Şimdi Ara

otomobil kadranla aynı hızdamı gider yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
1.853
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar otmobil 170 km hız gösteriyorsa veya 2 km bir yolda170 km hız gösteriyorsa bu otomobilde hız kadranı ile aynı hızda gidiyor anlamınamı gelir yoksa kadrandaki değerden daha yavaş veya daha hızlımı gidiyor demektir



  • Az farkeder.

    Kadranda 170 gösteriyorsa, senin hızın belkide 165 felandır. Çoğu otomobilde böyle.

    Ben 180 KM ile radara girdim, polisler ceza kestiler 174'le radara girmişsin dediler bana.
  • Bu her otomobilde farklı olabilir.

    Ana nedenleri:
    *Hız göstergesi kalibrasyonu farkları ve toleransları
    *Kullanılan lastik ebatları
    *Lastik basıncı
  • Kadran hız arttıkça %10 a varan sapmalar oluyor. Üreticinin bilerek yaptığı birşey sürücünün kendini tatmin etmesi için.
    Bu forumda bir abimizin navigasyon cihazı vardı. Kadranda ~200km\h gösterirken navigasyon cihazının uydu aracılığıyla ölçtüğü hız yaklaşık ~185km\h civarı birşeydi. Yani hız arttıkça sapma oranı artıyor.
  • ondan 1.6 arabayla 220 yapıyorlar.kadran hızlı gidiyormuş gibi gösterip insanı tatmin ediyor.ama hızları o kadarda yüksek değil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    Kadran hız arttıkça %10 a varan sapmalar oluyor. Üreticinin bilerek yaptığı birşey sürücünün kendini tatmin etmesi için.
    Bu forumda bir abimizin navigasyon cihazı vardı. Kadranda ~200km\h gösterirken navigasyon cihazının uydu aracılığıyla ölçtüğü hız yaklaşık ~185km\h civarı birşeydi. Yani hız arttıkça sapma oranı artıyor.



    +1 ve bu araçlar arasında değişiklik gösteriyor
  • Arabadan arabaya değişiyor..Kimisi 4-5 KM/h saparken kimisi 10 km/h felan sapar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    Kadran hız arttıkça %10 a varan sapmalar oluyor. Üreticinin bilerek yaptığı birşey sürücünün kendini tatmin etmesi için.
    Bu forumda bir abimizin navigasyon cihazı vardı. Kadranda ~200km\h gösterirken navigasyon cihazının uydu aracılığıyla ölçtüğü hız yaklaşık ~185km\h civarı birşeydi. Yani hız arttıkça sapma oranı artıyor.

    aynen öyle, ben de kabul edilebilir sapma oranının % 10 diye biliyorum.
  • eskiden kimi dergiler test yaptıkları araçların gösterge hata paylarını veriyorlardı, bmw haricinde tüm markalarda 100 km üstünde ortalama yüzde 10 sapma oluyordu.

    zaten lastik basıncı bile hatta aracın yük durumu bile göstergeyi yanıltmaya yeter, gps kullanılmadığı sürece.
  • evet sapma oranı %10 biliyorum bende ama araclar genede 10km cıvarında fazla hız yapabillyo fabrıka verısnden kesıcıye kadar basıyolarmı acaba son vitesde max hızı olcererken yanı 190diyo benım aracıma 1.6 corolla bız 220 yaptık ıstanbul otobanında 30 km de sapmıyodur heralde ve kıtapcıgında 4 vites en fazla 172 km ye kadar yapın diyo madem max hızı 190 18 km lık bi farkmı yaratıyo 4ile 5. vites arası ?
  • Bu konu hakkında çeşitli söylemler var;

    1-) Örneğin bir araç gücünü 6000 devir/dk'da üretiyorsa, üreticiler aracın bu devirde yaptığı hızı "Maksimum hız" olarak söylüyorlar.

    2-) Üreticiler Curb Weigth ( 1 Depo benzin+Stepne ) ve tek sürücü ( çiftte olabilir ) ile %20 eğimli ( 20 Derece eğimde olabilir ) yolda basabildikleri kadar basıyorlar.

    3-) Bilgisayarlar ile ölçülüyor.

    4-) Aracın "Yapmasının en sağlıklı olduğu" maksimum hızı veriyorlar. Araç örneğin 250 yapabilir fakat adam 220 etiketliyor, lastikler vs. dayanamaz diye.

