Şimdi Ara

Panik fren

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
1.003
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • şehiriçi düşük hızlarda (30-40) panik fren esnasında el frenini çekmek doğru mudur?



  • 30 40 da olsa kıçını atar araba büyük ihtimal
    hele birde sağ veya sol tarafın biri dengeli tutmuyorsa araba alır gider kendini
  • Hocam en çabuk ve en sağlıklı durmak için el frenine hiçbir zaman başvurmayın, sadece kuvvetlice asılın frene o kadar, yoksa arka teker kilitleneceği için hem abs görevini yapamayacak, hemde savrulma riski yaşama ihtimaliniz olacak.
  • Neden el freni? Acil durumda direksiyonu bırakıp el frenini asilana kadar normal frene basilabilir bence hem daha güvenli hemde daha çabuk olur kanımca.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yukarı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ABS Yoksa, frene basılır, teker kızaklarsa yavaşça ayak frenden kaldırılır, tekerleğin kızaklamadığı bir an yakalanıp fren o dozajda tutulur. Yani teker "dönsem mi dönmesem mi" aralığında kalmalı. Optimum fren budur.
    ABS varsa, frene sonuna kadar bakın, ABS dediğim dengeye yakın bir dengeyi sizin kadar iyi olmasa da tutar. Yani ABS "Fren, bırak, fren, bırak" yapar. O yüzden ABS'de fren mesafesi optimum frene göre birazcık (Ama birazcık) daha uzundur. Ancak ABS ile optimum freni tutturmak ABS'siz araçtan kolaydır. ABS o yüzden övülür.
    Not düşeyim: Eğer optimum frende ya da ABS'de duramayacağınızı anlarsanız boş bir yere direksiyonu kırın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    ABS Yoksa, frene basılır, teker kızaklarsa yavaşça ayak frenden kaldırılır, tekerleğin kızaklamadığı bir an yakalanıp fren o dozajda tutulur. Yani teker "dönsem mi dönmesem mi" aralığında kalmalı. Optimum fren budur.
    ABS varsa, frene sonuna kadar bakın, ABS dediğim dengeye yakın bir dengeyi sizin kadar iyi olmasa da tutar. Yani ABS "Fren, bırak, fren, bırak" yapar. O yüzden ABS'de fren mesafesi optimum frene göre birazcık (Ama birazcık) daha uzundur. Ancak ABS ile optimum freni tutturmak ABS'siz araçtan kolaydır. ABS o yüzden övülür.
    Not düşeyim: Eğer optimum frende ya da ABS'de duramayacağınızı anlarsanız boş bir yere direksiyonu kırın.

    Unutmamalıki abs zor durumlarda sürücüye direksiyon hakimiyeti için izin verir. Çok değerli bilgiler, mümkün olduğunca insanlar bilgilendirilmeli.

    Toplulumuz yavaş yavaş abs siz araçlardan kurtulmaya başlıyor. İlk kez abs li araç kullananlar değerli dostlarımız, büyüklerimiz, yanlış bilgilerinden dolayı abs yi arabayı zank diye durduran fren diye biliyorlar. Panik fren durumunda ise arabanın durmadığını, frenlerin tutmadığını düşünüyorlar.

    Dediğim gibi abs konusunda çevremizdeki elimizden geldiğince bilinçlendirmeli, bıkmadan usanmadan mümkün olduğunca basitleştirerek anlatmalıyız.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    fren balata
    3 yıl önce açıldı
    hidrolik disk fren havası alma
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ABS'yi bir kenara bırakırsak; araçlarda fren tasarımı yapılırken ön tekerlekleri kilitlenecek, arka tekerleri kilitlenmeyecek şekilde tasarım yapılır. Bunun sebebi arka tekerlerin kilitlenmesi halinde aracın doğrultu kontrolünün kaybolmasıdır. Bunu toprak bir zeminde arka frenleri iyi tutan bir bisiklet ile deneyebilirsiniz.

