arkadaşlar 2006 honda civic otomatik vitesli aldım.katolog değerleri 100 km 5,6 km şehir dışı belirtiliyor.şehir içi 7,5 litre falan.2500 km yaptım.55 litre yakıt deposu var.benzin ışığı yandığında fulledim 120 ytl verdim.%80 şehir dışı gerisi şehir içi toplamda 600 km.yaptım ışık yandı.yani 120 mlyonla 600 km yapmış oldum.durum normalmidir.yada bu tüketimi azaltmak için nasıl kullanılmalıdır.genelde D de kullanıyorum.
yorumlarınızı bekliyorum.tşk.
normal gibi
quote:
Orijinalden alıntı: depresif
normal gibi
100kmde kaç litre kullandığını yazmamışsın ki sana fikir belirtelim? doğru düzgün hesapla kaç yaktığını.
otm.viteste tasarruf çok kolay. gaza AZ basacaksın. yavaş hızlanıp, az fren yapacaksın. genelde değil, sürekli D de kullanacaksın.
quote:
Orijinalden alıntı: nlty2000
100kmde kaç litre kullandığını yazmamışsın ki sana fikir belirtelim? doğru düzgün hesapla kaç yaktığını.
otm.viteste tasarruf çok kolay. gaza AZ basacaksın. yavaş hızlanıp, az fren yapacaksın. genelde değil, sürekli D de kullanacaksın.
Alıntıları Göster
sürekli D de kullanmak o kadar iyi deil ben manuelde de D yi geçerim...
1.5-2 devirde vites atarsan problem olmaz ayrıca booş vitesi de kullanmak gerekli bence her ne kadar herkes katılmasa da. durunca N ye al. hareket etmeden önce vitese at. aynı düz araba gibi kullan. motor freni de kullanılabilir.
sonuçta 60-70 le giderken 5. vitesteysen tasarrufun çok çok iyi olur. her otomatikte 5 yok 4 de olabilir.
netice devir saati senin birinci göstergen 2000deviri geçmeden gerekli yerlerde boşa alırsa fabrika verisinin altına inersin.
ör 1. köprüden asyaya geçerken yokuşta trafikte boşa al yavaş yavaş git çoğu zaman frene basmak zorunda kalacaksın
quote:
Orijinalden alıntı: can_247
sürekli D de kullanmak o kadar iyi deil ben manuelde de D yi geçerim...
1.5-2 devirde vites atarsan problem olmaz ayrıca booş vitesi de kullanmak gerekli bence her ne kadar herkes katılmasa da. durunca N ye al. hareket etmeden önce vitese at. aynı düz araba gibi kullan. motor freni de kullanılabilir.
sonuçta 60-70 le giderken 5. vitesteysen tasarrufun çok çok iyi olur. her otomatikte 5 yok 4 de olabilir.
netice devir saati senin birinci göstergen 2000deviri geçmeden gerekli yerlerde boşa alırsa fabrika verisinin altına inersin.
ör 1. köprüden asyaya geçerken yokuşta trafikte boşa al yavaş yavaş git çoğu zaman frene basmak zorunda kalacaksın
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: can_247
sürekli D de kullanmak o kadar iyi deil ben manuelde de D yi geçerim...
1.5-2 devirde vites atarsan problem olmaz ayrıca booş vitesi de kullanmak gerekli bence her ne kadar herkes katılmasa da. durunca N ye al. hareket etmeden önce vitese at. aynı düz araba gibi kullan. motor freni de kullanılabilir.
sonuçta 60-70 le giderken 5. vitesteysen tasarrufun çok çok iyi olur. her otomatikte 5 yok 4 de olabilir.
netice devir saati senin birinci göstergen 2000deviri geçmeden gerekli yerlerde boşa alırsa fabrika verisinin altına inersin.
ör 1. köprüden asyaya geçerken yokuşta trafikte boşa al yavaş yavaş git çoğu zaman frene basmak zorunda kalacaksın
verdiğin bütün bilgiler YANLIŞ arkadaşım tam bir kamyocu bedforducu ve taksici muhabbeti yapmışsın...!!!!
arkadaşım SÜREKLİ D konumunda seyahat et...boşa alma gibi bir gaflette bulunma hiç bir zaman....
