Şimdi Ara

Fiat EGEA 1.4 EASY Araç Ömrü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
1
Favori
3.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2022-2023 model 10bin km civarında 1.4 fiat egea almayı düşünüyorum.Evin 2.aracı olacak tahmini yıllık 15bin km yapar.Aracı uzun ömürlü kullanmak için kaliteli parçadır yağıdır suyudur bakımınıdır eksiksiz yapıp bakacağım. Son 3-4 yıldır araç alıp borç ödemekten sıkıldım.Volkswagen 1.6 TDİ motorlar internette 750 bin km - 1milyon km deviriyor ve araç kondisyonu hala düzgün.94 model Skoda favorit bile 1.5 milyon km yapmış.

    1.4 Easy Egea seçmemdeki sebep alabilecegim uygun fiyata en yeni aracın bu olması aracın bilinmesi ve düşük km alacağım için bakımlarına arızalarına aracın geçmişine hakim olmuş olacağımdan.Bu şekilde 15-20 yıl götürecek bir motor ve malzeme kalitesine sahip bir araç mıdır ? Eğer siz 15-20 yıl binecek olsaydınız hangi aracı tercih ederdiniz maximum 700bin bandında ? Tek amacım A noktasından B noktasına müziğimi ve klimamı açıp en ucuz ve sorunsuz bir şekilde gitmek.

    Tecrübeli arkadaşların görüş ve tavsiyelerini bekliyorum.








  • 2019 da 1.4 egea aldık, aktif kullanıyoruz. Bu süreçte 2. Araba olarak;

    C3 2021
    Fc5 civic 2020
    Skoda octavia 2017 (aktif bu) aldık ve sattık ama egea dan vazgeçemedik.

    Çünkü bu araba fiyatına göre bekleneni çok iyi veriyor. 85.000km oldu arabada 3 kişi acemiliğini de attı. Ona rağmen hiçbir arıza vermedi. Yağ ilk 20bin km eksiltti ama çok çok azdı. Hiç ekleme yapmadık. Hiç yağ lambası yakmadı. Servis bakımlarını eksiksiz ve tam zamanında yaptık.

    Civic fc5 aldık, lpgli şekilli flaan. Egea nın tam 2 katı fiyat ödedik. Egea dan daha dandik bir araç nasıl olur işte öyle olur. Boyası döküldü, kaput dalgalandı, lastikleri eridi, direksiyon soyuldu, vites topuzu soyuldu, koltuk arızalandı, bakım fiyatları tam 2 katı fazlaydı, yok şanzuman yağı, yok sübap ayarı, yok lpg ayarı… servise her gittiğimizde düdüklediler resmen.

    C3 ü saymıyorum bile 10bin kmde motor arızasıyla serviste 1ay parça bekledi. Sıfır araba motor arızası yaşattı. Diskler balatalsr 15 bin kmde bitti.

    Araba sorunsuz zaten bırakın egea 500 ml yağ yaksın. Bugün sanayiye selam versen 500lira olmuş. O egea beğenmeyip, focus astra vs alanlar facebook gruplarında parça aramaktan ciğerleri solmuş.

    Fiat EGEA 1.4 EASY Araç Ömrü



    Fiat EGEA 1.4 EASY Araç Ömrü

    Hocam. Bu arabadan 15 adet şirkete kiraladılar yaklaşık 6 ay kullandık. Sonra arabaları verdik kurtulduk araba 2 km de motor yağının yarısını tüketiyor. Yağ soğutucu olmadığından dolayı buharlaşıyor yağ. Arabanın kasası ağır. Gitmesi için 3 bin ile 4 bin devir aralığında vites yükseltiyorsun. Bu da yüksek ısı yapıyor. Yapın buharlaşmasını sağlıyor. Ben önermiyorum. Ben size honda city öneriyorum. 1.030 tl. Cvt şanzıman 1.5 benzinli. Sorunsuz yıllarca binersin.

