Şimdi Ara

Parafly Ölmüştür... Katsayılar x2'ye düşürüldü... (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
448
Cevap
22
Favori
21.528
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thundere

    Seyahat hattı açıldı.Arayıp almayı deneyen var mı?

    evet hocam ben az önce kalan tüm paraf puanlarımı kullandım ve sıfırladım. halkbank seyahat hattının başında "parafpuanlarınızı 3 kata kadar kullanabilirsiniz" diye müjdeyi veriyor zaten (!)
    en kısa zamanda da kart iptali için başvurumu yapacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhendisgsm

    quote:

    Orijinalden alıntı: alkapto1

    Türkiye Bankalar Birliği’nin Bankalar ile Bireysel Müşterileri Arasında
    İmzalanacak Sözleşmelerin Şekil ve İçeriğinde Yer Alması Gereken Asgari
    Hususlar ile Sözleşmelerin Uygulanacağı İşlemlere İlişkin Usul ve Esaslar
    Hakkında Tebliğ (*)


    Ücret, Masraf ve Komisyonlardaki Artışların Bildirimi

    Madde 8- Faiz ve ücretlerdeki değişikliklerin müşteriye en az 30 gün önce etkin
    bir yolla bildirilmesi zorunludur.
    Bu bildirim üzerine müşterinin, yeni dönem
    başladıktan itibaren 15 gün sonrasına kadar ürünün veya hizmetin
    kullanımından vazgeçme hakkı vardır. Bu hakkın kullanılması halinde
    müşteriden yeni döneme ilişkin olarak hiçbir şekil ve surette ilave faiz veya ücret
    talep edilemez. Vazgeçme hakkını kullanan müşteriye banka, bu hizmeti
    vermeyi durdurabilir.
    Bir takvim yılı içinde, ücret, masraf ve komisyonlarda %20’nin üzerinde artış
    öngören değişiklikler için ayrıca talep alınması zorunludur.




    Metnin Tamamı:
    Tebliğ

    Kaymakamlıklara başvuracak arkadaşlar, bankanın cevabı ile birlikte, tebliğde yer alan bu maddeyi de ekleyiniz.

    Bilgilendirme için @dr_umut'a teşekkürler.



    güzel yerden yakalamışsınız ama burada bahsi geçen kart ücreti faizi ...vb kalemler içindir. bizim konuştuğumuz konu ise bankanın bize bir ödül olarak sunduğu kampanya şartları ile ilgili ki oradada her bankada olduğu burada da dipnotlarda yazar banka bu konudaki tüm değişiklik yapma hakkını saklı tutar diye.

    ben bu saatten sonra geri adım atacaklarını sanmam en fazla 5000 - 10000 kart iptali olur zaten devlet bankası bunuda sallamayacaklardır

    belki uzun vadede kimse parafly kullanmazsa bir ihtimal revizyona giderler ama işin içinde devlet olunca benim pek ümidim yok

    Cümlenin devamında yer alan, "ürün ve hizmetin" bölümünden yakalanırsa yakalanır aslında. Bu da bir nevi hizmettir diye düşünülebilir belki. Yoksa dediğiniz gibi, buradan da çamura yatmaları muhtemel. Önemli olan BDDK ve TBB'nin bu işe nasıl bakacakları. Bakalım bakalım ne olacak.




  • Terbiyesiz halkbank.

    Öyle "şartları değiştirme haklarını saklı tutmak"la olmaz bu işler.

    Bence yukarıda @The_gunner üstadın belirttiği gibi, kesinlikle bir haksız şart uygulaması sözkonusu. Yönetmelik'teki haksız şart tanımına bence de tartışmasız girmekte. Ama halkbank'a "telafi et" desek, şımarıklıktan telafi etmez.

    Gidip, 2 katsayısı ile bileti alıp, sonra hem Setur'u hem Halkbank'ı kaymakamlık THH'ne verip 4 katsayısı ile aradaki zararımızı teşkil eden fahiş ödemeyi geri almak gerek diye düşünüyorum.



