Şimdi Ara

Otomatik viteste Rampa İnerken N ye almak!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.428
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Arabam 2009 Civic sedan otomatik. Abim arabasını satınca benim arabayı aldı. Verirken sadece P, D, R yi kullanması gerektiğini özellikle belirttim ama bugün arabayı verirken övüne övüne rampa inerken (500 m) vitesi Boşa (N) alıp indiğini söyledi. Bugün arabaya bindim herhangi bir sorun yok ama ilerde başıma bir iş açar mı diye de tereddütlerim var. servise götürüp baktırayım mı kararsız kaldım. Forumda arattırdım ama konular eski ve net bir cevap bulamadım. Acaba şanzımana zarar vermiş midir?



  • Bu konu belki yardımcı olabilir.

    http://forum.donanimhaber.com/m_3728074/tm.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SxXXxN

    Bu konu belki yardımcı olabilir.

    http://forum.donanimhaber.com/m_3728074/tm.htm

    sağolasın inceleyeyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saraci41

    quote:

    Orijinalden alıntı: SxXXxN

    Bu konu belki yardımcı olabilir.

    http://forum.donanimhaber.com/m_3728074/tm.htm

    sağolasın inceleyeyim

    Alıntıları Göster
    1-2 kerede birşey olmaz rahat ol..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    1-2 kerede birşey olmaz rahat ol..

    Teşekkürler.. Akşam deneyemedim kafama takıldı. Sabah işe gelirken baktım sorun yok gibi biraz rahatladım ama hala bir kurt var içimde:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Trafikte hatanın telafisi olmaz, böyle durumlarda bu tarz kişileri tespit edip ömür boyu trafikten men etmek en iyisi ama ah nerede vah nerede?

    Hatanın telafisi olmayabilir o konuda haklısın.. Hemen abimi trafik şubeye bildireyim ehliyetini alsınlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saraci41

    quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    1-2 kerede birşey olmaz rahat ol..

    Teşekkürler.. Akşam deneyemedim kafama takıldı. Sabah işe gelirken baktım sorun yok gibi biraz rahatladım ama hala bir kurt var içimde:)

    Alıntıları Göster
    Bildiğim kadarıyla tork konvertörlü otomatik şanzımanlarda yağlama ve buna mukabil soğutma vitesteyken gerçekleşir.
    Uzun vadede bu açıdan sakınca oluşturabilir. İkinci bir sakınca ise hareket halinde iken vitese alıp aracın şanzımanına ani yük binebilir.

    Ustalarımız daha iyi bilirler mutlaka ama kısa vadede zarar görmezsin. Robotize şanzımanlarda ise düz şanzıman mantığından yola çıkarsak böyle bir sorun olmayacağını düşünüyorum.

    Sen en iyisi abine yokuş aşağı kompresyonda inerken aracın yakıt tüketmediğini, ancak boştayken rolanti kadar tükettiğini anlatmayı dene.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saraci41

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Trafikte hatanın telafisi olmaz, böyle durumlarda bu tarz kişileri tespit edip ömür boyu trafikten men etmek en iyisi ama ah nerede vah nerede?

    Hatanın telafisi olmayabilir o konuda haklısın.. Hemen abimi trafik şubeye bildireyim ehliyetini alsınlar.

    Alıntıları Göster
    Otomatik şanzumanlar N'ye alındıgında yağlamayı keser. Ve uzun süre bu şekilde seyir edip henüz hareket halindeyken tekrar vitese alındıgındaysa olacakları siz düşünün..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saraci41

    Merhabalar. Arabam 2009 Civic sedan otomatik. Abim arabasını satınca benim arabayı aldı. Verirken sadece P, D, R yi kullanması gerektiğini özellikle belirttim ama bugün arabayı verirken övüne övüne rampa inerken (500 m) vitesi Boşa (N) alıp indiğini söyledi. Bugün arabaya bindim herhangi bir sorun yok ama ilerde başıma bir iş açar mı diye de tereddütlerim var. servise götürüp baktırayım mı kararsız kaldım. Forumda arattırdım ama konular eski ve net bir cevap bulamadım. Acaba şanzımana zarar vermiş midir?

    BU konuda bir bilgi kirliliği var otomatik şanzıman kullanıyorum 8 senedir hem dsg hem klasik otomatik olarak, vitesi boşa alarak gitmek şanzımanı bozmaz kinder yumurtadan çıkan oyuncak değil bu hemen bozulsun fakat tavsiye edilen yakıt tüketiminde çok fazla faydası olan birşey değildir özellikle frene binen yük artar balatalarınız erken biter eğer alışkanlık halini alırsa...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    Bildiğim kadarıyla tork konvertörlü otomatik şanzımanlarda yağlama ve buna mukabil soğutma vitesteyken gerçekleşir.
    Uzun vadede bu açıdan sakınca oluşturabilir. İkinci bir sakınca ise hareket halinde iken vitese alıp aracın şanzımanına ani yük binebilir.

