Şimdi Ara

Panasonic Türkiye geliyor..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
2.698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, daha önce konu geçti mi bilmiyorum ama hafta sonu Hürriyet İK'da Panasonic'in iş ilanını gördüm. Hatta Türkiye'de yeni kuracağı organizasyon için gibilerinden birşey söylüyordu. Panasonic de LG gibi kendisi geliyor. Panasonic almayı düşünen ama garanti sorunu yüzünden kararsız kalan arkadaşlara bu müjdeyi de ben vereyim dedim.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >



  • quote:

    Orjinalden alıntı: teotihuacan

    Arkadaşlar, daha önce konu geçti mi bilmiyorum ama hafta sonu Hürriyet İK'da Panasonic'in iş ilanını gördüm. Hatta Türkiye'de yeni kuracağı organizasyon için gibilerinden birşey söylüyordu. Panasonic de LG gibi kendisi geliyor. Panasonic almayı düşünen ama garanti sorunu yüzünden kararsız kalan arkadaşlara bu müjdeyi de ben vereyim dedim.


    Evet, hayırlı olsun.
    Darısı Sharp, Toshiba ve Samsung'un başına.
  • evet ama yılbaşını bulacakmış bu olay
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NightWalker

    evet ama yılbaşını bulacakmış bu olay

    Yılbaşınıda geçer bence.2010 ortalarına dogru ancak diyorum.Bugün panasonic yetkilisi ile görüştüm ve ne zaman magaza açacaklarını,plazma,lcd ve diger ürünlerinin Türkiyeye ne zaman gelecegini şuan söyleyemeyiz dedi.Çalışmalar devam ediyor dedi ve kimse ne zaman bilmiyor ve bu konuda birşeyde diyemiyormuş.
  • hosgeldi sefa geldi bizede almak dustu :) parayi denklestirirsem bi 46gw10 alcam kismetse.
  • Panny giredursun İB parayı cukka yaptıktan sonra,gelsede ne kadar satış yapar bilemiyorum artık.
  • bir gelişme var mı acaba bu konuda?
  • servis konsunuda türklerden alsınlarda tam kurtulalım bu vurdum duymaz servisler
  • Sn.noktanınsabiti

    Örneğin UK den alınan Sony ürünlerinin TR de SonyEurasia Garantisi olması ise tam bir yanlışlık örneğidir!!
    USA da satılan(özel Garanti anlaşması olan Notebook ve bazı mallar dışında)tüm bu kabil elektronik cihazların Garantisi
    Canada da bile geçmez!! Mexico dada geçmez(hatta bazı durumlarda Hawaii/Alaska/Dominic Rep.te bile geçmez)
    Çünkü USA dan bu şekilde çok çalıştım ben!

    Re-furbished>>diye bahsettiğin vede tek kelime bilmediğin olay ise daha öncede defalarca çeşitli vesilelerle bir USA icadı
    ve uygulamasıdır(Canada dahil) ve sistem orada özel kanun hükümlerince işletilir!!!
    Örneğin 1 senelik min. Garanti söz konusudur ama konumuz paneller ise doğrudan TV değişimi/Modül değişimi söz konusu
    olursa bu Garanti kapsamı dışıdır gibi özel durumları vardır ve sadece Tamir ve buna benzer durumlar Garanti kapsamındadır!

    ++

    Bir diğer örnek ise,çok basit olarak alın elinize bir Pany veya sony veya LGE paneli veya diğer cihazları ve bunların Dist.Servislerine
    gidin ve bakın bakalım size ne diyeceklerdir!
    Aynı durum Avrupa/USA içinde geçerlidir!!!

    Veya gidin Anadolu Garantili bir Samy panel alın ve sonra Almanya ya taşının veya götürün paneli ve bakın bakalım oradaki Servis size ne diyecektir!

    ++
    Bir şeyi daha kimse karıştırmasın lütfen;

    A-Dist.Garantili ürün aldınız ve tüm Garanti şartları ile bakım v.s ilgili Servisince yapılır ve mecburidir zaten!
    B-Dışardan ürün aldınız(örneğin yolcu beraberi resmi ithalat veya nakli-hane veya bir şekilde yasal ama ticari olmayan üründe,size hiç bir TR deki
    yetkili servis ""Garanti hizmeti"" vermez/veremez!!!
    ANCAK size ücreti karşılığı Hizmet verir/verebilir veya vermez/vermeyebilir ve bu "keyfiyet" sadece yetkili Dist.Firmalarca kullanılır!