    7 Haziran 2014 SALI
    Resmî Gazete

    Sayı : 29033

    YÖNETMELİK

    Gümrük ve Ticaret Bakanlığından:

    TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİNDEKİ HAKSIZ ŞARTLAR HAKKINDA YÖNETMELİK

    BİRİNCİ BÖLÜM

    ...Haksız şart

    MADDE 5 – (1) Tüketici ile kurulan sözleşmelerde yer alan bir şartın haksız şart olarak kabul edilebilmesi için;

    a) Tüketiciyle müzakere edilmeden sözleşmeye dahil edilmesi,

    b) Tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde dürüstlük kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olması,

    unsurlarının bir arada bulunması gerekir.
    ...
    MADDE 7 – (1) Tüketiciyle kurulan sözleşmelerde yer alan haksız şartlar kesin olarak hükümsüzdür. Ancak sözleşmenin haksız şartlar dışındaki hükümleri geçerliliğini korur. Bu durumda sözleşmeyi düzenleyen, kesin olarak hükümsüz sayılan şartlar olmasaydı diğer hükümlerle sözleşmeyi yapmayacak olduğunu ileri süremez.

    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

    Haksız Şartların Denetimi

    Denetim

    MADDE 8 – (1) Bakanlık, genel olarak kullanılmak üzere hazırlanmış sözleşmelerde yer alan haksız şartların, sözleşme metinlerinden çıkarılması veya kullanılmasının önlenmesi için gerekli tedbirleri alır.

    ...
    EK-1

    Haksız Sözleşme Şartları


    (1) Aşağıda yer alan sonuçları hedefleyen veya bu sonuçları doğuran şartlar haksız şarttır.

    (2) Genel olarak kullanılmak üzere hazırlanmış tüketici sözleşmelerinde haksız şartların yer alması durumunda, bu şartların sözleşme metninden çıkarılması için sözleşmeyi düzenleyene Bakanlıkça otuz gün süre verilir. Bakanlık gerekli gördüğü hallerde bu süreyi doksan güne kadar uzatabilir.

    f) Sözleşmeyi düzenleyene, haklı sebeplerin var olduğu durumlar hariç olmak üzere, belirsiz süreli bir sözleşmeyi makul bir bildirimde bulunmaksızın ve süre tanımaksızın fesh etme hakkı tanıyan şartlar,

    g) Belirli süreli sözleşmelerde, sözleşmenin belirlenen süre kadar uzayacağına ilişkin konulan şartlar,

    ğ) Tüketicinin, sözleşmenin kurulmasından önce fiilen bilgi sahibi olamayacağı sözleşme şartlarını, geri dönülemez bir şekilde kabul ettiğini öngören şartlar,

    h) Sözleşmeyi düzenleyenin sözleşme şartlarını, sözleşmede belirtilen haklı bir sebep olmaksızın tek taraflı olarak değiştirmesine imkan veren şartlar,

    ı) Sözleşmeyi düzenleyenin, sözleşme konusu mal veya hizmetin niteliklerini tek taraflı olarak ve haklı bir sebep olmaksızın değiştirebileceğine ilişkin şartlar,

    i) Sözleşmeyi düzenleyenin mal veya hizmetin bedelini, ifa anında tespit edebileceğini veya yükseltebileceğini öngören ve nihai bedelin, sözleşmenin kurulması anında tespit edilen bedele nazaran çok yüksek olması halinde, tüketiciye sözleşmeden dönme hakkı tanımayan şartlar,

    j) Sözleşmeyi düzenleyene, mal veya hizmetin sözleşme koşullarına uygun olup olmadığını tespit etme hakkı veren veya bir sözleşme şartının nasıl yorumlanacağı konusunda münhasır yetki veren şartlar,

    k) Sözleşmeyi düzenleyen adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişiler tarafından verilen taahhütleri yerine getirme yükümlülüğünü sınırlandıran veya bu yükümlülüğü belli bir şekil şartına uyulmuş olmasına bağlayan şartlar,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plumbium1 -- 9 Temmuz 2015; 13:47:52 >




  • katsayılar indirebilir. buna kimse itiraz edemez. o bankanın bileceği iş.

    Fakat, daha önce 4 kat kullanacağız diye biriktirdiğimiz puanların haber verilmeden değersizleştirilmesine itirazımızın hukuki bir dayanağı var mı?
  • zenmavi Z kullanıcısına yanıt
    Allah bir yastıkta kocatsın hocam. Mutluluklar
  • Şikayetvar a yazdık. Firma cevap da verdi 5-10 dk içinde ama şimdi şikayetlere bakıyorum parafpara katsayısı vs ile ilgili hiç şikayet görünmüyor
  • 16.6.2015 de iyiki almışım yurtdışı biletleri yoksa hayal kırıklığı yaşayacaktım gerçi hala 140 tl puan var kalanı 2 ile devam yapacak bişey yok sonuçta bedava sirke baldan tatlıdır.

    kredi kartı katsayısını beğenmiyor isen nakit alacaksın dostum ben bunada anlam veremiyorum kapatıcam kullanmayacağım gibi sonuçta sana verilen bedava hizmet bence devam kapatmam :) bi daha bu limiti zor buluruz iyi düşünün klavye delikanlısı olmayalım
  • Ben de bankaya BDDK ya ve şikayet var a yazdım. Tepkimizi göstermeliyiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kartlardan birini kullanımına kapattım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi carpediem2012 -- 9 Temmuz 2015; 14:56:09 >
  • Hocam,

    Özet olarak Benim yazdığımı yazmışsınız,

    Haber verilme olayı "etikliği bozmamak" içindir, vermez, etik olmaz. Böyle bir zorunluluk yok.

