Şimdi Ara

PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU (6306. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
11 Misafir (3 Mobil) - 8 Masaüstü3 Mobil
5 sn
126.196
Cevap
298
Favori
4.551.633
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
172 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
6. Sırada  bugün en iyi #5
Sayfa: önceki 63046305630663076308
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • GT_55 kullanıcısına yanıt

    Zaten PC ve konsol CPU'larını direkt kıyaslamak doğru değil. Konsoldaki CPU'nun eksileri olduğu kadar, artı yönleri de var:


    - Konsolda SSD'den gelen verilerin açılması ve yönlendirilmesi, bağımsız dekoderler ve I/O üniteleri tarafından yapılır. PC'de bu yük tamamen CPU'da. Hatta I/O kısmı, Xbox'ta da CPU'ya yükleniyor 


    - Konsoldaki CPU'nun gecikmeleri daha düşük. Ayrıca, Zen 3'teki gibi Unified L3 olduğu söyleniyordu? Bunlar, L3 miktarını kısmen telafi edebilir.


    - PC'deki DRM yükü, OS yükü gibi ihtimaller konsolda yok.


    - PS5'teki Tempest 3D işlemcisi, ses işlemlerini tamamen üzerine alıyor. Yani eski Windows XP zamanlarındaki gibi. Bu da, ufak da olsa bir katkı getirir. Thread yükü azalabilir vb.


    Bu sebeplerden dolayı, PS5'te 3700X performansı verebilen bir CPU var diyebiliriz. Pro'daki %10 overclock da bir katkı sağlar.





  • Castle Bravo kullanıcısına yanıt

    Iki tane sistem toplayan adam kendini hemen profesör, mühendis zannediyor. Pc ile aynı kafada basit mantik düşünüyor. Rockstar, o zayıf dedikleri işlemciyi öyle güzel kullanırki , bol bol drop yer dedikleri oyun yağ gibi akar. Ki ben hala konsol donanımı için gayet güçlü bir işlemci olduğunu iddia ediyorum. Bir ps4 cpusuna baksınlar, bir de buna, adamlar direk o dönemin highend cpusunu koymuşlar. Daha ne olsun. Aradan 4 yil geçince tabiki eskiyecek , üstüne daha iyileri çıkacak. Bu normal bir durum. Bir de konsoldaki cpu+gpu tek çekirdekte apu olarak tasarlanıyor. Haliyle pc deki halefleri kadar yüksek frekansta çalışamıyorlar. Bu da biraz geri kalmalarına sebep olabilir.

  • Yukarıda bir kullanıcı thread iş yükü falan demişte saçmalamış olay iş yükü değilki zaten 8 çekirdek 16 thread 3700X ama çok çekirdek olması birşey ifade etmiyor Ha anca gta 6 gibi açık dünya oyunlarında işe yarar çoklu çekirdekler ve threadlar.

    Misal 5.nesil Zen 3 mimarili 5600Xler 6çekirdek 12thread çekirdek sayısı 3700Xden daha düşük ama Performans olarak çok üstünler.


    Odin Hardwareyoutube
    Ryzen 5 5600X vs Ryzen 7 3700X - Which generation ryzen is worth for gaming ? Test system details Room ambient Temp - 30 degrees CPU - AMD R5 5600x , R7 3700X all stock speed CPU Cooler - Deepcool gammaxx 400 pro & cooler master ml120 aio (5600x) GPU - Zotac holoblack amp RTX 3070 ti 8GB triple fan Motherboard - Gigabyte b550 ds3h , asrock x470 taichi ultimate Memory - Gskill ripjaws v 3600mhz 2x8gb (16-16-16-36) dual channel CASE - Inwin 303 ATX, silverstone fara r1 atx Power - Antec neo 650 watts power supply, corsair tx 750watts SSD/Nvme - WD SN550 1TB NVMe HDD - 2TB seagate 7200 rpm OS - Windows 10 pro OS build 21H1 Monitor - Acer eb321, acer cb281 vmreviews vmreview80@gmail.com
    https://www.youtube.com/watch?v=9HsDlU2FLe4


    Evet belki thread yükü cpu yükü daha azdır proda masaüsütne göre ama bu performans artışı saglamaz cpunun iş yükünü azaltırsın yani %100'e vurmasını önlersin okadar.





