Şimdi Ara

Panasonic ve Sila, silikon bataryalar geliştirecek: Hedef, 800 km menzil ve 10 dakikada şarj

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
406
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Panasonic, Kaliforniya merkezli şirket Sila Nanotechnologies ile lityum iyon batarya anotları geliştirmek için işbirliği yapacak. Bu işbirliğiyle Sila'nın silikon tozu teknolojisi kullanılarak elektrikli araçların menzilinin arttırılması ve şarj süresinin azaltılması hedefleniyor. 800 km menzile sahip, 10 dakikada şarj olan otomobil bataryaları geliştirmeyi hedefliyorlar.



    Son yıllarda lityum iyon pillerin kapasitesini arttırmak için silikon kullanımı artmakta. Sila şirketi de bu amaçla Titan Silikon anot tozu geliştirdi. Şirketin, mikrometre büyüklüğünde parçacıklara sahip nano yapılı silikon tozları, klasik grafit yapılı anot malzemesine alternatif sunuyor.



    Teorik olarak 10 kat fazla enerji yoğunluğu sunuyor



    Silikon, teorik olarak grafite göre 10 kat daha fazla enerji yoğunluğu sunabiliyor. Ancak silikonun şarj esnasında genleşme eğilimi göstermesi yüzeyin çatlamasına sebep oluyor. Sila bu sorunu çözmek için silikon ile grafiti birleştiren, çatlamaya dayanıklı bir yapı oluşturduğunu belirtiyor.




    Sila'nın CEO'su Gene Berdichevsky, bu noktaya gelmek için 12 sene ve 80 bin deneme yaptıklarını söylüyor. Geliştirdikleri anotu ise şöyle açıklıyor: “İçinde kuru üzümler olan ekmeğe benzer bir yapı. Kuru üzümlerin etrafında, yumuşak bir matris ve büyük dış kabuk bulunuyor. Kabuk hacmi tutuyor ve kuru üzümler genişlediğinde ekmek kenara çekiliyor. İskelet silikonu tutmuyor, genişlemeye uyum sağlıyor."



    Ayrıca Bkz.Stellantis, araçlarına batarya değiştirme teknolojisini getiriyor



    Berdichevsky, geliştirdikleri teknolojinin uyarlanabilir olduğunu, lityum iyon bataryalardaki grafitin %50 oranında ya da tamamen değiştirilebildiğini söylüyor. Tamamen silikon anot kullanıldığında pillerin enerji yoğunluğu %40 artıyor ve benzin doldurma süresinde %80'e kadar şarj edebilmek mümkün oluyor.



    Panasonic, silikon anotların verimliliği katı hal pillerine benzer seviyelere çıkarabileceğine ve aynı zamanda mevcut üretim süreçlerine kolayca entegre edilebileceğine inanıyor.



    Yerkabuğunda yaygın olarak bulunuyor



    Silikon yerkabuğunda en yaygın bulunan ikinci element. Bu nedenle silikonu pil üretiminde kullanmak büyük avantaj sağlıyor. Berdichevsky, bunun gibi yeni nesil pil teknolojisine odaklanarak, Kuzey Amerikalı üreticilerin ucuz grafite erişimi olan Çinli üreticilerle rekabet edebileceklerini savunuyor.



    Bu da otomobil üreticilerinin Enflasyonu Azaltma Yasası tarafından belirlenen kaynak bulma gereksinimlerini karşılamalarına yardımcı olacak ve araçlarının 7.500 dolara kadar vergi teşvikinden yararlanabilmesine olanak tanıyacak.



    Teknolojinin ne zaman elektrikli araçlara geleceği henüz belli değil. Aynı zamanda bu yeni Panasonic bataryalardan hangi otomobil üreticisinin yararlanacağı da bilinmiyor. Ancak şirketin geçmişte Tesla ile yoğun bir şekilde çalıştığını belirtelim.




    Kaynak:https://www.carscoops.com/2023/12/panasonic-and-sila-partner-on-silicon-powder-batteries-for-500-mile-evs-with-10-minute-recharge/
    Kaynak:https://www.silanano.com/our-solutions/titan-silicon-anode







  • Panasonic diyince aklıma plazma tv ler gelir okadar güzel tv lerdirki renkler muhteşimdir. Gelelim pile panasonic eneloop serisi muhteşem pillerdir. Çoğu pil durduğu yerde kullanılmadığında şarj azalırken bu panasonic piller kendini enerjisini koruyordu.

    Bence panasonic bu işi dünyada çözecek baştaki. Firmalardan biridir. Ekibi çok sağlam.