    Ayrıca zamanında adios katsayıları 3,30'lardan 2,5'lara çekerken, 2 defa düşürmesine rağmen haber vermedi. O dönem çok ciddi, tepki koyduk, kimse harcama yapmadı, kartlar nadasa bırakıldı sonuç alınamadı.

    Vakıfbank, kart stili değiştiriyordu o yüzden haber verdi, Adios'un son haber vermesi, zaten ortada değişen pek birşey yok, sadece Yurtdışı bilet tabanı %10 aşağı çekildi komik bir değişiklik, onuda "haber vermiş" gibi yaptı.

    Ben burada bankayı savunmuyorum ama, inanın bankalar biliyor onlara muhtaç olduğumuzu,

    Kimse kartı kapatıcam hikayesi yapmasın, burada "-avans"'ta olanlar, hiçbirşey yapamazlar, 4 kat'la ceza ödemiyecekler,

    +avans'ta olanlar, ancak borcu olanlar, taksidi olanlar, "borcu bitene kadar/puan kullanana kadar" açık kalsın diyecek.

    En kötü 7000-8000 Limiti olanlar, kart açık kalsın bu dönemde limit almak zor diyecek.

    Ne kaldı geriye? Kim iptal edicek kartını? Bize ulaşın bölümünden mesaj yazıp tepki göstermek, özellikle "Halkbank"ın takacağı bir işlem değil bence.

    Zamanında Denizbank benim Kredi Kartımı / Haber vermeden, Sebep vermeden, Tüm kartlarımı tek taraflı feshetti/iptal etti.

    Avukat aracalığıyla, mağdur olduğumu/ iptalin haber verilmediniği/ iptal sonrasında mağduriyet önlemek adına bilgi verilmediğini söyleyen ihtarname çektim, dava açacağımı söyledim.

    Geri dönüş bile olmadı, boş SMS attılar. Bankalar bizden daha güçlü bunu kabul etmek lazım,

    Çünkü biz birlik olamıyoruz.

    Hadi yiyen varsa gelsin -200 avansta iptal etsin, Hadi 7000TL borcu olan, kartı çekip çeviren, o limiti iptal etsin, borcu ödemeye başlasın, ondan sonra "tepki" koymaktan bahsedelim hep beraber.

    Klavye başında, "bize ulaşından" yazmakla keşke olsaydı...


    Tekrar söylüyorum, ben bankayı savunmuyorum, sizle aynı taraftayım, ancak olaya objektif bakmak lazım.


    Zamanında ne tepkiler yapıldı, sadece banka konusunda değil, başka mevzulardada, o yüzden bu konuda oluşacak tepki küçük olur diye düşünüyorum...




  • Bugün 2 bilet alacaktım. Tüm parayı bitirecektim.

    Geçen ay platinum karta baş vurup limit artırımı istemiştim.

    Yasa gereği onaylanmamış.

    Allahtan onaylanmadı. Şuan çok pişman olurdum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: datox

    Hocam,

    Özet olarak Benim yazdığımı yazmışsınız,

    Haber verilme olayı "etikliği bozmamak" içindir, vermez, etik olmaz. Böyle bir zorunluluk yok.

    Ayrıca zamanında adios katsayıları 3,30'lardan 2,5'lara çekerken, 2 defa düşürmesine rağmen haber vermedi. O dönem çok ciddi, tepki koyduk, kimse harcama yapmadı, kartlar nadasa bırakıldı sonuç alınamadı.

    Vakıfbank, kart stili değiştiriyordu o yüzden haber verdi, Adios'un son haber vermesi, zaten ortada değişen pek birşey yok, sadece Yurtdışı bilet tabanı %10 aşağı çekildi komik bir değişiklik, onuda "haber vermiş" gibi yaptı.

