Şimdi Ara

OTOMOBİLLERİNİZİN KLİMA SOĞUTMA BAŞARISI (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
158
Cevap
1
Favori
16.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: lvnt38


    quote:

    Orijinalden alıntı: laprace

    fluence 1.5 dci klima başarılı 1.kademede çalıştırıyorum yetiyor arka tarafa da yetiyor koltukların arasındaki hava çıkış deliği sayesinde arka tarafı da serinletebiliyorum.%80 alır
    Bundan önceki accentimde klima hem renonun ki kadar etkili değildi hem de motora çok güç kaybettiriyordu.%50 diyebiliriz.


    Kardeş peki klima çalışırken aşırı ses geliyor mu? Mesala fanlı şekilde klima çalışırken arabayı durdurunca dışarıdaki ses inanılmaz yüksek, sanki araba bozulmuş gibi, rahatsız edecek seviyede ses geliyor, bu normal mi?


    Evet, bu araçlarda klima çalışırken araç dışında oldukça yüksek bir fan sesi duyuluyor. Ama bir sorun değil, normaldir.


    Saolasın birader bende bana özel bir durum olmasından korkuyordum genel bir sorun!! olduğuna sevindim. Cevaplar için teşekkürler




  • Araç uzun yolda ve şehir içinde sürekli klimayla kullanıldı.Ne uzun yolda çekiş düşüklüğü, ne de şehir içinde teklemeler yaşadık.Ayarladığımız seviyeye 15 sn içinde ulaşıyordu.Soğutma olarak başarılıydı. 2. kademede üşüyorduk.2008 1.3 Multijet Fiat Linea 9/10
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik


    quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman


    quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    45 - 50 derecede beklemiş araçların birkaç dakikada buz gibi soğuttuğunu duyunca aracımı servise götürmeye karar verdim. Benim 407 40 derecede birkaç saat güneş ltında kaldıysa ilk birkaç dakika içinde soğuk bile üflemiyor ki içeriyi soğutsun. Bildiğiniz ılık hava geliyor içeriye.


    servise gitmenize gerek yok ilk açılışta 2-3 dakikada soğutmaya başlar. kimse yoğurdum ekşi demez

    araba güneş altında kaldımı önce camları komple açıp biraz bekledikten sonra sadece ön camları kapatıp sonrada arka camları kapatmak en mantıklısı. böylece arabanın içinde sıcak hava kalmamış olur.


    Yinede birkaç dakika ılık üflemesi pek normal değil bence, belki aracın yapısı öyledir ama o şartlarda en fazla 10 saniyede soğuk (buz gibi olmasada) üflemeye başlar kendi aracım.


    Temmuz ortalarında 2 gün süre ile 5.20d 2011 ve x6 3.0 2011 kullanma imkanım oldu.
    Aracın rengi siyahtı ve 5-6 saat güneş altında bekledikten sonra klimadan neredeyse 2-3 dakika boyunca tam anlamıyla soğuk bir hava gelmiyordu.
    Bilmiyorum belki benim beklentilerim çok yüksekti ama açıkcası bmw'den önceki gün kullandığım 2010 passat ile neredeyse aynı performansı sergiliyordu 5.20'nin kliması.
    Yani senin aracının 2-3 dakika ılık hava üflemesi çok normal,hele ki güneş altında beklediyse.
    Açıkcası 50 derecede aracın içerisini birden buz gibi yapan klimayı bende merak etmedim değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cruise06 -- 13 Eylül 2011; 3:33:06 >




  • 50 derecede iken aracımızın içi asla buz gibi olamaz. Çünkü döşeme ve aracın içindeki herşey soğurduğu ısıyı yayarak aracı ısıtmaya devam edecektir. Ancak klima hava kanallarını vücudunuza çevirdiğinizde yanıltıcı olarak o buz gibiliği hissedebilirsiniz, tabi asla tavsiye etmeyeceğim sizi kısmi felce kadar götürebilecek bir eylemdir bu. Asla klima hava kanallarını vücudunuzun herhangi bir bölgesine çevirmeyiniz. Örneğin Demon nickli arkadaşın yaptığı gibi. O buz gibi olmuş hissi mutlaka acısını çıkartır.
  • 2009 model pug 308 10 üzerinden 7 veririm ancak en sevdiğim yanı sessizliği.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil


    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse


    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil


    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Lancer 10/10 bırakın da o kadar iyi olsun Mitsubishi Electric.


    civic 10/10 japonlar bu işi güzel yapıyor başkan :)))

    arka koltuklarda havalandırma deliği yok ama cidden 5-10 dk çalıştıktan sonra arkadakiler rahatsız oluyor :))


    2 ön koltuğun altından arkadakilerin ayaklarına da mı hava çıkışı yok acep??


    yok öle bişey görmedim öndekilerin ayağına fazlasıyla geliyor zaten ordan arkayada gidiyordur :)


    2011 cıvıc prem. de var. Ayrıca klima performansıda iyi. Sessiz sayılır 1 yeterli oluyor. 3 'te hiç kullanma gereği duymadım. Linea ve megan II kötüydü. Focus I yeterli. Fıorıno iyiydi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    1985
    Eylül
    Adana
    Çok Sıcak
    Büyük Garaji İçi "Fen-İş" Oto Tamir Atölyesi

    Lise eğitimim başlamadan önce 3 haftalığına amcamın yanında çalışmıştım. 131, 124, 12TS, Taunus, Skoda vb. tamir ediyorduk. Sonra bir otomobil geldi, Darth Vader'in The Empire Strikes Back filmindeki EXECUTOR Uzay Gemisi gibi birşeydi. Beşik gibi sallanan, abartılı bir şekilde 2 yerli araç genişliğinde, 3 yerli araç uzunluğunda, heryeri chrom, nikelaj, hele jantlar zaten ayrı bir dünya en az 100 tane ince çubuktan ibaret, camlar yeşil tonlu.

    Amcamın bir müşterisi, hava üssünden hazır kahve çıkmarış, geçerken amcama bırakmak için durmuş. Aracı sanıyorum 10 ya da 15 saniye inceleyebildim, kuzenim"Taner bak, klima..." dedi ve elini sağ ön kapının açık olan camından içeriye soktu ve buz gibi hava üfleyen havalandırma ızgarasının önünde tuttu, tabi ben de tuttum.

    O hissi anlatamam.

    Amerikalıların klima anlayışı bizim tabi olduğumuz Avrupa ve Uzakdoğu piyasasının klima anlayışından demek ki çok farklı. Islak, sulu, nemli, buzlu bir soğuk hava esiyordu klimadan.

    20 kg'lik buz kalıbını alır, rendeler, bir eleğin içine koyar ve sonra yanından veya altından vantilatörle hava üflemesine benzer bir etki ile soğuk bir hava esiyordu.

    Anlatabildim mi? Anlatabiliyor muyum? İdrak edebiliyor muyuz? Klima bence orada ve burada farklı şeyler. Bizdeki klimalar tamam, bir bakıma teknik anlamda soğutuyor, ya da daha doğrusu terletmiyor, ama oradaki, o zamanki ve o arabadaki klimalar ÜŞÜTÜYOR. DONDURUYOR, bir garip birşey yapıyordu.

    Beni anlayanlar lütfen el kaldırsın.


    Anlıyorum.

    Delco DA-6, 6 silindirli. Klimanın geri kalanı da Harrison sistemiydi. Kışın pek kullanılmadığından olacak herhalde, cycle-switch denilen mekanik düzen yer eder sonraki ilk uzun yolda alışırken bazen geç kaldığı olurdu. Fazla soğumuş hava üfleyicilerden beyaz soğuk buharla çıkardı. Bunu tabii araştırdım. Bazen öyle küçük aksaklıklar olabildği, normal olduğu söylendi o zamanlar. Yani çok kısa bir süre evaporatör 0 dercenin altına iniyordu. Çoğu zaman 4°C, bazen 2°C üflüyorlardı. Ama asıl önemli olan kapasite yüksekti. 4°C ile pek çok hava üflüyordu yani. BTU değerlerini bilmiyorum ama bir yerli aracın iki katı kadar gaz dolum kapasitesi vardı.

