Şimdi Ara

Otomobil Severler Sohbet Konusu. (38. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
9.079
Cevap
50
Favori
131.634
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Çalışınca oluyor
    Zevk meselesi tabi ama madem emek ve para harcıyorsun bence aracı birebir orijinaline sadık şekilde toplamaya çalış derim.

    Abi suan bircok seyi orjinal Bu arabanin orjinal tamponlari normalde nikelaj onun icin plastikten tekrar nikelaja donecegim.Direksiyon bence.degissede problem olmaz.Motor sanziman swap isi kesin degil zaten.Bugun muayneye goturdum eksigini felan tam tespit etmek icin.Farlar,yuruyen aksam ve arka frenlerde dengesizlik var.Ilk onceligim suan bunlar..

    Bence direksiyon değişince bile çok eğreti duruyor ama önemli olan senin nasıl istediğin tabi. kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.6 atmosferik motor mu yoksa 1.2 turbo motor mu ? Nedir düşünceleriniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RevivaL

    1.6 atmosferik motor mu yoksa 1.2 turbo motor mu ? Nedir düşünceleriniz ?




    Yıllarca 1.0/1.2/1.4/1.6 Atmosferikler almış/kullanmış birisi olarak, 1.2T derim.

    1.6 Atmosferik yüksek devir çevirmediğin sürece yürümüyor. Şehir içi kullanım da fazla yakıyor, yaktığı yakıtın hakkını da veremiyor.

    1.2T de, güç alt devirde hemen hazır, sürüş daha keyifli. Gücün hazır olduğunu bilmek de diğer bir memnuniyet sebebi.
    1.6 Atmosferiklere göre daha az yakıt tüketimine sahip. Gerçi 1.2T 1.6 Atmosferik kadar yaksa da pek önemli bulmam, en azından
    performans olarak daha verimli bir geri dönüş sağlıyor.

    Ben 1.6 Atmosferik yerine 1.2 Turbo beslemeli bir aracı tercih ederim.
    Bu zamana kadar "Atmosferik iyidir iyidir" derdim ama yanılmışım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 6 Ağustos 2016; 23:51:53 >




  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Pek fazla 1.2 turbo motor kullanamadım. Küçük kullanımları saymazsak en fazla 1.2 TSI Fabia kullandım. O yüzden turbo konusunda çok fazla bilgi sahibi değilim.

    1.6 atmosferik motoru ise fazlasıyla kullandım ve zaman zaman kullanmaya da devam ediyorum. Yüksek devir istiyor ve yakıt olarak çok yakıyor. Bana mesela 65'e 1.6 Civic anlamsız geldiği için bu tür bir karşılaştırma gereği duydum.

    Örnek veriyorum 1.6 motor MTV= 997 TL, 1.2 motor=311 TL. Yani arada yaklaşık 2.5-3 depoluk bir benzin farkı ortaya çıkıyor. Performans kaybı ve yakacağı yakıt da ekstrası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    308 icin konusursak Tr fiyatlandirmasinda tutarsizlik oldugunu bende dusunmuyorum. Nihayetinde adamlar tas gibi otomatik sanzimanla 120hp tas gibi dizel motoru kullanicisina satarken, donanim acisindan da oldurmuyor.

    Insanimiz marka duskunlugunden kurtulup arac alimi yapacagi segmenti dogru bir sekilde gozden gecirse eminim kendini daha iyi hissedecegi bir suru arac bulabilecek. Cogu kisi mahalle baskisini dusunerek tercih yapiyor.

    Bursa icin konusmak gerekirse isini daha kibar ve ozenli yapan calisanlar ile markanin daha fazla satacagini dusunuyorum. ST'lerinin pazarci mantigindan siyrilmasi gerekiyor.

    Ben bu tutarsızlıkları kullandığım Opel/Chevrolet/Citroen/Peugeot markalarında gördüm.

    Değişik bir fiyatlandırma şekilleri var, İndirim/kampanya/bayi payı vs. derken ay ay değişen garip fiyatlandırmalar oluyor.
    Kullanıcıların mağdur olduğu durumlara rastlamak mümkün.

    Mesela; Temmuz 2012 de HB WTCC AT Cruze'u 40.200TL ye aldım. Eylül ayında makyajlısı(SPORT) geldi, daha fazla fiyat ile
    satılması gerekirken 39-40.000TL aralığında sattılar. Haa! 2-3 fazla olsa, bizimki zaten makyajsız der avunuruz ama benden
    2 ay sonra alanlar daha az fiyata makyajlı kasaya bindiler. Saçma sapan fiyatlar...