    ANCAK bütün dünyada bir müşteri memnuniyeti kavramı vardır dolayasıyla sizin elinizdeki bir arızalı ürünü bu servisler ücreti karşılığı ki
    bu ücret normal Garantili ürünlerden daha pahalı olur/oluyor bu şekilde bir hizmet verir

    ANCAK,bunların hiç birisi sizin bu şekildeki ürününüzün mutlak servis hizmeti alacağınızın bir Garantisi değildir!!!

    Kısaca bu sistem günümüzde tüm gelişmiş ülkelerde aynen böyle işlemektedir,1000/2000 sayfalık anlaşmalardır bunlar ve ben bunlar içinde kafayı
    yerdim geçmişte,yani kısaca 3/5 sayfalık işler değildir bunlar

    ++
    Sistem basit anlatımıyla,her bir ülkede bir tane yetkili yerel Dist.firma olur ve üreticide muhatap olarak sadece bunları tanır dolayısıyla sizin
    Servis+Garanti deidiğiniz olayda bunun içindeki en temel unsurdur!!

    Basit manada,üretici bir ülkede birisine yetki vermişse ve ürünüde o ithal edip birde bir ton para bağlayıp bu sistemi kurduysa elbette
    bunun bir menfaati olacaktır,yoksa sizin düşüncenize göre,herkes gitsin bir yerlerden mal getirsin(özellikle ucuz)sonrada memleketine gelsin
    ve oradaki yasal Dist.firma sana Garanti versin veya seni tanısın,iyide kardeşim o zaman adam bu işi niye yapsınki!!!
    Parayı UK deki Satıcı kazansın,ama hizmeti sana TR deki adam versin,böyle bir sistem dünyada yoktur Beyler!

    Burada Dist.firma demek üreticinin yetki vererek bu işten para kazanacak adam olmasıdır(sadece kendi ülkesiyle sınırlı tabiki!)
    ++

    Panasonic Corp/Japan zaten 1 seneyi aşkındır Tekofaks ile bir şekilde anlaşmasını bozarak,kendi yapılanmasıyla TR ye gelecekti ama hala yoklar!

    Belliki ya bir başka Distribütör ile yola devam edecekler yada kendileri örneğin LGE gibi gelip,ya doğrudan malları kendileri satacak ki bu bana
    göre çok zor bir yapılanma(Pany bünyesine göre,çünkü Pany de aklınıza gelmeyen bir sürü mal grubu vardır!!!)gibi gelmektedir;yada böyle çok
    büyük üreticilerin Avrupa/USA gibi yerlede olan ana mal gruplarını,o ülkedeki bu işleri bilen Firmalar tarafından yapılmasıdır ve bu daha prof.
    bir uygulamadır,burada örneğin bizim konuştuğumuz mal grubuda Paneller olduğu için,bu işi kotaracak bir mevcut Pany ürünü yetkili Dist.firması
    yapacak veya sadece Panel işi için yine bir yerel veya Pany nin doğrudan kendiside olabilir şeklinde çalışmaları olabilir+

    Çünkü dediğim gibi Panasonic Corp/Japan tahmin edemeyeceğiniz kadar büyük ve çok değişik mal grupları olan,hatta bazı ülkelerde yine oraya özel
    mal grupları olan dev bir Japon yatırımcıdır!

    TR ye bunların ne kadarı gelecek,ne kadarı gelmeyecek bilmiyorum ama bizim konumuz itibarıyla,"PDP panellerin" ve bazı ilgili Pany ürünlerinin bir şekilde
    geleceği kesin;ancak ben geçmiş sürece bakınca çok ciddi bir süre aralığı görmekteyim,çünkü Tekofaks neredeyse bir seneyi geçti mal getirmeyi bıraktığı!!