    Ben burada bankayı savunmuyorum ama, inanın bankalar biliyor onlara muhtaç olduğumuzu,

    Kimse kartı kapatıcam hikayesi yapmasın, burada "-avans"'ta olanlar, hiçbirşey yapamazlar, 4 kat'la ceza ödemiyecekler,

    +avans'ta olanlar, ancak borcu olanlar, taksidi olanlar, "borcu bitene kadar/puan kullanana kadar" açık kalsın diyecek.

    En kötü 7000-8000 Limiti olanlar, kart açık kalsın bu dönemde limit almak zor diyecek.

    Ne kaldı geriye? Kim iptal edicek kartını? Bize ulaşın bölümünden mesaj yazıp tepki göstermek, özellikle "Halkbank"ın takacağı bir işlem değil bence.

    Zamanında Denizbank benim Kredi Kartımı / Haber vermeden, Sebep vermeden, Tüm kartlarımı tek taraflı feshetti/iptal etti.

    Avukat aracalığıyla, mağdur olduğumu/ iptalin haber verilmediniği/ iptal sonrasında mağduriyet önlemek adına bilgi verilmediğini söyleyen ihtarname çektim, dava açacağımı söyledim.

    Geri dönüş bile olmadı, boş SMS attılar. Bankalar bizden daha güçlü bunu kabul etmek lazım,

    Çünkü biz birlik olamıyoruz.

    Hadi yiyen varsa gelsin -200 avansta iptal etsin, Hadi 7000TL borcu olan, kartı çekip çeviren, o limiti iptal etsin, borcu ödemeye başlasın, ondan sonra "tepki" koymaktan bahsedelim hep beraber.

    Klavye başında, "bize ulaşından" yazmakla keşke olsaydı...


    Tekrar söylüyorum, ben bankayı savunmuyorum, sizle aynı taraftayım, ancak olaya objektif bakmak lazım.


    Zamanında ne tepkiler yapıldı, sadece banka konusunda değil, başka mevzulardada, o yüzden bu konuda oluşacak tepki küçük olur diye düşünüyorum...

    ben şuan -2900 bakiyedeyim.

    Yani bankanın bana borcu var. (Not nakit yatırıp taksitli alışveriş yaptım.)

    Eğer bir düzeltme veya hali hazırdaki puanları 4 kat kullandırtmaz ise 200 TL puanım ile istanbuldan bir otel rezervasyonu yaparım 2 gün boş boş otururum otelde.

    Sonrada kartı iptal ettiririrm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: camouflage-dm

    16.6.2015 de iyiki almışım yurtdışı biletleri yoksa hayal kırıklığı yaşayacaktım gerçi hala 140 tl puan var kalanı 2 ile devam yapacak bişey yok sonuçta bedava sirke baldan tatlıdır.

    kredi kartı katsayısını beğenmiyor isen nakit alacaksın dostum ben bunada anlam veremiyorum kapatıcam kullanmayacağım gibi sonuçta sana verilen bedava hizmet bence devam kapatmam :) bi daha bu limiti zor buluruz iyi düşünün klavye delikanlısı olmayalım

    vakıfbank milplus uçak biletinde 3 kat değerli. adios ise tatillerde 2 kat değerli. ve ikisinin de puan kazanımı parafly dan çok çok çok daha kolay.

    bilmeden konuşmamak lazım.

    halkbank geri adım atmazsa ve puan kampanyaları bu şekilde devam ederse 2-3 ay sonra forumda parafly kampanyası peşinde koşan kimse kalmaz.

    miller gider adios alır milplus alır.

    kartımda 270 puan var onları harcayıp kapatıcam. paraf kartımda da 8 puan var onu da harcayıp kapatıcam. görüntüsünü burada paylaşırım. kapak olur senin gibilere...




  • paraf kartımı kapattım. devamında parafly kartımı da kapatacağım. Neden kapatıyorsunuz dediğinde parafly kartsayıyı düşürmüşsünüz ona tepki olarak dedim.
  • datox D kullanıcısına yanıt
    hocam bi kere halkbank'ın bu yaptığını "etikliği bozmak" olarak tanımlamak çok hafif olur.

    bu yapılan etik olmak ile dolandırıcılık arasında bir noktadır.

    siz önce gidip bizim puanlarımız 4-5 kat değerli diye reklamlar yapıp müşteri toplayın sonra da bir akşam aniden bişeyleri hortumlar gibi katsayıları YARIYA düşürün.

    yapıkredi katsayıları iki kere haber vermeden düşürdü ama sonrasında hatasını anladı. bir de yapıkredi kademeli olarak düşürdü. 3,3 ten 2,5e düşmesi nedir ki %25 düşürmüştü.

