Şimdi Ara

passat 3b 1.8 e turbo ?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
1.869
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar aranıza daha yeni katıldım aracımda passat 3b 1.8 20v 125ps 2000 model ben aracıma şöyle güzel sonuç alabileceğim bütçeyide çok zorlamıyacak bi turbo taktırmak istiyorum turbo derken turbo kıt yani içinde charger,ıntercooler,blow off,manıfold,..... vs. bu tip turbo kıtını türkiyede bulabilirmiyim ben istanbul küçükçekmecede oturuyorum bide bu turbo kıtını araca takıcak işinin ehli bi usta lazım bilen varsa lütfen yazsın



  • Sevgili Olcay 91,

    Yeni aracınız hayırlı ve uğurlu olsun. Çok sağlam bir motora ve kasaya sahip 2000 model bir Passat sahibi olmanızdan ötürü sevincinizi paylaşıyor ve arttırıyorum.

    Turbo ve Atmosferik basınçlı motorlar temelde ayni hacim ve teknolojiye sahip ise de Turbolu motorlarda maruz kalınan yüksek emme basıncı, bunun neticesinde motorda artan güç üretimi ve bundan dolayı da artan ısı ve kinetik enerji Atmosferik motorlara göre daha farklıdır. Su ve hava ile soğutması, yağın da hem kaydırıcı hem soğutucu etkisinden faydalanılması, blok demirinin farklı olması, eksoz yapısının yüksek gaz basıncı ve motor gücüne göre seçilmesi gibi etkenlere sizin saydığınız parçaları Atmosferik bir motora uygulayarak uyum sağlamanız çok zor.

    Atmosferik bir motoru Turbolu motora dönüştürmek için harcayacağınız para miktarı asla aracınızı satıp doğrudan (orjinal fabrika çıkışlı) turbolu bir motora sahip otomobil almak için harcayacağınız paradan daha az olmayacaktır. Konu sadece parçalar değil, tüm motorun sökülmesi, eksoz sisteminin tamamen değiştirilmesi, ara soğutucu, su hortumları vb. vb. parçalarının yeniden düzenlenmesi gerekmekte, bu de 1.000 veya 2.000 YTL ile yapılabilecek bir işlem değildir. Halbuki 1.8 125 HP 20V ile 1.8 150 HP 20V motorlara sahip 2000 model VW Passat araçlar arasında fiyat farkı bu kadardır.

    Size tavsiyem 125 HP ve güçlü motora sahip aracınızı bu haliyle kullanmak, hatta mükemmel uyum sağlayan LPG sistemine de geçmektir. Sizi temin ederim ki aracınızı LPG ile de çok performanslı ve yüksek devirli kullanabileceksiniz. İllâki turbo istiyorsanız aracınızı satın ve 1.8T satın alın. Böylece başınız ağrımayacak ve tümüyle orjinal bir VW PASSAT 1.8T 150 HP 20V aracınız olacak, hele bir de LPG'li, Otomatik Vites Kutulu ve Cruise Control sistemi varsa en az 15 yıl rahat binebilirsiniz.

    Selamlar,

    Taner Göde




  • ben bi ustayta sordum ankaradaymış yeri, 3.500ytl 1.8tlerdeki aynı yani k03 turboyu bütün orjınal parçalarını takmışlar bi kaç düz 1.8 passata ,aynı performasnı vermiş araçlar şuana kadarda hiç bi sorun gelmemiş adama.ama benim istediğim daha yüksek perforsmanslı turbo kıtı bi sitede görmüştüm adamlar yapmışlar araca p.e.s t28 uygulamışlar kıt halindeki fiyatıda 3,600$ benim çok hoşuma gitti tabi fiyatı biraz pahalı sonuçta yurtdışı fiyatı türkiyeye gelmesi burda işinin ehli bi ustanın masrafı derken hayli tutar ama sonuç 350hp boru değil dragta otalığın tozunu attırırız bu arada aracı yeni almadım :D
  • quote:

    Orjinalden alıntı: olcay91

    ben bi ustayta sordum ankaradaymış yeri, 3.500ytl 1.8tlerdeki aynı yani k03 turboyu bütün orjınal parçalarını takmışlar bi kaç düz 1.8 passata ,aynı performasnı vermiş araçlar şuana kadarda hiç bi sorun gelmemiş adama.ama benim istediğim daha yüksek perforsmanslı turbo kıtı bi sitede görmüştüm adamlar yapmışlar araca p.e.s t28 uygulamışlar kıt halindeki fiyatıda 3,600$ benim çok hoşuma gitti tabi fiyatı biraz pahalı sonuçta yurtdışı fiyatı türkiyeye gelmesi burda işinin ehli bi ustanın masrafı derken hayli tutar ama sonuç 350hp boru değil dragta otalığın tozunu attırırız bu arada aracı yeni almadım :D


    Orjinal 1.8 turbo motor parçalarıyla en az masrafla turbo uygulayabilirsiniz. Usta doğru söylemiş.

    Ancak daha üst düzey bir sonuç bekliyorsanız silindir gömlekleri, pistonlar ve daha birçok parçayı yüksek basınç ve ısıya karşı dayanıklı alaşımlarla değiştirmeniz gerekir.

    Eğer sorunsuz ve ucuza turbo uygulamak istiyorsanız orjinal 1.8 T motordaki turbo parçalarını uygulayabilirsiniz. Ancak stock motorunuzdaki silindir gömleklerinin ve pistonların da incelenmesi gerekir. Bildiğim kadarıyla gömlekler 1.8 T de daha dayanıklı bir metaldendi.

    Kolay gelsin...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.