    ++

    Son olarak şunu yazayım;elinde "TEKOFAKS" İthali ve Garantisi altında alınmış Panasonic TFT-LCD/PDP paneller olanlar için,bu Garanti süresi aynen devam
    etmektedir!!!Servis ücretli/ücretsiz yine devam etmektedir!!!
    Distribütörlük anlaşması ve Garanti hükümlerince(süre olarak)Tekofaks ürünleri Garantisi aynen geçerlidir,hatta bugün bile Teko da Modül değişimi işi
    bile yapılabilmektedir!!!(bugün TR de çoğu firma bunu yapamıyor yada beceremiyor v.s)

    Ancak elinde İB/DB/MM cart-curt tan alınmış İthal yada İşçi Permisi girişli v.s şeklinde Pany ürünler bulunanlar Panasonic Garantisi kapsamında değildirler!

    Bir arkadaş MM den bahsetmiş,Paralel v.s şeklinde,ben nasıl geldiğini bilmem,ama bu kabil yerlerin kendi ithalatları olan malları için Garantileri sadece
    kendilerinde geçerlidir!

    ++

    Birde son yazdığın msg da külliyen yanlış!!
    UK de Sony-Eurasia diye bir firma yokki!
    UK den böyle ürünlerin hatta ihracı bile yasaktır!!!(yolcu beraberi hariç!!)
    UK de hem ithalat hemde ihracat diğer Avrupa ülkelerinden de tamamen farklıdır hatta N.Ireland/Ireland bile farklı statülerdedir!!!


    UK de sadece "Sony.Co.UK" diye yapılanması vardır!!

    Daha fazla yazıpta iyice olayları çarpıtma lütfen!

    Maksadını hala anlamadım nedir çok merak ediyorum,sen asıl bunu yazda daha açık olalım!!

    ++
    Birde bunu yazmışsın sen>>>diğer firmalardan alınan ürünler refurbished değilse ibden de alınsa mediamarktdan da alınsa garanti geçerli olacaktır.....

    yok yaw daha başka neler var acep

    ++
    Bir saçmalığın daha(ama bu çok komik doğrusu,seni tebrik ediyorum) şöyle yazmışsın>>>......sonuçta tekofaksda bir resellerdan alıyor mm de ib de. tekofaks sonuçta bir ithalatçı
    sadece kendi ürünlerine destek verecektir.....

    Kardeş senin kafanmı iyi yoksa buraya saçmalamayamı geldin!!

    Tekofaks ve d,üer ülkelerdeki tüm yetkili Dist.Firmalar malları direk Üretim Fabrikalarından(büyük çoğunlukta biz buna "Assembling Country" deriz;kısaca Montaj(CKD/SKD den)
    yapılan fabrikalardan alınmaktadır!!!
    Kore/Japon üreticilerinin neredeyse tamamına yakınıda;UK/Spain/Slovakia/Romania/Poland/Letonia/Hungary gibi ülkelerdeki Üreticinin kendisinin doğrudan yatırımı
    olan Fabrikalardan bu malları Distribütörler satın almaktadır!

    Senin bahsettiğin Re-seller işini ise;o diğer bahsettiğin malum firmalar yapmaktadırlar çünkü bunlar Fabrikadan(doğrudan Üreticiden) mal alamazlar

    Kısaca sapla-samanı bir güzel karıştırıp ortaya sunmuşsun,tebrikler

    ++

    ANCAK,şu vardır/olabilir vede oluyor v.s>>>>Elinizde bir markaya ait ürün vardır Garantisiz veya Garantisi bir başka ülkede olan v.s bu hiç önemli* değildir ve bu malı bir şekilde
    bir ülkeden alıp getirdiniz örneğin TR ye ve gittiniz LGE ye veya sony-Eurasia ya veya Anadolu ya veya ENKAY a firmalarına ve elinizdeki malda bir arıza söz konusu ve bunu
    tamir ettirmek istiyorsunuz.....buraya kadar her şey normal ve insanlar zaten bir şekilde bir ülkeden mal alıp bir ülkeye tabiki gelebiliyor!

    ANCAK,siz bu ürünü ve o ürünün yazılı Garanti anlaşmaları çerçevesinde,farklı bir ülkede tamir ettirmeye kalkarsanız size tabiki Hizmet** verirler,ama bunun bazı şartları vardır,
    örneğin Hizmet bedeli yüksek olur/olabilir ama kabul ederseniz size bu hizmeti tabiki vereceklerdir v.s v.s

    *önemli=Ürün Garantisinin işlemesi ayrıdır ürüne hizmet vermek ayrıdır,lütfen burasını iyi ayırt ediniz!!!
    **Hizmet=Çoğu ülkelerde(örneğin USA/Canada/UK)bu hizmeti ya kısıtlı yada hiç alamayabilirsiniz,bu keyfiyet o ülkedeki yerel
    Distribütör Firma ile Ana Üretici arasındaki anlaşmaya bağlıdır!!!!