    Yani ben hiç birine inanmıyorum. Kendin dümdüz bir yolda test edip deneyeceksin, tabi gps cihazı ile birlikte.




  • lamborghini gallardoda gösterge 300 ü gösterirken asıl hız 299 km/h oluyormuş.
    birde böyleleri var.

    ben 3.viteste 145 km/h yapıyordum.
    elbetteki hata çok fazla
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nipp

    lamborghini gallardoda gösterge 300 ü gösterirken asıl hız 299 km/h oluyormuş.
    birde böyleleri var.

    ben 3.viteste 145 km/h yapıyordum.
    elbetteki hata çok fazla

    gallardoda mı yapıyodun


    desteksiz sallamalar başlamış kafamızı gözümüzü koruyalım




  • quote:

    Orjinalden alıntı: header


    quote:

    Orjinalden alıntı: nipp

    lamborghini gallardoda gösterge 300 ü gösterirken asıl hız 299 km/h oluyormuş.
    birde böyleleri var.

    ben 3.viteste 145 km/h yapıyordum.
    elbetteki hata çok fazla

    gallardoda mı yapıyodun


    desteksiz sallamalar başlamış kafamızı gözümüzü koruyalım

    aklı başında bir insan kurduğum cümleden gallardo kullanmadığımı anlar.

    dikkat ettiysen oluyormuş dedim.

    ben senin yerinde olsam boş vakitlerimde foruma takılacağıma
    kıs kıs güleceğime
    niyazi demir hocamızın yazdığı okuduğumuzu anlayalım kitap serilerini alır okurdum.

    gün gelir daha farklı yerlerde aynı duruma düşmemen için.

    yada gözlük takardım.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: nipp


    quote:

    Orjinalden alıntı: header


    quote:

    Orjinalden alıntı: nipp

    lamborghini gallardoda gösterge 300 ü gösterirken asıl hız 299 km/h oluyormuş.
    birde böyleleri var.

    ben 3.viteste 145 km/h yapıyordum.
    elbetteki hata çok fazla

    gallardoda mı yapıyodun


    desteksiz sallamalar başlamış kafamızı gözümüzü koruyalım

    aklı başında bir insan kurduğum cümleden gallardo kullanmadığımı anlar.

    dikkat ettiysen oluyormuş dedim.

    ben senin yerinde olsam boş vakitlerimde foruma takılacağıma
    kıs kıs güleceğime
    niyazi demir hocamızın yazdığı okuduğumuzu anlayalım kitap serilerini alır okurdum.

    gün gelir daha farklı yerlerde aynı duruma düşmemen için.

    yada gözlük takardım.



    Gallardo 1. vites'te 120 km/s yapabiliyor. 3. vites'de ise 145'te kalacağını hiç sanmıyorum. Her ne kadar şanzımanı hızlı değiştirme zamazingolarına sahip olsada,

    25 km/s için 2 vites atmaz herhalde.

    Bu arada Gallardo'yu başta çok seviyordum, fakat artık sevmiyorum.
    -İç mekan iğrenç.

    -Tur zamanlamaları beklediğim kadar iyi değil.

    -0-160-0 iç açıcı oda aslında P911 Turbo kadar iyi değil.

    -C6 onu geçebiliyor.

    -Fiyatı

    -5000cc ama 10.000 deviren çevir motoru. Maşallah yani. Hacim çok büyük, devir düşük olacak zevk orda, alt devirlerde çok sağır.

    -Awd sistemi ile 1800 kg'yi buluyor, Amerika'da alanlar söktürüyormuş bu sebepten.

    -İlk vites oranı aşırı uzun gibi

    Olumlu yanları;

    -Lamborginim var demek.

    -48 Valf yüksek teknoloji ürünü bir motor. ( Hoş ne işe yarayacaksa )

    -Dsg gibi bir sistem

    -All wheel drive ( Bence sürüş olarak zevki alır götürür ama olsun )

    -Eh belki, Avrupa malı ve dolayısı ile VW gibi dev gibi bir grup arkasında olduğu için parça temini, tamiri vs. daha kolay olması /Ülkemiz için.

