Şimdi Ara

Otorite'den DCT Şanzımanlı Yeni i30 Testi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
4.333
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forum olarak oldukça merak konusu olan Hyundai'nin DCT şanzımanlı i30 modeli bu sabah otorite programına konuk oldu.

    Araç ve şanzıman genel olarak beğenilmiş ancak yakıt tüketimi ve direksiyon için pek iyi konuşmamış.

    Oldukça başarılı bir test gerçekleştirilmiş.

    İzlemeyenler için testi aşağıya ekliyorum.








  • Çok iyi olmuş hyundai son 10 yılda çağ atladı . en iyisi de 5 yıl garantisi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi disparity -- 16 Mayıs 2015; 19:39:48 >
  • Konu başlığını görünce yakıt ve direksiyon diyecektim ki onlardan bahsedilmiş kiralık araçla 1500 km yol yaptım yakıt beni şok etmişti hatta araç sorunlu diye geri bırakacaktım dizel fiestadan sonra.Benim kullandığım 6 ileri otomatikti bu şanzıman farklı sanırım.Direksiyon da yeni bir araca yakışmayacak kadar sertti konfor modunda bile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YnsTz

    Konu başlığını görünce yakıt ve direksiyon diyecektim ki onlardan bahsedilmiş kiralık araçla 1500 km yol yaptım yakıt beni şok etmişti hatta araç sorunlu diye geri bırakacaktım dizel fiestadan sonra.Benim kullandığım 6 ileri otomatikti bu şanzıman farklı sanırım.Direksiyon da yeni bir araca yakışmayacak kadar sertti konfor modunda bile.
    Test edende mi sıkıntı yoksa araçta mı anlamadım.
    Hadi eski şanzıman ile çok yakıyordu tamam da şehir dışı 6 litre şehir içi 9 litre kabul edilemez.
    Artık B sınıfında bile renkli dokunmatik ekranlar standartken makyajla beraber buna da el atılmalıydı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EPICA -- 16 Mayıs 2015; 20:14:40 >
  • Belliki yakıt sorunu devam ediyor çok yakıyor
  • Gene içmiş mazotu şanzımanda kurtarmamış demekki.
  • Test guzel ama yalıtımdan hiç bahsedilmemiş ki en çok eleştiri yalıtımda. Yakit tüketimini 10 dakika ayırsanız da adam gibi teknik veri ile verseniz olmuyor sanki. Ulkede mazot 4.2 Tl olmuş. İlk Bahsedilmesi gereken konu bu olmali. Yok çizgisi arkada sertleşmiş avrupa havası varmış hatları sertmis bla bla . sanki orta cag eseri tablo anlatiyor. Goz var işte görüyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Test guzel ama yalıtımdan hiç bahsedilmemiş ki en çok eleştiri yalıtımda. Yakit tüketimini 10 dakika ayırsanız da adam gibi teknik veri ile verseniz olmuyor sanki. Ulkede mazot 4.2 Tl olmuş. İlk Bahsedilmesi gereken konu bu olmali. Yok çizgisi arkada sertleşmiş avrupa havası varmış hatları sertmis bla bla . sanki orta cag eseri tablo anlatiyor. Goz var işte görüyoruz.
    i30'dan önce Peugeot 3008 testi gerçekleştirmiş ve yakıt tüketimini çok övmüş.

    Koskacaman 3008 nasıl oluyorda belirgin derecede i30'dan az yakıyor hemde 3008'de tam otomatik bir şanzıman mevcut.

    Burada Hyundai mi başarısız yoksa Peugeot mu biraz fazla başarılı.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haketmedim

    i30'dan önce Peugeot 3008 testi gerçekleştirmiş ve yakıt tüketimini çok övmüş.

    Koskacaman 3008 nasıl oluyorda belirgin derecede i30'dan az yakıyor hemde 3008'de tam otomatik bir şanzıman mevcut.

    Burada Hyundai mi başarısız yoksa Peugeot mu biraz fazla başarılı.



    Alıntıları Göster
    Başarılı bir test değil yarım saat tasarımdan bahsediyor bizde göz yok sanki oldum olası şu aracın yanına,arkasına önüne herneyse bir yerine geçip yok şurası oraya doğru uzanıyor yok orası ordan esinlenilmiş yok şurası şunu andırıyor diyenlere uyuz oluyorum Aynı aracın düz vites versiyonu 2000 km'dir kullanıyoruz Agresif kullandığımız halde ort tüketimi 5.8 Lt ve araç ağırlıklı olarak şehir içi kullanılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dtcfli

    Çöp

    o kadar da kötü değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haketmedim

    quote:

    Orijinalden alıntı: dtcfli

    Çöp

    o kadar da kötü değil

    Alıntıları Göster
    Şu yakıtı bi düşüremediler gitti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NedStark2

    Şu yakıtı bi düşüremediler gitti.