    Mesela; BMW1'e kafayı takmıştık yaa! Yani 30 gün olmadı..
    faiz oranı 50.000TL %0.49(almış olsak kullanacaktık) geri ödemesi 56.200TL. 6.200TL faizden zarar.

    Ağustos ayı kampanya oldu %0 faiz. 10-20 gün önce alan adam 6.000TL zarar etti. Bari 1 ay bir es verin, alan fiyatı sindirsin.

    Mesela; İlk Cactus'ü aldığımda 2015 SHINE paketli olanı indirim ile 64.000TL ye veriliyordu. 10 ay sonra bir fırsat yakaladık
    2016 SHINE paketli aracı 61.000TL ye aldık. Anlamsız işler, garip garip fiyatlar!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 7 Ağustos 2016; 0:37:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RevivaL

    Pek fazla 1.2 turbo motor kullanamadım. Küçük kullanımları saymazsak en fazla 1.2 TSI Fabia kullandım. O yüzden turbo konusunda çok fazla bilgi sahibi değilim.

    1.6 atmosferik motoru ise fazlasıyla kullandım ve zaman zaman kullanmaya da devam ediyorum. Yüksek devir istiyor ve yakıt olarak çok yakıyor. Bana mesela 65'e 1.6 Civic anlamsız geldiği için bu tür bir karşılaştırma gereği duydum.

    Örnek veriyorum 1.6 motor MTV= 997 TL, 1.2 motor=311 TL. Yani arada yaklaşık 2.5-3 depoluk bir benzin farkı ortaya çıkıyor. Performans kaybı ve yakacağı yakıt da ekstrası.

    1.6 MTV'yi yıllık, 1.2 MTV'yi tek dönem yazmışsın.

    1.6 yıllık 997TL - 1.2 yıllık 623TL = 374TL yıllık fark yaratır.




    Ben artık 1.4/16 Atmosferik zor alırım. Mecbur kalmadıkça da almam, alırsam da madem mecburum 1.2 Atmosferik alırım.
    En azından 1.2 az yakıyor, gitmediğine de sinirlenmiyorsun.

    Benim kardeşime ait olan ve 9-10 ay benim kullandığım 1.4 100bg i-shift'i artık otoparkta yatırır oldum,
    gerekmedikçe örtüsünü bile kaldırmıyorum.
    Geçen gün hanım bir yere gitmiş, akşam bu ne biçim araba yahu! diyor. O bile Cactus'ün yumşaklığından
    ve 308'in rahat yürümesinin farkına varmış. Öküz gibi bu! Ne biçin vites atıyor? diyor.



    Vay bee...

    Rahata ne çabuk alışıyor insanoğlu.

    dedim.




    CivicNB 1.6 Atmosferik, teknolojik olarak çok geride kaldı, tek alınır tarafı lpg...
    Yeni kasa turbo beslemeli motor ile bakalım neler olacak??

    Mesela Yeni HB kasaya getirip eski kasadaki 1.4 100bg atmosferiği koydular. Hadi yaptın bir eşeklik bari 1.4 CVT koy millet otomatik diye alsın.

    Ya o yeni kasa Jazz'a ne demeli! 1318bg nedir? Vergi avantajı yok, yeni ksa bir öncekine göre daha kötü. Millet iyileştirme yapar, bunlar geri geri...




  • iyi geceler herkese
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Turbodan gözüm döndü heraldr ondan mtvyi yanlış yazmışım

    Soğuk memleketteyim, yaklaşık 8 ay kış. Lpg benim için avantaj bile sayılmıyor şu durumda, dizel de pek yaramıyor soğuğa ama turbo benzin çok mantıklı görünüyor.

    Yalnız eşinizin yaşadığı da kötü durum, iyiye bindikçe insanın kötüye binesi gelmiyor.

    Dizel demişken geçenlerde 40 a kadar araç önerisi yazılı bi konu vardı. 308 önerip güzel de bi araç bulup mesajı attım. Üye 308 istemiyorum diye geri dönüş yaptı, attığım ilan ise ertesi gün kaldırılmıştı. İçimden de demiştim imkan olsa da alsam diye

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RevivaL

    Turbodan gözüm döndü heraldr ondan mtvyi yanlış yazmışım

    Soğuk memleketteyim, yaklaşık 8 ay kış. Lpg benim için avantaj bile sayılmıyor şu durumda, dizel de pek yaramıyor soğuğa ama turbo benzin çok mantıklı görünüyor.

