Bazen ben de kullanıyorum ama orada da Turgutlu, salihli gibi yerlerde biraz vakit kaybı oluyor. Tabi Aydın - Denizli arası kahırdan iyidir. Ama orada da Aydın - İzmir arası otoyol konforu var işte. |
Otoyollarda yükseltilen hız limitleri belirlendi: İşte yeni otoban hız sınırları (6. sayfa)
-
-
bol katliamlı parçalanmış cesetli kazaya hazır olun...
-
% 10 da yanılma payı 150 hız iyi hız...
-
Yanılmıyorsam, normal karayolunda 15 km/h, otoyollarda 40 km/h ın altında hızlarda seyretmek ihlal olarak nitelendiriliyor.
-
Akaryakıt daha uygun fiyatlıyken max 120 km/h saat ile giderdim İzmir-Aydın otoyolunu, şuan şehir içi ve dışı fark etmez, max 90km/h, ne kadar az yakarsak o kadar iyi, o da bayramda ve acil durumlarda filan diğer türlü araba yatıyor.
-
Otoyolda 40 km altında seyretmek tehlikeli ve yakıt verimliliği açısından da rasyonel değil. Asgari hız limitinin artmasıyla bu alt limit değişmiş de değil. Yani dileyen ihlal sınırlarını çiğnemeden seyahat edebilir.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
160 olmalıydı kuzey marmara en az
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yakıt zamlarindan sonra basamıyor zaten insanımız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Han, Adana-Ayıntap ?
ellere war da bize yoh mi ?
-
Arabam olmadığı için soruyorum, yüksek hızlarda seyretmek yakıt tüketimini bu kadar arttırıyor mu? Yani evet illa ki daha yüksek devirde çalıştığı için daha fazla tüketiyor tabi de, atıyorum günlük kullanımda 50km ile 80 km gitmek arasında yakın tüketimi bir depo benzinde ne kadar fark ediyor? Pratikte bu tarz konularda tecrübem olmadığı için zihnimde tam canlandıramıyorum, 5 yerine 8 gitsin ne olacak ki kafasındayım şu an, anlayamadığım için. Bilenler aydınlatsın lütfen.
-
hız arttıkça rüzgar direnci artar, motor ve yürüyen aksamdaki sürtünme artar, yani yakıt tüketimi artar. 2.0 altı motorlarda zorlandıkça orantısız artar. 3.0 üstü motorlar uzun yolda daha verimlidir.
-
Daha verimli olması teknik olarak daha az yakacağı anlamına gelmez. Yani verimi yüksektir ama yine de 2 litre motordan fazla yakabilir. Bir sürü değişken ve etken var, deneyip görmek lazım, ancak benim yol tecrübelerime göre en az yakıy tüketimi, düşük hacimli motorlarla ve son viteste 85km/s hızları geçmediğimiz zamanlar oluyor. 2.5 litre 186 beygir Mazda 6 kullanıyorum ve işle evim arası 15 litre yakıyor 100km'de, ama gayet normal çünkü ortalama hızım 5 mph yani 8km/s, bunun yanında. Volkswagen Toureg 3.0 litre araç ise aynı yolda 16 mpg yani 233.5 / 16 = 15 litre yakıyor. Yani sürekli değişiyor arabadan arabaya ve trafiği sıkışık şehirlerde motor hacmi 1.0 olan araç bulursanız Yaris gibi rahat edersiniz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hıza bile zam yapmışlar
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AnadoluEfes -- 4 Haziran 2022; 1:29:33 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yorumum silinmiş gerçekten çok komik kim kafasına göre silebiliyor bu yorumları?
-
genelde 70-75 kmh hızlarda kullanırım otobanı
arkamdan gelen arabanın da 130 +%10 = 143 kmh hızla gelmesini istemiyorum
sonuçta otobanda 40 kmh hızla bile gitmen yasal
yavaş araba sürenlerin aleyhine bir durum
arkadan çarpanların daha hızlı çarpması için devlet yetki vermiş veya zemin hazırlamış
yavaş gidenlere veya otoban kenarında acilen durmak zorunda olana yapılmış bir haksızlık bu durum.
ölümlü kazaları artırabilir
-
sol kelimesini kullanmadım bile bu kadar sola vurgu yapmanıza şaşırdım
sol şeridi gereksiz işgal etmenin cezası var
sağ şerit eko mod sürüş yapan kullanıcıların gözdesi
3 şeritli yolda ben sağdan giderken arkama geçip sellektör yapanlara da burdan selamlarımı yolluyorum
solda iki şerit boş geçip gitsene ordan be adam
70-75 ile gitme özgürlüğümü kullanma hakkım var
-
Plaka kapatmak ne demek?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jestercat -- 4 Haziran 2022; 10:20:20 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X