Şimdi Ara

~ Toyota Auris’e Yeni Şanzıman ~

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
0
Favori
11.708
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  ~ Toyota Auris’e Yeni Şanzıman ~


    Toyota Auris’in düz ve multimode şanzıman seçeneklerine, bir süre önce Corolla modelinde de yer verilmeye başlanan otomatik vites seçeneği eklendi.


    Toyota Auris’in 1.6 Comfort Extra A/T, 1.6 Elegant A/T, 1.6 Elegant VSC Xenon A/T ve 1.6 Elegant SR A/T modellerinin benzinli versiyonlarında sunulmaya başlanan yeni otomatik vites seçeneği, sarsıntılı çalışan Multimode adlı şanzımana oranla daha konforlu bir sürüş vaat ediyor. Toyota Auris’in fiyatı 37.250 TL’den başlıyor.


    Sizce bu sonuç Toyota'nın mm şanzımanın başarısızlığını kabul etmesimidir ?









  • mmt otomatik bir şanzıman DEĞİLDİR!

    kişiyi vites değiştirme angaryasından kurtaran, gerektiğinde kişininde müdahalesini sağlayan otomatikleştirilmiş DÜZ! bir şanzımandır.


    mmt şanzıman yakıt tasarrufu, performansı düşürmemesi ve kullanım kolaylığı açısından başarılı bir şanzıman.

    oysa sunulan yeni şanzıman 4 ileri eski tip.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 7 Eylül 2009; 11:53:57 >
  • mmt şanzımanlardan çok fazla şikayet var, çoğu 20.000 i geçtikten sonra arıza verebiliyor yolda bırakabiliyor, yada vites değişimleri çok sarsıntılı olabiliyor.

    eski teknolojide olsa eski şanzımanın daha dayanıklı olacağı kesin.
  • hayır ürün çeşitlenmedir..

    ben MM istemiyorum ama AT istiyorum diyenlere de ürün sunulmuş oldu...

    en güzeli 6 ileri düz ya neyse..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    mmt şanzıman yakıt tasarrufu, performansı düşürmemesi ve kullanım kolaylığı açısından başarılı bir şanzıman.

    oysa sunulan yeni şanzıman 4 ileri eski tip.




    3 tane şey yazmışsınız sadece biri doğru.
    1. yakıt tasarrufu sağlıyor.
    2. performans nasıl düşmüyor araç o kadar yavaş vites degiştiriyor ki performans kaybı cok buyuk özellikle 1. vitesten 2. ye geçerken ..
    3. kullanım kolaylıgından kastınız nedir? sonucta otomatik hangi aracınki zor ki? yine MM şanzuman en zoru çunku cok dik yokuslarda manuele almak zorunda kalabiliyorsunuz, sarsıntılı geçişleri de kolay kullanımı zora ceviriyor zaten..

    bu şanzumanın degiştigi cok iyi oldu ancak toyotanın bu garip politikası cok düşündürücü. herkes 7 ileri çift kavramalı şanzumanlara geçerken toyota MM şanzumanın dandikligini kabul etti ama gitti eski şanzumana geri döndü.. nerde arge? nerde yeni nesil şanzuman? napıyor bu toyota muhendisleri? şanzumanla ugrasmayacaklarsa aracın hangi aksamına vakit ayırıyorlar?

    bence tam bir hayal kırıklıgı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men
    mmt şanzıman yakıt tasarrufu, performansı düşürmemesi ve kullanım kolaylığı açısından başarılı bir şanzıman.
    oysa sunulan yeni şanzıman 4 ileri eski tip.


    Performansın düşmemesi ve yakıt tüketimi konusunda hak veriyorum ancak aynı şeyi kullanım kolaylığı konusundan söyleyemeyeceğim.
    Şimdi klasik tork konvertörlü şanzımanların daha kolay kullanıldığını, daha konforlu olduğunu, daha sorunsuz olduğunu yazacağım ama tepkilerden de çekiniyorum açıkçası.

    Bence otomatik vites otomatik olmalı, yani ben hiçbirşey düşünmemeliyim, alışmak için uğraşmamalıyım.
    Sadece ileri geri ve boşa almalıyım.
    Park edince parka atmalıyım.
    Şöyle yokuşa çıkınca kaymamalıyım, sollama yaparken tırsmamalıyım, yokuşta kafası karışık şanzımanla uğraşmamalıyım manuele almamalıyım, 10 binde bir kalibre ettirmemeliyim, vites değiştirirken öne doğru yığılma hissetmemeliyim.

