Şimdi Ara

308 1.2 GT veya Astra 1.2T GS

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
690
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi akşamlar.


    Maksimum 1.5 milyon bütçe dahilinde Hb olacak ve biraz da spor görünümlü başlıktaki 2 araçtan birine niyetliyim. 2022-23 model.


    Yılda en fazla şehir içi 5-6 bin km yaparım. Belki 1 defa da uzun yol. Genel olarak 2 kişi binecek. Konfor ve kalite öncelikli tercihimiz. Minimum 3-4 yıl kullanmak niyetindeyim. Megane 4 Icon niyetim vardı ancak hanım kullanamaz diye elemek zorunda kaldım. :)


    Bu araçların sorunları, kronikleri var mıdır? İki aracı da beğeniyorum, iki araçtan hangisi tercih edilmelidir? Veya bu araçlar yerine başka önereceğiniz araç olur mu?


    Şimdiden yorumlar için teşekkürler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SemihDulger -- 26 Ekim 2024; 20:50:40 >



  • Bende 308 var hocam 1.2 gt 2023 aractan cok mennunum sehir icinde 8-10 litre yakiyor sert kullanirim biraz astra tipi ve ici hosuma gitmedi
  • SemihDulger kullanıcısına yanıt
    Kronik olarak herkes triger kayışının yağ içinde çalışmasından bahsedecektir. Kayış sağlığını takip etmek şu kadar kolay;

    Atakan AYDINyoutube
    1.2 Puretech Triger Sorununu Ucuza Çözün ! Peugeot, Citroen, Opel Kullanıcıları Bu Videoya!
    https://www.youtube.com/watch?v=SgzTjAF_OeY&feature=youtu.be




  • efyavas kullanıcısına yanıt

    Ben de bunu gördüm, tek aklıma takılan bu oldu. Bakımını ve takibini yaptıktan sonra bir sürprizle karşılaşır mıyız?

  • SemihDulger kullanıcısına yanıt
    Triger değişim zamanı geldiğinde yağ filtresi haricinde bu kayış parçalarını vs tutan bir de keçe var, o keçenin de temizlenmesi gerekiyor. O keçe kayış parçaları ile dolduğu zaman yağ pompalanamayıp sorun oluşuyor zaten.

    Bir de kronik sorun olarak PSA grubunda siyah tavanın boyası atıyor, kuş pisliğinden vs.
  • efyavas kullanıcısına yanıt

    Bilgilendirme için teşekkürler

  • Ya golf bakardım ya da scala 1.5 tsi monte carlo

    Cupralarda olabilir.
  • İkisinde de kronik sorun yumağı olan 1.2 puretech motor var hocam aman dikkat bulaşmayın derim,

    biraz araştırma yaparsanız kronik olarak triger kopması, buji kırma, lspi gibi çok ciddi sorunları olduğunu görürsünüz.

    Kısaca bu motorun kullanılmadığı kronik sorunu olmayan modellere yönelmenizi tavsiye ederim.
  • blueSKYLINE kullanıcısına yanıt
    Kaç bin km kullandınız hocam? Ne tecrübe ettiniz?

    ben 3 yıl 50bin km kullandım. Aracı çok severek sattım.

    Sizin dataya 2014-2015 1.2puretech verisi girilmiş öylece kalmış. güncellemenizi tavsiye ederim. Aradan 10 sene geçmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 27 Ekim 2024; 1:47:49 >
  • Astra daha yakışıklı
  • İkisi de beş para etmeyen psa grubuna ait dandik araçlar olduğu için uzak durun .
    Golf scala cupra falan bakın
  • SemihDulger kullanıcısına yanıt
    Hocam bende aynı bantlara araç bakıyordum. 2022 bmw 1 1.16d aldım tavsiye ederim
  • Sorun mu bilmiyorum ama triger motorun icinde donuyor , kayista erken curume oluyor diyorlar.

    Sanzuman otomatik 8 ileri tork ve en saglam sanzuman
  • 1.2 psa motorun ekrandaki "düşük yağ basıncı uyarısı" gelişimi;

    yağ içinde dönen triger kayışı -> zamanla kayıştan ufak-ufak kopan parçaların yağlama sisteminde tıkanmaya neden olması -> sonrasında ekranda çıkan "düşük yağ basıncı uyarısı"


    şu model yılından sonra triger sistemi değişti masalları falan filan. henüz sanırım sadece son kasa yeni gelen 3008 gibi 1.2 hybrid olan yeni motorlarda triger sistemi zincire çevrildi. şanzıman çift kavrama DCT oldu. ama önceki 1.2 puretech motoru yağ içinde dönen triger kayışına sahip, benzer şekilde Ford 1.0 ecoboost motoru da aynı şekilde hocam, 1.2 psa motor alırsanız da bunları bilerek alın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 27 Ekim 2024; 21:32:58 >
  • Bu haftalık 1.2 puretech konumuz hayırlı uğurlu olsun. Mısırları hazırlayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    İkisi de beş para etmeyen psa grubuna ait dandik araçlar olduğu için uzak durun .
    Golf scala cupra falan bakın

    Golf tamam da 308 varken Scala'yı Skoda CEO'su bile almaz.


    Malzeme kalitesi, yalıtım, donanım, alt yapı, şanzıman, teknoloji vs her şeyi vasat / vasat altı

  • Cevaplar için teşekkürler. Motor konusunda kararsız kaldığım için bu iki aracı eleyeceğim gibi duruyor.

    Bugün bakabilirsem ibiza fr 1.5 bakacağım belki fabia monte carlo. Bayiden güzel indirim alabilisem bu 2 aracı inceleyeceğim.

    Olmazsa 2. el tarafında Golf ilk tercihim olacak.
  • SemihDulger kullanıcısına yanıt
    C sınıfından B ye nasıl düştünüz bir anda
  • SemihDulger kullanıcısına yanıt
    Hocam 1.2puretech motordan çekinmeyin. Hele kayış sebebiyle hiç çekinmeyin derim. 2022 yılında kayış revizyon gördü. büyük ihtimalle 60bin kmlerde başlayan çatlama sorunu çözüldü.

    Motorun sesi olsun, mtvsi olsun, yakıt tüketi olsun (şehir içi 6lt, uzun yolda 4.5lt civarı) oldukça memnun kalmıştık.

    60bin kmde kayış çatlıyor diye gidipte B sınıfı arabalara düşmeyin. Ayrıca kontrol edilmesi gözle mümkün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 28 Ekim 2024; 13:53:48 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.