    Ustalarımız daha iyi bilirler mutlaka ama kısa vadede zarar görmezsin. Robotize şanzımanlarda ise düz şanzıman mantığından yola çıkarsak böyle bir sorun olmayacağını düşünüyorum.

    Sen en iyisi abine yokuş aşağı kompresyonda inerken aracın yakıt tüketmediğini, ancak boştayken rolanti kadar tükettiğini anlatmayı dene.

    İlgin için teşekkürler. Özellikle belirttim N ve S yi kullanmana gerek yok diye ama insanoğlu işte:) D ile inerken araba gereksiz hızlanıyor diye N ye almış.. altı üstü frene basacak sanki balata parası istedik :) Abim işte ne diim:))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    BU konuda bir bilgi kirliliği var otomatik şanzıman kullanıyorum 8 senedir hem dsg hem klasik otomatik olarak, vitesi boşa alarak gitmek şanzımanı bozmaz kinder yumurtadan çıkan oyuncak değil bu hemen bozulsun fakat tavsiye edilen yakıt tüketiminde çok fazla faydası olan birşey değildir özellikle frene binen yük artar balatalarınız erken biter eğer alışkanlık halini alırsa...

    Bilgi verdiğin için teşekkürler.. İnsanın içinde bir kurt oluyor işte.. tekrar teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saraci41

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Trafikte hatanın telafisi olmaz, böyle durumlarda bu tarz kişileri tespit edip ömür boyu trafikten men etmek en iyisi ama ah nerede vah nerede?

    Hatanın telafisi olmayabilir o konuda haklısın.. Hemen abimi trafik şubeye bildireyim ehliyetini alsınlar.

    ince
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saraci41

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Trafikte hatanın telafisi olmaz, böyle durumlarda bu tarz kişileri tespit edip ömür boyu trafikten men etmek en iyisi ama ah nerede vah nerede?

    Hatanın telafisi olmayabilir o konuda haklısın.. Hemen abimi trafik şubeye bildireyim ehliyetini alsınlar.

    Burdan devam edin.https://www.iem.gov.tr/iem/?menu_id=34

    Ya da,http://trfdenetleme.iem.gov.tr/dilek_sikayet.aspx





  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: saraci41

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Trafikte hatanın telafisi olmaz, böyle durumlarda bu tarz kişileri tespit edip ömür boyu trafikten men etmek en iyisi ama ah nerede vah nerede?

    Hatanın telafisi olmayabilir o konuda haklısın.. Hemen abimi trafik şubeye bildireyim ehliyetini alsınlar.

    Burdan devam edin.https://www.iem.gov.tr/iem/?menu_id=34

    Ya da,http://trfdenetleme.iem.gov.tr/dilek_sikayet.aspx



    Alıntıları Göster
    abine söyle yapmasın.Bu araç beyinli elektronik de.Düz toros değil de.Bi daha da aracına uğramaz eğer bu sözlerinden ne demek istediğini anlarsa




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    abine söyle yapmasın.Bu araç beyinli elektronik de.Düz toros değil de.Bi daha da aracına uğramaz eğer bu sözlerinden ne demek istediğini anlarsa

    Alıntıları Göster
    Tasarruf için yokuş aşşağı inerken kontak kapamak daha iyi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Tasarruf için yokuş aşşağı inerken kontak kapamak daha iyi

    BAk bu iyi örnekleme
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sserkaan

    quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Tasarruf için yokuş aşşağı inerken kontak kapamak daha iyi

    BAk bu iyi örnekleme

    Aaa Biz Hiç çalıştırmıyorduk ki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saraci41

    quote:

    Orijinalden alıntı: sserkaan

    quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Tasarruf için yokuş aşşağı inerken kontak kapamak daha iyi

    BAk bu iyi örnekleme

    Aaa Biz Hiç çalıştırmıyorduk ki?

    Alıntıları Göster
    Çılgınlık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nascimento

    Çılgınlık

    Alıntıları Göster
    ben 80 kiloyum yokuş inerken tasarruf olsun diye arabadan atlayıp koşuyorum yokuş bitimine az mesafe kala tekrar camdan içeri atlıyorum.80 kilo hafiflemiş oluyo araba tasarruf tasarruftur:) bence honda bunu duysa arabayı elinizden alır sizin neyinize otomatik araba faytona binin derler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alkgs

    ben 80 kiloyum yokuş inerken tasarruf olsun diye arabadan atlayıp koşuyorum yokuş bitimine az mesafe kala tekrar camdan içeri atlıyorum.80 kilo hafiflemiş oluyo araba tasarruf tasarruftur:) bence honda bunu duysa arabayı elinizden alır sizin neyinize otomatik araba faytona binin derler

    Alıntıları Göster
    Yokuş aşağı 2.5 km lik bir yer var orada boşa alıyorum.80 km ile başlayıp 30-40 km hıza düşünce vitese alıyorum. araç 98 civic otm.O yerde 80 kmde ayağımı gazdan çeksem motor freninden dolayı en fazla 200 m gidebiliyorum.Ama boştayken araç hem biraz daha hızlanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desert@eagle -- 9 Nisan 2013; 16:19:14 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.