    Not: * Mmt kullanan ve memnun olan arkadaşlara bir sözüm asla yok. Sadece mmt alacak arkadaşların önce bir güzel test etmelerini öneririm.
    * Soracaklar çıkacaktır, evet ben mmt kullanmadım. Sadece çok forum araştırdım, çok yorum okudum. Ayrıca serviste de bunu teyit ettirdim.
    * Benim için toyota: yağını suyunu koy, uzun seneler güvenle kullan demektir.




  • anlaşılan şu ki yeni nesil araçlar hep 6 vites olacak
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Başarasızlığını gidermesidir diyelim buna.

    Isınınca kendi kendini kapatan bir şanzıman. 2007'de Antalya'da binmiştim Auris Dizel M/M ve araçta 5 yetişkindik, Antalya'dan Korkuteli'ne gidip gelmiştik, motoru fena değil ama şanzıman sayesinde kimsede sırt ağrısı falan kalmamıştı. Özellikle gaz pedalına basınca garip birşeyler oluyordu. Araç önce vites düşürüyor, sonra bekliyor, sonra yüksek vitese alıyor, yine vites düşürüyor ve bu öyle gidiyordu.

    O zaman da epey pahalıydı da Auris. Klasik şanzıman daha iyi bir seçim olmuş.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nike

    Sizce bu sonuç Toyota'nın mm şanzımanın başarısızlığını kabul etmesimidir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Platinium

    mmt şanzımanlardan çok fazla şikayet var, çoğu 20.000 i geçtikten sonra arıza verebiliyor yolda bırakabiliyor, yada vites değişimleri çok sarsıntılı olabiliyor.

    eski teknolojide olsa eski şanzımanın daha dayanıklı olacağı kesin.




    Ek olarak babamın kullandığı Toyota model araç MMT şanzıman, 35.000'de komple değişmek zorunda kaldı . . .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uselessness


    quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    mmt şanzıman yakıt tasarrufu, performansı düşürmemesi ve kullanım kolaylığı açısından başarılı bir şanzıman.

    oysa sunulan yeni şanzıman 4 ileri eski tip.




    3 tane şey yazmışsınız sadece biri doğru.
    1. yakıt tasarrufu sağlıyor.
    2. performans nasıl düşmüyor araç o kadar yavaş vites degiştiriyor ki performans kaybı cok buyuk özellikle 1. vitesten 2. ye geçerken ..
    3. kullanım kolaylıgından kastınız nedir? sonucta otomatik hangi aracınki zor ki? yine MM şanzuman en zoru çunku cok dik yokuslarda manuele almak zorunda kalabiliyorsunuz, sarsıntılı geçişleri de kolay kullanımı zora ceviriyor zaten..

    bu şanzumanın degiştigi cok iyi oldu ancak toyotanın bu garip politikası cok düşündürücü. herkes 7 ileri çift kavramalı şanzumanlara geçerken toyota MM şanzumanın dandikligini kabul etti ama gitti eski şanzumana geri döndü.. nerde arge? nerde yeni nesil şanzuman? napıyor bu toyota muhendisleri? şanzumanla ugrasmayacaklarsa aracın hangi aksamına vakit ayırıyorlar?

    bence tam bir hayal kırıklıgı...


    Kesinlikle katılıyorum. Honda bile kaç yıl önce Civic, Accord ve CRV'de 5 ileriye geçti (bana göre en az 6 ileriye geçmeleri gerekiyor Opel ve VW'2 bakarsak). Ama Toyota hala Corolla ve Rav4'de nenemin kızlık zamanından kalma 4 ileri otomatik sunuyor konfor olarak.. Tabi bu da bize yüksek yakıt masrafı olarak geri dönüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Platinium

    mmt şanzımanlardan çok fazla şikayet var, çoğu 20.000 i geçtikten sonra arıza verebiliyor yolda bırakabiliyor, yada vites değişimleri çok sarsıntılı olabiliyor.

    eski teknolojide olsa eski şanzımanın daha dayanıklı olacağı kesin.



