Şimdi Ara

Oyun sektörü patlama yaptı: Film ve spor sektörlerinin toplamından daha büyük

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
638
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Oyun sektörü patlama yaptı: Film ve spor sektörlerinin toplamından daha büyük



    Oyun sektörü bu yılı inanılmaz bir büyümeyle kapatmaya hazırlanıyor. IDC tarafından yayınlanan yeni verilere göre sektörün dünya geneli toplam geliri bu yıl yaklaşık 180 milyara dolara ulaşacak. Sektördeki %20'lik bu müthiş büyümenin en büyük nedeni olarak COVID-19 pandemisi gösteriliyor.



    2020'de video oyun sektöründeki en büyük büyüme mobil oyunculukta görülmüş. Bir önceki yıla göre tam %24'lük büyümeyle mobil oyunculuğun bu yılı 87,7 milyar dolar (oyun içi reklamlar hariç) seviyesinde kapatması bekleniyor. Yeni nesil konsollara rağmen mobil oyunculuk yine hem büyüme oranında hem de toplam gelirde liderliği elinden bırakmadı.



    Konsol tarafında ise toplam gelir bir önceki yıla göre yaklaşık %20 artış göstererek 52,5 milyar dolar seviyesine ulaşmış. Bu rakama tüm donanım ve yazılım satışları dahil. Donanım tarafında özellikle de geçtiğimiz Kasım ayında yeni nesil konsolların çıkış yapmasıyla birlikte önemli bir sıçrama görülmüş.



    Oyun sektörü patlama yaptı: Film ve spor sektörlerinin toplamından daha büyük



    PC oyunculuğu ise yine mobil ve konsol oyunculuğunu geriden takip etmeye devam ediyor. %11'lik büyümeyle toplam gelir 39,5 milyar dolar seviyesine ulaşmış. IDC'den oyun araştıma yöneticisi Lewis Ward, pandemi dolayısıyla uzun süre kapalı kalan Çin internet kafeleri nedeniyle PC tarafındaki büyümenin biraz daha küçük kaldığını söyledi. 



    Film ve spor sektörünün toplamından daha büyük



    Oyun sektöründeki bu inanılmaz rakamları film ve spor sektörleriyle karşılaştırdığımızda ise epey ilginç bir görüntü ortaya çıkıyor. Film sektörü 2019 yılını yaklaşık 100 milyar dolarlık gelirle kapatmıştı. Spor tarafında ise toplam gelir 75 milyar dolardı. Video oyun sektörü böylece iki sektörün 2019 gelirlerinin toplamını geride bırakmayı başardı. Ancak burada şunu da eklemek gerek: Film ve spor sektörlerinin bu yıl pandemi nedeniyle küçülmesi bekleniyor.



    Oyun sektörünün 2021 yılında da büyüme hızını koruyacağı tahmin ediliyor. Pandemi sonrasında ise muhtemelen büyüme hızı azalacak. Ward, COVID-19 aşılarının dünyaya iyice yayılması ve normalleşmenin başlamasıyla birlikte 2022 gibi oyun sektöründe yavaşlama beklediklerini söyledi.




    Kaynak:
    marketwatch
    Videogames are a bigger industry than sports and movies combined, thanks to the pandemic
    https://www.marketwatch.com/story/videogames-are-a-bigger-industry-than-sports-and-movies-combined-thanks-to-the-pandemic-11608654990







  • Oyun serktörü eğlence dünyasının lokomotifidir ve bu fark ilerleyen zamanda katlanarak artacak. Günümüzde orta ve yaşlı kesim arasında oyun oynayan sayısı çok az fakat günümüzde aktif oyun oynayan kesim orta ve yaşlı sayıldığında bile muhtemelen oyun oynuyor olacak. Yetişen yeni nesiller de bizim gibi oyun dünyasına doğmuş olacak. Oyun, oyuncu sayısının düşmesi için bir neden yok.


    Bu eğlence dünyasında ayakta kalacak son şirketler muhtemelen Disney, Microsoft ve Tencent olacak. Bu firmalar günümüzdeki diğer firmaları ya yiyerek daha da büyüyecekler ya da onları sahanın dışına itip başka sektörlere yönlendirecekler.