    Her zaman dışardan taze hava alır, ancak max. tarafına getirince %85'ini iç sirkülasyonda tutardı. Yani taze havaya tamamen kapatmak mümkün değildi. Eskiden bu kadar eksos dumanlı trafik beklemesi yoktu. Taze hava hemen her zaman dışarısı demekti. Harrison'da gözlemlediğim bir şey; katiyen koku yapmazdılar. Pis kokuyla 90'lardan sonra tanıştık. Sanıyorum evaporatör kutusunun metal yerine plastik olmasıyla ilgisi var. Üfleyiciler çok büyüktü, cereyan hissi olmadan ortam havası değişiyordu. Nem sıhhi bakımdan daha doğru bir oranda alınıyordu sanıyorum, çünkü üşümek, hasta olmak, çarpmak gibi bir şey hiç yaşamadım. Diyebilirim ki şimdiye dek kullandığın en sağlıklı sistemdi.

    70'lerin başlarında sistemlerdeki kompresörler daha da büyüktü. Delco A-6, axial çalışan 6 silindirli bir kompresördü. DA-6 onların aksı kısaltılmış ekonomik versiyonuydu. Sonra HR-6 gibi modern versiyonları çıktı ama kapasiteler de küçüldü. R-4, radyal 4 silindirli kompresördü. Her seferinde kapasiteler yavaş yavaş azaldı. Ford'lar ise Frigidaire kompresörlerini kullanırlardı.

    Gaz kapasitelerinden gidersek eğer, şimdilerde benzer kapasitelere sadece en pahallı bazı modellerde rastlıyorum. Eskiden orta sınıf otomobillerde bu kapasite vardı.

    Klimayı açınca alışana kadar ortadan bir yerden eski kasap vitrinlerindeki gibi gurultular ve tıslama sesleri gelirdi. Chevrolet gibi ucuz modellerde hatlarda susturucular olmazdı çünkü. Bizimkisi kapatınca bir süre sonra motor tarafından düdüklü çaydanlık sesi gibi bir ses de yapardı. O da normalmiş... Üretim sırasındaki tesadüfler bize denk gelecek otomobile öyle bir sesi uygun görmüş :) Kompresör durup da sistem basıncı dengelenirken, orifice açıklığından geriye doğru gelen gaz bazılarında ses yaparmış. Mühendislik henüz bu detaylara bakmıyordu o zaman, benim veya başka bir kimsenin umrunda da değildi. Ama kaynaklar bolken asıl yapılması gerekenler daha iyiydi tabii.




  • renault fluence ve megane 2 manuel klimaları vasat.
    megane 3 dijital klima ise baya iyi
  • megane coupe 2 veya 3. dakikada içersi dolap gibi oluyordu valla 100/90 (arka taraftakilerin durumu nedir bilmediğimden)(arka tarafta klima çıkışı yok sanırm zaten coupe ama 100 puan verilmez)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: demon

    Araç 2011 Toyota Auris 1.6 - BRC LPG var.

    35 - 36 derecelerde dahil çok iyi performansı var. Bir süre sonra içeride üşütüyor. Sol taraftaki ızgaradan gelen havadan dolayı direksiyonu tutarken sol elimin baya baya buz gibi
    olduğunu ve ızgaranın yönünü değiştirdiğimi biliyorum. Eşim üşüdüm diyerek klimayı ya kapattırıyor yada kısmak zorunda kalıyoruz. En güzeli orta seviyede tutup yol almak. Üst kademede araçtaki herkes üşüdüm klimayı kapat dedi. En üstte sesli çalışıyor.


    sol el olayındanmuzdaribim bende :D bir birebir şahitim . ben genelde havalandırma kanallarını olabildiği kadar yukarı verdiriyorum.(malum ısınan hava yükselir. bende yukarıyı soğutup soğuk havanın aşağı inmesinden faydalanıyorum. :D(( şaka şaka (((((ama iyi yorum oldu ve mantık doğru galiba :DDD))))) hem direk vücuduma çarpmasın hemde aracın içinde daha iyi sirkülasyon oluştursun diye tamamen kaldırıyorum ve 3. kademede açıyorum. 4 e hem ihtiyaç olmuyor hemde dediğiniz gibigürültülü.yukarıya ve arkaya daha çok vuruyor havalandırmalar yukarı kalkmış şekildeyken.

