Şimdi Ara

OTOMOBİLLERİNİZİN KLİMA SOĞUTMA BAŞARISI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
158
Cevap
1
Favori
16.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar malum yaz mevsimi bitti. Peki 35-40 derece sıcaklarda klimanızdan memnun kaldınız mı? Marka ve model yazarak klimaları kıyaslayalım. Benim aracım 2008 model Daihatsu Terios. 35 derece sıcakta ilk 5 dakika yetersiz kalıyor, 10. dakikadan sonra kabin sıcaklığını 23-24 dereceye indiriyor. Aracımın klimasına 100 üzerinden 70 puan veriyorum.

     OTOMOBİLLERİNİZİN KLİMA SOĞUTMA BAŞARISI



  • Dacia sandero benımkıde.1. fonksıyonda acıyodum gayet ıyıydı
  • egenin yaz sıcağında ilk bikaç dakikadan sonra iyi soğuttuğunu söyleyebilirim!memnunum yani!araç 2011 skoda fabia
  • 2000 corolla 1.kademede çalışıyor anında olmasa bile 1-2 dk içinde yeterli soğukluğa oluşuyor zaten fazlasıda hasta ediyor beni
  • Aracıma bindikten sonra 4 camı açıyorum. Araç 2-3 dakika ilerledikten sonra klimayı 20-21 derecede ve 1. kademede (8 kademeli) manuel şekilde çalıştırıyorum. Camları da kapatınca serin yolculuklar yapıyorum. Araç 307
  • 2007 logan 1.5 dci kliması başarılı umduğumdan iyi yani

    2011 fiesta 1.4 otm. kliması vasat 20 dk. da zar zor serinliyor aracın içi

    2007 subaru legacy 2.0 otm. cok başarılı değil

    2010 s80 d5 kliması cok iyi calışıyor hem sessiz hemde soğutması cok hızlı

    land cruiser 4.5 d-4d dondurucu gibi

    birde dizel araçların klimaları daha başarılı oluyor küçük hacimli araçlarda o dikkatimi cekti

    ama yüksek hacimli motorlara sahip araçların klimaları hem daha rahat ve sessiz calışıyor hemde soğutma cok daha başarılı

    araçlar ayni şartlarda oluyor hemen hemen 3 saat 40 derece altında kaldığı oluyor

    kapıları felan acıyoruz daha sonra klima acılıyor

    en iyisi volvo tabi ama loganda yabana atılacak gibi değil

    logan benim diğerleri değil konusu olmuşken uzun süre kullanma fırsatı bulduğum ve

    kendi aracım gibi tanıdığım bildiğim modelleride yazmak istedim bilgi olsun




  • corolla oldukça iyi 3.kademede unutunca baya baya üşüyorsunuz, sonrasında 1., 2. kademe her türlü yetiyor, sadece arka tarafın soğuması biraz uzun sürüyor ve 4. kademesi sesli çalışıyor. toplamda 100 üzerinden 80-85 puan veririm o da arka taraf yüzünden
  • 99 Laguna 10 üzerinden 9 normal yani extra abartılıcak gibi anında buz yapmıyo sogutamamazlık da yapmıyo
    ederi ne ise tam olarak o
    2 dk içinde hissedilecek derecede sıcaklık iniyor
  • 2000 SEAT TOLEDO
    - 8/10 İlk klimalı otomobilim, digital kontrollü, yüksek fan ayarında sesli, ama iyi soğuturdu, ara sıra fena bir koku yayardı ama camları açınca geçerdi.

    2008 VOLKSWAGEN PASSAT
    - 10/10 Kusursuz mükemmelikte klima, aracın her yeri çarpma etkisi olmadan anında soğuyor, dış sıcaklık fark etmiyor, buğulama/don/koku yok.

    2011 MITSUBISHI ASX
    - 9/10 Performansı çok fazla bir klima, 26°C'de dahi içeriyi çok, çabuk ve çarparak soğutuyor, ızgaralarda hava ayar tekeri yok, ama koku yok.