    Bakin MMT ile ilgili eleştirileri bende yaptım bu forumda..
    Eğer kalibrasyon yaptırmassanız bir de bilmeyen biri kullanıyorsa gerçekten çok sarsıntılı..
    Kalibrasyon yaptırdıkntan sonra nitekim şanzıman sarsıntı konusunda klasik otomatikler 10 üzerinden 9 ise MMT de 10 üzerinden 7-7.5 oluyor..

    Kalibrasyondan sonra yokuşta kaydırma olayıda kalkıyor..

    Yinede eksiklikleri olan bir şanzıman. Zaten bu forumda konu bile açtım artıları ile eksikleri ile...

    Şanzıman konusunda kendim kullanıcısı olduğum için herkesten daha doğru eleştiriler yaptım..

    Ama birşeyi asla kabul etmem 20 bini geçtikten sonra çoğu arıza verebiliyor ya da yolda bırakabiliyor demişsin..

    Aracım 30 binde, 25 bini şehir içidir(ankara)..
    Cinnahta yokuş yukarı 2 saat trafikte kaldığımda bile hiç sesini çıkarmadı.

    Etrafımda kullanan(Corolla ve AUris) en az 10 araç var MMT.
    Bu forumda neredeyse 150 ye yakın auris kullancıısı var diyelim ki bunların 60 ı MMT..

    Yolda kalan oldu mu bilmiyorum ama 1-2 yi geçmez heralde...

    Vw nin Dsg diye gerçekten başarılı bir şanzımanı var ama piyasada 5 binde şanzıman değişen golf te var..

    Bundan dolayı çıkıp dsg lerin çoğu yolda bırakıyor dersen tepkim yine aynı olur..

    Kulaktan dolma bilgilerle yorum yapma bence..

    Kısacası çoğu arıza veriyor diye bilmediğin konuda konuşursan benimde sana saygım azalır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi levent-- -- 7 Eylül 2009; 12:53:03 >




  • @levent

    kardeş Kalibrasyon nedir ? eniştemde var mmt li corolla ve sarsıntılı geçişi ayrıca yokuştaki sııntıları engelleyecekse bizde yaptıralım..

    ayrıntılı bilgi verirsen sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Performansın düşmemesi ve yakıt tüketimi konusunda hak veriyorum ancak aynı şeyi kullanım kolaylığı konusundan söyleyemeyeceğim.
    Şimdi klasik tork konvertörlü şanzımanların daha kolay kullanıldığını, daha konforlu olduğunu, daha sorunsuz olduğunu yazacağım ama tepkilerden de çekiniyorum açıkçası.

    Bence otomatik vites otomatik olmalı, yani ben hiçbirşey düşünmemeliyim, alışmak için uğraşmamalıyım.
    Sadece ileri geri ve boşa almalıyım.
    Park edince parka atmalıyım.
    Şöyle yokuşa çıkınca kaymamalıyım, sollama yaparken tırsmamalıyım, yokuşta kafası karışık şanzımanla uğraşmamalıyım manuele almamalıyım, 10 binde bir kalibre ettirmemeliyim, vites değiştirirken öne doğru yığılma hissetmemeliyim.

    Not: * Mmt kullanan ve memnun olan arkadaşlara bir sözüm asla yok. Sadece mmt alacak arkadaşların önce bir güzel test etmelerini öneririm.
    * Soracaklar çıkacaktır, evet ben mmt kullanmadım. Sadece çok forum araştırdım, çok yorum okudum. Ayrıca serviste de bunu teyit ettirdim.
    * Benim için toyota: yağını suyunu koy, uzun seneler güvenle kullan demektir.



    bu noktada bir tercih meselesi oluyor işte dostum..

    ya bu saydıklarının bir kısmından vazgeçeceksin, ya da daha fazla benzin tüketimine katlanacaksın..

    böyle bir şanzıman mmt..