    Sonuç olarak el frenini çekmek fayda sağlamaz aksine tehlikelidir.
  • Bir taksiye bindiğimde Hyundai Accent taksici Ümraniye Tantavi'nin orada ışıklarda el frenine asılmıştı aynı zamanda freni köklemişti ama bence daha da kötü yaptı tekerleri kitledi sadece ses geldi durma measafesi de uzatıo çünkü araç adeta asfaltta kayıyordu bir de taksi olunca

    lastiklerde çok dişli değil sağlam tutmuyor yeri.
  • ileri sürüş teknikleri bilinmiyorsa el freni çekmek aksine daha büyük kaza yaptırır. Panik fren durumunda bildiğim kadarıyla hem debriyaja hemde frene basılmalı, böylece motorun itme gücünü devreden çıkararak daha kısa mesafede duruluyor.
  • absli araçta fren basıncı azaltılmamalı abssizde ise kilitlendiği zaman basınç bir miktar azaltılmalı ki yönlendirme yapılabilsin .
  • Tüm mesajları okumadım konudaki. Tek bişey sorucam. Dip fren yaptıktan sonra başka bir şeye niye gerek duyarsınız? Nasıl bir mantıkla el freni çekilir? Ne düşünüyorsunuz o an?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    ABS Yoksa, frene basılır, teker kızaklarsa yavaşça ayak frenden kaldırılır, tekerleğin kızaklamadığı bir an yakalanıp fren o dozajda tutulur. Yani teker "dönsem mi dönmesem mi" aralığında kalmalı. Optimum fren budur.
    ABS varsa, frene sonuna kadar bakın, ABS dediğim dengeye yakın bir dengeyi sizin kadar iyi olmasa da tutar. Yani ABS "Fren, bırak, fren, bırak" yapar. O yüzden ABS'de fren mesafesi optimum frene göre birazcık (Ama birazcık) daha uzundur. Ancak ABS ile optimum freni tutturmak ABS'siz araçtan kolaydır. ABS o yüzden övülür.
    Not düşeyim: Eğer optimum frende ya da ABS'de duramayacağınızı anlarsanız boş bir yere direksiyonu kırın.

    Unutmamalıki abs zor durumlarda sürücüye direksiyon hakimiyeti için izin verir. Çok değerli bilgiler, mümkün olduğunca insanlar bilgilendirilmeli.

    Toplulumuz yavaş yavaş abs siz araçlardan kurtulmaya başlıyor. İlk kez abs li araç kullananlar değerli dostlarımız, büyüklerimiz, yanlış bilgilerinden dolayı abs yi arabayı zank diye durduran fren diye biliyorlar. Panik fren durumunda ise arabanın durmadığını, frenlerin tutmadığını düşünüyorlar.

    Dediğim gibi abs konusunda çevremizdeki elimizden geldiğince bilinçlendirmeli, bıkmadan usanmadan mümkün olduğunca basitleştirerek anlatmalıyız.

    ABS'nin amacı, dediğim gibi optimum freni tutturmak.

    Her ne kadar teknik olarak optimum freni tutturamasa da, optimum frene en yakın ölçüde aracı tutar. Böylece frenleme sırasında tekerlekler kilitlenmeden frenleme yapabilirsiniz.
    Zaten ABS olmayan araç, ABS'li bir araca göre optimum frende -az da olsa- kısa mesafede durabilse de ABS'siz araç sadece kuru ve tutunmanın sağlanabildiği yüzeylerde avantajlıdır. Geri kalan her türlü yüzeyde ABS su götürmez şekilde öndedir.
    Toprak zeminde (Stabilize zeminden bahsetmiyorum) freni sol ayağımla tekmelediğim halde tekerleklerim kilitlenmedi. Oysa ki bu zeminde en usta şoför dahi, ABS'siz bir araçla optimum freni temin edemez. Daha doğrusu teorik olarak mümkün olsa bile, çok ama çok zor yakalanacak bir frendir. ABS bu işin altından alnının akıyla çıkar.
    Tekerleklerinizin dönmesi ise, duramayacağınızı anladığınız anda size manevra yapabilme şansı tanır. Tekerleriniz kilitlenmişse üstelik toprak zemin üzerindeyseniz araç direksiyona cevap vermez.
    Ayrıca kar, buz ve toprak gibi tutunmanın mümkün olmadığı zeminlerde zaten frenleme ile aracı kısa mesafede hiç bir şekilde durduramazsınız. Dolayısı ile manevra yapmak daha mantıklı bir fikirdir ve ABS, frenle boğuşmadan manevrayı düşünmenizi sağlar.