    Örneğin "X" ülkesinde Dist.Firmanın şöyle bir talebi olur/oluyor>>>....ben sadece yasal kendi ithal ürünlerime Hizmet ve tabiki Garanti veririm....
    maddesi varsa,siz elinizdeki o "Y" ülkesinden alınmış ürüne;"X" ülkesinde bırakın Garantisini;Hizmet bile alamazsınız!!!!

    Şimdi tekrar bizim ülkemize dönersek Panasonic Corp/Japan_TR olarak,dilerse bu her türlü "Hizmeti" sınırsız verebilir vede bana göre vermesi hem doğru
    hemde diğer ticari ve başka faktörler açısından tutarlı bir davranış olacaktır!! ki bunun örneklerini değişik ülkelerden biliyorum!

    ANCAK yukarıda da yazdım HİZMET ile GARANTİ çok farklı şeylerdir,her ne kadar birbirinin ayrılmaz bir parçası gibi gözüksede!
    dolayısıyla genelde sizlerin atladığı konuda burasıdır ve buradan bir mantık yürüterek,Hizmet ile Garantiyi birbirine karıştırıp bir şey yazıyorsunuz!
    Ben senelerce bu işlerde fiilen çalıştım ve işimin teknik kısmı dışında en önemli parçasıda buydu(Uluslararası anlaşmalar v.s)

    "Hizmet">>> çok genel bir kavramdır ve her bir şeyi bunun içine atarsınız!
    Ama "GARANTİ" diye bahsettiğiniz olay çok çok farklıdır,dolayıaıyla bu ikisini iyi ayırt ederek değerlendirmelisiniz!

    ++

    ANCAK benim bütün bu yukarıdan aşağıya yazdıklarım,Uluslararası vede özellikle Panel konusu mallar içindir,spesifik olarak PANEL olarak
    ayırt ediyorum yani Pany nin Daktilosunu yada Klimasını yada bilmem nesini kast etmiyorum,her ne kadar kurallar aynıda olsa farklı durumlar
    olmaktadır!!!
    Dolayısıyla Pany TR ye geldiği zaman dilerse "istediği şeyi" yapabilir Hizmet ve Garanti konusunda,ben olayın zaten genel olarak HİZMET
    kısmında değilim,örneğin benim evimdeki bir sürü eski SONY ürünlerini(çoğuda DB den alınma!!)zaman içinde Sony-Eurasia da Tamir
    ettirdim!!halada gerekirse ettireceğim ve bu hizmeti zaten bana "parasıyla" yapmaktadırlar,diğer firmalarda TR de böyledir,ama dediğim gibi
    bunlar birer Hizmettir,Pany de tabiki bakacaktır yapacaktır v.s

    AMA iş Garanti kapsamına gelirse,o zaman işler değişyor kaldıki bugün burada konumuz panel ve çeşitli yerlerin ithali panelleri
    TR de hiç bir Dist.Servisi bakmıyor!!!

