çok teşekkür ederim. uzun uzun yazmışsınız, iyi bir insansınız belli ki. bahtınız da kalbiniz gibi temiz olsun. anladığım kadarıyla her yüz km.de ortalama 1 litre fazla yakacak bu araba. normal! zaten aralarında 130 kg. fark var. çok normal. yalıtım ve yol tutuş olarak bariz bir üstünlük var diyorsunuz. merak ettiğim iki şey daha var. bu arabadaki, gt donanımdaki yani, matrix ledler ile makyajlı kasa 508'deki matrix ledler tıpa tıp aynı mı? teknik broşürde "Matrix Beam teknolojili Full LED farlar" diyor. 508'de ise 'Peugeot Matrix Led Teknolojili’ Ön Farlar ibaresi far. bu ikisi aynı far mıdır acaba. 508'dekini çok beğeniyorum. Umarım buradaki 508'dekinin aynısıdır. Bir de açma komutundan sonra aynalar acılırken yere vuran pejo amblemi göruyorum bazı videolarda. Sizde var mi? Bu her gt donanimda standart mi acaba. Teşekkür ederim. Selamlar, saygılar... < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dokuz Kavaklar -- 27 Ağustos 2024; 18:40:53 > |
PEUGEOT 408 (41. sayfa)
-
-
Arkadaşlar merhaba,
Fark etmiş olanlar vardır, C4'ümü satıp ben de 408'e geçmeyi düşünüyorum. Aklıma takılan iki soruyu hepinize sormuş olayım:
1. GT donanımdaki matrix ledler ile makyajlı kasa 508'deki matrix ledler ile tıpa tıp aynı mı?
408 teknik broşüründe "Matrix Beam teknolojili Full LED farlar" diyor. 508'de ise 'Peugeot Matrix Led Teknolojili’ Ön Farlar ibaresi far. Bu ikisi aynı far mıdır acaba. 508'dekini çok beğeniyorum. Umarım buradaki 508'dekinin aynısıdır.
2. Açma komutundan sonra aynalar acılırken yere vuran pejo amblemi göruyorum videolarda. Bizim küçükler deliriyor, baba bundan alalim diye. Bu her gt donanimda standart mi
Teşekkür ederim. Selamlar, saygılar...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dokuz Kavaklar -- 27 Ağustos 2024; 18:32:59 > -
VSM (Vehicle Service Module/ Araç Servis Modülü) motor arıza ışığını gideren yazılımdır. IVI (In Vehıcle Infotaınment/ Araç İçi Bilgi/ Eğlence) ise multimedya ile alakalıdır. Sanırım ekran donması/ kararması yada Navigasyon güncelleme, menü görünümleri ve ek özellikler, ChatGpt gibi ileri yazılımlar vb içindir. Servisler maalesef ya gerçekten bilgisiz yada insanları oyalamak için bu gibi cevaplar veriyorlar.
Wi-Fi özelliğini Türkiye de devreye alsalar bunların hiçbiri ile uğraşmayacağız. Araç kendi güncellemeleri otomatik olarak kendi yapacak. Yurtdışında ChatCpt (Yapay zeka) bile kullanılıyor Peugeot lar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlaCKaDDeR59 -- 27 Ağustos 2024; 16:22:9 > -
Tekrardan merhabalar, güzel dilekleriniz için teşekkür ederim, o iyilik sizin iyiliğiniz ve temiz kalpliliğinizdendir.
Dün aslında yazacaktım yere vuran Peugeot ambleminden, evet benim aracımda da var bu amblemli spot aydınlatmadan.
508'deki matrix ile fiziksel olarak farklı ancak işlevin aynı olduğunu düşünüyorum matrixten kasıt yolun durumuna göre farın segmentler halinde açılıp kapanması anlamına geliyor. Aşağıda kullanma kılavuzunda bahsettiği yeri paylaşıyorum 408 için.
Mesela önünüzde bir araç gidiyor, aracın olduğu kısmı uzun far olarak aydınlatmıyor ancak diğer alanları uzun olarak aydınlatıyor, bir nevi tünel yaratıyor, karşıdan araç geliyorsa yolun araç gelen kısmını kısa diğer tarafı uzun far olarak aydınlatıyor(ikinci resim) .
Sürüş esnasında zaten fark ediyorsunuz, karanlıkta kalan bir yer olduğu anda o tarafı aydınlatan segmentler devreye giriyor.
Araçta birden fazla far varmış ta sizin görmeniz gereken karanlık yerleri kamera vasıtasıyla tespit edip bu farları açıp kapatıyor ve gerekli alanları aydınlatıyor gibi düşünebiliriz.
508 ve 408'de aynı isimle anılıyor zaten matrix led, teknoloji aynı.
-
Hocam 508 kullanma kılavuzundan alıntıyı da aşağıda paylaşıyorum, 408 ile aynı yani fonksiyonel olarak aynılar.
