Şimdi Ara

OTOMATİK VİTESLİ ARAÇLARI KIRMIZI IŞIKTA BOŞA ALMAK GEREKLİMİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
3.296
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merak ettiğim bir husus var. Otomatik vitesli araçları kullanırken, kırmızı ışıkta beklerken veya birkaç dakikalık duraklamalarda boşa alıyormusunuz. Bu uygulama bize yakıt tasarrufu konusunda yardımcı olurmu ? Malum otomatik viteste araçlar hep gitmeye meyilli şekilde oluyor. Ayağımız frenden çekilir çekilmez araç gitmek için hep hazır; yani güç uyguluyor. Boşa almadığımız sürece bu böyle.

    Ben CVT tipi otomatik şanzımanı olan Ford Focus kullanıyorum. Kırmızı ışıklarda genelde artık sayaçlar var. Eğer sayaçta bekleme süresi 10-15 saniyeden fazlaysa boşa alıyorum. Bu durumda yakıt tasarrufu sağlarmıyız ? Yoksa boşu boşuna mı böyle yapıyoruz. Çevremde otomatik kullanan birçok arkadaşım aynısını yapıyor.

    Varmı bu konuda bizleri bilgilendirecek arkadaşlar.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kırmızı Işıkta Otomatik Vitesi Boşa Almak Gerekli Midir?

    Otomatik vitesli araç sahipleri, kırmızı ışıkta beklerken vitesi boşa almaları mı yoksa araçta bırakmaları mı gerektiği konusunda sıklıkla kafa karışıklığı yaşamaktadırlar. Bu konuyu aydınlatmak için aşağıda bazı önemli bilgiler yer almaktadır:

    Otomatik Vitesi Boşa Almak Gerekli Değildir

    Modern otomatik vitesli araçlarda "park" konumu varken, "boş" konumu yoktur. Ayrıca, kırmızı ışıkta otomatik vitesi boşa almak aşağıdaki nedenlerden dolayı gerekli değildir:

    • Araç Harekete Hazırdır: Otomatik vitesteki araçlar, sürücü frene basmasa bile kırmızı ışıkta durmak için tasarlanmıştır. Vitesi boşa almak aracı hareket ettirmez.
    • Fren Sistemlerine Yük Biner: Otomatik vitesi boşa aldığınızda, araç durmak için yalnızca frenlere güvenir. Bu, fren sistemine gereksiz yük bindirir ve zamanla aşınmasına neden olabilir.
    • Yakıt Verimliliği Azalır: Otomatik viteste araç boştayken, motor hala çalışır ve yakıt tüketir. Vitesi boşa almak yakıt verimliliğini azaltır.

    Otomatik Vitesi Araçta Bırakın

    Kırmızı ışıkta beklerken otomatik vitesi araçta bırakmak daha mantıklıdır. Bu, aşağıdaki avantajları sağlar:

    • Fren Sistemini Korur: Araç otomatik vitesteyken, fren sistemi hareketi kontrol etmeye devam eder ve aşınmayı azaltır.
    • Yakıt Ekonomisini Arttırır: Araç otomatik vitesteyken, motor rölantide çalışır ve minimum yakıt tüketir.
    • Sürüşe Hazır Olursunuz: Işık yeşile döndüğünde, vitesi boşa almaya gerek kalmadan hemen hareket edebilirsiniz.

    Sonuç

    Modern otomatik vitesli araçlarda kırmızı ışıkta vitesi boşa almak gerekli değildir. Bunun yerine, vitesi araçta bırakmak fren sistemini korur, yakıt verimliliğini artırır ve sürüşe hazır olmanızı sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ben şahsen sen gibi yapıyorum ama amacım titremesini önlemek.
  • 1.boşa almak gereksiz
    n sadece ileri ve geri vitesi bir birinden ayırmak amacıyla konulmuştur.

    2.yakıt tasarrufu saglamaz.rolantideki kadar yakar.

    fren,p,kontak,d -------fren,el freni,p.

    genel kaide bu.
    n de giderken yada dururken yaglama yapılmadıgından sakıncalıdır.
  • otomatik araba ışıklarda uzun süreli kalınırsa boşa alınmalıdır bende öyle yapıyordum opel astrada vites kendiliginden boşa geçiyor freni bırakır bıramaz vitese geçiyor güzel bi sistemdi.
  • 40-50 sn den yukar ki ışıklarda atıyorum bazen..

    O kadar da önemli bişe olucağını sanmıyorum..
  • yakıt tasarrufundan ziyade motorun çekişini frenle dizginlemek
    hem motora
    hem şanzımana
    hem de frenlere zarar verir düşüncesindeyim.
    şahsen otomatik araç kullanırken 7-8 saniyeliğine bile olsa boşa atarım.
  • Otomatik kullanirken ben bosa aliyordum. Sebebi yakit tasarrufu degil, fren pedalina basinc uygulamaktan sag ayagimi kurtarmakti. Cunku D viteste araci durdurmak icin epey bir basmak gerekiyordu frene.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bende hemen boşa atıyorum ve yakıtın azaldığına inanıyorum çünkü araç ileri gitmek istiyor ve bunun için motor bir efor sarfediyor ee bunuda motor suyla yapmıyor heralde zaten N ye attığında motor çok rahatlıyor ve sessizleşiyor kesinlikle yakıta katkısı olduğunu düşünüyorum ama sonuçta kısa duruşlar N atmak gereksiz otomatik viteslede çok oynamak tehlikeli olabilir...
  • bildiyim kadarıyla otomatik vites araçları çalışırken p konumuna zararlıydı ama niye unuttum şimdi yağlamayı kesiyormuş şanzıman ne ypaıyormuşsa artık pek önermiyorar
  • Uzun süre frene basacagınız yerlerde atabilirsiniz.Ben şahsen her 10saniyede 1 boşa atıyroum :D Alışkanlık oldu.
  • Boşa almak seni fazla yakıttan kurtaracaktır.Almazsanda biraz daha fazla yakarsın o kadar, bu yolunun üzerinde ne kadar kırmızı ışık sıklığı olduğuyla alakalıdır tabii..Herhangi bir zararı yoktur, zira 30sn nin üzerinde duracaksanız eğer kesinlikle boşa almalısınız.

    P konumu ise araç el freni ile sabitlendikten sonra kullanılmalıdır.Zira şanzumanı mnekanik diş ile kilitler.

    Araç giderken N konumuna da almayınız, aksi taktirdeistenmeyen sonuçlar yaratabilir şanzumanınız, haa yapılmaz değil yapılır elbet ama siz yinede yapmayın.

    Saygılar.
  • Demekki benim gibi yapan arkadaşlar epey varmış. Cevaplayan dostlara teşekkürler.

    Hepinize keyifli sürüşler dilerim.
  • Aracın kullanma talimatları bu konuda aksi birşey söylemiyorsa mekanik açıdan nasıl kullandığın çok fark etmez diye düşünüyorum
  • peki bu otomatikleştirimiş manuel şanzumanlarda viteste beklersen baskı balatanın zarar göreceği söyleniyor zira onlarda bu sistemle çalışıyor.ama tam otomatikte bu sistem yok.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.