Bildirim
passat lastik basıncı
Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
![](/static/forum/img/close.png)
Giriş
Mesaj
-
-
Evet, genleşme nedeniyle artabiliyor. Daima 32 bastırıyorum, arkaya yük atacaksam 34 bastırıyorum sadece arka lastiklere ama. Yedek lastiğe de her zaman biraz daha fazla hava basıyorlar. -
Taner abi 34'teyken boş araba fazla zıplamaz mı?
Bi de bizimkinin PSI 34müş arkadan boşluk benzeri ses gelmeye başladı neden yapar? -
32 ön ve arka normal.ama yük varsa arkalara artı ilave 2-4 olabilir yüke göre... -
hiç bir zaman lastik basınçlarına sıcak saatlerde bakmayın.sabah serinde bakıp gerekirse ayar yapmalı...zaten kapak içinde -yakıt kapağı- yazıyor önerilen basınçlar:) -
bendeki araç 1.6 fsi 16 jant michelin 205 lik lastik var. 27 bin km de ve lastik tabanında dış kısımlarında çatlaklar kopmalar var. Michelin serviste basınçlara baktılar 30 çıktı. Adamın söylediği servislerde sürekli 30 basıldığı yönde. Halbuki 32 olması lazımmış. Exper gelicek bakalım garantiden değişme olasılığı çok düşük dedi. Artı ben hep aracı 3-4 kişi ve yüklü bir şekilde uzun yolda yüksek süratle kullandım. Adam lastik basıncı az olduğunda lastik ortası içe göçüyor ve tabanın yanları daha fazla aşınıyor özellikle virajlarda dedi.
Birde hidrojen (başka bişeyde olabilir emin değilim) bastır dedi. Isınma sonucu hava genleşir mesela uzun bi seyahat sonrası 40 a kdr çıkar dedi basınç Ama diğer türlü en fazla 2-3 artış oluyormuş. -
-
quote:
Orjinalden alıntı: plateau
http://www.michelin.com.tr/tr/front/affich.jsp?codeRubrique=20061009160830&lang=TR
AutoShow dergisinin fiyat rehberi misali, Passat 1.4 TSI motor yok dropdown menude
quote:
Orjinalden alıntı: Kiral Arthur
Birde hidrojen (başka bişeyde olabilir emin değilim) bastır dedi. Isınma sonucu hava genleşir mesela uzun bi seyahat sonrası 40 a kdr çıkar dedi basınç Ama diğer türlü en fazla 2-3 artış oluyormuş.
Nitrojendir o, nitrojen.
Yani bildigimiz azot gazi, atmosferdeki havanin %78'i. Cokbilmisligim tuttu gene hakikaten
Hidrojen bastirir da tekerlek bir sekilde kacak yaptiginda ufacik bir kivilcima rastlarsan eger, o zaman aynen Von Hindenburg zeplini gibi infilak edersin Allah muhafaza. Hidrojen ve oksijen cok yanici gazlar cunku.
Kimi lastikciler oneriyorlar lastige hava yerine azot basmanin daha faydali oldugunu. Normal havaya gore daha gec isindigi ve bunun sonucunda da daha az yakit sarfiyati sagladigi icin.
$urada Denver, Colorado, ABD merkezli bir enstitunun ultra ilginc bir sitesi var sadece bu konuya adanmis. Sitedeki sayaclar, ABD'deki azot dolum istasyonlarinin sayisini, araclarinin tekerlerine azot basan surucu sayisini ve bu sayede tasarruf edilen galon cinsinden (1 galon = 3,785 lt) toplam yakit hacmini gosteriyor. Biraz fantastik yani
The Get Nitrogen Institute is a nonprofit organization located in Denver. We formed in 2005 to provide consumers, over-the-road truckers, fleet managers and others about the benefits of using nitrogen in tires.
www.GetNitrogen.org
-
hidrojen fren mesafesini azaltıyormuş diye duyduydum. -
Benim okuduğum azot daha yoğun bir gaz olduğundan lastikten daha az sızıyor. Böylece fazla bir basınç kaybı olmuyor havaya göre. Ayrıca sıcak ve soğukta genleşmesi az olduğundan optimum basıncı koruma özelliği fazla, bir de 100km de 0.2ltye kadar yakıt tasarrufu sağlıyormuş. Ek olarak oksijen içermediği için jantın paslanmasını önlüyor, lastiklerin de ömrünü uzatıyor. Bunları haftalık bir dergide okumuştum.
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X