Şimdi Ara

Peugeot 508 1.6 Hakkında Bilgisi Olanlar Lütfen İçeri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
3.381
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese selamlar öncelikle. Arkadaşıma araba bakarken youtube videolarını inceldik. Araba gayet güzel. Ancak kullanan veya bilgisi olan varsa hangi motor tercih edilmeli, Blue HDİ- e-HDİ - HDİ arasından. Sarı siteye bakınca e-HDİ çok var satılık. Ancak Blue HDİ 120 beygir. Öncelik otomatik olması ve dizel olması. Ayrıca kronik sıkıntısı vb. bulunur mu?



  • BlueHDi kullanıcısıyım
    BlueHDi en son çıkan motor, bu motorla beraber tam otomatik şanzıman geliyor.
    HDi motorda Auto6R yarı otomatik
    e-HDi'da ETG6 yarı otomatik
    BlueHDi'da EAT6 tam otomatik
    Kronik sorunlar olarak ben bir şey yaşamadım, eski sahibin fren balatalarını bitirmesi dışına düzenli bakım-değişimlerden başka bir şey yaşamadım.
    Düzenli bakımların sıkıntılarından biri 60.000'de bir akü değişiyor, start-stop sistemine sahip olduğu için masraflı oluyor.
    Sormak istediğinizi sorun, bütçeniz nedir?
  • Bütçe 90 95 civarı blue HDI 120 beygir ve yakıt tüketimi çok iyi gözüküyor. 2. Eli ister istemez zayıf ancak alacak arkadaşım 10 yıl en az binmek için alacak. Malumunuz Peugeot olunca herkes uzak dur arıza çok verir diyor. Yakıt tüketimi nedir şehir içi ve dışı ? Birde elektronik aksamda herhangi bir sıkıntı var mı bazen servis ışığı yakıyor diye söylüyorlardı internette. Dizel olanlarda sıkıntı olmuyordur LPG ye göre. Son olarak otomatiklerde geçişler nasıl 1. Viteste vuruntu yapıyor demişlerdi.
  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    Bütçe 90 95 civarı blue HDI 120 beygir ve yakıt tüketimi çok iyi gözüküyor. 2. Eli ister istemez zayıf ancak alacak arkadaşım 10 yıl en az binmek için alacak. Malumunuz Peugeot olunca herkes uzak dur arıza çok verir diyor. Yakıt tüketimi nedir şehir içi ve dışı ? Birde elektronik aksamda herhangi bir sıkıntı var mı bazen servis ışığı yakıyor diye söylüyorlardı internette. Dizel olanlarda sıkıntı olmuyordur LPG ye göre. Son olarak otomatiklerde geçişler nasıl 1. Viteste vuruntu yapıyor demişlerdi.
  • Elektronik arıza verir diyenler 2000'lerden 106-207'lerde kalmışlar. 508'i kullandıklarını bile düşünmüyorum.
    Şehir dışı 88 KM/S'de 3 kişi ile beraber 5,2 yakmış.
    Şehir içi değeri hıza göre değişir. Karma tüketimim 27 KM/S içinde 7,2 gibi bir şeydi. Ama motorun başlayıp kapanmasıyla yapılan yolları Peugeot aracın beyninde tutuyor, yani A noktasından B noktasına gittiğim yol için rota rota değerleri tutuyor. O yüzden 10 KM/S 15 KM/S 20 KM/S 25 KM/S değerleri elimde var, fakat telefon değiştirdiğim için eski telefonumda kaldı. Şimdiki telefonumla bağdaştırmadığım için değerler elimde değil.
    Servis ışığı yandığını ben görmedim, @otomobilci_x hocama sorabilirsiniz belki.
    1.vites vuruntusu tam otomatik EAT6 şanzımanda yok, BlueHDİ alacağınız için zaten EAT6 ile gelecek. Vuruntu yapan şanzıman yarı otomatik tek kavrama olan Auto6R ve ETG6'dır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cebrail.bsrn

    Bütçe 90 95 civarı blue HDI 120 beygir ve yakıt tüketimi çok iyi gözüküyor. 2. Eli ister istemez zayıf ancak alacak arkadaşım 10 yıl en az binmek için alacak. Malumunuz Peugeot olunca herkes uzak dur arıza çok verir diyor. Yakıt tüketimi nedir şehir içi ve dışı ? Birde elektronik aksamda herhangi bir sıkıntı var mı bazen servis ışığı yakıyor diye söylüyorlardı internette. Dizel olanlarda sıkıntı olmuyordur LPG ye göre. Son olarak otomatiklerde geçişler nasıl 1. Viteste vuruntu yapıyor demişlerdi.
    sallamışlar piyasadaki çoğu arabadan daha sağlam arabaları var
  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    Şu model için ne diyorsunuz acaba, hem fiyat iyi hem yılı fena değil. Manuel üzerinden gidersek ne tavsiye edersiniz peki? Son olarak vaktinizi alayım.
    sahibinden.com
    Peugeot / 508 / 1.6 e-HDi / Access / Orjinal, düşük km.li Pejo 508 sahibinden.comda - 711870478
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-orjinal-dusuk-km.li-pejo-508-711870478/detay