    2006 FIAT GRANDE PUNTO
    - 4/10 Performanssız bir klima, aldığımızdan beri fan ve ısı ayarları (sıcak/soğuk) mevsimine göre hep maksimumdaydı, az hava üflerdi, kötüydü.

    2007 FORD FUSION (Kuzenim Ankara'dan yeni aldı, 1.6 litre 16V 100 HP motor, 4 ileri otomatik şanzıman ve BRC marka LPG'li, işli)
    - 3/10 Dün bindik, hava üfleme diye birşey yok, A/C on ama soğukluk hissi yok, sadece ızgaralarda bir esinti var, hiç ama hiç memnun kalmadım.

    2010 PEUGEOT BIPPER (Kuzenimin şirket aracı, 125.000 km'de, durmadan ön takımları dağılır, arızaya çok eğimli bir araç ama kullanımı keyifli)
    - 8/10 Sık sık bineriz, Türk malı ve klimayı yapanlar bu işten anlıyor, kuvvetli hava üfleme ve çok iyi soğutma özelliği var, tebrikler Bursa!




  • toyota corolla 2001 vvt-i klimayı daha hiç 4 kademe var 4. kademede açtığımı hatırlamam ve sıcak sayılabilecek bir akdeniz şehrindeyim. yazın aracın içinde 46 dereceleri görmüştüm. 3. kademede 5 dk çalıştımı 1 kademeye alıyorum. ve güçtende çok fazla çalmıyor. eniştemdeki lacettide 2000 devire sabitleyip rölantideyken klimayı açtığımda 1500 devire düşüyordu. benm aracımda yaptım aynısını sadece 1800 devre düştü. klima etkinliğinde toyota cidden iyi. ve 11 yıldır daha hiç gaz bile doldurtmadım klimaya hala etkin şekilde gayet muntazam çalışıyor.
  • honda civic 2008 güzel, 2010 linea 1.4 benzinli gürültülü biraz ama yeterince soğutuyor, bmw 3.16ti iyi denebilir.
  • Araç Hyundai Accent lx 2002 model. 1300cc olduğundan klima çekişi büyük ölçüde düşürüyor bu yüzden klimayı çok mecbur kalmadıkça açmadım diyebilirim. Açınca da çok farketmiyor zaten, 4-5 dakikada arabayı soğutana kadar biz içerde çoktan pişiyoruz. Yani klimamız çok başarısız.
  • Abimin aracı chery chance 2011 1.6 vvt-i norma lusso.


    1. kademede acaip bir soğutma sistemi var diğer abimin ww cady'sinin 2. 3. kademesinden çok çok iyi..


    Chery klimada süper diyebilirim tek kelime ile..
  • 2000 e39... 22-23 derecede bile bazen üşüyorum...


    bir hatırlatma yapmak isterim.... klimayı 18 ayarlayınca 18 üflemez öyle bir kanı var ama yanlış....
    iyi bir klima 3-4 derece hava üfler...
  • 2010 focus polen filtresi yeni değişmiş olmasına rağmen çok düşük performans gösteriyor.klimayı açıyorum fan değil maalesef düzgün soğutmuyor. sanırım fordlarda genel problem fiesta(bir önceki kasa), focus(mk 2.5), fusion memnun kalan görmedim. 2000 model fabia 2010 model focusumdan daha iyi soğutuyor.
    aracımın en memnun kalmadığım yönü diyebilirim. 5/10 veriyorum.
  • vw transporter hava sıcaksa 1.kademe ön taraf için yetersiz klima çok sesli çalışıyor 1.kademeden sonra
    arka taraf için en az 10-15 dakika 3.veya 4. kadameye almanız gerekiyor arkalarda hava çıkışı yok tam bi felaket 4.kademe ise inanılmaz kafa ütüleyici ama araç ufak olsa fazlasıyla yeterdi 1.kademe daha kış geçirmedik araçla kaloriferi nasıldır bilmiyorum reanult master in kaloriferi çok berbat araç rolantide çalışırken kaloriferi açarsanız motorun harareti resmen düşüyor ve içeriyi yeterince ısıtamıyor motoru çok çok geç ısınıyor onun motoru ısınana kadar arabanın içinde donmaya mecbur kalıyoru
  • 1985
    Eylül
    Adana
    Çok Sıcak
    Büyük Garaji İçi "Fen-İş" Oto Tamir Atölyesi

