Şimdi Ara

Otomobil Severler Sohbet Konusu. (45. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9.087
Cevap
50
Favori
131.833
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4344454647
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JNG90

    2017 yahut 2018 gibi gekecekmiş


    Off konumuna alınıyordur bence :)

    Peki 308'de herşey dokunmatik ekrandan mı ayarlanıyor hocam ?







    Dörtlüler/iç hava/ön ark cam ısıtma/ kilit açma..
    telefon, radyo-ses kumandaları. Aktif Cruise kontrol, stop&start tuşu, esp tuşu

    Hariç diğeleri ekrandan. Cactus'de ekrana kızıyordum, zamanla alıştım 308'e geçince de hiç yadırgamadım.

    Cactus'ün dokunmatik hassasiyeti iyi değildi, bazen vurmatik olarak işliyordu. Belki de o yüzden daha çok sinirleniyordum.
    308 deki ekran hassasiyeti çok iyi aldığımdan beri beni kızdırmadı.


    Off oluyordur. Mantık olarak, kapalı gözlerin boşa soğutulması gereksiz.




  •  Otomobil Severler Sohbet Konusu.
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Hocam senin Cactus'deki 1.2 motor 308'deki 1.2 Vti motor ile aynı motor mu ?
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    308'deki aktif cruise kontrolün Cruze'dakinden farkı var mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 82bg 118Nm tork olan ünite ise aynıdır.


    Düşünüyorsan; ekınomik ve sadece kendini götürmesinden başka bir fayda sağlamaz. 975kg lık Cactus'e ancak yetiyordu 1.200kg lik arabada nasıl olur kafamda canlandıramadım?

    Zaten bu araca da olmayacak bir motor. Herhalde, 'başlayan fiyatlardan' demek için koydular.

    Mesela: 1.2 vti 82bg 308; 1.2tsı ibiza varken -3.000tl için 1.0 atmosferik olanı almak gibi birşey. Yakışmayan bir verimsizlik...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    308'deki aktif cruise kontrolün Cruze'dakinden farkı var mı?

    Olmaz olur mu! Adı üzerinde "aktif".


    Farkı aracın öndeki araca göre mesafeyi ayarlayıp hızını düşürmesi arttırması.

    Öndeki araç ile aradaki mesafe 1.5-3sn aralığında istenilene göre ayarlanabiliyor, mesela ben 2sn seçtim.

    Örneğin; 90'a ayarladığımız ACC normal ayarlı hız ile giderken önünde giden araç hızını düşürdüğünde ve 2 sn aralığına geldiğinde
    kendi hızını diğer araç ile arasında hep 2sn kalacak şekilde düşürüyor, öndeki hızlanır ise hızını yükseltip devam ediyor, ayarlanan
    90km ye kadar gelip tekrara aynen devam ediyor.

    Öndeki araç yavaşladı ama sol taraf da müsait, yavaşlamayı hissedince -ki ön taraftaki küçük ekranda "önde araç var" uyarısı geliyor-
    sola geçip ayarladığın hızdan devam edebilirsin. Veya öndeki 90 dan az bir hız ile gitmeye kararlı ise sola geçiyorsun ve önde araç
    olmadığını hissettiğinde ayarladığın hıza çıkmaya başlıyor.


    Aynı şekilde sağdan 90'a ayarlamış giderken sağa geçen bir araç var ise ve 2sn. aralığındaysa onu da görüp hızı düşürüyor, etki
    alanından çıktığında tekrar ayarlanan hıza dönüyor. Fark edemediğin anlık durumlarda kendisi işi görüyor.


    Bu kolaylık sana hiç istifini bozdurmuyor, CC ye almış giderken önünde olabileceklerden dolayı frene bastırıp seni oyalamıyor ve
    göz kaçırdığın yada fark edemediğin yakınlıklara gelen araç içinde seni bir nebze koruyor.

    Çarpışma uyarısı da aynen; Ayarladığın mesafeye göre önce görsel sonra sesli uyarı yapıyor.

    Kendisinin ani çarpışmalarda ani fren yapmasını daha göremedik, zaten görmeyelim de...
    "O bir kere lazım olur, o da bu zaman" durumlarından birisi.

    *Bana kör nokta uyarı sistemi en faydalısı geldi, ayna üzerindeki noktadan arkadan gelen araç ve geçip giden aracın kendi sollama
    alanım içinde olup olmadığını anlamamızı sağlıyor. sola doğru kafayı öne arkaya çevirmek, dikiz aynasından bakıp soldan o an gelen
    aracı kaçırmak gibi bir durum ortadan kalkıyor. Ayna üzerindeki işaret yanıyor ise araç var; basit.




  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Dinamik cruise control ile aktif cruise control aynı şey ama, değil mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Dinamik cruise control ile aktif cruise control aynı şey ama, değil mi?

    Bildiğim kadarı ile aynı. Sadece adlandırma farklı.
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    GTi'de dinamik cruise control olarak geçiyor ya ondan merak ettim.



    Uzunca cevap verdiğin için teşekkür ederim abi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    GTi'de dinamik cruise control olarak geçiyor ya ondan merak ettim.



    Uzunca cevap verdiğin için teşekkür ederim abi.

