Merhaba arkadaşlar, Bu sabaha internete giremedim; Router'da INTERNET'in kırmızı yandığını gördüm , sonra ONT'nin de üstünde LOS 'un kırmızı yanıp söndüğünü gördüm. SOL müşteri hizmetlerini aradığımda görüşmenin başında otomatik olarak zaten binada ve ya daire içinde kablo kaynaklı sorun yaşadığımın bilgisi benimle paylaşıldı.Neyse... Yerinde müdahale için kayıt bıraktım ;24 saat içinde dendi (bugün Pazar) Daha yeni 200'den 500'e geçtim , genelde de hafta içi yurt dışı seyahatlerindeyim iş gereği ,yani bir haftasonum var anlayacağınız :) Tekrar aradım SOL'u , bir adam çıktı , o kadar hızlı konuşuyordu ki hiç bir şey anlamadım dediklerinden(bunu kendisine de söyledim) , teknik ekibin bakması gerekiyor gibi son derece yuvarlak ifadeler kullandı, ne modem ışığını ne de ONT ışığını sordu yani... Neyse , nette araştırdım LOS ışığının signal loss olduğunu öğrendim.. Cepteki bu bilgiyle tekrar aradım SOL'u , bu defa başka bir kadın çıktı , ekiplerimize iletiyorum dedi durumun acileyetini vs. vs. Neyse , apartmanın giriş katına inip kutunun kilitsiz olan kapağını açtım , baktım ama ne nereden geliyor bilmediğim için ne yapabilirim diye düşünüyorum . Aslen MR cihazı saha mühendisiyim , yani elim ve aklım yatkın böyle işlere. Demem o ki ,aramızda bilgi verebilecek ,bu işten anlayan beni destekleyen bir arkadaş çıkarsa, aşağıya kutunun,kabloların mevcut fotoğraflarını bırakıyorum; gerçekten çok makbule geçer.. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tulû -- 18 Haziran 2023; 14:3:9 > |
Pazar Pazar ONT'de LOS yanıp sönüyor,muhtemelen fiber kablo kırık,elim yatkın,yardım lütfen..
-
-
Bakır kablo değil ki bu hocam birbirine tutturup ek yapasınız daire ile kutu arasında ki kabloda bir kopukluk varsa yeniden ek yapılması lazım ki oda fusion cihazı ile yapılıyor. Örnek:
Güven keleşyoutubeFiber Kablo Eki Nasıl Yapılır ( fusion ek yapımı ) fiber cable fusion spliced Daha önceki videolarımız da fiber kablo ucu nasıl yapıldığını anlatmıştık https://www.youtube.com/watch?v=xVIWn5H41_8 Şimdiki videomuzda da iki fiber kablonun birbirine nasıl bir şekilde bağlanacağını gösterdik. Wifi 2.4Ghz ve 5Ghz nedir nasıl çalışır? https://www.youtube.com/watch?v=F0GkcjoJfj8 Binama fiber kablo nasıl çektirebilirim https://www.youtube.com/watch?v=5vgq8Ej4Emghttps://www.youtube.com/watch?v=pXwoRugObIs&feature=youtu.be -
Hocam biliyorum biliyorum fiber kablo olduğunu :)
Zaten bence fiziksel bir sorun yoktur kabloda ;arızanın oluş biçimine düşününce , bu sorun sabahın köründe internete girmek istediğimde ortaya çıktı.
Gece de geç yattım belki 2'de. O saat ile sabah saati arasında fiziki bir hasar olacağını zannetmiyorum.
Bu sorun belki de SOL'un dışarıdaki kutusu ile alakalı olabilir(dışarıda bir kutu da var mı bilmiyorum,tamamen tahmin)
Fotoğraftaki bağlantılardan , işi bilen birisi belki yer değişikliği yap derse vs diye paylaştım...
Teşekkürler yine de..
-
Dairenize gelen fiber kablo çok gergin eğer alttaki sizin kablonuz ise. Büyük ihtimalle ucu kırılmıştır, yeniden çakılması gerekiyor. Aslında aşırı derecede kolay bir işlem ama ekipmanınızın olması gerekiyor bunun için. Normalde o kasnaklar fiber kabloda kırılma olmasın diye var ama amacını anlayamamış en son dolabı kurcalayan arkadaş -
Hocam inip baktım kutuya, alttaki kabloyu söktüm ,kendinde de sinyal yok, karşılığında da...
İki tarafın birinde sinyal olması lazım.
Zaten tesisat 2 yıldır o şekilde duruyor,bence başka bir sorun var gibi..
SOL'u aradım tekrar, akşam 19:00'a kadar çalışıyorlarmış.