-
puretech motorlarda triger kayışı motor içinde olduğu ve zamanla yağın kayışı bozduğu söyleniyor. 408'de yine aynı şekilde mi? Yani triger motor içinde yağın içinde mi çalışıyor?
-
Selamlar. Geçen ilk çalıştırmada araba motor arızası verdiği için serviste yazılım yüklendi sorun çözüldü. Benim araba 2 aylık ve 3000km. Bagajın hemen üstünde kenardan döşeme tavandan ayrılmaya başladı ve gittikçe büyüdü. Geçen hafta servis kayıt açtı ve döşeme 0 malzeme ile yeniden takılacak dedi ( garanti kapsamında). Fransadan malzeme bekliyoruz.
Size sorum yetkili servis tavan döşemesini söküp yenisini takabilir mi? Bunu fabrikası dışında yapmak mümkün mü? Yani yetkili Servis fabrikası gibi yapabilir mi? -
Yapar merak etmeyin.3008 de tavandan su alma olayı olmuştu,değişim yapıldı,herhangi bir farklılık yada bozukluk sözkonusu bile değildi.
-
Zamanla tüm parçalar bozulur. Şimdi bu parçanın sorun yaratmasının sebebi her 5W30 yağ bu araçlarla uyumlu değil adam ustasına iyisini koy abi diyip castrol 5w30 koydurursa o kayış parçalanırda koparda. Bu araçlara özel üretilmiş olan sabun özelliği fazla olan B71 kodlu 5W30 yağı kullanırsan 80 bin km sorunsuz binersin bu parçanın servis değişim ömrü 80bindir. Ayrıca son çıkan 1.2 lerde güçlendirilmiş kayış kullanılıyor. Sağda solda çıkan haberlere itibar etmeyin… -
Selam arkadaşlar,
Aracım motor arızası uyarısı vermişti, yazılım güncelleme sonrası 1,5 aydır motor arıza uyarısı almadım.
Ancak 3 gün önce sinyal arızası uyarısı vermeye başladı, daha sonra far gösterge ışığı yanıp sönmeye başladı ve far arıza uyarısı da verdi aynı zamanda.
Yaklaşık yarım saat sonra normale döndü.
Başına gelen ya da bilgi sahibi olan var mı?
Teşekkürler
-
C4X her ne kadar C segment diye satılsa da B segment platformunu kullandığı için 408 ile hissetiğiniz fark aslında bu platform farklılığından geliyor.
-
Cumartesi günü bende de oldu. Tam anlattığınız gibi yarım saate yakın bi sürede normale döndü.
-
Son dönemde bayiden GT için fiyat alan var mı acaba? Ne durumda piyasası? -
En düşük 1990 duydum,çoğunluk 2040-2050 civarı.
-
Selamlar herkese,
GT alma düşüncesindeyim, bu c0 - c2 durumları sadece allure de mi var yoksa GT pakette de mevcut mudur ? Alırken neye dikkat etmeliyim tavsiyeleriniz nedir ?
Teşekkürler.
-
C0, C2 versiyon sadece Allure de var.
-
Gt de yok.2023-2024 farkı sadece 24 ler de iç aydınlatma dokunmatik değil tuşla ve fazlalığı alarm var.
-
Genel olarak Stellantis grubunun araçlarında sistemsel sıkıntılar maalesef yaşanıyor. Eski Citroen C4X kullanıcısı olarak da tecrübelerim olmuştu.
Ben bu araçlarda sistemin kafası karışıyor tabirini kullanıyorum. Gerçek arıza durumu olmadığından artık endişe etmiyorum.
-
2023 ikame 408 GT ile 2024 kendi aracımda ilk fark ettiğim aydınlatmaların farklılığıydı. 2024 araçlarda sadece iç aydınlatmayı tamamen kapatamıyorsunuz.(Ben zaten pek tercih etmiyorum). Dokunmatiklerde açma kapama tuşuna basılı tutunca aydınlatmalar tamamen kapanıyor, yani kapı açıldığında da yanmıyor.
Alarm eklenmesi de bonus oldu, aslında hiç beklemiyordum. Alarm tavan tuşunu gördüm ama ihtimal vermemiştim. Ne zaman aracı servise çekici ile taşıyorduk alarm ötmeye başladı o zaman emin oldum.
Alarm kullanımına bakarsak;
Aracı stop edip tavan tuşuna basılı tuttuğunuzda ışığı yanınca, araç içi hareket algılamayı devre dışı bırakıyorsunuz(İçeride hayvan, çocuk vs bırakırsanız diye ya da camlar ve cam tavan açık bırakılmak istendiğinde.
Diğer alarm sistemleri(Eğim değişimi, kapı bagaj, kaput açılma vs) devrede oluyor.
Alarmı tamamen devre dışı bırakmak için anahtar ile manuel kilitleme yapmanız gerekiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adamcaz -- 12 Eylül 2024; 15:51:18 >
-
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X