Şimdi Ara

Petrol Ofisi mi? Shell mi? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
126
Cevap
0
Favori
34.889
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Shell candır, içlerinde en kurumsal olanı o

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konu da kimle konuşsam benzer cümleler kuruyor. Yakıt aynı yakıt katkı farkı var diyorlar. Yaşadıklarım ve duyduklarım Dağıtıcı firma değil son satıcı önemli. Hangi firma denetim yapıyorsa o daha iyi. Bu konuda BP iyi diye duydum ama iç anadolu bölgesinde Bp satıcısı az. En azından Nevşehirde bir tane var. Opet te güvenirim bir iki tecrübem oldu ama çok kurum miktarı fazla,Shell hiç denetim yaptığı sanmıyorum Farklı şehirlerde farklı usta ya shell den sıkıntım var desem Kimden aldığına bağlı diyor(lar)sa uzakdurun. Petrol ofisi sanki çekiş azaldı, ama emin değilim. Bir kaç depo aynı satıcıdan yakıt alıp aynı yolda denemek lazım. Bunlar benim gözlemlerim Ama ülkemizde her alanda en büyük sıkıntı iç denetim burada da kendini gösteriyor.

  • ö.rümcek kullanıcısına yanıt

    İki yıl sonra gelen güncelleme, po fena değil.artık po kullanmak zorundayım. Opet uzak, shell uzak bp artık yok. Total eve yakın ama kalsın. Depoyu boşaltıp total aldım dört depo uzun yol çekiş düştü...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu konu sürücüler tarafından çok abartılıyor. herkesin bildiği üzere yakıtı bütün firmalar aynı kaynaklardan alıyor. tamamen aynı denemez çünkü farklı şehirlerde farklı rafineriler var. istanbul için izmit rafinerisinden geliyor mesela. izmirde ayrı rafineri var. her neyse, normal şartlarda bir insanın aldığı yakıt ile arabanın performansı veya tüketiminin değişimini fark etmesi mümkün değil. çünkü parametreler değişiyor. sadece kendimizi kandırıyoruz. bir depo kullandığın parkur ile diğer depo kullandığın parkur yüzde yüz aynı mı ? hadi diyelim aynı, o günki trafik, sizin günlük modunuz, araç kullanım tarzınız, hava sıcaklığı, lastik havaları, araca binen kişi sayısı vs bu deneyi aynı şartlarda yapmak imkansız. şunu da söyleyeyim, yüksek devir çeviren, karbüratörlü spor bir motosikletim var. 0-100 u 4 saniyenin altında. bütün firmalardan yakıt aldım asla performans farkı hissetmedim. küçük hacim arabalarla hissetmeniz imkansız. 


    yakıtın kalitesine gelirsek de dediğim gibi yakıtlar zaten firmaların kendi terminallerinde attığı katkı harici aynı sayılır. ama önemli olan bayinin iyi denetlenmesi ve işlek bir bayi olması. ben bu dediğiniz firmalardan birisinde çalıştım bir dönem. karadeniz bölgesinde bir bayide, tanker yanlış tanka yanlış yakıtı koyuyor. tam hatırlamıyorum mazot tankına benzin doldurmuştu galiba. hata fark edilene kadar 200 civarı araba yolda kaldı o gün. tamamen bayinin tecrübesi vs ile alakalı. adı bilinen firmaların işlek bir yerde olan bayisinden yakıt almanız yeterli olacaktır. ya da marketi daha güzel olandan alın. size kalmış. ben genelde shell v- power alıyorum. tamamen bilinç altımla ilgili, v- powerin pazarlanması (f1, ferrari vs) hoşuma gidiyor. bir de v- powerda kurum önleyici katkı olduğu söylendiği için karbüratörlü aracıma iyi geldiğini sanıyorum. ama dediğim gibi tamamen varsayım bunlar, test etmek çok zor. test etmeye gerek de yok, etkisini fark etmemiz imkansıza yakın. üstüne düşünülecek bir konu değil, size yakın olan ve beğendiğiniz işlek bayi en iyisidir. 





  • Ne fark eder diyene gülerim.
    Dizellerin hepsinde katkı var. Enjektörün anasını ağlatırsın.
    Ben OPET kullanıyorum. Memnunum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sissil S kullanıcısına yanıt

    hocam büyük firmalardan bahsediyorum. bayi ağı olmayan, adı belli olmayan yerlerden alınan ucuz yakıt tabiki kötüdür. shell, opet, po, total bunların arasındaki farkı anlayamazsınız. bazı firmalar birbirinin terminalinden yakıt bile alırlar. yani mesela x bir şehirdeki opetden aldığınız yakıt başka firmanın bile olabilir. katkı oranları da 10 bin L de 1 L civarıdır. önemli olan aldığınız istasyonun denetiminin iyi yapılması.neyse siz gülmeye devam edin.

  • sissil S kullanıcısına yanıt

    yıllardır bırak shell'i opet'i kullanmayı, ucuz mazot kullanırım. bir kez bile enjektörüm ağlamadı.    kırsal motorin olayı Türkiyede yıllar önce son buldu. yakıtlar aynı rafineriden geliyor. firmanın ona kattığı katkı maddesinden aman aman bir fayda bekleme.

