Şimdi Ara

Otomobil üreticileri Çin ile rekabet edebilmek için ileri teknolojiler geliştiriyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
1
Favori
446
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Otomobil üreticileri Çin ile rekabet edebilmek için ileri teknolojiler geliştiriyor
    Küresel elektrikli otomobil üreticileri, yoğun rekabetin yaşandığı Çin pazarında birbirleriyle ve yerli markalarla yarışmak için ileri teknolojilere yoğunlaşmış durumda. BMW ve Volkswagen gibi küresel otomobil üreticileri, Çin rekabetinde gelişmiş teknolojilerden faydalanmak zorunda kalmış vaziyette.



    Canalys'e göre Çin, 2022 yılında 5,9 milyon adetlik satışla dünyanın en büyük elektrikli araç pazarı olurken, küresel olarak satılan elektrikli araçların yüzde 59'unu elinde bulunduruyor. Counterpoint Research verileri, Çin'in yerli markalarının elektrikli araç pazarının yüzde 81'ine hakim olduğunu ve BYD, Wuling, Chery, Changan ve GAC'ın en iyi oyuncular arasında yer aldığını gösteriyor.



    Otomobil devleri Çin rekabetinde gelişmiş teknolojiler odaklanıyor



    Araştırma şirketi Canalys yakın tarihli bir raporunda, "Çin'in yerli markaları, elektrikli ve akıllı araç sektörüne erken giriş avantajlarından yararlanarak gelişmiş yardımcı sürüş sistemlerinin geliştirilmesi ve uygulanmasında pazara liderlik ediyor" dedi. BofA Securities ise mayıs ayında yayınladığı bir raporda Çin'in 2025 yılında yüzde 40 ila 45 pazar payı ile dünyanın en büyük elektrikli araç pazarı olmasını beklediğini belirtmişti. Ancak bu küresel oyuncular şimdi adım adım faaliyetlerini artırıyor.



    Otomobil üreticileri Çin ile rekabet edebilmek için ileri teknolojiler geliştiriyor
    Cuma günü BMW China, Seviye 3 veya L3 işlevleri olarak da bilinen eller serbest otonom sürüş özelliklerinin geliştirilmesini hızlandırdığını duyurdu. BMW China, bu özellikleri 2023 sonu ya da 2024 başında kullanıma sunmayı planladığını ve yerel düzenlemelere uygunluğu sağlayacağını söyledi. L3 otonom sürüş Çin'de yaygın olarak onaylanmadı, ancak yerli EV üreticisi Xpeng de dahil olmak üzere bazı şirketlere teknolojiyi test etme yetkisi verildi.



    Ayrıca Bkz.Togg'dan Temmuz'da 627 adet teslimat: İşte en çok elektrikli otomobil satan markalar



    Geçtiğimiz hafta Alman Volkswagen Grubu, Xpeng'e yaklaşık 700 milyon dolar yatırım yapacağını ve şirketin yüzde 4,99 hissesini alacağını açıklamıştı. Volkswagen ve Xpeng, Çin pazarı için gelişmiş sürücü destek yazılımını içeren iki yeni elektrikli aracı birlikte geliştirecek ve bunları 2026 yılında piyasaya sürmeyi hedefliyor.



    Rekabet hayli yoğun



    Tesla ve Çinli elektrikli araç markaları, tam otonom sürüşü göz önünde bulundurarak alıcıları çekmek için otonom sürüş teknolojisini teşvik ediyor. Örneğin BYD, otonom sürüş teknolojisi geliştirmek için Nvidia ve Horizon Robotics ile ortaklık yapıyor. Pazartesi günü Çinli otomobil üreticisi Leapmotor gazetecilere yaptığı açıklamada yeni bir platform geliştirdiğini ve akıllı elektrikli araçlar üretmek için diğer otomobil üreticilerine lisans vermeyi hedeflediğini söyledi. Aynı gün, Japon otomobil üreticisi Toyota, Çin pazarında rekabet edebilmek amacıyla elektrikli araç teknolojisindeki gelişimini artıracağını söyledi.




    Kaynak:
    cnbc
    Automakers promote advanced tech to compete in China — the world's top EV market
    https://www.cnbc.com/2023/08/04/ev-makers-promote-advanced-tech-to-compete-in-china.html







  • Valla çin gümbür gümbür geliyor bu gidişle Amerikan ve Avrupa markaları tarihin tozlu sayfalarına karışacak . Bugün trafikte gördüm cherry tiggo 8 pro . Araç hem devasa hemde öyle premium duruyor ki 3008 , Tucson falan yanında oyuncak gibi kalır .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zahmet olcak ama..

  • Moueson kullanıcısına yanıt
    😂😂😂

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Cheri bende çok görüyorum trafikte çinli miymiş güzel araçlar yapmışlar şık ve büyük duruyor

  • TOGG’un yok akıllı cihaz diye konuşacağına, otonom sürüş ile alakalı geliştirme yapması ve bunla ilgili açıklamalar yapması gerekiyor.

    İzmir - İstanbul otobanında tamamen eller serbest devredemedikden sonra çok bir anlamı yok.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    togg un önce üretim adetlerini yıllık talep dengesine uygun hale getirmesi lazım

    eller serbest falan Türkiye gibi trafikte orman kanunlarının geçtiği yerler için çok erken




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 5 Ağustos 2023; 10:13:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • mehmetgencer M kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Test

  • Türkiye dışında hiçbir ülke Çinle mücadele edemez.


    RTE bir vergi çakar olay biter.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.