  • Biz oyun oynarken onlar teknolojik arge ve uzay araştırması yapıyorlar buna çok üzülüyorum.
  • başlıkta 180 milyon yazmışsınız fakat haberde 180 milyar olarak düzeltmişsiniz başlığı düzeltelim mümkünse
  • Oyun serktörü eğlence dünyasının lokomotifidir ve bu fark ilerleyen zamanda katlanarak artacak. Günümüzde orta ve yaşlı kesim arasında oyun oynayan sayısı çok az fakat günümüzde aktif oyun oynayan kesim orta ve yaşlı sayıldığında bile muhtemelen oyun oynuyor olacak. Yetişen yeni nesiller de bizim gibi oyun dünyasına doğmuş olacak. Oyun, oyuncu sayısının düşmesi için bir neden yok.


    Bu eğlence dünyasında ayakta kalacak son şirketler muhtemelen Disney, Microsoft ve Tencent olacak. Bu firmalar günümüzdeki diğer firmaları ya yiyerek daha da büyüyecekler ya da onları sahanın dışına itip başka sektörlere yönlendirecekler.

  • E herkes evinde online halde çünkü
  • ultra sonic U kullanıcısına yanıt
    düzelttim teşekkürler uyarı için.

  • VaporWave kullanıcısına yanıt

    Aslında onlar da bizden çok daha fazla oyun oynuyorlar ama diğer konularda da bizden çok öndeler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • VaporWave kullanıcısına yanıt
    onlar ucuza tuvalet kagidi almak icin trendyol 25tl kupon kovalamiyorlar.

  • O vakit meşhur binali vs obama videosunu paylaşmanın vaktidir !


  • VaporWave kullanıcısına yanıt
    O zaman bla bla bla yapmayı bırakta ARGE yap.
  • isakoc kullanıcısına yanıt
    Bende o kafa yokki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-850270B00

    Aslında onlar da bizden çok daha fazla oyun oynuyorlar ama diğer konularda da bizden çok öndeler.

    Bence daha fazla oynamiyorlardir.ama hem oynadıklarında lisanslı oyun bizden daha çok tüketildiği,hem de oyun içi satın almaları da bizden daha fazla oldugu icin firma gelirleri daha yuksek çekiyordur.kırık oyun oynayınca payasa karşılığı yok sonuçta.alım gücü olsa bizlerin de tüketim alışkanlığı değişirdi.konsolda bakanlik sagolsun ekstra vergilendirme yaptığımız için bizde pek tercih olmuyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aycibin -- 24 Aralık 2020; 10:27:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ee gayet normal değil mi? Spor müsabakaları seyircisiz oynanıyor, mağazaya gidip millet alışveriş yapamıyor. Spor sektörü şuan en kötü döneminde.
    Film kısmına gelecek olursak, sinemaya gidilemiyor.
    Ayriyeten herkes evinde, herkes çok sıkılıyor ve oyuna yöneliyor. Buna bende dahilim.

    Yoksa film sektörü oyun sektöründen daha yüksek olurdu. Hele hele spor kısmını hiç karıştırmıyorum. Spor sektörü o kadar büyüktür ki, oyun sektörünü 10 ile felan çarpın.

    Ayrıca yukarıdaki arkadaşa katılıyorum. Biz oyun ile büyüdük, ilerleyen yaşlarda yine oyun oynamaya devam edeceğimiz için oyun sektörü daha çok büyüyecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sinema, film, spor gibi etkinliklerde kişiler olayı dışarıdan seyrediyor. Oyun da ise içinde direk etkileşim halinde oluyor. Bu yüzden daha cazip geliyor.

  • Üretilen kullanılan oranı oyunlarda daha yüksektir. Mesela bizde japon dizisi izleyen azınlıktır yada süperlig maçlarını izleyen koreli sayısı gibi ama oyunlar zevk kısmını daha kolay elde edilen ürünlerdi.

  • VaporWave kullanıcısına yanıt
    Bu verileri türkiye özelinde degil ki, küresel veriler. Teknolojide öncü olan ülkelerde oyun oynayan insan yok mu? Nüfusa oranlayınca nintendo switchin en fazla sattığı ülke fransa mesela.
  • Gelecekte her şey tablet, bilgisayar ve TV ekranlarından tüketilecek belli. Gazeteler, dergiler, kitaplar da dahil artık her şey dijital olacak. Ses sanatçıları zaten MP3 ile dijital dünyaya çoktan ayak uydurdu, eline gitarını alan kendi sesini kendi duyuruyor ve parasını kendi kendine kazanıyor. Bu tüketim yazarlar, çizerler, ressamlar, tiyatro sanatçılarını ve film endürstrisini de ev sineması ve ekrandan satışa yönlendirecek. Belki de daha iyi olacak. Olmaması istenen ama olması gereken olur her zaman.

  • Disney'in Oyun Stüdyosu kapatıldı

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.