    +++
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • uluslar arası ticaretin kıstaslarını belirleyen kanunlar vardır. bu kanunlar icc denen international chamber of commercial(milletlerarası ticaret odası) kurumca belirlenir. ancak bulundukları ülkenin kanunlarına da tabi olmak zorundadırlar. matsushita(panasonic) gibi firmalar bütün anlaşmalarını bu kurallara göre düzenlerler. ancak anlaşma şartları iki tarafı da özgür bırakacak niteliktedir. yani panasonic türkiye ile matsushita arasında bu tür bir sözleşme kurulacak eğer panasonic trye gelmeye karar verirse. bu durumda hangi ürünlere nasıl destek vereceklerini, geçmişe yönelik garanti takibini vs vs kararlaştırırlar. matsushita firması bu konuda yurtdışı ürünlere de destek vereceksin derse panasonic tr verir. ancak matsushita(panasonic) sadece kendi sattığına destek vereceksin derse tekofaks garantili ürünler bile elde kalır. yani önceden şunlara verir bunlara vermez demek güç.
  • eğer panasonic resmi ve yetkili bir servis açıp ben resmi faturaya sahip(yurtdışı) ürünlere de bakıcam derse kendi belirleyeceği sınırlar çerçevesinde yurtdışından faturaya sahip box ürünlere garanti verebilir. kendi stratejisine bağlıdır. ancak eğer panasonic tekofaks garantili ürünlere garanti vermek istemezse onlara da vermeyebilir. sonuçta bu panasonicin stratejisi olacaktır ancak önceden şunu yapar demek güç. tekrar ediyorum bu dediklerime tamir görüp yeniden satılan ürünler olan refurbish ürünler dahil değildir. veya bazı ülkelerin mevzuatlarında limited warranty özelliğine sahip olan ürünler de dahil değildir. ib nin canadadan bu tür ürünler getirdiğini biliyorum. dolayısıyla garanti söz konusu olmayacaktır. ancak mediamarkt ürünleri nereden alıyor bilmiyorum. eğer mediamartk panasonic ile anlaşırsa ve panasonic türkiyeye resmi ve yetkili bir ofis açarsa onun ürünlerine de destek verebilir.




  • Gelsin artık plazma almak istiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    eğer panasonic resmi ve yetkili bir servis açıp ben resmi faturaya sahip(yurtdışı) ürünlere de bakıcam derse kendi belirleyeceği sınırlar çerçevesinde yurtdışından faturaya sahip box ürünlere garanti verebilir. kendi stratejisine bağlıdır. ancak eğer panasonic tekofaks garantili ürünlere garanti vermek istemezse onlara da vermeyebilir. sonuçta bu panasonicin stratejisi olacaktır ancak önceden şunu yapar demek güç. tekrar ediyorum bu dediklerime tamir görüp yeniden satılan ürünler olan refurbish ürünler dahil değildir. veya bazı ülkelerin mevzuatlarında limited warranty özelliğine sahip olan ürünler de dahil değildir. ib nin canadadan bu tür ürünler getirdiğini biliyorum. dolayısıyla garanti söz konusu olmayacaktır. ancak mediamarkt ürünleri nereden alıyor bilmiyorum. eğer mediamartk panasonic ile anlaşırsa ve panasonic türkiyeye resmi ve yetkili bir ofis açarsa onun ürünlerine de destek verebilir.



    İşin püf noktası, Panasonic Tr. nin hukuki statüsünde.

    Eğer Panasonic Tr. burada "üretici" sıfatı ile yer alırsa, ülkemizde başka bir ithalatçıdan alınmış da olsa, yasa gereğince "üretici" sıfatıyla ürünün arızalarından sorumludur. Yani gerek tamir, gerek aynen değiştirme gerekse de bedeli iade yönünden sorumludur.

    Yok eğer, Panasonic burada "Panasonic Tr." diye bir şirket kurup bunu distribütör/ithalatçı statüsünde işletirse o zaman sadece kendi ithal ettiği ürünlere karşı sorumluluğu vardır.

    Yukarıdaki ihtimallerden ayrı olarak,
    bir de ürün yurtdışından veya Türkiye'den (faturalı olarak) alınmış olsun Panasonic marka bir ürünün ayıplı olması halinde, kişi Türkiye'den üretici sıfatıyla direkt Panasonic Corp.'ı teorik olarak dava edebilir. Ancak çok uzun ve masraflı bir yol ve sonunda alınan kararın yurtdışında (Japonya'da) uygulanması pratikte pek mümkün görünmediğinden kimsenin bu yola başvuracağını sanmıyorum. Ama teorik ve yasal olarak bu mümkün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rg206


    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    eğer panasonic resmi ve yetkili bir servis açıp ben resmi faturaya sahip(yurtdışı) ürünlere de bakıcam derse kendi belirleyeceği sınırlar çerçevesinde yurtdışından faturaya sahip box ürünlere garanti verebilir. kendi stratejisine bağlıdır. ancak eğer panasonic tekofaks garantili ürünlere garanti vermek istemezse onlara da vermeyebilir. sonuçta bu panasonicin stratejisi olacaktır ancak önceden şunu yapar demek güç. tekrar ediyorum bu dediklerime tamir görüp yeniden satılan ürünler olan refurbish ürünler dahil değildir. veya bazı ülkelerin mevzuatlarında limited warranty özelliğine sahip olan ürünler de dahil değildir. ib nin canadadan bu tür ürünler getirdiğini biliyorum. dolayısıyla garanti söz konusu olmayacaktır. ancak mediamarkt ürünleri nereden alıyor bilmiyorum. eğer mediamartk panasonic ile anlaşırsa ve panasonic türkiyeye resmi ve yetkili bir ofis açarsa onun ürünlerine de destek verebilir.