çok uzun beklemelerde N konumunu kullanabilirsin...yokuş aşşağı sürüşlerde gazı ayağından çekersen kompresöre bırakarak araça benzin yaktırmassın ve buda bir nevi ekonomi olmuş olur...
55 litrelik civic lerle 810km çeviren tanıdıklarım var gerektiğinde ve kullanmayı bildiğinde bu değerlere ulaşman olası ...
gaza nasıl basacağınıda bilmen gerekiyor ve motoru götürecek gazın fazlasını basarak aracı hem yerinde saydırırsın hemde benzini çöpe atarsın....
zamanla ayağın alışacak ve aracın istediğin değerlere ulaşacaktır...
benden sölemesi şanzıman arızası çıkmasını istemiyorsan D konumundan asla vazgeçme (6 sene otom.araç da kullandım)
tecrübe ile sabittir saygılar
kesinlikle boşta aracı kullanmayın, d yi her yol şartında kullanabilirsiniz, otomatik viteste önemli olan gaza okşar gibi basmak sert basışlarda tüketim inanılmaz artıyor, mümkün olduğuncada kısa mesafelerde kullanmayacaksın
quote:
Orijinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari
kesinlikle boşta aracı kullanmayın, d yi her yol şartında kullanabilirsiniz, otomatik viteste önemli olan gaza okşar gibi basmak sert basışlarda tüketim inanılmaz artıyor, mümkün olduğuncada kısa mesafelerde kullanmayacaksın
tüketim normal hatta az bile yakmışsın otomatik için
quote:
Orijinalden alıntı: okyaypay
tüketim normal hatta az bile yakmışsın otomatik için
Alıntıları Göster
Tüketim normal. D konumunda kullanman da en ekonomik seçim.
quote:
Orijinalden alıntı: LiVeVaLuE
Tüketim normal. D konumunda kullanman da en ekonomik seçim.
Alıntıları Göster
Aman ha hocam, kedinlikle D de kullan, sakın boşa alma. Gaza yavaş bas, sert fren yapma. 2000 yılından beri otomatik kullanıyorum. Son derece memnunum. Bana göre, ne yaparsan yap, aracın belli bir kapasitesi var. Ne daha hızlı gider, ne de daha az yakar. Toleransları bellidir. sen ne yaparsan yap o bildiğini tüketir. Yolu açık olsun, güle güle kullan, allah kaza bela vermesin, yavaş git...
quote:
Orijinalden alıntı: resmonse
Aman ha hocam, kedinlikle D de kullan, sakın boşa alma. Gaza yavaş bas, sert fren yapma. 2000 yılından beri otomatik kullanıyorum. Son derece memnunum. Bana göre, ne yaparsan yap, aracın belli bir kapasitesi var. Ne daha hızlı gider, ne de daha az yakar. Toleransları bellidir. sen ne yaparsan yap o bildiğini tüketir. Yolu açık olsun, güle güle kullan, allah kaza bela vermesin, yavaş git...
Alıntıları Göster
bilgiler için tşk. hondada yol bilgisayarı yok.bu nedenle anlık tüketimi göremiyorum.bu nu şu amaçla soruyorum:diyelim hızı aldık araç hareketi devam ediyorken gazdan ayak çekilince tüketim o an ne gösterir.bu yolla tüketim azaltılamazmı.
quote:
Orijinalden alıntı: hmaraba
bilgiler için tşk. hondada yol bilgisayarı yok.bu nedenle anlık tüketimi göremiyorum.bu nu şu amaçla soruyorum:diyelim hızı aldık araç hareketi devam ediyorken gazdan ayak çekilince tüketim o an ne gösterir.bu yolla tüketim azaltılamazmı.
Alıntıları Göster
Bende 2000 model Bora 1.6 otomatik var. Yol bilgisayarı aynen şu verileri veriyor. "D" konumunda seyrederken, ayağımı gazdan çekiyorum. Anlık tüketim bir anda "0.0" gösteriyor. Aynı durumda "N" yi seçersem önce "0.0" gösterip hemen sonra 0.1, 0.2, 0.3, 0.4 ... artmaya başlıyor. Bu düz yolda da, yokuş iniş ve çıkışlarında da değişmedi. Yani sen sen ol "D" den şaşma.
quote:
Orijinalden alıntı: resmonse
Bende 2000 model Bora 1.6 otomatik var. Yol bilgisayarı aynen şu verileri veriyor. "D" konumunda seyrederken, ayağımı gazdan çekiyorum. Anlık tüketim bir anda "0.0" gösteriyor. Aynı durumda "N" yi seçersem önce "0.0" gösterip hemen sonra 0.1, 0.2, 0.3, 0.4 ... artmaya başlıyor. Bu düz yolda da, yokuş iniş ve çıkışlarında da değişmedi. Yani sen sen ol "D" den şaşma.
