomatik kombinasyonu eklemeye karar verdiler. En başta söylediğim gibi Dünya çapında benzinli araç sattıkları için dizele özgü bir şansıman üretecek yatırımı yapmıyorlar. Onun yerine ZF9 şanzımanı satın alıp araçlara monte ediyorlar. Yani sağlam şanzımanlı araç yapmak istedikten sonra sorunsuz otomatik şanzıman temin edilebiliyor.




  • 3-5 yıl içinde arıza yaparsa nasıl garantiden değişecek? Bu firma 2 yıl garanti vermiyor mu? Hadi onun şanzımanı garantiden değiştirdiler. Sonra aracı hurdaya ayırmayacak ya ikinci el satacak. İkinci el alan kişi enayi mi? Sıfır alındığı halde 2-3 yıl içinde bile arıza yapabileceği düşünülen bir aracın uzun yıllar trafikte kalacağını düşünmüyor musun? ikinci el kullanıcıları enayi yerine koymak size yakışıyor mu?

    Hepsini geçtim patlak diye vw almayıp gidip leş plastik diye kötülediğin BMW alman nasıl bir çelişkidir? Altında ZF8 şanzımanlı BMW profilinde vw arması forumlarda en iyisi DSG hemen alın diyorsun. Senin meslek neydi birader? Satış danışmanlığı olabilir mi?

    Ek: DSG şanzımanlı Passat alacak paran yok ama ZF8 şanzımanlı BMW 5 serisi alacak paran var demek. Şuna patlak DSG'ye verecek param yok desene.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 14 Haziran 2016; 9:58:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    3-5 yıl içinde arıza yaparsa nasıl garantiden değişecek? Bu firma 2 yıl garanti vermiyor mu? Hadi onun şanzımanı garantiden değiştirdiler. Sonra aracı hurdaya ayırmayacak ya ikinci el satacak. İkinci el alan kişi enayi mi? Sıfır alındığı halde 2-3 yıl içinde bile arıza yapabileceği düşünülen bir aracın uzun yıllar trafikte kalacağını düşünmüyor musun? ikinci el kullanıcıları enayi yerine koymak size yakışıyor mu?

    Hepsini geçtim patlak diye vw almayıp gidip leş plastik diye kötülediğin BMW alman nasıl bir çelişkidir? Altında ZF8 şanzımanlı BMW profilinde vw arması forumlarda en iyisi DSG hemen alın diyorsun. Senin meslek neydi birader? Satış danışmanlığı olabilir mi?

    Ek: DSG şanzımanlı Passat alacak paran yok ama ZF8 şanzımanlı BMW 5 serisi alacak paran var demek. Şuna patlak DSG'ye verecek param yok desene.

    Ya sen kimsinde bana bilader diyosun ? uslubunu düzelt önce nasıl konuşacağını öğren.

    5 yıla kadar her DSG nin arızası garantiden tamir edilir. Yeterki bakımlara yetkili servise gitmiş olsun. Bunu öğrenmek çok zor değil AL ELİNE TELEFONU aç sor bir yetkili vw servisine burda benle polemiğe girme. İyi niyet garantisi denilen birşey var bu VW de de var BMW dede var bir çok markada mevcut. VW , DSG nin durumunu bilerek bunu dahada uzun sürelere yayıyor. 6-7 Yaşında olup iyi niyet garantisinden DSG değiştirmiş kullanıcılar var.

    Garantiden şanzımanı değişen bir aracı niye hurdaya ayırıyosun ? Sıfır şanzıman takılmış ne güzel daha ne ???? Alıcak kişi servis kayıtlarından bunu görebilir zaten kimse kimseyi kandırmıyor. Bi kendiniz akıllısınız milleti enayi sanıyosunuz herhalde.

    Leş plastik diye kötülediğim araç F30 un standart versiyonlarıydı. Hala lafımın arkasındayım f20 1 serisinin ve f30 3 serisinin içi leş takır takır plastik. Malzeme kalitesi Premium segmentte en kötü. Hatta ozamanda söyledim F30 un malzeme kalitesi B8 passatan da kötü. Ancak 40. yıl veya Luxury gibi donanımlarda deri kapı içleri vb. geldiğinde kalite bir nebze düzeliyor. Onun dışındakilerin kapı içleri leş plastik. Üst kısımlar kalitesiz sünger. f20 ve F30 için söylediğim şeylerin F10 520 ile ne alakası var ? Birbirlerinden Türetilmiş C ve D segmenti arabalar, F10 ise E segmenti bi araba aradaki malzeme kalitesi farkı dağlar kadar.

    O zaman piyasa şartlarında kredi çekmedim cebimdeki paraya göre araba aldım. 110 bin tl param vardı manuel comft. led opsiyonlu tdi passat aldım 5 ay bindim. Kredi çekmedim faziler 1.50 lere dayanmıştı nakit almayı tercih ettim. Kredi çekip gırtlak dolu highline tdi dsg rline paket b8 de alabilirdim. 5 ay sonra araçtan sıkılıp sattım F10 520i aldım, yarın bundanda sıkılırım G30 520i gelir onu alırım. Kendi param kendi keyfim kimseyi ilgilendirmez. Herkes altındaki araba kadar konuşsun ben size laf ediyomuyum niye TENEKE civic e biniyosunuz diye :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FinalVerdict93 -- 14 Haziran 2016; 10:13:00 >




  • 10 sene önceydi manüel olayı, simdi para yettikten sonra otomatikten sasmam, otomatik çok konforlu keyifli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • manuei iyidir iyi. otomatik seven onu alır. tercih meselesi......sanırım daha uzun yıllar ben tercihimi manuelden yana kullanmaya devam edeceğim.
  • Peki sen kimsinde bana "sirf konuşmuş olmak için konuşuyorsun" diyorsun? İlk önce kendi üslubunu bir düzelt.

    Yazılanları okuma konusunda sorunun yok değil mi? DSG bozulunca hurdaya ayrılmayacak ya bu araba ikinci elde gariban vatandaşa satılacak diyorum. Anlamadan cevap veriyorsun. Sıfır alır garantisi bitmeden satarım diyerek kinci el DSG'li araç alanları enayi yerine koyuyorsunuz. Senin patlak şanzımanın garantiden değişti diye sanki yeni takılan şanzıman sonsuza kadar arıza yapmayacak. İkinci el alanın elinde de patlayacak bu sefer garanti dışı diye 5-10 bin TL fatura çıkaracaklar. İstediğin kadar değiştir yine patlyacak yine patlayacak. Bunun bir sonu yok.

    İyi niyet garantisi nedir? Elinde DSG şanzıman bozulduğunda ücretsiz olarak yapılacağına dair bir belge var mı? Doğuş oto hazretleri eğer lütfederse garanti kapsamında ücretsiz değiştirecek, istemezse garanti kapsamına sokmayacak, canı istersede şanzımanı garanti kapsamına soktuk ama işçilik ücreti olarak 3000 TL alıyoruz diyecek. Bir insanın çıkarı olmasa bu rezilliği bu kadar savunur mu? Birde en iyisi DSG diyorsun ya.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.