    Yalnız eşinizin yaşadığı da kötü durum, iyiye bindikçe insanın kötüye binesi gelmiyor.

    Dizel demişken geçenlerde 40 a kadar araç önerisi yazılı bi konu vardı. 308 önerip güzel de bi araç bulup mesajı attım. Üye 308 istemiyorum diye geri dönüş yaptı, attığım ilan ise ertesi gün kaldırılmıştı. İçimden de demiştim imkan olsa da alsam diye



    Eğer soğuk şartlarda yaşıyorsanız küçük hacimli motorlar sizin için daha isabetli olur. Turbonun tüm dezavantajları bertaraf oluyor neredeyse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RevivaL

    1.6 atmosferik motor mu yoksa 1.2 turbo motor mu ? Nedir düşünceleriniz ?

    Benim tercihim herzaman (bu vergi ve yakıt fiyatları ile) ayni kasanin en küçük hacimli motoru olmustur. Kuvvetle muhtemel bundan sonrada öyle olacak. Atmosferik ve Turbo fark etmez. Aynı kasada 1.0 turbo varken hiç bir güç bana 1.2 turboyu bile aldiramaz,hatta daha da ileri gideyim e segmenti bir otomobile 1.0 turbo motor koysunlar yakıt tüketim değerleri makul olduktan sonra isterse 0-100 u 16-18 saniye olsun tercihim yinede o olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    308 icin konusursak Tr fiyatlandirmasinda tutarsizlik oldugunu bende dusunmuyorum. Nihayetinde adamlar tas gibi otomatik sanzimanla 120hp tas gibi dizel motoru kullanicisina satarken, donanim acisindan da oldurmuyor.

    Insanimiz marka duskunlugunden kurtulup arac alimi yapacagi segmenti dogru bir sekilde gozden gecirse eminim kendini daha iyi hissedecegi bir suru arac bulabilecek. Cogu kisi mahalle baskisini dusunerek tercih yapiyor.

    Bursa icin konusmak gerekirse isini daha kibar ve ozenli yapan calisanlar ile markanin daha fazla satacagini dusunuyorum. ST'lerinin pazarci mantigindan siyrilmasi gerekiyor.

    Ben bu tutarsızlıkları kullandığım Opel/Chevrolet/Citroen/Peugeot markalarında gördüm.

    Değişik bir fiyatlandırma şekilleri var, İndirim/kampanya/bayi payı vs. derken ay ay değişen garip fiyatlandırmalar oluyor.
    Kullanıcıların mağdur olduğu durumlara rastlamak mümkün.

    Mesela; Temmuz 2012 de HB WTCC AT Cruze'u 40.200TL ye aldım. Eylül ayında makyajlısı(SPORT) geldi, daha fazla fiyat ile
    satılması gerekirken 39-40.000TL aralığında sattılar. Haa! 2-3 fazla olsa, bizimki zaten makyajsız der avunuruz ama benden
    2 ay sonra alanlar daha az fiyata makyajlı kasaya bindiler. Saçma sapan fiyatlar...

    Mesela; BMW1'e kafayı takmıştık yaa! Yani 30 gün olmadı..
    faiz oranı 50.000TL %0.49(almış olsak kullanacaktık) geri ödemesi 56.200TL. 6.200TL faizden zarar.

    Ağustos ayı kampanya oldu %0 faiz. 10-20 gün önce alan adam 6.000TL zarar etti. Bari 1 ay bir es verin, alan fiyatı sindirsin.

    Mesela; İlk Cactus'ü aldığımda 2015 SHINE paketli olanı indirim ile 64.000TL ye veriliyordu. 10 ay sonra bir fırsat yakaladık
    2016 SHINE paketli aracı 61.000TL ye aldık. Anlamsız işler, garip garip fiyatlar!




    Chevrolet konusuna girersek markanın yaşattığı en büyük tutarsızlık/hayal kırıklığı geri çekilme ile yaşattıkları imaj sarsıntısı. Ben arabayı aldıktan tahmini altı, yedi ay sonra olay patlak verdi. Peki ya bu haberden birkaç hafta önce aracını alan adam ne olacak? Biz yine aracı alıp bir süre kullanıp hevesimizi almıştık. İnsanların keyfini kaçırdılar. Daha önce bu konuda Cruze başlığında da yazmıştım " yıllar sonra Chevrolet geri gelip bedava araç dağıtsa bile alırsam ne olayım! "

    Bazı durumlar vardır paradan daha önemlidir, Chevrolet bunu sağlayamadı. O yüzden markaya biraz kırgın ve uzağım artık..