  • 1'den 2'ye geçerken içindekileri döven başka bir şanzıman yoktur. Pejonun tiptroniği de kötü ama bu hepten felaket. Gerçi ben standart halinden bahsediyorum, kalibrasyon ayarı yapılmış haliyle daha kullanmadım. Garibim dizel Auris 90 beygir ama şanzıman sağolsun 60'ını ancak kullanabiliyor ilk kalkışta. Bence Toyota'nın mmt müşterilerine verdiği ruhsal problemler nedeniyle tazminat ödemesi gerekli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guardiola
    quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE
    Performansın düşmemesi ve yakıt tüketimi konusunda hak veriyorum ancak aynı şeyi kullanım kolaylığı konusundan söyleyemeyeceğim.
    Şimdi klasik tork konvertörlü şanzımanların daha kolay kullanıldığını, daha konforlu olduğunu, daha sorunsuz olduğunu yazacağım ama tepkilerden de çekiniyorum açıkçası.

    Bence otomatik vites otomatik olmalı, yani ben hiçbirşey düşünmemeliyim, alışmak için uğraşmamalıyım.
    Sadece ileri geri ve boşa almalıyım.
    Park edince parka atmalıyım.
    Şöyle yokuşa çıkınca kaymamalıyım, sollama yaparken tırsmamalıyım, yokuşta kafası karışık şanzımanla uğraşmamalıyım manuele almamalıyım, 10 binde bir kalibre ettirmemeliyim, vites değiştirirken öne doğru yığılma hissetmemeliyim.

    Not: * Mmt kullanan ve memnun olan arkadaşlara bir sözüm asla yok. Sadece mmt alacak arkadaşların önce bir güzel test etmelerini öneririm.
    * Soracaklar çıkacaktır, evet ben mmt kullanmadım. Sadece çok forum araştırdım, çok yorum okudum. Ayrıca serviste de bunu teyit ettirdim.
    * Benim için toyota: yağını suyunu koy, uzun seneler güvenle kullan demektir.


    bu noktada bir tercih meselesi oluyor işte dostum..
    ya bu saydıklarının bir kısmından vazgeçeceksin, ya da daha fazla benzin tüketimine katlanacaksın..
    böyle bir şanzıman mmt..

    Bana manuel kaldı desene




  • quote:

    Orijinalden alıntı: levent--

    quote:

    Orijinalden alıntı: Platinium

    mmt şanzımanlardan çok fazla şikayet var, çoğu 20.000 i geçtikten sonra arıza verebiliyor yolda bırakabiliyor, yada vites değişimleri çok sarsıntılı olabiliyor.

    eski teknolojide olsa eski şanzımanın daha dayanıklı olacağı kesin.



    Bakin MMT ile ilgili eleştirileri bende yaptım bu forumda..
    Eğer kalibrasyon yaptırmassanız bir de bilmeyen biri kullanıyorsa gerçekten çok sarsıntılı..
    Kalibrasyon yaptırdıkntan sonra nitekim şanzıman sarsıntı konusunda klasik otomatikler 10 üzerinden 9 ise MMT de 10 üzerinden 7-7.5 oluyor..

    Kalibrasyondan sonra yokuşta kaydırma olayıda kalkıyor..

    Yinede eksiklikleri olan bir şanzıman. Zaten bu forumda konu bile açtım artıları ile eksikleri ile...

    Şanzıman konusunda kendim kullanıcısı olduğum için herkesten daha doğru eleştiriler yaptım..

    Ama birşeyi asla kabul etmem 20 bini geçtikten sonra çoğu arıza verebiliyor ya da yolda bırakabiliyor demişsin..

    Aracım 30 binde, 25 bini şehir içidir(ankara)..
    Cinnahta yokuş yukarı 2 saat trafikte kaldığımda bile hiç sesini çıkarmadı.

    Etrafımda kullanan(Corolla ve AUris) en az 10 araç var MMT.
    Bu forumda neredeyse 150 ye yakın auris kullancıısı var diyelim ki bunların 60 ı MMT..

    Yolda kalan oldu mu bilmiyorum ama 1-2 yi geçmez heralde...

    Vw nin Dsg diye gerçekten başarılı bir şanzımanı var ama piyasada 5 binde şanzıman değişen golf te var..

    Bundan dolayı çıkıp dsg lerin çoğu yolda bırakıyor dersen tepkim yine aynı olur..

    Kulaktan dolma bilgilerle yorum yapma bence..