    -Çevrede bilip bilmeyenlerin, bu 5.0, Korvet 7.0 o çok yakar, o dünya düşmanı, küresel ısınmacı demesini sağlamak, sizi melek ilan etmek.

    -Tubi egzost ile polislerin sizi bağlama olayı ( Korvette hiç gerek yok, orj V8 motor sesi zaten yeter, ses egzosdan çıkmaz , motorun kendisi yeterli olur )

    -Bar çıkışlarında yanınızdaki hatunun "Vaaa demesi". Sebebi ise malumdur, bu hatunlar aslında genelde eski kasa, 5.7 motor Corvette C5'lere binmişlerdir hep, ortalık onlardan kaynıyordur. C6 Z06 görselerde pek takmazlar. Ama lambo ilk defa biniyorlardır. Sebebi ise işte dedim ya, C6 ile C5 arasındaki farkı ilk başta, hele gece karanlığında, hele hüle alkollü hiç anlayamazlar.

    BENCE EN EZİK YANI İSE ŞU,

    YUKARI DOĞRU AÇILAN KAPILARININ OLMAMASI.

    Bu özellik yoksa niye lambo alayım? Bence lambo ile bağdaştırabileceğimiz en önemli şeylerden biri bence. Yahu hazır kitler satılıyor yukarı açılan kapı olayı. Hoş, Korvete hiç yakışmaz ama. Lamboda şart.




  • arama butonunu kullanırsanız konu ile ilgili yeterli verilere ulaşabilirsiniz..kabaca söylemek gerekirse araç kadranları hız arttıkça daha fazla sapma gösterir..bu sapmalar 110 km/h hızda %10 civarları iken 200 km/h hızda %25 lere kadar varabilmektedir..
  • gallardoda böyle oluyormuş dedim.
    yani gallardoda fark yok.

    ben ise kendi aracımı örnek verdim.
    kendi kullandığım aracı.

    kendi aracımdaki hata payı fazlalığını dile getirdim.

    bundan sonra bir şey yazarken uzun uzun açıklayacam.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nipp

    gallardoda böyle oluyormuş dedim.
    yani gallardoda fark yok.

    ben ise kendi aracımı örnek verdim.
    kendi kullandığım aracı.

    kendi aracımdaki hata payı fazlalığını dile getirdim.

    bundan sonra bir şey yazarken uzun uzun açıklayacam.



    Yok ben senin yazdığına bir şey demedim zaten. Sadece bu konuda bir sıkıntımı dile getirdim. Zaten en kötüsüde bar çıkışındaki olay.

    C5'ler ayağa düştüğü için bu sosyetede, Lambo daha yeni, daha iyiymiş gibi duruyor. C6 Z06'nında görümü aynı, yani dikkat ederse anlayabilir C6 olduğunu. Yada arkasına vurunca, biliyorsun Carbon Fiber kasa içe doğru göçüyor, belki o zaman anlar.


    quote:

    arama butonunu kullanırsanız konu ile ilgili yeterli verilere ulaşabilirsiniz..kabaca söylemek gerekirse araç kadranları hız arttıkça daha fazla sapma gösterir..bu sapmalar 110 km/h hızda %10 civarları iken 200 km/h hızda %25 lere kadar varabilmektedir..


    130 Beygirlik, aslında sürücülerinin onu 600 bg zannettiği Transportlerlarda bu oran 160 km/s hızda %47 civarında. O sebepten 240 gördüklerini iddia ediyorlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC


    quote:

    Orjinalden alıntı: nipp


    quote:

    Orjinalden alıntı: header


    quote:

    Orjinalden alıntı: nipp

    lamborghini gallardoda gösterge 300 ü gösterirken asıl hız 299 km/h oluyormuş.
    birde böyleleri var.

    ben 3.viteste 145 km/h yapıyordum.
    elbetteki hata çok fazla

    gallardoda mı yapıyodun


    desteksiz sallamalar başlamış kafamızı gözümüzü koruyalım

    aklı başında bir insan kurduğum cümleden gallardo kullanmadığımı anlar.

    dikkat ettiysen oluyormuş dedim.

    ben senin yerinde olsam boş vakitlerimde foruma takılacağıma
    kıs kıs güleceğime
    niyazi demir hocamızın yazdığı okuduğumuzu anlayalım kitap serilerini alır okurdum.

    gün gelir daha farklı yerlerde aynı duruma düşmemen için.

    yada gözlük takardım.