  • GenqhisKhaan89 kullanıcısına yanıt

    Gta 6 çıkınca göreceğiz hocam yorma kendini. Yok Os şöyleymiş yok böyleymiş. Çıkınca Gta 6 başlığını takip ediyor olacağım. O zaman da "konsolun ne suçu var Rockstar yapamamış" diyecekler, yazıyorum buraya. Bu kişilere kalsa 6 core 12 thread 7500F bu işlemcilerden kötüdür mesela [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer] Ama yok eder bu bahsi geçenleri. Halen yorumları temenni üstüne. Ciddi ciddi "Bu konsol daha iyi olmalıydı" düşüncesine karşılar. Garip bir sevgi şekli.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JePinkman -- 2 Aralık 2024; 14:11:3 >
  • Hortlak Fuat kullanıcısına yanıt

    Xbox oyunları böyle AKIL alır, oynayamayanların da ARDINI yakar [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer] 

  • Hortlak Fuat kullanıcısına yanıt
    Fena ya ..Gündüz çalışırken rota planı yapıyorum kafada.. Büyük bela oyun:)

    Görev yapısı Bethesda RPG 'leri gibi
    Keşif hissi ve her delikte bir eşya bulabilmen ve oyunun elinden çok az tutması yönüyle Elden Ring.Rota belirlemen,yolda başına gelecek terslikler sebebiyle bütün planı tekrar gözden geçirmek gibi kısımları da Death Stranding 'i hatırlattı bana
  • Playstation 4'e son dönemde çıkan oyunlara hatırlayacak olursak god of war ragnorok, horizon forbidden, ghost tusushima ve niceleri o kadar eskimiş donanıma bile ne oyunlar yaptılar o yüzden oyun firmaları isteseler ps5'e ne oyunlar yaparlar pro şurada dursun, o yüzden sadece donanım olarak pc ile konsolu karşılaştırmak mantıklı değil, şunu unutmamak lazım son yıllarda ortaya çıkan en büyük sorun yükselen yapım maliyetlerden ziyade burada çok ciddi işgücü kaybı oluşmasına da eklemek lazım zira ubisoft açıklama yaptı birkaç gün önce Assasins Creed Shadows yapım ekibinin yarısı sıfırdan işe alınan personel olduğunu dolayısıyla artık eskisi kadar oyun yapmak ciddi AAA oyun yapmak çok kolay değil inşallah bu kısır döngü bir an önce biter ps4 son dönemindeki gibi sıkı oyunlar görürüz

  • Yav adamlar ciddi ciddi, bir sonraki nesil cpu ile karşılaştırıp, bak yeni seri daha performanslı diyor.
    Yav ben spiderman'de 5800x3d gibi canavar bir işlemci ile drop yiyordum. Şimdi bu 5800x3d'yi kötü mü yapıyor. :)
  • Fabrik Games'de satıldı galiba. Sitesinde artık A Android Studio yazıyor. Sony ibareleri vs gitti Android Studio Family yazıyor.


    FABRIK GAMES - A Android Studio

  • GT_55 kullanıcısına yanıt

    Nasıl drop yiyordun ? 5400 RPM HDD'ye yükledin herhalde oyunu :) 12400F işlemciyle oynadım çıkış yaptığı dönem herhangi bir performans sorunu yaşamamıştım gayet stabil seyrediyordu performans.


    Nixes ile birlikte Playstation stüdyoların PC portları çok iyi çıkış yapıyor Mid End sistemlerde dahil.

  • JePinkman kullanıcısına yanıt
    Hocam “istedikleri gibi değişebilirlerdi”den kastınızı daha da açar mısınız? Nasıl istedikleri gibi değiştirebilirlerdi detaylı bir şekilde açıklayıp bilgi verebilir misiniz? Meraktan soruyorum.

    Bir de “Hadi mimariyi değişmezsin, aynı mimaride daha güçlü bir ürün koyarsın”dan kastınız nedir onu da açıklayabilir misiniz? 8 çekirdek 16 thread 3.85 ghz çalışan cpu’dan daha iyisi nedir ve konsol mimari mantığında nasıl içine koyacaklar aynı zamanda gpu’yu büyüterek? Bir de bunları yapsalar ne kadar kazanım olacak oyunlarda?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 2 Aralık 2024; 14:35:45 >
  • Bonobo643 kullanıcısına yanıt

    Bana souls hissiyatı veriyor bu oyun.