    1.4 fire motor taksiciden ticariye 500000km leri sorunsuz devirmiş Türkiye'de tahminimce en çok kullanılan ünite. 10 binde bir bakımı yapıldığı sürece de kronik mronik yok
    Yağ yakıyor mu evet yakıyor fakat şuana kadar bakımına kadar yağ bitiren motor indiren 1.4 fire motor görmedim ben,yağ eksiltirse yarım lt kadar eklersiniz biter gider
  • Hocam. Bu arabadan 15 adet şirkete kiraladılar yaklaşık 6 ay kullandık. Sonra arabaları verdik kurtulduk araba 2 km de motor yağının yarısını tüketiyor. Yağ soğutucu olmadığından dolayı buharlaşıyor yağ. Arabanın kasası ağır. Gitmesi için 3 bin ile 4 bin devir aralığında vites yükseltiyorsun. Bu da yüksek ısı yapıyor. Yapın buharlaşmasını sağlıyor. Ben önermiyorum. Ben size honda city öneriyorum. 1.030 tl. Cvt şanzıman 1.5 benzinli. Sorunsuz yıllarca binersin.

  • Maalesef 700bin tller bile bütçemi zorluyor.Honda citye çıksak güzel ve mantıklı olur ben de farkındayım ama maalesef bana pahalı.Eski bir araç alayım bineyim dedim tam 4 kez frenler boşa düştü.Sağını solunu yaptırmak gerekiyor sürekli ve ustalarla uğraşmak durumundasın.O yüzden en yeni ve en ucuzuna gitmek istiyorum ama o da sorunlu diyorsun.İşim zor gerçekten.

  • 1,3 bulabilirsiniz biraz daha fazla km olur ama o motor ölümsüz.
  • 1.4 fire motor taksiciden ticariye 500000km leri sorunsuz devirmiş Türkiye'de tahminimce en çok kullanılan ünite. 10 binde bir bakımı yapıldığı sürece de kronik mronik yok
    Yağ yakıyor mu evet yakıyor fakat şuana kadar bakımına kadar yağ bitiren motor indiren 1.4 fire motor görmedim ben,yağ eksiltirse yarım lt kadar eklersiniz biter gider
  • lpg uygulaması yapmadan sorunsuz binilir hiç tereddüt etmeyin. ben de düşünmüyorum değilim aslında şehir içinde kullanmak amaçlı temiz bir easy paket egea.

  • İkinci el sıfır gibi 1.3 Multijet almanizi tavsiye ederim.
    (Surekli şehir içi ve kısa mesafe kullanıyorsanız hiçbir dizel aracı tavsiye etmem ama)
    Şu an bende de 1.3 Multijet var önümüzdeki sene arabayı kuvvetle muhtemel yenilerim ama imkanım olsa bunu hiç satmadan ikinci araç olarak evde bırakmak isterdim. Tam bir görev adamı.
  • elkasmirza E kullanıcısına yanıt
    Benim şirket aracım da buydu. Tek bir sorun yaşamadım. Motor çok güçlü değil ama yetiyor. Çok kaliteli bir araç değil ama o kadar da gömülecek kadar değil. Sizinkiler kiralık araç olduğu için sıkıntılıdır. Bana sıfır gelmişti. Yakışı da fena değil. Ergonomisi iyi, hacmi iyi. Kafamın tavana çarpmadığı ender sedanlardan.
  • byburaq67 B kullanıcısına yanıt
    City dar bir araç, sonuçta b sınıfı. Ben vasat kalitesine rağmen egea’yı tercih ederdim
  • 15 yıl binecek olsam 2013-2019 arası kasa Corolla alırdım. Hatta mümkünse 1.6 Cvt Auris SW Skypack Premium paket alırdım.

    Ömür boyu bile binsen çok da komaz bir araç.
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    Pardon ama dar derken ne kadar bir darlık bu. Bak ben sizin yerinize ölçüleri veriyorum

    Fiat EGEA 1.4 EASY Araç Ömrü
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt

    Ülkede mazot kalitesine inanmıyorum. Enjektör - partikül filtre - egr vs gibi sorunlar beni dizelden soğutuyor. 1.3 multijet motoru ölümsüz iyi deniyor ama yakıt kalitemiz düşük olması beni korkutuyor

  • RaptorFX kullanıcısına yanıt

    Evveliyatı eski bilmedigin bir araca artık sıcak bakamıyorum. Antifiriz yerine su kullanılsa bile yeterli kullanıcının dikkat etmesi gereken araclarda cok fazla detay var. Arac konusunda takıntılıyım artık.