  • Panasonic diyince aklıma plazma tv ler gelir okadar güzel tv lerdirki renkler muhteşimdir. Gelelim pile panasonic eneloop serisi muhteşem pillerdir. Çoğu pil durduğu yerde kullanılmadığında şarj azalırken bu panasonic piller kendini enerjisini koruyordu.

    Bence panasonic bu işi dünyada çözecek baştaki. Firmalardan biridir. Ekibi çok sağlam.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartalaraz -- 13 Aralık 2023; 21:34:21 >
  • Elektrikli araçlar için beklediğim gelişmeler. Umarım başarıyla uyarlanır. Birkaç yıl içinde çok yol alınacağını inanıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jon doe -- 13 Aralık 2023; 22:49:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kartalaraz kullanıcısına yanıt

    Sanyo Eneloop piller manyak bir şey. 5 yıl hiç kullanılmasa bile şarjının %70'ini koruyor ve 2000 kere şarj edilebiliyor. Ben benim fotoğraf makinesinin harici flaşında kullanıyorum, aşırı memnunum. Flaşı 1 yıl kullanmadığım oluyor. Ona rağmen seri çekime aldığımda ard arda sayısız kez patlıyor. Manyak bir pil ve teknolojisi.

  • Her şey Japan da

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Şu pil teknolojisinin 10 yıldır bir adım bile yol alamaması sinir bozucu.

  • Why Shy kullanıcısına yanıt
    Lityum pillerin enerji yoğunluğu son 10 yılda neredeyse 2'ye katlandı. İşlemci ve kameralar 10-20 kat geliştiği için; pil teknolojisinde gelişim yokmuş gibi algılanıyor.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 10 dkk da şarj 4800 kw şarj lazım . Şu an yaygın olarak kullanılan istasyonlar 50-100 kw.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • https://www.donanimhaber.com/General-Motorsun-ABD-ordusu-icin-gelistirdigi-hidrojen-yakit-hucreli-arac-hazir--94234

    Piyasada pilli ama askeri seviyede hep hidrojenli versiyonlar. Pilli araçlar geçici, gelecek hidrojende muhabbeti doğru mu acaba?

  • kartalaraz kullanıcısına yanıt
    15 sene oldu halen kullanıyorum o plazmayı biraz yanık var ama yinede taş gibi.

  • evet duymak istediğimiz teknoloji min 800 km menzil çok güzel olur. Zaman nelere kadirdir ileride kaç km menzilleri görürüz ALLAH bilir.

  • 10 dakikada full O bataryayı dolduracak kurulu bir altyapı yok Tesla'nın dc de 150kw ile araçlarını sınırlamasının nedeni bataryanın veya invertörün kaldırmaması değil şehir şebeke hatlarına aşırı yük bindirmemek. Evler de bile max 11kw ac ile sınırlandırılmasının asıl sebebi bu. Battarya mevzusuna gelecek olursak Panasonic yapamayacağı şeyi iddia etmez.
  • robot4.0 kullanıcısına yanıt

    Mübarek otomobillerdeki bil teknolojisinden bahsediyoruz. Haber neyle ilgili okudun mu?

  • kartalaraz kullanıcısına yanıt
    Eneloop once Sanyo tarafindan uretiliyordu. Sonra Panasonic alinca onun adi altinda uretiliyordu. Sonra o uretim tesisi Fujitsu'ya gecti diye biliyorum. Eger tekrar pil almaniz gerekirse aklinizda bulunsun.

  • suslu76 S kullanıcısına yanıt

    Eneloop Sanyo'nun yarattığı bir markaydı. Sanyo 2009 yılında Panasonic tarafından satın alınınca, Pil tekeli oluşmasın diye japon ve ABD hükümetlerinin isteğiyle Panasonic Sanyo'nun pil işini fabrikasıyla birlikte Fujitsu'nun alt kuruluşu FDK'ya devretti ama Eneloop ticari markasını elinde tuttu ve Eneloop adıyla aynı FDK'ya pil ürettirmeye devam etti. Şimdi Eneloop pilleri Panasonic tarafından hem Çin'deki pil üreticilerine hem de Japonya'da Fujitsu'ya sattığı Sanyo fabrikasında ürettiriliyor. Çin'de üretilenler Asya pazarında, Japonya'da üretilenler ise Japonya, K. Amerika ve Avrupada satılıyor. 5. jenerasyon Eneloop serisi piller 10 yıl sonra bile şarjının % 70'ini koruyabiliyor.

  • Umarım normal mod kullanımdaki menzilini söylüyorlardır. O zaman ekonomik modla 1000 km'ye ulaşılabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Why Shy kullanıcısına yanıt
    Telefonlardaki pil teknolojisi ile otomobillerdeki pil teknolojisi aynı.

  • robot4.0 kullanıcısına yanıt

    Değil. Konuyu okumadan yorum yapma.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.