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gunpower-storm

    Elektronik arıza verir diyenler 2000'lerden 106-207'lerde kalmışlar. 508'i kullandıklarını bile düşünmüyorum.
    Şehir dışı 88 KM/S'de 3 kişi ile beraber 5,2 yakmış.
    Şehir içi değeri hıza göre değişir. Karma tüketimim 27 KM/S içinde 7,2 gibi bir şeydi. Ama motorun başlayıp kapanmasıyla yapılan yolları Peugeot aracın beyninde tutuyor, yani A noktasından B noktasına gittiğim yol için rota rota değerleri tutuyor. O yüzden 10 KM/S 15 KM/S 20 KM/S 25 KM/S değerleri elimde var, fakat telefon değiştirdiğim için eski telefonumda kaldı. Şimdiki telefonumla bağdaştırmadığım için değerler elimde değil.
    Servis ışığı yandığını ben görmedim, @otomobilci_x hocama sorabilirsiniz belki.
    1.vites vuruntusu tam otomatik EAT6 şanzımanda yok, BlueHDİ alacağınız için zaten EAT6 ile gelecek. Vuruntu yapan şanzıman yarı otomatik tek kavrama olan Auto6R ve ETG6'dır.
    Ben hayatımda hiç yüksek km li araç almadım. Kendi araçlarımıda hep sıfır gibi ikinci el aldım ve en fazla 85.000 km ye kadar kullandım.
    Ama yıllardır hep 2. El bir d segmenti sw hayalim vardı bu araçlarında sıfır gibi ikinci eli artık olmadığından (olan modellerde de fiyatlar aldı başını gitti) mecburen görece yüksek km li (100.000 km üstü) araçları incelemek/araştırmak zorunda kaldım.
    Benim durumumdaki bir kullanıcı için 100.000 km nin üzerinde bir aracı almanın ne denli zor olduğunu kafanızda canlandırın diye yukarıdaki açıklamları yaptım.
    İşte bu zorluk nedeniyle çok fazla araştırma ve inceleme yaptım.
    Ufak tefek kronik problemleri var tabi (örneğin camlar düşme yapabiliyor, silecek atlarındaki su tahliye delikleri boşaltılmazsa su birikip silecek motorunu bozabiliyor, head up display açılmayabiliyor gibi şeyler) ama bunlar benzeri şeylerin olmadığı araba zaten yok bütün arabaların bu tür problemleri vardır ve herkes yaşayacak diyede birşey yok. (Kapı camlarının düşmesi 100_200 liraya çözülüyor, head up displayi kendiniz bile yapabilirsiniz interntte detaylı videoları var, silecek motorları içinde ayda yılda bi kaputu açıp oraya bakın pislik varsa temizleyin)
    Kaldıki sizin söylediğiniz arıza verir ön yargısı ve klasik d segmenti araçların değer kaybı eklenince bu fiyatlara ne aldığınıza baktığınızda ağzınız kulaklarınıza varıyor.
    Aynı zamanda aynı fiyata ben 508 active sw aldım (dizel otomatik, r bölgeli kliması olan, komple cam tavanlı 1600 kglık bir dev) oda aekadaşım lpg li civic aldı. Benim arabanın her kapısını açtığında adamın gözleri parlıyor. Bu fiyata böyle bir araba nasıl olur diye ama sonrada ekliyor ben senin kadar cesur olamam diye (cesaret neresinde halen anlamadım ama olsun)
    Ben size nacizane tavsiyem sadece 508 için değil hangi yüksek km li dizeli alacaksanız alın kenarda 10.000 tl civarı paranız olsun yada olmasın ama bu masraflar çıktığında karşılayabilecek gücünüz olsun.
    (Dizel motorlarda en çok maliyete sebep olacak şeylerin ve bu motorların bence en büyük sıkıntısı enjektör ve ülkemizdeki yakıt kalitesi nedeniylede 100.000 km de enjektörlerde risk başlıyor bunuda göz önünde bulundurun)
    Çünkü bu motorların hepsinde dpf, enjektör, akü (start stop), lastik (artık lastiklerde çok pahalı hele büyük jantlarda) bakım, triger vesaire gibi şeylere para harcamanız gerekebilir.
    En son olarak paranız yetiyorsa 1.6 eat6 lı blue modelleri seçin biraz daha fazla yakarlar ama daha konforludurlar.
    Ama paranız yetmiyorsa (yada bluehdi acsess yerine ben ehdi allure tavsiye ederim) yarı otomatiklerde şanzımanın mantığını kavrayınca sorunsuzdurlar. Tabi yarı otomatiğin size hitap edip etmediğine kendiniz deneyerek karar verin derim.
    Bide sakın ha sakın ucuz olanın peşinde koşmayın astarı yüzünü geçer temizini ilk sahibinden kazasız olanın peşinde olun derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 19 Temmuz 2019; 14:51:1 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gunpower-storm