  • Yağ eksiltme sorununu ciddiye alınız, Bir arkadaşım 1.4 fire kullanıyor bakımdan bakıma diye tabir edilen bir kullanımı var, hiç bakmaz yağına suyuna, zoraki ısrar ike yapılan kontrolümüz olmasa az kalsın motoru indirecekti , sadece bloklarda kalan yağ ile mutlu mesut sıfır aracı kullanıyormuş , usta "Çok ucuz yırtmışsın verilmiş sadakan varmış" demiş.

    Araç 2020 model 30 bin km'de.

  • yağ soğutucu olayı denendi yine eksilti,bu motor rektifiye olduktan sonra yağ eksiltmiyor gördüğüm kadarıyla,tofaş gibi argesi olan firmaya yakışan olay değil,yeni teknoloji motorda değil aslında blok uno 1.4lerden gelme.


    1.3 alın derim,bütçenizde yetmiyorsa yukarda denmiş corolla diye japon araçlarına bakın

  • https://www.sahibinden.com/s/mPfpyPVn

    Bu araca bir göz atın.
  • zn_volkan Z kullanıcısına yanıt
    Ya bizim kullandıklarımız da bir sorun var ya da siz abartmalara doyamıyorsunuz.
  • elkasmirza E kullanıcısına yanıt

    burada görüldüğü üzere 5 cm dar ve dingil mesafesinde de yine 5 cm fark var. bunlar ufak farklar değil. o yüzden biri b sınıfı diğeri c sınıfı oluyor. b sınıfı bir aracın dar olmadığını iddia ederek nereye varacağız? her b sınıfı araçta olduğu gibi bu da dar işte.

  • 18 bin kmde egea cross urban kullanıcısıyım. 8500 kmde ilk bakımı yaptırdım(uyarı vermedi fakat ilk bakımı her zaman öne çekerim), şuan 18 bin km, yağ durumuna vs hiç bakmam, ne zaman uyarı verir gider o zaman yaptırırım bakımını. (10-15 bin km'de bir)


    aracımın motor sorunsuzluğuna güvendiğim için 300 km'de dışarıda lpg taktırdım, en iyi yerde en kaliteli kiti taktırdım (BRC platinium)


    aracımla sık sık uzun yol da yaparım, aracın rampa çıkması için (örneğin bolu dağı) 4000 devirden aşağı düşmemeniz gerekiyor, onun haricinde şehir içinde performans düşüklüğünü hissedemezsiniz, özellikle istanbulda


    ek olarak 20 bin km bakımına bir bütçe ayırmam gerekiyor, iş değişikliği sebebiyle araç tahsis edilecek bu sebepten aracımı satılığa koyacağım 2 ay içinde. Şimdi düşünüyorum, normal buji yerine 2 kat fazla verip iridyum buji almanın bir faydası olacak mı, veya normal motor yağı yerine 3 kat fazla verip liqui moly - motulun yağlarını almaya gerek var mı (bu yağlar da eksiltiyor fazla para vermeye gerek yok)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birkuşgibi -- 24 Haziran 2024; 12:37:53 >




  • elkasmirza E kullanıcısına yanıt
    Yağ soğutucusu olmadığı için eksiltme yapıyor ne demek ya? 2000-2010 lu ve hatta daha eski atmosferik araçların %90 ından fazlasında yağ soğutucusu yok ki zaten? Atmosferik hangi araçta yağ soğutucusu gördünüz?

    "Yağ eksiltmesinin sebebi yağ soğutucusu olmamasından kaynaklı" diye kim icat çıkardıysa onun ben...

    Ea288 gen1 motorlarda yağ soğutucusu olduğu halde yağ eksiltiyordu? Buna ne demeli? Çünkü fabrikasyon olarak segmanları sorunlu üretilmişti buda yağ eksiltiyordu.

    Instagramda egeaya yağ soğutucusu yaptığı halde yağ eksilttiğini gören bi mühendis abimiz vardı projesini baya fiatta takip etmişti.

    1.4 egeaların yağ eksiltme sorunu tamamen fabrikasyon olarak segman hatasından ötürü eski aracım Mareaydı 2006 model ve yağ soğutucusu falan yoktu ama olması gereken şekilde eksiltiyordu.

    Ha 1.4 egea yine alınmazda burda demek istediğim Yağ eksiltmesinin sebebi yağ soğutucusu olmamasından değil segman vs kronik problemli olduğu için eksiltiyor motor. Fabrikasyon hatalı yani




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.