Alıntıları Göster
tşk resmonse.konuda ısrarcı olmam hondanın yakıtta iddalı olması nedeni iledir.(100 km 5,6)yani gazdan ayak çekildiğinde araç devirden düşene kadar bu halde gidilirse tüketim 1 in altında mı.dolayısıyle bu yöntemle tasarruf etmek mümkün gözüküyor.cevaplarsan sevinirim.
quote:
Orijinalden alıntı: hmaraba
tşk resmonse.konuda ısrarcı olmam hondanın yakıtta iddalı olması nedeni iledir.(100 km 5,6)yani gazdan ayak çekildiğinde araç devirden düşene kadar bu halde gidilirse tüketim 1 in altında mı.dolayısıyle bu yöntemle tasarruf etmek mümkün gözüküyor.cevaplarsan sevinirim.
Alıntıları Göster
Yol bilgisayarı verilerinden benim anladığım, kesinlikle "D" konumundan şamayacaksın. N ye alsan bile yakıt sarfiyatı artıyor. D konumunda bilgisayar 0.0 gösterirken, N konumunda az da olsa artıyor. Yolunuz açık olsun...
quote:
Orijinalden alıntı: infinite
quote:
Orjinalden alıntı: can_247
sürekli D de kullanmak o kadar iyi deil ben manuelde de D yi geçerim...
1.5-2 devirde vites atarsan problem olmaz ayrıca booş vitesi de kullanmak gerekli bence her ne kadar herkes katılmasa da. durunca N ye al. hareket etmeden önce vitese at. aynı düz araba gibi kullan. motor freni de kullanılabilir.
sonuçta 60-70 le giderken 5. vitesteysen tasarrufun çok çok iyi olur. her otomatikte 5 yok 4 de olabilir.
netice devir saati senin birinci göstergen 2000deviri geçmeden gerekli yerlerde boşa alırsa fabrika verisinin altına inersin.
ör 1. köprüden asyaya geçerken yokuşta trafikte boşa al yavaş yavaş git çoğu zaman frene basmak zorunda kalacaksın
verdiğin bütün bilgiler YANLIŞ arkadaşım tam bir kamyocu bedforducu ve taksici muhabbeti yapmışsın...!!!!
arkadaşım SÜREKLİ D konumunda seyahat et...boşa alma gibi bir gaflette bulunma hiç bir zaman....
çok uzun beklemelerde N konumunu kullanabilirsin...yokuş aşşağı sürüşlerde gazı ayağından çekersen kompresöre bırakarak araça benzin yaktırmassın ve buda bir nevi ekonomi olmuş olur...
55 litrelik civic lerle 810km çeviren tanıdıklarım var gerektiğinde ve kullanmayı bildiğinde bu değerlere ulaşman olası ...
gaza nasıl basacağınıda bilmen gerekiyor ve motoru götürecek gazın fazlasını basarak aracı hem yerinde saydırırsın hemde benzini çöpe atarsın....
zamanla ayağın alışacak ve aracın istediğin değerlere ulaşacaktır...
benden sölemesi şanzıman arızası çıkmasını istemiyorsan D konumundan asla vazgeçme (6 sene otom.araç da kullandım)
tecrübe ile sabittir saygılar
Alıntıları Göster
senin dediğini de deneyeceğim, araç yarı-otomatik ve kullanımdan memnun gözüküyo.. 2sini test etmem lazım...
bedford falan bilmem ama benzinciye ne kadar az gidiyosam o kadar iyi ooluyo tek amaç bu
quote:
Orjinalden alıntı: infinite
quote:
Orjinalden alıntı: can_247
sürekli D de kullanmak o kadar iyi deil ben manuelde de D yi geçerim...