    Açıklama olarak aynı.
    Dinamik Cruise Control: Normal bir Cruise Control (Hız Sabitleyici ve Sınırlayıcı) sisteminin geliştirilmiş hali olan bu sistem, öndeki aracın hızını takip ederek konforlu bir sürüş sağlar. Öndeki aracın hızına göre hızı azaltıp arttırabilir. Araya farklı hızda bir araç girdiğinde hızı buna göre ayarlar, araç çekildiğinde ise daha önceden belirlenmiş hıza geri döner.

    Aktif-Dinamik CC aynı yere çıkıyor.

    Bende bazen aracın özelliklerini birisine söylerken, aktif yerine dinamik CC diyorum.
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Anladım şimdi.



    Insignia 24 saat test sürüşünde bu teknolojiyi "adaptif hız sabitleyici" olarak tanıdım ilk olarak.



    Şehiriçi dur-kalk trafikte ve çevreyolunda deneme şansım oldu. Çok hoşuma gitti. Hatta limiti 130 km/s'e ayarladım. Sollamaya çıkınca güzelce hızlanıp, sonra tekrardan orta şeride dönüyordum.



    Yalnız keskin bir virajda öndeki aracı algılamayınca az kalsın çarpacaktım. Sistemin bir açığı bu malesef.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazı durumlarda;

     Otomobil Severler Sohbet Konusu.
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Artık sonraki nesil ACC'lerde bu eksikleri giderirler belki.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk defa DH'nin gece modunu kullanıyorum.

    İzlenimlerim :

    Dark dokular güzel tok bir görüntü vermiş.

    Dandik(En dandiğinden) General Mobile telefonum gayet rahat çekiyor.(Yüklemelerde(Yokuşlardagayet iyi performans veriyor.)


    Amoled ekranlılarda daha az yakıyormuş.

    Efsanevi temalar tamamen
    gitmiş,siyah gri tonlar hakim.


    Espri bir yana iş görüyor aynı şekilde Citroenlerde ambiyans tuşuyla dijital tüm ekranlar kapanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizi bilmiyorum ama ben otomobildeki bu ileri teknolojik aletleri sevmedim sevemedim ve sanırım da hiç sevemeyecegim. Artı sevmekten ote guvenemiyorumda. Acc olan bir araçta kesinlikle acc kullanmıyorum çünkü tedirgin ediyor ya durmazsa ya yukarıdaki gibi haller olursa ne biliyim rüzgar dan bir poşet ucarsa ve araç onu algılayıp anı fren yaparsa vesaire vesaire gibi düşünceler beni benden alıyor. Şerit takip asistanlari öten/uyari veren veya direksiyona tepki veren tipler beni ifrit ediyorlar çünkü sanki yollar nizami sanki diğer suruculer tam şeridi ortalayip gidiyorlarmış gibi bir durum yok malesef. Bu yüzden de sürekli ikaz sürekli mudahale. Ben yaptıgı yolun çok büyük kısmını şehirler arası yapan bir surucuyum bu yüzden de biraz suratlı ve aktif bir surus tarzıyla araç kullandığımida itiraf etmem gerekiyor ve bu suratlerde hata yapma luksum yok o nedenle acc benim için uygun bir sistem değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teknolojik zımbırtılar'ı bende sevmiyorum veya kullanmıyorum.Logan'da mesela hız sabitleyici ihtiyacı bile hissetmiyorum.Herşeyin benim kontrölüm altında olması daha bana göre ve güvenli geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    Teknolojik zımbırtılar'ı bende sevmiyorum veya kullanmıyorum.Logan'da mesela hız sabitleyici ihtiyacı bile hissetmiyorum.Herşeyin benim kontrölüm altında olması daha bana göre ve güvenli geliyor.

    Hız sabitleyici benim için olmazsa olmaz 2009 da 1.0 corsaya bile takdirmistim. bundan sonrada alacağım atacalarda mutlaka olacak. Çok sık kullaniyormusun dersen hayır derim ama yeri geliyor çok rahatlatıyor özellikle 600-700 kmyi aşan uzun yolculuklarda yarım saat bile kullansan ayağını rahatlatiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 22 Ağustos 2016; 21:57:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    Teknolojik zımbırtılar'ı bende sevmiyorum veya kullanmıyorum.Logan'da mesela hız sabitleyici ihtiyacı bile hissetmiyorum.Herşeyin benim kontrölüm altında olması daha bana göre ve güvenli geliyor.

    Hız sabitleyici benim için olmazsa olmaz 2009 da 1.0 corsaya bile takdirmistim. bundan sonrada alacağım atacalarda mutlaka olacak. Çok sık kullaniyormusun dersen hayır derim ama yeri geliyor çok rahatlatıyor özellikle 600-700 kmyi aşan uzun yolculuklarda yarım saat bile kullansan ayağını rahatlatiyor.

    Ben pek uzun yol yapmadığım içinde aramıyor olabilirim.Belki sık uzun yol yapsam arayabilirdim.




  • Corollama taktiracagim ilk firsatta,400km urfa yolu bile yoruyor adami

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Corollama taktiracagim ilk firsatta,400km urfa yolu bile yoruyor adami

    Benim için 400 km falan artık yol olmaktan çıktı o kmler ilçe yolu gibi geliyor. 600-700 km olmadıkça ben uzun yol demiyorum artık. Daha geçen ay toplamda 3000 km yol yapmıştım. Gelecek hafta yine tek yönde 1100 km yolculuğa çıkacağım dönüş ve ara geziler ile yine 3000 km ye yakın yol var yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 4344454647
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.