    İşin püf noktası, Panasonic Tr. nin hukuki statüsünde.

    Eğer Panasonic Tr. burada "üretici" sıfatı ile yer alırsa, ülkemizde başka bir ithalatçıdan alınmış da olsa, yasa gereğince "üretici" sıfatıyla ürünün arızalarından sorumludur. Yani gerek tamir, gerek aynen değiştirme gerekse de bedeli iade yönünden sorumludur.

    Yok eğer, Panasonic burada "Panasonic Tr." diye bir şirket kurup bunu distribütör/ithalatçı statüsünde işletirse o zaman sadece kendi ithal ettiği ürünlere karşı sorumluluğu vardır.

    Yukarıdaki ihtimallerden ayrı olarak,
    bir de ürün yurtdışından veya Türkiye'den (faturalı olarak) alınmış olsun Panasonic marka bir ürünün ayıplı olması halinde, kişi Türkiye'den üretici sıfatıyla direkt Panasonic Corp.'ı teorik olarak dava edebilir. Ancak çok uzun ve masraflı bir yol ve sonunda alınan kararın yurtdışında (Japonya'da) uygulanması pratikte pek mümkün görünmediğinden kimsenin bu yola başvuracağını sanmıyorum. Ama teorik ve yasal olarak bu mümkün.

    +1

    benim kastettiğim buydu. yalnız anlamak istemek yerine saldırmayı seçtiler. senin satılan ürün hakkında teknik bilgin olabilir. saygı duyarım. ama mevzuat ve yönetmelik bilgin pek iyi değilse teknik bilgiden ve gördüklerinden yola çıkarak yorumlar yapmaya,insanlara hakaret etmeye hakkın yok.

    yalnız sizin söylediklerinize birşey eklemek zorundayım. teknik servis işi de bir ticarettir. TTK(Türk Ticaret Kanunu) ya göre her türlü ticaret yapan bir müessese gibi panasonic de direk üretici sıfatıyla yer alamaz. bir şirket kurup(Türk kanunlarına göre) o şirket üzerinden iş yapması zorunludur. ancak sorumlu yöneticilerinden en az biri panasonic japanda da sorumlu yöneticiyse aynı zamanda üretici olarak görüleceklerdir. bu durumda dediğiniz her ürüne karşı sorumlu olacaklardır. tabi bunun detayları var ancak açıklamak uzun sürer. genel hatlarıyla böyle.

    dediğim gibi biraz hoşgörü gösterilse, herkes onun bunun adamı yaftası yemese, bu forum daha bilgi dolu bir yer olur. ürün hakkında bilgi sahibi değilim. ama dış ticaret benim işim. biraz müsaade edilsin de bu konuda yorum yapabileyim.




  • @andy1
    öncelikle bir şeye karar verelim. biz tekofaksın faaliyetine son verip(ya da panasonicin tekofaksla olan sözleşmesini iptal edip) Panasonic A.Ş. olarak Türkiye pazarına girdiği durumu varsayıyoruz. yani sürekli distribütör firmaya karşı böyle yapamaz diyebileceğimiz bir durum olmayacak çünkü ortada distribütör firmanın olmadığı bir senaryo üzerinde tartışıyoruz. bu konuda mutabık kalalım önce. artık tekofaks yok panasonic Türkiye var. tartıştığımız durum bu.

    dolayısıyla distribütör firmalarla anlaşma yapıyorlar tarzı bir durum da söz konusu değil. olsa bile önce icc ye sonra Türk Ticaret Kanununa tabi olmakla beraber en son olarak da İsviçre mahkemeleri bu konuda yetkililer. yaptığınız her uluslararası anlaşmada son yetkilinin isviçre mahkemesi olduğunu kabul ediyorsunuz.