1.5-2 devirde vites atarsan problem olmaz ayrıca booş vitesi de kullanmak gerekli bence her ne kadar herkes katılmasa da. durunca N ye al. hareket etmeden önce vitese at. aynı düz araba gibi kullan. motor freni de kullanılabilir.
sonuçta 60-70 le giderken 5. vitesteysen tasarrufun çok çok iyi olur. her otomatikte 5 yok 4 de olabilir.
netice devir saati senin birinci göstergen 2000deviri geçmeden gerekli yerlerde boşa alırsa fabrika verisinin altına inersin.
ör 1. köprüden asyaya geçerken yokuşta trafikte boşa al yavaş yavaş git çoğu zaman frene basmak zorunda kalacaksın
verdiğin bütün bilgiler YANLIŞ arkadaşım tam bir kamyocu bedforducu ve taksici muhabbeti yapmışsın...!!!!
arkadaşım SÜREKLİ D konumunda seyahat et...boşa alma gibi bir gaflette bulunma hiç bir zaman....
çok uzun beklemelerde N konumunu kullanabilirsin...yokuş aşşağı sürüşlerde gazı ayağından çekersen kompresöre bırakarak araça benzin yaktırmassın ve buda bir nevi ekonomi olmuş olur...
55 litrelik civic lerle 810km çeviren tanıdıklarım var gerektiğinde ve kullanmayı bildiğinde bu değerlere ulaşman olası ...
gaza nasıl basacağınıda bilmen gerekiyor ve motoru götürecek gazın fazlasını basarak aracı hem yerinde saydırırsın hemde benzini çöpe atarsın....
zamanla ayağın alışacak ve aracın istediğin değerlere ulaşacaktır...
benden sölemesi şanzıman arızası çıkmasını istemiyorsan D konumundan asla vazgeçme (6 sene otom.araç da kullandım)
tecrübe ile sabittir saygılar
quote:
Orijinalden alıntı: resmonse
Yol bilgisayarı verilerinden benim anladığım, kesinlikle "D" konumundan şamayacaksın. N ye alsan bile yakıt sarfiyatı artıyor. D konumunda bilgisayar 0.0 gösterirken, N konumunda az da olsa artıyor. Yolunuz açık olsun...
Alıntıları Göster
araç boşta kullanılmaz, gaza basmazsan araç benzin yakmaz.
Ayrıca dururken boşa almazsanız balata ömrü gider, bence akıl dışı bir harekettir, el freniyle gitmekle aynı mantık çok saçma bir olay.
Benim bildiğim araç durduğu zaman otomotaik N ye alıyor ,Opellerde öyle...
Bence burada mantıksız yorum yapacağınıza veya aracınızın "KULLANMA KİTAPÇIĞI" nı okusanız sorun kalmayacak...
Kimi inat ediyor, boştayken vites , araç viteste olduğundan daha az yakar hayır yanlış .Gaza basmayınca enjeksiyon yapmıyor araç. Benzin sarfiyatı olmuyor.
DAha başka nasıl birşey söylenebilir ki, araç yakıtı kesiyor. Yakıt kesmek ne demek??
Halen itirazı olan var mı?
quote:
Orijinalden alıntı: hmaraba
tşk resmonse.konuda ısrarcı olmam hondanın yakıtta iddalı olması nedeni iledir.(100 km 5,6)yani gazdan ayak çekildiğinde araç devirden düşene kadar bu halde gidilirse tüketim 1 in altında mı.dolayısıyle bu yöntemle tasarruf etmek mümkün gözüküyor.cevaplarsan sevinirim.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: hmaraba
tşk resmonse.konuda ısrarcı olmam hondanın yakıtta iddalı olması nedeni iledir.(100 km 5,6)yani gazdan ayak çekildiğinde araç devirden düşene kadar bu halde gidilirse tüketim 1 in altında mı.dolayısıyle bu yöntemle tasarruf etmek mümkün gözüküyor.cevaplarsan sevinirim.
bu şekilde tasarruf edemezsin. düz yolda ayağını gazdan çekmen saçma. yavaşlayınca tekrar hızlanmayacakmısın?
yol bilgisayarı yanıltır. bazıları anlamasa da 0.0 yada 1.0 yazıyor diye ille 0.0 ya da 1.0 olmak zorunda değil. sen kimi mantıklı buluyorsan onun dediğini yap. daha fazla söze gerek yok.