    Gallardo 1. vites'te 120 km/s yapabiliyor. 3. vites'de ise 145'te kalacağını hiç sanmıyorum. Her ne kadar şanzımanı hızlı değiştirme zamazingolarına sahip olsada,

    25 km/s için 2 vites atmaz herhalde.

    Bu arada Gallardo'yu başta çok seviyordum, fakat artık sevmiyorum.
    -İç mekan iğrenç.

    -Tur zamanlamaları beklediğim kadar iyi değil.

    -0-160-0 iç açıcı oda aslında P911 Turbo kadar iyi değil.

    -C6 onu geçebiliyor.

    -Fiyatı

    -5000cc ama 10.000 deviren çevir motoru. Maşallah yani. Hacim çok büyük, devir düşük olacak zevk orda, alt devirlerde çok sağır.

    -Awd sistemi ile 1800 kg'yi buluyor, Amerika'da alanlar söktürüyormuş bu sebepten.

    -İlk vites oranı aşırı uzun gibi

    Olumlu yanları;

    -Lamborginim var demek.

    -48 Valf yüksek teknoloji ürünü bir motor. ( Hoş ne işe yarayacaksa )

    -Dsg gibi bir sistem

    -All wheel drive ( Bence sürüş olarak zevki alır götürür ama olsun )

    -Eh belki, Avrupa malı ve dolayısı ile VW gibi dev gibi bir grup arkasında olduğu için parça temini, tamiri vs. daha kolay olması /Ülkemiz için.

    -Çevrede bilip bilmeyenlerin, bu 5.0, Korvet 7.0 o çok yakar, o dünya düşmanı, küresel ısınmacı demesini sağlamak, sizi melek ilan etmek.

    -Tubi egzost ile polislerin sizi bağlama olayı ( Korvette hiç gerek yok, orj V8 motor sesi zaten yeter, ses egzosdan çıkmaz , motorun kendisi yeterli olur )

    -Bar çıkışlarında yanınızdaki hatunun "Vaaa demesi". Sebebi ise malumdur, bu hatunlar aslında genelde eski kasa, 5.7 motor Corvette C5'lere binmişlerdir hep, ortalık onlardan kaynıyordur. C6 Z06 görselerde pek takmazlar. Ama lambo ilk defa biniyorlardır. Sebebi ise işte dedim ya, C6 ile C5 arasındaki farkı ilk başta, hele gece karanlığında, hele hüle alkollü hiç anlayamazlar.

    BENCE EN EZİK YANI İSE ŞU,

    YUKARI DOĞRU AÇILAN KAPILARININ OLMAMASI.

    Bu özellik yoksa niye lambo alayım? Bence lambo ile bağdaştırabileceğimiz en önemli şeylerden biri bence. Yahu hazır kitler satılıyor yukarı açılan kapı olayı. Hoş, Korvete hiç yakışmaz ama. Lamboda şart.


    mekanik ve performans verileri ve işlemlere hatunların "wawwww" demelerini kriter göstermek güzel bir yaklaşım




  • Ya yok işte, dediğimi anlayabildin sanırım. C5 ile yeni C6 arasında çok fark var. Eskisi ucuza satılan Amerikan Halk otomobiliydi, tamamen çelik karoser kaldırıldı, aliminyum şase üzerine karbon fiber parçaları eklendi. Teknoloji olarak çok iyi, 5 ileri otomatik ve 6 ileri düz şanzıman, sesli navigasyon, avrupa verziyonlarında Esp gibi sistemler entegre edildi.

    Le-Mans'ta yarışan "7000" devirde gücünü üreten LS7 motoru alıp buna taktılar.

    Tur zamanlamalarında sondan 4.'cü olan Corvet, baştan 6. olmayı becerebildi. ( 100 araç var, hani koymuştum foruma hatırlarsınız belki )

    İşte, durum bu haldeyken. Çok koyar yav, bir kadının "Ha korvetmi , silikonlu burununu eğmesi "

    Ama yok, ben yaptırmam. Kadını arabaya bindirmeden arkasına getirip 1-2 el vurdururum araca, bak bu C6 bu Lambodan daha iyi yol tutuyo diye konsola tur zamanlamalarını koyarım.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.