    uluslararası rekabet koşulları diye herhangi yasa yok. her ülkenin kendi içinde oluşturduğu Bizim ülkede rekabet kanunu amerikada tekelcilik kanunu adıyla yer alan bir kanun var. amerika bu konuda çok hassas doürudur. ama amerikan yasalarıyla avrupa birliği yasaları ve Türk yasaları birbirinden farklı bağımsız. dolayısıyla amerikada gerçekleşen bir olay bizim ülkemizi ve avrupa ülkelerini bağlamaz. elektronik pazarı serbest bir pazardır avrupa ve Türkiyede bu sektörde fiyat ve hizmet kısıtı yoktur. yani sen çıkıp Ben Türkiyeye lcd tvyi 300 liraya satacak yurtdışı ürünlere de garanti verecem dersen bu ülkedeki hiç bir kanun sizi engellemez. uluslararası rekabet koşulları dediğiniz şey teammüllerden oluşmuştur. maliyet bazlı bir rekabettir o. bu konuda bilgi için "oyun teorisi" başlıklı eğitim programlarına bakabilirsiniz.

    bir konuda ciddi derecede yanlışınız var. tekofaksın panasonicle yaptığı anlaşma sonucu -bakın burası çok önemli- panasonic ürünü satın alan tüketiciye karşı hiçbir şekilde sorumlu değil. çünkü sorumluluk için arada bir sözleşme ya da fatura ilişkisi olmalıdır. bunu heryerden öğrenebilirsiniz ama bu konuda ısrar etmeyin. panasonic uluslararası(icc) ticaret hukukuna göre sattığı ürünlerden tekofaksa karşı sorumluyken, tekofaksda sattığı ürünlerden tüketiciye Türk Ticaret Kanunu ve Tüketicinin Korunması Kanun hükümlerince sorumludur. tekofaks batarsa siz gidip panasonic yaponyadan garanti talep edemezsiniz. yani dava açarsınız ama kaybedersiniz. panasonicle son kullanıcı arasında hiçbir ilişki bulunmadığı için herhangi bir hakkınız yok.

    gelelim tekofaks durumuna. tekofaks ithalatçı konumunda olduğu sürece faturalı her ürününe 2 sene sınırsız garanti,10 sene yedek parça temin garantisi vermek zorundadır. kanun bunu hükmeder. ancak tekofaks battığı takdirde sen lcdin için gidip sen bunu tekofaksa sattın o da bana sattı. tekofaks battı bunun garantisini sen ver diyemezsin. yani dersin ama uygulanmaz. çünkü kanuni bir hakkın yok.

    sonuç olarak;
    panasonic istemezse tekofaks garantili ürünlere destek vermeyebilir. aralarındaki anlaşmaya mukabil tekofaks isviçre mahkemesinde dava açıp hak talep edebilir. dava sonucuna göre hareket edilir. ancak panasonic itibarını düşünen bir firma olduğu için tabi ki yetkili ithalatçının sattığı ürünlere de garanti verecektir. bakın vermek zorundadır demiyorum yasaya göre böyle bir yükümlülüğü yok. ancak büyük firmalar verirler. gelelim paralel ithalat olayına. panasonic Türkiye pazarına kendi girerken der ki bu ülke büyük bir pazar ve transit bir ülke ben avrupa ve amerikadan alınan box ürünlere de garanti verecem derse onlara da garanti verir. önceden vermez ya da veremez diyemeyiz kendi kanunlarımız böyle bir durumu engellemiyor. tâbi olduğumuz avrupa birliği uyum yasaları da bunu engellemiyor.ben insanları yanlış bilgilendirmem. olasılıklardan bahsederim. ancak bunları okuduğum, bildiğim yasalar çerçevesinde değerlendiririm. iki örnek vererek yasa oluşturamazsınız.
    ben size diyorum ki bu böyle olmaz çünkü yasa bu. siz bana diyorsunuz ki yanlış biliyorsunuz doğrusu bu. ama bir dayanak destek vermiyorsunuz. lütfen bu tür konularda tartışırken dayanağınızı belirtiniz. yoksa iddianız havada kalır. ve üsluba dikkat!