    Tüm bu duruma rağmen Cruze için yazdığım herşeyin de arkasındayım. Zamanının en mantıklı ve sağlam arabalarındandı.

    -------

    Onun haricinde verdiğin örnekleri hep yaşıyoruz ancak bu sadece bir markaya özgü davranış değil. Ben genel fiyat listeleri üzerinde ki rakamların tutarlılığı konusunda yazmıştım yazdığımı. Pug fiyat listesinde başka markalar gibi çok acımasız davranmıyor.

    -------

    Geçenlerde teyzemin eşi, bizim diğer Cruze'cu marka imajından ve çok kaliteli olduğunu düşündüğünden Passat sipariş etti araç muhtemelen 20 gün sonra gelecek ancak araca zam gelmiş. Aynı kasa, aynı kombinasyon araç için boş yere fazladan para verecek..

    O yüzden bu durum çoğu markada alışılagelmiş bir durum haline dönüştü. Hep derim, araç almak gerçekten şans işi. Zamanı tutturmak; donanım, fiyat, kullanılacaksa kredi oranı açısından en büyük önemi arzediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: RevivaL

    1.6 atmosferik motor mu yoksa 1.2 turbo motor mu ? Nedir düşünceleriniz ?

    Benim tercihim herzaman (bu vergi ve yakıt fiyatları ile) ayni kasanin en küçük hacimli motoru olmustur. Kuvvetle muhtemel bundan sonrada öyle olacak. Atmosferik ve Turbo fark etmez. Aynı kasada 1.0 turbo varken hiç bir güç bana 1.2 turboyu bile aldiramaz,hatta daha da ileri gideyim e segmenti bir otomobile 1.0 turbo motor koysunlar yakıt tüketim değerleri makul olduktan sonra isterse 0-100 u 16-18 saniye olsun tercihim yinede o olur.

    1.0T 105bg lik Astra iyi seçenekler arasında. Gerekir ise almaktan çekinmem.




    Şu mobil sürümden mesaj gönderememe bende mi var?
    Telefondan girdiğimde, ne mobilden nede tam sürüme geçtiğimde mesaj yollayabiliyorum.

    Bıkkınlık verdi valla




  • supremum01 kullanıcısına yanıt
    Bende Chevrolet konusunda aynı düşüncedeyim. Ama şu yeni kasaları Türkiye de sunsalar ne yapardım, bilemedim.

    Sipariş sonrasındaki beklemede araca zam gelmesi şanssızlık. Tam ay dönerken hazırda olmayan aracı almamak lazım yada risk'i karşılamak gerek, başka yolu yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RevivaL

    Turbodan gözüm döndü heraldr ondan mtvyi yanlış yazmışım

    Soğuk memleketteyim, yaklaşık 8 ay kış. Lpg benim için avantaj bile sayılmıyor şu durumda, dizel de pek yaramıyor soğuğa ama turbo benzin çok mantıklı görünüyor.

    Yalnız eşinizin yaşadığı da kötü durum, iyiye bindikçe insanın kötüye binesi gelmiyor.

    Dizel demişken geçenlerde 40 a kadar araç önerisi yazılı bi konu vardı. 308 önerip güzel de bi araç bulup mesajı attım. Üye 308 istemiyorum diye geri dönüş yaptı, attığım ilan ise ertesi gün kaldırılmıştı. İçimden de demiştim imkan olsa da alsam diye



    Kişinin kendi şartlarını belirleyip ona göre alım yapması beklentisinin tam anlamı ile karşılanması açısından ok önemli.

    Yanlış hesap ve alın, sıkıntı yaratır. O yüzden başkalarını dinlemek ve piyasayı koklamak yerine, kendi hesabına bakmak daha iyi olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: RevivaL

    1.6 atmosferik motor mu yoksa 1.2 turbo motor mu ? Nedir düşünceleriniz ?

    Benim tercihim herzaman (bu vergi ve yakıt fiyatları ile) ayni kasanin en küçük hacimli motoru olmustur. Kuvvetle muhtemel bundan sonrada öyle olacak. Atmosferik ve Turbo fark etmez. Aynı kasada 1.0 turbo varken hiç bir güç bana 1.2 turboyu bile aldiramaz,hatta daha da ileri gideyim e segmenti bir otomobile 1.0 turbo motor koysunlar yakıt tüketim değerleri makul olduktan sonra isterse 0-100 u 16-18 saniye olsun tercihim yinede o olur.

    1.0T 105bg lik Astra iyi seçenekler arasında. Gerekir ise almaktan çekinmem.