    Alıntıları Göster
    Carviser DCT ile istanbul ortalaması(mesafe 350km civarında) 6.7lt ,tam otomatik ile istanbul-çeşme dahil (mesafe 1700km civarında) 7lt tüketmiş.

    Aracı test edene çok sorulması gereken soru var.Güzergah neresi,mesafe ne kadar,kullanılan süre ne kadar,sürüş stili nasıl vs.Otoritede bunlar tam bir bilinmezlik içinde.Otoparkda yine sürüş stili ve güzergah belli en azından karşılaştırmada bir nebze olsun tüketimler benzer.




  • Hyundainin bu mukemmel gidisine sanirim sanzimanlar son vericek

    Eger sanzimani hallederlerse zaten ucar giderler

    Goruntu var donanimdan kismiyorlar aylarca bekletmiyorlar 5yil garanti var ikinci eli olustu en onemlisi fiyati diger markalara gore iyi durumda kalite sinif ortalamasinda yani bundan sonra tutmamasi icin tek secenek sanziman onu hallettiklerini dusunmustum.

    Bu arada hep ovmusun eksikleri yokmu diyen olursa tabiki var ancak diger markalarinda eksigi var,hyundai sahibide degilim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaniyosunfuatabi

    Hyundainin bu mukemmel gidisine sanirim sanzimanlar son vericek

    Eger sanzimani hallederlerse zaten ucar giderler

    Goruntu var donanimdan kismiyorlar aylarca bekletmiyorlar 5yil garanti var ikinci eli olustu en onemlisi fiyati diger markalara gore iyi durumda kalite sinif ortalamasinda yani bundan sonra tutmamasi icin tek secenek sanziman onu hallettiklerini dusunmustum.

    Bu arada hep ovmusun eksikleri yokmu diyen olursa tabiki var ancak diger markalarinda eksigi var,hyundai sahibide degilim
    i30'un çok tüketmesi şanzıman kaynaklı değil, ağılık kaynaklı. Motor küçük hacim olduğu için klasik küçük hacmin ağır kasayı çekememe durumu var. Tamam tork yüksek basınca çekiyor ama bunu yapabilmek için vites düşürüp devri fazla arttırmak zorunda kalıyor. Bu da her motor hacminde size yüksek tüketim olarak döner. Bakın kıyas i30 dizel en ağır versiyon 1500kilo civaır, bu c sınıfı bir hatch için çok yüksek bir değer, peugeot 308 dizele bakıyoruz en ağır dizel versiyonu 1200 kilo. 300 kilo fark var. Dile kolay arkadaşlar 4 insan ağırlığı kadar fark. Arabanızın tek kişiyle ve tam yolcuyla davranışını düşünün nasıl fark oluyor. Haliyle motora bu kadar yük binince o da hep vites düşürüp devir atıyor. Bizim test tüketimimizde test aracımız 9 litre gösteriyordu. O zaman ben sakin kullanımla bu araba 7 altına hayatta inemez demiştim. Nitekim kullanıcılardan 7-7,5litre duyuyoruz. Bu dizel için pek iyi bir değer değil. 308 kullnıcıları 4,5-5 litrelerden bahsediyorlar. Zaten iyi turbo benzinliler de sakin kullanımla 8 civarı yakıyor. Hal böyle olunca benzinle mazon arası fark da azken, km'de 1 litre tasarruf yapacağım diye i30 dizel pek alınası olmamış. Onun dışında baya iyi aslında.