Gün bitti...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tulû -- 18 Haziran 2023; 18:10:22 > -
Problemin binanızdaki kutudan kaynaklandığını nereden anladınız? Belki bölgenizde yaşanan bir problem, ne bileyim belki OFSD ile ilgili olabilir. Müşteri hizmetleri bunu görememiş de olabilir sistemde.
Bir de böyle en ufak şeyde elektrik panosunun, internet kutusunun ellenmesine ben karşıyım. Kabloyu çektim taktım demişsiniz, belki de istemeden de olsa komşunuzun bağlantısına zarar verebilirsiniz. Bence bu tarz şeylere kimse dokunmamalı ilgililerinden hariç olmak üzere.Ancak tabi yarın olur, görevli sahadan bakar belki de önce binadan sonra sahadan bakar. Sorunun nereden kaynaklandığını bilemeyiz zaten dışarıdan bakarak. Yine de ellememek lazım işte, ne bileyim. Bazen görevliler uzun izahatlar yerine "kutudanmış sorun düzelttim" deyip geçebiliyor. Belki de sistemseldir mesela bu da olabilir.
Not: Benim de elim yatkın mesela direğe tırmanıp yanmayan armatürün lambasını değiştirebilirim. Sizce çıkmalı mıyım?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 18 Haziran 2023; 18:15:35 >
-
Alttaki fiber patch kutusunu kurcalamamanızı öneririm olası farklı bir sorunda süperonline sizi sorunlu tutup başınızı ağrıtır. Fiber kablo kırılması kaynaklı bir şey ise zaten sizin yapacağınız bir şey yok, ayrıca bağlantı sorunu sizin kablolama ile ilgili de olmayabilir, santrale kadar olan bir kısımdaki fiber kopması, fiber patch arızası da los ışığını yaktırır. Beklemede kalın bence.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 18 Haziran 2023; 18:56:22 > -
nasıl baktınız bilmiyorum ama sinyal var ise de göremezsiniz, optik yoldan sinyal geldiğini ve kırık olup olmadığını test edebilmek için otdr lazım. zaten söküp taktığınız uçlar splitter out kısmı alta da üste de taksanız binaya ana demetten sinyal geliyorsa geliyordur gelmiyorsa gelmiyordur. ki sizin kabloda kırık var ise zaten sinyal varsa da size gelmez. dediğim gibi ekipmanınız ya da en azından fiber penseniz ve ucunuz olsa ilk önereceğim şey optik uçların değiştirilmesi olurdu. en azından bunların yokluğunda bina dolabında optik sonlandırıcınız yok ise ki sizin yok, yapabileceğiniz pek birşey kalmıyor.
bölge bayisi ile aranız iyi ise rica edebilirsiniz, gayriresmi olarak ilgilenebilirler.
-
Hocam aynı tip kabloları günlük işlerim içinde de söküp taktığım için tecrübeliyim, bilmediğim işe girmem :)
Armatür değiştirmek işi aciliyet ve öncelik ile ilgili ;)
-
quote:
Orijinalden alıntı: TulûHocam aynı tip kabloları günlük işlerim içinde de söküp taktığım için tecrübeliyim, bilmediğim işe girmem :)
Armatür değiştirmek işi aciliyet ve öncelik ile ilgili ;)
Hocam işte bu her işe karışmak oluyor. Ben el yatkınlığım ve teknik bilgim ile direkteki armatürü veya ampülünü değiştirecek bilgiye sahibim ama elimi asla sürmem. Ararım işletmecisini, gelip düzeltmesi için çaba gösteririm. Bu bilgimizi saklamak değil, yetkimiz olmayan yerlere müdahale etmemek. Herkes kendi işini yaparsa dünya daha güzel bir yer olur.
Gündelik hayatınızda otobüs tamircisi olduğunuzu varsayalım, belediye otobüsü yolda kalınca "kaptan aç bakayım kaputu" diyor musunuz? Belediyenin ilgili birimleri ile koordine ediliyor ve araç çekiliyor veya tamir ediliyor.
Elbette elimizden gelen şeyleri yapmalıyız toplum içerisinde o başka konu ama yetkimiz olmayan şeylere el sürmek bambaşka bir konu velhasıl.
Kişisel düşüncemdir tabiki, herkese saygı duyarım.
Benzer içerikler
- superonline taahhüt yenileme
- superonline wifi 6 modem
- superonline modem iade nasıl yapılır
- superonline yasaklı sitelere giremiyorum
- superbox modemi başka hat ile kullanabilir miyim
- 24 ay taahhütlü internet cayma bedeli
- mobil veri çekmiyor
- statik ip
- internetim çok yavaş
- zyxel modem kurulumu
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X