    Lise eğitimim başlamadan önce 3 haftalığına amcamın yanında çalışmıştım. 131, 124, 12TS, Taunus, Skoda vb. tamir ediyorduk. Sonra bir otomobil geldi, Darth Vader'in The Empire Strikes Back filmindeki EXECUTOR Uzay Gemisi gibi birşeydi. Beşik gibi sallanan, abartılı bir şekilde 2 yerli araç genişliğinde, 3 yerli araç uzunluğunda, heryeri chrom, nikelaj, hele jantlar zaten ayrı bir dünya en az 100 tane ince çubuktan ibaret, camlar yeşil tonlu.

    Amcamın bir müşterisi, hava üssünden hazır kahve çıkmarış, geçerken amcama bırakmak için durmuş. Aracı sanıyorum 10 ya da 15 saniye inceleyebildim, kuzenim"Taner bak, klima..." dedi ve elini sağ ön kapının açık olan camından içeriye soktu ve buz gibi hava üfleyen havalandırma ızgarasının önünde tuttu, tabi ben de tuttum.

    O hissi anlatamam.

    Amerikalıların klima anlayışı bizim tabi olduğumuz Avrupa ve Uzakdoğu piyasasının klima anlayışından demek ki çok farklı. Islak, sulu, nemli, buzlu bir soğuk hava esiyordu klimadan.

    20 kg'lik buz kalıbını alır, rendeler, bir eleğin içine koyar ve sonra yanından veya altından vantilatörle hava üflemesine benzer bir etki ile soğuk bir hava esiyordu.

    Anlatabildim mi? Anlatabiliyor muyum? İdrak edebiliyor muyuz? Klima bence orada ve burada farklı şeyler. Bizdeki klimalar tamam, bir bakıma teknik anlamda soğutuyor, ya da daha doğrusu terletmiyor, ama oradaki, o zamanki ve o arabadaki klimalar ÜŞÜTÜYOR. DONDURUYOR, bir garip birşey yapıyordu.

    Beni anlayanlar lütfen el kaldırsın.




  • İmzamdaki Pertten Toplama aracıma kliması için 500 TL civarı radyatör işçilik sonra yine bir 500 TL yakın elektrik tessiatı için para verdim. Ve halen klima çalşırken 1. viteste yavaş giderken klima kompresörünün bilyaları dağılıyormuş gibi ses çıkıyor.

    Soğutmaya gelince buz dolabı gibi.
  • Aracım 2006 Marea liberty.30-37 derece arası sıcaklıktaki akdeniz maceradan yeni döndüm.Malum akdeniz havası .yol boyunca 20 derece de ve 1 kademede üşüdük.2006 Focus ghia dan sonra çok başarılı geldi. Son günde 3 gündür bekleyen arabaya bindim. Direksiyonu bile tutamadım,37 derece sıcaklık vardı.Kontağı çevirir çevirmez klimayı LOW da ve 4. seviyede açtım.İkinci vitese atmadan 1. kademeye geri çektim.95 veriyorum ben.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde


    2010 PEUGEOT BIPPER (Kuzenimin şirket aracı, 125.000 km'de, durmadan ön takımları dağılır, arızaya çok eğimli bir araç ama kullanımı keyifli)
    - 8/10 Sık sık bineriz, Türk malı ve klimayı yapanlar bu işten anlıyor, kuvvetli hava üfleme ve çok iyi soğutma özelliği var, tebrikler Bursa!


    katılıyorum bu yoruma tamamen.

    amörtisör takozları sürekli değişmesi gereksede kullanım açıcan çok güzel bir araç ve kliması çok iyi. 20 sn sonra süper oluyor.

    2006 auris tek bölgeli manuel klima açtıksan 10 sn sonra arka bölgeyi bile soğutuyor.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.