    BlueHDi kullanıcısıyım
    BlueHDi en son çıkan motor, bu motorla beraber tam otomatik şanzıman geliyor.
    HDi motorda Auto6R yarı otomatik
    e-HDi'da ETG6 yarı otomatik
    BlueHDi'da EAT6 tam otomatik
    Kronik sorunlar olarak ben bir şey yaşamadım, eski sahibin fren balatalarını bitirmesi dışına düzenli bakım-değişimlerden başka bir şey yaşamadım.
    Düzenli bakımların sıkıntılarından biri 60.000'de bir akü değişiyor, start-stop sistemine sahip olduğu için masraflı oluyor.
    Sormak istediğinizi sorun, bütçeniz nedir?
    Hocam akü için bir süre vermek doğru olmaz 60.000 km de de bitebilir 20.000 km de de 200.000 km de de.
    Ama bu araçlarda akü zayıflığı başka sorunlara yol açabiliyor o yüzden bence zayıfladığı anlaşıldığında (startstop devreye girmiyorsa mesela) değiştirmekte fayda var.
    Ben aldığımda araç 128.000 de ve 7 yaşındaydı akü orjinal aküydü örneğin ve araba tek marşta alıyordu ama ben alır almaz değiştirdim.




  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Hocam teşekkürler tavsiyeniz için.
  • Şimdiye kadar 2 adet c segment sifir arac alip kullandim jetta ve honda civic hb ....Şuan peugeot 508 2013 model 1.6 ehdi allure sahibiyim inanin hayret ederek biniyorum konfor teknoloji ve az yakmasi ile uzun yillar binme dusuncesindeyim henuz 2 ay oldu ama 14 bin km yol yaptim aracim 180 bin km oldu hicbir sorun yasamadim ... sifir araclarda yasadigim trim sesi vb bu aracda yok almadan once peugeota karsi sogukdum acikcasi ama suan piyasa kaygim dahi yok ben alirken 92 adet satilik vardi suan 78 adete inmis mesela illaki alan zevk ve vizyon sahibi musteriler cikiyor 120 sabit ankara sakarya arasini 4.0 litre ortalama ile gittim yakin zamanda klima acik
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Bana söylenen 60.000'de bir hemen hemen akü değişeceği idi. Zaten 60.000'de bir kere değişmiş.
  • 4 senedir 2012 e hdi active donanımlı aracım var. 120 binde aldım 187 binde şu anda. Elektronik arıza diyenlere bakmayın hocam hiç, tamamen sallamışlar. 120 binde triger değiştim. 184 binde de baskı balata değişti. Onun dışında hiçbir sorun ile karşılaşmadım. Şanzuman tam otomatik gibi değil tabiki ama arabanın az yakmasını sağlıyor. O konuda tercih size kalmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cebrail.bsrn

    Şu model için ne diyorsunuz acaba, hem fiyat iyi hem yılı fena değil. Manuel üzerinden gidersek ne tavsiye edersiniz peki? Son olarak vaktinizi alayım.
    sahibinden.com
    Peugeot / 508 / 1.6 e-HDi / Access / Orjinal, düşük km.li Pejo 508 sahibinden.comda - 711870478
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-orjinal-dusuk-km.li-pejo-508-711870478/detay
    Bu arabanın motor kaputu değişmiş olarak işaretlenmiş fakat arabada değişen çok şey var gibi duruyor hem bu fiyata düşündürücü var bir şey bu arabada




  • Örnek olarak verdim o aracı sıkıntı yok 😀
  • cebrail.bsrn kullanıcısına yanıt
    Zamanım bol hocam çalmak değil değerlendirmek olur
    O işte yarı otomatik olan, hissettirir diyorlar(hiç test etmedim).
    Toyota Corolla'da tek kavrama M-MT şanzımanı kullandıktan hemen sonra DSG'ye geçmiştim, şükrettirmişti. Hani hissettiriyormuş gerçekten. Alışınca sıkıntı olmamıştı Corolla'da tabikide.
    İlâna gelirsek ilânda full paket yazıyor fakat Access benim bildiğim en boş paket. Access-Active-Allure şeklinde gidiyor. İlân en boş paket. Çok detay da vermemiş.
    Kilometre düşürmesi bile olabilir. Detaylıca bakmak gerekebilir.
    Bir de Otomobilci_X hocamın dediği doğru, boş paket BlueHDi yerine full paket e-HDi daha mantıklı olabilir. Aradaki farklar fazla. Anahtarsız çalıştırma, elektronik el fren, deri koltuklar, head-up display, internete hotspot ile girebilme, navigasyon vs. vs.




  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    Benzin LPG olanlar nasıl peki üzermi, hem fiyat iyi hemde 240 tork 156 HP gayet iyi duruyor.
  • cebrail.bsrn kullanıcısına yanıt
    Maalesef 1.6 THP motorlar hakkında bir fikrim yok.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.