    not: şu an ne panasonic, Türkiye piyasasına girdi ne de gireceğini resmi olarak açıkladı. dolayısıyla ibden mm den ucuz ürün alıp da panasonicden garanti alacağını düşünen arkadaşlarım hiç uğraşmasın ve hiç umutlanmasın. şu an aldığınız ürünün garantisini sadece aldığınız yerden talep edebileceksiniz.ufak hesapların peşinde koşmayın. bu tür şeyler için lütfen kimseyi de rahatsız etmeyin. şu an böyle bir uygulama olmamakla beraber bunun bir hazırlığı bile yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noktanınsâbiti -- 20 Kasım 2009; 15:33:15 >




  • Resmi distribütör panasonicin Türkiyede haklarının sahibi değildir. yanlış olmasın. resmi distribütör panasonicin ürünlerini panasonicin izni ve desteğiyle satan garanti verendir. şimdi burada farazi tartışmayacağım.

    öncelikle senden rekabet kurallarının linkini istiyorum. eğer iddia ettiğin gibi bütün ülkeler için bağlayıcı bir kural varsa resmi kurumların sitelerinden bir link rica ediyorum. yoksa iddian boş bir iddia. link koy ondan sonra tartışalım. olmayan bir şeyin bağlayıcılığını tartışmam.dediğim gibi böyle bir şey var deyip onun üzerinden gitmiyorum artık.

    mantığa aykırılığı da tartışmam firmaların stratejileri mantığa uygun olmak zorunda değiller.

    gelelim madde yorumlamaya;
    tamamen yanlış bir yorumun var.

    bak ne diyor;
    "Madde 5 İmalatçı-üretici veya ithalatçı firmalar, imal veya ithal ettikleri, ekli listede yer alan mallar için Bakanlığa başvurarak garanti belgelerini onaylatmak ve tüketicilere verilecek garanti belgesi düzenlemek zorundadırlar.

    Bu Yönetmelik hükümlerine göre hazırlanacak garanti belgesinin tasdik edilerek tüketiciye verilmesini temin etmekle satıcı, bayii, acente ya da temsilcilikler yükümlü ve sorumludurlar.,.............. "

    satıcı, bayi , acent ya da temsilcilikler diyor. Türkiye de varlığı bulunmayan sadece uluslararası düzeyde tekofaks la anlaşmış yapmış olan panasonic , Türkiye yerleşik olmadığı için bunlardan hiçbiri sayılmıyor. bayi, satıcı vs vs olmak için şirket olmak gerekir, şirketin de yurtiçi yerleşik olması gerekir. yani bu sıfatlara sahip olmadığı için panasonici bağlayan bir şey yok. bu yasanın bir yorumu. sonra bu maddeye bakarak diyorsun ki panasonic ithal etmediği ürüne garanti vermez. ancak maddede ithalatçı ya da yurtdışı yerleşik şirketler kendileri dışında ithal edilen ürüne destek veremezler ibaresi yok. bu maddeden bu çıkarımlar sadece hayal gücüyle olur.

    özetle diyorum ki kanunlar sabittir bunlar yasaktır diyorsun ben de sana diyorum ki Borçlar kanunu,TTK,TKHK hatta medeni kanun bile elinde. hatta al sana uluslar arası ticaret hükümlerini belirleyen kurumun linki :
    http://www.iccwbo.org/

    bana bu iddia ettiğin rekabet kurallarının linkini ver beraber yorumlayalım. yoksa boşa konuşuyoruz. iddianın arkasında durmak zorundasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noktanınsâbiti -- 20 Kasım 2009; 13:13:03 >




  • Bir bankada uzman yardımcısıyım. elimdeki tek ürün ibden alınma garantisinin bitmesine az kalmış projeksiyon. kaldı ki kanada garantili. yani elde edebileceğim hiçbir avanta yok. çamur at izi kalsın tadında ithamlarda bulunan terbiyesizdir. saygısızdır. elinizde bir kanıt varsa koyarsınız benim tabiri caiz'se üçkağıtçı olduğumu ispatlarsınız. ama siz her türlü panelin özelliğini biliyorsunuz diye söylediğiniz hukuki bilgilerin de doğru olması diye bir şey yok. söyledikerlinizin yanlışlığını gösteren bir insana çamur atamazsınız. iyi araba sürmek tamir edebilmeyi gerektirmez.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.