  • Hepsinin menzili düşük
    Bu durum Türkiye ve Bulgaristan’a özgü , nasıl oluyor bilmiyorum ama kesinlikle eminim

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    Kullandığın aracın enjektörü hassas olmadığı için sorun çıkarmamış olabilir. Dizel araç arızalarının büyük kısmı enjektör sebebiyledir. Motor arıza çıkarma oranlarına bakarsan. Mesela Renault ta en çok enjektör arızası çıkmış. Ben demiyorum bunu bilimsel kaynaklar söylüyor. Zaten başka yerden aldığın yakıtta aracın sesi bile değişiyor. Aynı rafineriden çıkması aynı katkı anlamına gelmez. Hepsinin katkısı farklı. Ezbere konuşma bence.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ananasboy A kullanıcısına yanıt

    Başka benzinlik nasıl başka benzinliğin terminalinden alıyor? Arkadaşımın lukoil benzinliği var senin söylediğin şeyi hiç ondan duymadın. Lukoil den ya iskontolu 1 tanker yakıt alır yada vadeli. Hatta adamlar karşılıksız yakıt veriyorlar mesela 5 sene anlaşma yapıyorsun belli bir miktar sana veriyor al sat. Adam başka firmanın terminalinden yakıt nasıl alacak bu sistem ile?

    Peki benzinliği franchasing veren firma enayimi olurmu böyle birşey? Adamın bir tarafından kan alırlar.

    Nereden duyuyorsunuz bunları hayret ediyorum. Markasız firmalar belki başka terminalden alabilir.

    Shell po OPET luk BP falan imkansız bir olay.

    Ha adamın benzinliği vardır tankeri yoktur. X bir benzinliğin tankeri vardır üzerinde Shell logosu vardır kiralıktır. Gider OPET terminalinden alır.

    Tanker üzerindeki logo o firmanın aracı olduğu anlamına gelmez.

    Bütün benzinlikler kendi tanlerini kullanmaz. Adam ayda 1 sefer için tanker almıyor mesela. Onun k2 belgesi yok yangın için ayrı belgesi.şöförü ıvırı zıvırı bir sürü gideri var. Tanker işi nakliye tırı gibi değil yanıcı madde olduğu için teferruatlı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sissil S kullanıcısına yanıt

    şu anki aracım a3 1.6 tdi, büyük turbolu 200 hp. bir önceki aracım 308 T7 kasa 1.6 eHDİ yazılımlı 140 hp idi. ikisinde de sorun yaşamadım. bu ucuz mazot korkunuzdan artık vazgeçin. mazottan değil istasyondan korkun. istasyon yeterli periyotta tank temizliğini yapmıyorsa sattığın yakıtın markası ne olursa olsun farketmez, enjektörler pislikten ötürü tıkanma riskiyle karşı karşıya kalacaktır. yaşım 50, 27 yıldır araba kullanıyorum. ezbere konuştuğumu sanmıyorum.

    ithal megane 3 106 hp dizel arabam da oldu. onda da yazılım ve box vardı. box kullandığım için enjektör kütüğü arızası çıkmıştı.

  • Yazılım olması ile benim söylediğim alakasız. Yazdığın Audi de Bosch enjektör kullanıyor. Keza psa da Bosch enjektör kullanıyor. Renault Delphi kullanıyor. Başına gelmediği böyle bir sorun olmadığı anlamına gelmez.

    Bağımsız test firmaları hangi motorun hangi arızayı daha çok çıkardığını geri bildirimlerle paylaşımlar oturup okumanı tavsiye ederim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya arkadaşım nato kafa nato mermer bildiğinde ısrar ediyorsun. Kırsal motorin yok artık ülkemizde. Unut korkmadan al yakıtını.


    Yazılımlı araçta mazot basıncı daha fazladır. Enjektörler daha fazla stres altında kalır nasıl alakası yok?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 25 Kasım 2023; 18:5:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım benzinli. Petrol ofisinden alırım yakıtımı. Shellde alınca ufak bir titreme yapıyor. Galiba su oranı bir tık fazla ya da kullandıkları katkı aracıma uygun değil. Opette hiçbir sorun yaşamıyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Alayı aynı.aldığınız istasyon üçkağıtçı değilse bi sıkıntı olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaklaşık 14 bin km Seat İbiza 1.0 MPI tecrübemden önce ya hepsi aynı yakıt kafasındaydım fakat kullanınca anlıyor insan kesinlikle BP klasik benzin benim aracıma en iyi gelendi. 3 silindirde hem titreşim, hemde ses olarak BP açık ara öndeydi. Yakıt tüketimide yol bilgisayarı dahil en düşük BP'de gözlemledim. Shell'de iyiydi fakat gözle görülür menzilim düşüyordu. Petrol ofisinde titreşim ve ses çok arttı. Opette her şey vasattı, ortalama karar. Diğer markaları deneyimlemedim.

    Bence en iyi yakıt markadan markaya da çok değişiyor, her araç için sırayla çeşitli markaları denemek lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sissil S kullanıcısına yanıt

    Bu katkıyı 5 kuruşluk farkla nasıl satabiliyorlar ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstasyonda satılan bütün akaryakıtlarda katkı var. Aradaki fark 5 kuruş değil yani. O 5 kuruş dediğin akaryakıtta kar oranları da daha yüksek. Sen benzinliğe girdiğinde direk en pahalıyı doldurmaya çalışıyorlar çünkü daha karlı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sissil S kullanıcısına yanıt

    Rafineriden zaten standarta uygun katkı ekleniyor vs

    En pahalısını basıyorlar ya zaten 2 çeşit var en pahalısı arasında 5 kuruş var


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.