    4ten 2ye bir gecede düşmesi müşteriyi kandırmaktır başka bişey değil.

    -200 de kapatmak saçmalık olur. halkbank'a para kazandırmak olur. niye öyle bişey yapalım yahu. tabi ki ekside olan avansını,borcu olan borcunu, puanı olan da puanını harcayıp kapatmalı.

    aksi durumda halkbank'a biraz daha fazla para kazandırmış oluruz :)

    ama kısa vadede o kartlar kapanacaktır. en azından ben halkbank geri atmazsa kesin kapatıcam puanlarımı harcadıktan sonra.

    ilk iş olarak da paraf kartımı bugün kapattım bile. gerekçe olarak da dün katsayıları düşürüp müşterilerinizi dolandırdığınız için dedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Maktoyu -- 9 Temmuz 2015; 15:32:18 >




  • Müşteri çekmek için yapılan bir işti bu. Halkbank kredi kartı pazarında çok gerideydi. 1-2 sene ağızlara bal çalıp, pazar payını artırıp normale çevirdiler sistemi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alitaro

    quote:

    Orijinalden alıntı: camouflage-dm

    16.6.2015 de iyiki almışım yurtdışı biletleri yoksa hayal kırıklığı yaşayacaktım gerçi hala 140 tl puan var kalanı 2 ile devam yapacak bişey yok sonuçta bedava sirke baldan tatlıdır.

    kredi kartı katsayısını beğenmiyor isen nakit alacaksın dostum ben bunada anlam veremiyorum kapatıcam kullanmayacağım gibi sonuçta sana verilen bedava hizmet bence devam kapatmam :) bi daha bu limiti zor buluruz iyi düşünün klavye delikanlısı olmayalım

    vakıfbank milplus uçak biletinde 3 kat değerli. adios ise tatillerde 2 kat değerli. ve ikisinin de puan kazanımı parafly dan çok çok çok daha kolay.

    bilmeden konuşmamak lazım.

    halkbank geri adım atmazsa ve puan kampanyaları bu şekilde devam ederse 2-3 ay sonra forumda parafly kampanyası peşinde koşan kimse kalmaz.

    miller gider adios alır milplus alır.

    kartımda 270 puan var onları harcayıp kapatıcam. paraf kartımda da 8 puan var onu da harcayıp kapatıcam. görüntüsünü burada paylaşırım. kapak olur senin gibilere...

    ilginç insanlar. laf anlatmaya değmez. vakıfworld, 10bin limitli milplus'ı çıkardı. kartın limitini 1 liraya düşürdüm 4 aydır kullanmıyorum. kullanmayınca ben kaybetmiyorum, banka kaybediyor. türkiye'de en çok kar eden bankacılık sektörü. bize verdikleri etinin suyunun suyu. adamlar 2 sene uçak bileti, otel rezervasyonunu ucuz yaptı diye bankanın eyyamcılığını yapıyorlar. banka banka diyorsun ama kral sensin diy diyoruz ısrarla hayır kral banka diyor. dediğim gibi bu zihniyete laf anlatmaya değ-mezz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boombip -- 9 Temmuz 2015; 16:24:52 >




  • Maktoyu M kullanıcısına yanıt
    eksi puan bakiyesinde kartı kapatmak demek puan borcunu katsayıyla çarpıp ödemek demek. market kampanyası varken neden böyle bir şey yapayım ki. hiç olmadı, kasım-aralık ayını bekleyip e-ticaret kampanyalarıyla puanlarımı kapatırım. bu haliyle bile borcu x1 katsayıyla ödemiş oluyoruz
  • Az önce sahip olduğum biri Platinium olmak üzere 2 Paraf kredi kartımı iptal ettirdim.

    Parafly ile de münasebetimi azaltıp, zaman içerisinde yol vereceğim.
  • adios sitesinde duyuru var suan 15 eylulmu 15 ekimmi ne o zamandan itibaren puanlari dusurecegim diye
    aynisini parafta yapabilirdi yapmadi

    finansbank ciftsarili hesaplardan tatil gunlerinden ve haftasonlarindan faiz kazanmayi durdurdu
    simdi mail atmis mujde artik hafta sonuda faiz kazanabilirsiniz diye ama uzak duruyorum finanstan

    kimse kullanmasin paraflyini bi zahmet butun alisverisimi parafla yapiyordum maximiles ile yaparim ne degisecek ki :)
    bi sene sonra paraf tekrar 4ile carpilacak mujde diyip durur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ibyalcin -- 9 Temmuz 2015; 17:06:12 >
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.