quote:
Orijinalden alıntı: nlty2000
quote:
Orjinalden alıntı: hmaraba
tşk resmonse.konuda ısrarcı olmam hondanın yakıtta iddalı olması nedeni iledir.(100 km 5,6)yani gazdan ayak çekildiğinde araç devirden düşene kadar bu halde gidilirse tüketim 1 in altında mı.dolayısıyle bu yöntemle tasarruf etmek mümkün gözüküyor.cevaplarsan sevinirim.
bu şekilde tasarruf edemezsin. düz yolda ayağını gazdan çekmen saçma. yavaşlayınca tekrar hızlanmayacakmısın?
yol bilgisayarı yanıltır. bazıları anlamasa da 0.0 yada 1.0 yazıyor diye ille 0.0 ya da 1.0 olmak zorunda değil. sen kimi mantıklı buluyorsan onun dediğini yap. daha fazla söze gerek yok.
Alıntıları Göster
Pardon, bu "anlamayan bazıları" ben mi oluyorum? Lütfen yazdıklarınızı bir daha okuyun. Burada birbirimizle fikir alış verişi yapıyoruz. Arkadaş bir soru sordu, dilimiz döndüğünce kendi fikirlerimizi söylüyoruz. İsteyen bu fikirlere katılır, istemeyen katılmaz. Benim fikirlerimle, sizinkiler farklı olabilir. Ben ayrıca, arabamdaki yol bilgisayarında okuduğum değerleri yorum katmadan yazdım. Yazdıklarımı bir kez daha okumanızı tavsiye ederim.
quote:
Orijinalden alıntı: resmonse
Pardon, bu "anlamayan bazıları" ben mi oluyorum? Lütfen yazdıklarınızı bir daha okuyun. Burada birbirimizle fikir alış verişi yapıyoruz. Arkadaş bir soru sordu, dilimiz döndüğünce kendi fikirlerimizi söylüyoruz. İsteyen bu fikirlere katılır, istemeyen katılmaz. Benim fikirlerimle, sizinkiler farklı olabilir. Ben ayrıca, arabamdaki yol bilgisayarında okuduğum değerleri yorum katmadan yazdım. Yazdıklarımı bir kez daha okumanızı tavsiye ederim.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: resmonse
Pardon, bu "anlamayan bazıları" ben mi oluyorum? Lütfen yazdıklarınızı bir daha okuyun. Burada birbirimizle fikir alış verişi yapıyoruz. Arkadaş bir soru sordu, dilimiz döndüğünce kendi fikirlerimizi söylüyoruz. İsteyen bu fikirlere katılır, istemeyen katılmaz. Benim fikirlerimle, sizinkiler farklı olabilir. Ben ayrıca, arabamdaki yol bilgisayarında okuduğum değerleri yorum katmadan yazdım. Yazdıklarımı bir kez daha okumanızı tavsiye ederim.
hayır sen olmuyorsun.
quote:
Orijinalden alıntı: nlty2000
quote:
Orjinalden alıntı: resmonse
Pardon, bu "anlamayan bazıları" ben mi oluyorum? Lütfen yazdıklarınızı bir daha okuyun. Burada birbirimizle fikir alış verişi yapıyoruz. Arkadaş bir soru sordu, dilimiz döndüğünce kendi fikirlerimizi söylüyoruz. İsteyen bu fikirlere katılır, istemeyen katılmaz. Benim fikirlerimle, sizinkiler farklı olabilir. Ben ayrıca, arabamdaki yol bilgisayarında okuduğum değerleri yorum katmadan yazdım. Yazdıklarımı bir kez daha okumanızı tavsiye ederim.
hayır sen olmuyorsun.
Alıntıları Göster
Alacağımız bir araçta otomatik vites mi düz vites mi daha az yakıt yakmamıza neden olur.Karışık kullanımda.
quote:
Orijinalden alıntı: hkacmaz
Alacağımız bir araçta otomatik vites mi düz vites mi daha az yakıt yakmamıza neden olur.Karışık kullanımda.
Alıntıları Göster
ablamdaki 206 yı otomatik 1.6 hep bosa atarak kullanırım.. kendi arabamıda boşa atarım. rampa aşşagı boşta 120 ye 130 a cıktıgını gordum..
fren az sıkıyorum durmamaya calısıorm yol vermiyorum ve yakıtım gayet makul :)