  • panik fren: 2:30'dan sonra

  • Özellikle şehiriçi hızlarda dip fren yaptıktan sonra aracınız kısa bir süre içinde durur zaten. Daha etkili duruş mesafesini el freni çekerek elde edemezsiniz aksine aracın savrulmasına neden olabileceği için güvenlikten ödün vermiş olursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Panik fren anında fren ve debriyaj beraber kullanılmalı. Güvenli sürüş eğitiminde eğitmen söylemişti, sadece fren kullanılırsa devir azalacağından motor stop edecek, stop ettikten sonra yağlama olmayacağından ikisi beraber kullanılmalıymış.

    Ayrıca debriyaja sonuna kadar basılıp frenin debriyajdan yukarıda kavramasının nedeni de panik fren anında fren yapılana kadar debriyajdan dolayı arabanın kaymamasıymış. Yani fren anında iki ayağımızı da aynı hızla basarsak fren debriyajdan daha önce devreye girecektir.
  • el freni zaten driftçilerin arka aksamı kaydırmak için sıkça kulandığı bir elemandır bunu da kitleyerek yapar normal fren ile abs arasında ise yüzde 5 fark vardır yani abs senin aracını kontrol dışı bırakmadan frenlemeni sağlar eğer mesafe yetersiz ise manevra ile kurtarmana olanak sağlar eğer el frenini çekipte bir manevra yaparak kurtarırım diye düşünüyorsan izlediğin filmlerin etkisinde çok kalıyorsun demektir:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    ABS Yoksa, frene basılır, teker kızaklarsa yavaşça ayak frenden kaldırılır, tekerleğin kızaklamadığı bir an yakalanıp fren o dozajda tutulur. Yani teker "dönsem mi dönmesem mi" aralığında kalmalı. Optimum fren budur.
    ABS varsa, frene sonuna kadar bakın, ABS dediğim dengeye yakın bir dengeyi sizin kadar iyi olmasa da tutar. Yani ABS "Fren, bırak, fren, bırak" yapar. O yüzden ABS'de fren mesafesi optimum frene göre birazcık (Ama birazcık) daha uzundur. Ancak ABS ile optimum freni tutturmak ABS'siz araçtan kolaydır. ABS o yüzden övülür.
    Not düşeyim: Eğer optimum frende ya da ABS'de duramayacağınızı anlarsanız boş bir yere direksiyonu kırın.

    en mantıklı ve doğru cevap.




  • Anlamadığım birşey var. Frene basınca zaten arka tekerlere de oldukça yüksek basınçta hidrolik göndermiyor muyuz ? Neden el freni ?
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    El frenini çekmiyor, eski amerikanlarda, özellikle büyük ve uzun olanlarda, normal panik frende arka tekerlerde genelde kitlenir. O yüzden panik fren halinde sağ sol yapmamak lazım, arkayı bırakır direk. Restore edilirken genelde fren iyileştirmeleri ve modernizasyon yapılır. Yinede ne kadar yapılırsa yapılsın, olay uzunluk, ağırlık transferi ve yumuşak süspansiyondan dolayı olduğu için kitlenme oluyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.