    Kısacası çoğu arıza veriyor diye bilmediğin konuda konuşursan benimde sana saygım azalır..


    bide kalibrasyon çıktı yahu.

    benim bildiğim otomatik şanzımanda yok öyle bir ayar. babamın bmw si 300.000 e geldi daha yağ değişimi hariç ellenmedi.

    arkadaşımda var bunun otomatiğinden adam kan ağlıyor. sağlamlığına güvenip corolla aldığı için bin pişman. adama satarken bu araba otomatik değil, düz vitesten uydurma deseydiler belkide almayacakıtı. en azından alırken toyota satıcısı ''bu araçtaki gerçek bir tam otomatik şanzıman değildir'' diye bir uyarı yapmadığı sürece toyota haksız arkadaş, firma ortağı gibi savunmayın adamları. millet yurt dışında bu tür açıklarını yakaldıkları firmalara dünyanın parasını ödedettiriyor beni kandırdılar diye, bizimkiler toz kondurmuyor.




  • kan mı ağlıyor..yok artık daha neler..

    peki senin arkadaşın hiç mi sorup soruşturmamış..??

    satıcı, '' abi bunda kanat var, açıp uçarsın'' dese ona da mı inanacak..

    böyle de savunma mı olur..

    herkesin babası da bmw alamıyo arkadaşım, kusura bakma artık..hoşgör sen..
  • şu olay dikkatimi çekti. MMT kullanıcıları genelde arabalarından memnun. Hatta bazı MMT kullanıcıları çok zevkli olduğunu aşırı memnun olduğunu söylemiş. Toyota forumunu sürekli okuduğum için yazıyorum. Ve burda MMT yi eleştirenlere bakıyorum amaç sanki çamur atmak gibi.Bence en doğrusu kullanıcıların yorumları.
    bana göre ise MMT başarılı bir şanzuman ama bizim ülkemize göre bir şanzuman değil. Kullanma kılavuzuna bakmadan bodozlama kullanılabilen şanzuman lazım bize.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurcugum
    şu olay dikkatimi çekti. MMT kullanıcıları genelde arabalarından memnun. Hatta bazı MMT kullanıcıları çok zevkli olduğunu aşırı memnun olduğunu söylemiş. Toyota forumunu sürekli okuduğum için yazıyorum. Ve burda MMT yi eleştirenlere bakıyorum amaç sanki çamur atmak gibi.Bence en doğrusu kullanıcıların yorumları.
    bana göre ise MMT başarılı bir şanzuman ama bizim ülkemize göre bir şanzuman değil. Kullanma kılavuzuna bakmadan bodozlama kullanılabilen şanzuman lazım bize.

    Siz olsanız yoğurdum ekşi der misiniz?
    Şahsen ben derim ancak, kendi araçlarını eleştiremeyen çok insan var bu forumda malesef.

    Babamın çalıştığı hukuk bürosundan bir arkadaşı çok çekti bu şanzımandan.
    Elli kere işlem yaptırttığı şanzımanını en sonunda "yeter değiştirin artık şu şanzımanı" diyerek değiştirtti.
    Kem küm eden firma, birazda mesleğinden tırsarak değiştirmeyi kabul etti.
    2 ayda gelecek parça dedikten sonra da kendisine bir de araç tahsis ettiler.

    Eskiden bazı yorumlarda "ben öyle bir kullanırım ki kimse anlamaz otomatik olduğunu" veya
    "kullanmayı bilmek lazım" gibi laflar da edilmişti.
    Bence bu otomatiğin anlamına ters.
    Basacaksın gidecek olay bu.
    Otomatik şanzıman otomatik olmadıktan sonra ben ne anladım bu işten.
    Sadece debriyaja basmaktan kurtarması mı güzel olan?
    Bu kadar problem çıkaracaksa debriyaja basarım çok daha kolay.
    Benim kullandığım debriyaj da daha uzun süre gider hem.

    Kim memnun olur bu şanzımandan size söyleyeyim; daha önce otomatik kullanmamış olan veya manuel vitesi sevmeyen veya kullanamayan veya debriyaja basmaktan bıkmış insanlar.
    MMT şanzımandan memnun olan arkadaşların kaçı evvelden gerçek otomatik vitesli araç kullanmışlar buna bakmak lazım.

    Herkesin görüşüne saygı duymakla beraber, bence MMT şanzıman Toyotanın şanına yakışmayan bir şanzımandır.




  • Bu araç için 37 çok uçuk bir fiyat..
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.