    Şu mobil sürümden mesaj gönderememe bende mi var?
    Telefondan girdiğimde, ne mobilden nede tam sürüme geçtiğimde mesaj yollayabiliyorum.

    Bıkkınlık verdi valla

    Bende mobilde sıkıntı yok ancak birkaç kişi daha aynı dertten muzdaripti.


    Ornek cuk oturmuş bu yüzdenbu Ornek üzerinden yuruyeyim.

    Astra 1.0 bence çok iyi bir seçenek 1.4 150 hp olan bi çok kişi tarafından tercih ediliyor ancak ben bugun astra alacak olsam (hatta ben alacak olsam 1.0 sw easytronic tercih ederim tam olarak milletin tercih etmeyeceği kombinasyonu oluşturmuş olurum) 1.0 olanı alırım. Vergi- ilk alım maliyeti- yakıt tüketimi vesaire ile bana hitap ediyor. İnsanlar özellikle de yaşı genc olanlar daha çok performans istiyorlar ve baktıkları tek şey bu ama konumunuz, yaşınız, tecrübeleriniz, aile durumunuz diğer insanlara olan sayginiz vesaire işin içine girdiğinde trafik ortamında size para dahi verseler atraksiyonel hareketlere girismekten kaciniyorsunuz dolaysıyla ben 320d yide 1.0 corsayida aynı şekilde kullanıyorum bu yüzden aynı kasada daha pahalı daha çok yakan daha fazla vergi vermeme sebep olan bir motoru tercih etmem için bana gore hiç bir sebep yok. (Yazdıklarım benim kişisel tercihimdir kimsenin şahsi tercihlerini yargılamak için yazılmamıştir hatta 10 sene önce böyle bir yazı yazar mıydın derseniz hayır derim.)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >






  • sol taraftaki 'özelleştir' içinde bir sürü smile var, bir kısmını özelleştirip kısa yol yapabilirsin yada her seferinde oraya girip istediğini seçebilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 7 Ağustos 2016; 21:05:34 >
  • Köşeli parantez içerisinde: sm=elvis.gif
  • Çoktandır ben de anlamsizca tartışmalar yüzünden otomobil forumuna uzaktim ama burda bir umut var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: RevivaL

    1.6 atmosferik motor mu yoksa 1.2 turbo motor mu ? Nedir düşünceleriniz ?

    Benim tercihim herzaman (bu vergi ve yakıt fiyatları ile) ayni kasanin en küçük hacimli motoru olmustur. Kuvvetle muhtemel bundan sonrada öyle olacak. Atmosferik ve Turbo fark etmez. Aynı kasada 1.0 turbo varken hiç bir güç bana 1.2 turboyu bile aldiramaz,hatta daha da ileri gideyim e segmenti bir otomobile 1.0 turbo motor koysunlar yakıt tüketim değerleri makul olduktan sonra isterse 0-100 u 16-18 saniye olsun tercihim yinede o olur.

    Peki abi birşeyi merak ettim,Misal bir tarafta 1.2 t benzinli motor var diger tarafta 1.6 dizel var.Güç olarak benzinli önde ama dizel benzin fiyat farkı diğer markalar gibi degilde 5-6 bin lira civarında..
    Bu durumda ne yaparsın

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: RevivaL

    1.6 atmosferik motor mu yoksa 1.2 turbo motor mu ? Nedir düşünceleriniz ?

    Benim tercihim herzaman (bu vergi ve yakıt fiyatları ile) ayni kasanin en küçük hacimli motoru olmustur. Kuvvetle muhtemel bundan sonrada öyle olacak. Atmosferik ve Turbo fark etmez. Aynı kasada 1.0 turbo varken hiç bir güç bana 1.2 turboyu bile aldiramaz,hatta daha da ileri gideyim e segmenti bir otomobile 1.0 turbo motor koysunlar yakıt tüketim değerleri makul olduktan sonra isterse 0-100 u 16-18 saniye olsun tercihim yinede o olur.

    Peki abi birşeyi merak ettim,Misal bir tarafta 1.2 t benzinli motor var diger tarafta 1.6 dizel var.Güç olarak benzinli önde ama dizel benzin fiyat farkı diğer markalar gibi degilde 5-6 bin lira civarında..
    Bu durumda ne yaparsın

    Su piyasa koşullarında 5-6 bin fark çok zor ama farz edelim böyle bir durum var ve 1.2 olan motor yakıt tüketiminde de idialiysa ben yine benzinli derim. (Atma recep din kardeşiyiz diye dusunmeyin son derece samimiyim)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.