    Hyundai'nin bu aracı acil 200-250 kilo hafifletmesi, yol izolasyonun geliştirmesi, direksiyonu 3 kollu modern bir hale getirmesi ve hissini düzeltmesi, orta konsolu daha avrupai olarak güncellemesi, birkaç önemli ergonomi sorununu çözmesi ve son olarak kronik trim seslerini çözüm bulması lazım. Bunları hallederse mükemmel denilecek bir araç olacak. Malzeme, işçilik, donanım, iç mekan genişliği çok iyi çünkü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    i30'un çok tüketmesi şanzıman kaynaklı değil, ağılık kaynaklı. Motor küçük hacim olduğu için klasik küçük hacmin ağır kasayı çekememe durumu var. Tamam tork yüksek basınca çekiyor ama bunu yapabilmek için vites düşürüp devri fazla arttırmak zorunda kalıyor. Bu da her motor hacminde size yüksek tüketim olarak döner. Bakın kıyas i30 dizel en ağır versiyon 1500kilo civaır, bu c sınıfı bir hatch için çok yüksek bir değer, peugeot 308 dizele bakıyoruz en ağır dizel versiyonu 1200 kilo. 300 kilo fark var. Dile kolay arkadaşlar 4 insan ağırlığı kadar fark. Arabanızın tek kişiyle ve tam yolcuyla davranışını düşünün nasıl fark oluyor. Haliyle motora bu kadar yük binince o da hep vites düşürüp devir atıyor. Bizim test tüketimimizde test aracımız 9 litre gösteriyordu. O zaman ben sakin kullanımla bu araba 7 altına hayatta inemez demiştim. Nitekim kullanıcılardan 7-7,5litre duyuyoruz. Bu dizel için pek iyi bir değer değil. 308 kullnıcıları 4,5-5 litrelerden bahsediyorlar. Zaten iyi turbo benzinliler de sakin kullanımla 8 civarı yakıyor. Hal böyle olunca benzinle mazon arası fark da azken, km'de 1 litre tasarruf yapacağım diye i30 dizel pek alınası olmamış. Onun dışında baya iyi aslında.

    Hyundai'nin bu aracı acil 200-250 kilo hafifletmesi, yol izolasyonun geliştirmesi, direksiyonu 3 kollu modern bir hale getirmesi ve hissini düzeltmesi, orta konsolu daha avrupai olarak güncellemesi, birkaç önemli ergonomi sorununu çözmesi ve son olarak kronik trim seslerini çözüm bulması lazım. Bunları hallederse mükemmel denilecek bir araç olacak. Malzeme, işçilik, donanım, iç mekan genişliği çok iyi çünkü.

    Alıntıları Göster
    Tam otomatik şanzıman fazla yakıyor ama bu konu çok abartılıyor. Eşim her gün sabah 8'de Bayrampaşadan Atatürk Havalimanına gidiyor ve akşam 5'te geri dönüyor. 11Bin km'nin ortalama yakıtı 7.8lt. Ortalama hız 24km. İlk aldığımda İstanbul-Trabzon gidip geldim. Yol boyu 120-130 gittim. Yol bilgisayarı yakıtı 5.6-5.7 lt civarında gösteriyordu. 7.8 ltnin dizeller için fazla olduğunu söyleyenler çok olacak biliyorum. Aynı ortalama hızlarda golfun 7 lt yakacağından eminim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    Tam otomatik şanzıman fazla yakıyor ama bu konu çok abartılıyor. Eşim her gün sabah 8'de Bayrampaşadan Atatürk Havalimanına gidiyor ve akşam 5'te geri dönüyor. 11Bin km'nin ortalama yakıtı 7.8lt. Ortalama hız 24km. İlk aldığımda İstanbul-Trabzon gidip geldim. Yol boyu 120-130 gittim. Yol bilgisayarı yakıtı 5.6-5.7 lt civarında gösteriyordu. 7.8 ltnin dizeller için fazla olduğunu söyleyenler çok olacak biliyorum. Aynı ortalama hızlarda golfun 7 lt yakacağından eminim...

    Golfu bilmemde aynı motorlu yeni leon-dsg ortalama 25 km hızla 6 tl yakıyor.
  • pasa_ kullanıcısına yanıt
    O zaman çok iyi
  • madem araç 1500kg bunun birde ncap testini yapsınlar bakalım şaseye ilave destekler sağladıkları için mi bu araba ağır yoksa kaliteden kaçınıp ağırlığı fazla alaşımlardanmı imal ediyorlar bu arabayı onu bir tam anlamak gerek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    i30'un çok tüketmesi şanzıman kaynaklı değil, ağılık kaynaklı. Motor küçük hacim olduğu için klasik küçük hacmin ağır kasayı çekememe durumu var. Tamam tork yüksek basınca çekiyor ama bunu yapabilmek için vites düşürüp devri fazla arttırmak zorunda kalıyor. Bu da her motor hacminde size yüksek tüketim olarak döner. Bakın kıyas i30 dizel en ağır versiyon 1500kilo civaır, bu c sınıfı bir hatch için çok yüksek bir değer, peugeot 308 dizele bakıyoruz en ağır dizel versiyonu 1200 kilo. 300 kilo fark var. Dile kolay arkadaşlar 4 insan ağırlığı kadar fark. Arabanızın tek kişiyle ve tam yolcuyla davranışını düşünün nasıl fark oluyor. Haliyle motora bu kadar yük binince o da hep vites düşürüp devir atıyor. Bizim test tüketimimizde test aracımız 9 litre gösteriyordu. O zaman ben sakin kullanımla bu araba 7 altına hayatta inemez demiştim. Nitekim kullanıcılardan 7-7,5litre duyuyoruz. Bu dizel için pek iyi bir değer değil. 308 kullnıcıları 4,5-5 litrelerden bahsediyorlar. Zaten iyi turbo benzinliler de sakin kullanımla 8 civarı yakıyor. Hal böyle olunca benzinle mazon arası fark da azken, km'de 1 litre tasarruf yapacağım diye i30 dizel pek alınası olmamış. Onun dışında baya iyi aslında.