    11 yaşında bir otomobil ve daha hiç klima gazı basılmadı araca :DDDD fakat yinede bindiğim 2005 opel corsadan ve 2007 fiestadan 1.5 kat iyi soğutuyor. eniştemin 307 sinden ise baya baya yi. o kompresörü yeni değiştirdi 300 tl vermişti ve gazınıda yeni doldurtmuştu 6 ay bindi sadece(ben ister inanın ister inanmayın toyotaya aldım alalı 11 yıldır daha lasitik değişimini saymazsam 300 tl masraf yapmadım). şimdi sattı yumurta kasa accente biniyor. accente 1.5 gls klimalı accentin gözünü sevim diyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kendikendine -- 13 Eylül 2011; 23:03:56 >




  • 2008 i30 tüplü. çok başarılı değil kliması. önler idare ediyor ama arka taraf zor soğuyor. çekiştende düşüyor malesef :(
  • Mondeo ilk alındığında yetersizdi ama klima gazı değiştikten sonra arka difizörler bile çok iyi üflüyor, mercedes'i söylemeye bile gerek yok
  • 2011 308 kullanıcısı olarak klimaya notum en fazla 8 olur, ama aracı etkilememesi ve cok sessiz calışması beni üzmedi.
  • adananın sıcağında 2inci seviyede gayet iyi. (combo)
  • seat exeo harika bir performansi var klimayi 22 ye ayarla 5sn sonra terleme duruyor 10 sn sonra serinliyorsun 20 sn sonra arac 22 derece oluyor ben boyle klima gormedim oncei corollalarda on camin bugusunu acmak icin 400 metre giderdim ama bununla on cam acma butonuna basmamla kapatmam bir oluyor
  • 2005 ford fusion aracımın klimasını hiç 3. kademeye getirmeye gerek duymadım ve en fazla 3 dk araç içi serin olmuş oluyor.Bide araç içi çok ses almasa çok memnun olurdum:)
  • 2. el aldığım 2011 model Opel Corsa dizel aracım ön ızgaralardan 10 derece hava üflüyor. 5. dakikadan sonra iç mekanın sıcaklığı 25 derece oluyor. 6/10 puan veriyorum. Acaba diğer Corsalar kaç derece hava üflüyor? Bildiğim kadarıyla yaklaşık 5 derece hava üflemesi klimanın başarısına işarettir.
     OTOMOBİLLERİNİZİN KLİMA SOĞUTMA BAŞARISI
  • era'nın kliması fazla soğutuyor.. dijital olmadığı için sürekli elle açıp kapatmam gerekiyor, kaç kez üşütüp hasta oldum..

    çok bunalmadıkça klima açmıyorum artık..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burda eski araba ile yeni arabaları kıyaslamak pek sağlıklı olmaz. 2006 model aracımı aldığımda kliması çok kötü gelmişti biraz soğuk üflüyordu ama kesinlikle yetersizdi. Daha sonra klima gazı ekletince bir anda buz gibi üflemeye başladı 10 dakikadan fazla durunca üşütmeye başladı. Yani eski arabalarda klima kötü demeden önce ne var ne yok bi kontrol etmek gerek. Bir de kabin büyüdükçe klima performansı düşüyor küçük araçlar kesinlikle daha avantajlı.

    Normalde pek dikkat etmem klima performansına ama saatlerce güneşin ortasında beklemiş w203e 5 dakika bindim sanayide 500 metre yol gittik 250. metrede titremeye başladım dışarısı 35 derece falandı fan hızı ortadaydı. Ben öyle bir şey görmedim hayatımda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jackson -- 4 Temmuz 2013; 19:37:33 >
  • Fioriolarında soğutması başarılı. 2. kademe 34-36 derece sıcakta aracın içi soğuk hava deposu gibi oluyor.
    2008 megane 2 nın klıması ıse sogutma konusunda ortalamalarda bana gore. 2. kademede ancak ıcerıyı dengede tutuyor. anca ıcerıyı sogutmak ıcın 10dk kadar 4. kademede kullanmak lazım o zamanda kafa utuluyor.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.