    Hyundai'nin bu aracı acil 200-250 kilo hafifletmesi, yol izolasyonun geliştirmesi, direksiyonu 3 kollu modern bir hale getirmesi ve hissini düzeltmesi, orta konsolu daha avrupai olarak güncellemesi, birkaç önemli ergonomi sorununu çözmesi ve son olarak kronik trim seslerini çözüm bulması lazım. Bunları hallederse mükemmel denilecek bir araç olacak. Malzeme, işçilik, donanım, iç mekan genişliği çok iyi çünkü.

    ağırlık diyorsunuzda.... 1600 kg. lik Pug 5008 le Ankara şehir içi kışın 5.6 lt. yaktım
    geçen sene uzun yol Ank. manavgat.. CC açık 120km hız... 5 kişi.. klima açık.. 4.6 lt..
    Bence testte sorun var.. tamam benzinli era ile 12 lt. yi gördüm ama dizele fazla bu değerler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ganeja -- 18 Mayıs 2015; 11:52:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ganeja

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    i30'un çok tüketmesi şanzıman kaynaklı değil, ağılık kaynaklı. Motor küçük hacim olduğu için klasik küçük hacmin ağır kasayı çekememe durumu var. Tamam tork yüksek basınca çekiyor ama bunu yapabilmek için vites düşürüp devri fazla arttırmak zorunda kalıyor. Bu da her motor hacminde size yüksek tüketim olarak döner. Bakın kıyas i30 dizel en ağır versiyon 1500kilo civaır, bu c sınıfı bir hatch için çok yüksek bir değer, peugeot 308 dizele bakıyoruz en ağır dizel versiyonu 1200 kilo. 300 kilo fark var. Dile kolay arkadaşlar 4 insan ağırlığı kadar fark. Arabanızın tek kişiyle ve tam yolcuyla davranışını düşünün nasıl fark oluyor. Haliyle motora bu kadar yük binince o da hep vites düşürüp devir atıyor. Bizim test tüketimimizde test aracımız 9 litre gösteriyordu. O zaman ben sakin kullanımla bu araba 7 altına hayatta inemez demiştim. Nitekim kullanıcılardan 7-7,5litre duyuyoruz. Bu dizel için pek iyi bir değer değil. 308 kullnıcıları 4,5-5 litrelerden bahsediyorlar. Zaten iyi turbo benzinliler de sakin kullanımla 8 civarı yakıyor. Hal böyle olunca benzinle mazon arası fark da azken, km'de 1 litre tasarruf yapacağım diye i30 dizel pek alınası olmamış. Onun dışında baya iyi aslında.

    Hyundai'nin bu aracı acil 200-250 kilo hafifletmesi, yol izolasyonun geliştirmesi, direksiyonu 3 kollu modern bir hale getirmesi ve hissini düzeltmesi, orta konsolu daha avrupai olarak güncellemesi, birkaç önemli ergonomi sorununu çözmesi ve son olarak kronik trim seslerini çözüm bulması lazım. Bunları hallederse mükemmel denilecek bir araç olacak. Malzeme, işçilik, donanım, iç mekan genişliği çok iyi çünkü.

    ağırlık diyorsunuzda.... 1600 kg. lik Pug 5008 le Ankara şehir içi kışın 5.6 lt. yaktım
    geçen sene uzun yol Ank. manavgat.. CC açık 120km hız... 5 kişi.. klima açık.. 4.6 lt..
    Bence testte sorun var.. tamam benzinli era ile 12 lt. yi gördüm ama dizele fazla bu değerler

    Alıntıları Göster
    geçen hafta bende test ettim bu aracı vites geçişleri gerçekten güzel olmuş fakat fiyat biraz pahalı... fULL DİZEL OTOMATİĞE 78.000 DİYORLAR.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.