    -Tekinsizlik, sürekli bir tetikte olma durumu

    -Oyuncuyu haritaya atıp genel olarak bir tüyo vermemesi

    -Envanter yönetimi

    -Görece zorlu çatışmalar/düşmanlar

    -Muazzam bir ambiyans

    -Duruma göre sürekli taktik ayarlamak, kafada plan oluşturmak

  • MortalRide kullanıcısına yanıt

    "Ara modelde mimari değiştiremezler" cümlesinin dayanağı nedir? İstese değiştiremez mi Sony? Değiştirir. Mimariyi değiştirmeyecekse, 8 çekirdek 16 thread fakat çekirdek performansları daha iyi, L3 ön belleği daha büyük bir custom işlemci yaptıramaz mı yine Amd'ye? Daha iyi işlemci demek çekirdek sayısının artması demek değil. Öyle olsa 16 çekirdek Intel işlemciler 8 çekirdek bazı Amd işlemcilerinin gerisinde kalmazdı oyunda. Cevabınız bunlara hayırsa kendinizi kandırıyorsunuz demektir. Ps4 ve Ps 4 Pro arasındaki gpu güç artışı da 5 ve 5 Pro arasında yok ayrıca oran olarak. Oyunlardaki kazanım da kaç defadır söylediğimiz gibi BG3, Gta 6, Cyberpunk gibi oyunlarda olacak. Bu konsol 1 senelik ürün değil. 3-4 sene kullanılacak. Şu an içindeki işlemci neredeyse 5 yıllık. 6 gelene kadar 7-8 olacak. He oyun çıkarmayı düşünmüyorlarsa pek onu bilemem.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JePinkman -- 2 Aralık 2024; 14:43:39 >
  • [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]
  • JePinkman kullanıcısına yanıt
    Öncelikle ara modelde mimari değiştirilmemesinin mantığının ilk temel sebebi geriye uyumluluk. İşlemci mimarisi değiştiği anda tüm oyunlar için baştan kalite kontrol süreci başlatılması gerekilir. Çünkü Zen2’den Zen3’e geçişte instruction set değişimi de olur. En basitinden Avx execution birimleri bile güncellenir ve desteklenir. Onlardan verim alabilmek için tekrar geliştirme yapmanız gerekir. Cache boyutu büyüdüğünde de bundan verim almak ek iş yükü harcamanız gerekir. Bunların hepsi zaman alacak şeyler sadece maliyet ve üretilme olarak sunulabilerek çözülecek şeyler değiller. Bunlara ek olarak bu değişimlerde PS4 ile Zen 2 arası uyumluluk varken Zen 3 için de bunu yapmak için ekstra zaman ve maliyet harcarsınız.

    Hem cpu hem gpu kullandığınız bir yapıda ikisi için de sınırlı yeriniz vardır. Siz işinize yarayabilecek olanları oraya eklersiniz. Yaramayacakları çıkarırsınız. Hem L3 Cache ekleyip hem cpu kullanım gücünü artırıp hem gpu’yu artırıp üstüne RT ve AI acceleration için donanım blokları ekleyip bunun aynı zamanda serin çalışmasını bekleyemezsiniz. 3D Cache’lerin konsollarda yakın gelecekte de kullanılabilir görülmemesi bundan kaynaklı. Hadi cache artırmadılar diyelim gidip frekansı artırsalar diyebilirsiniz. Orada da Zen 2 cpu’larda, 4 ghz’e yaklaştıkça performans kazanımındaki artışın azaldığı görülmüş.

    Hadi bunun hepsini yapabildiniz diyelim konsolda sunabileceğiniz performans kazanımının yapılan adımlara göre değmesi gerekli. Pek çok oyun şu dönemde gpu bound. En cpu bound senaryoların çoğunda ortalama %30-40 civarı bir kazanım olacak Zen 2’den Zen 3’e geçişte. Ve bu tamamen cpu bound senaryolarda olacak. Gpu bound oyunlarda fark hissedilmeyecek.

    Yani konsol olaylarına normal desktop pc mantığında bakmanın bir mantığı yok. Olay plug and play mantığında değil. Her atılan adımın arkasında tonla ekstra gereksinim çıkar. Api olarak bile hem Xbox hem PC aynı DirectX altyapısına sahip olmasına rağmen Xbox’ta PC’den tamamen farklı kısımlar olduğu gerçeği sürekli atlanıyor. PS’te zaten tüm Api kendilerine özel ve kapalı kutu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shingo Yabuki

    GTA 6 cıktıgında bu aynı ekip, youtube da ve redditde sabah kalkar kalkmaz önce gta 6 ps5 pro bug yazıp clickbaitlerde gezip hiçbirşey bulamayınca, sondaki pro yu silip gta 6 ps5 bug yazacaklar onda da birşey bulamayınca bagırsak sorunları ile güne başlayacaklar, gta 6 release date ile genel cerrahi pol randevu sayılarını cross check yapabilen varsa ben de iddaa ediyorum, eşleşme sayısı artacak.

    Rockstar bugüne kadar bütün trailer görüntülerini in-game engine ile yayınlanmış bir firmadır. Trailer görüntüleri cgi fragman değil, direk olarak çalışan oyundan alındığını varsaymamız gerekiyor. Tabiki kısa trailer içinde çeşitli npc detayları yada görsel olarak daha ozenilmis bir bölüm olabilir ama genel itibariyle çıkardığı oyunlarda downgrade yapmayan, mümkün olduğu kadar son ürünün görüntülerini yayınlayan bir firmadır Rockstar.


    Bu açıdan bakarsak, ilk yayımlanan Trailerin oyun içi görüntüler olduğu çok net fakat burada kafa karıştıran durum hangi makine ile kayıt alındığı oluyor. Eğer tahmin edildiği gibi ps5 ile alınmışsa npc kalabalığı yada çizim mesafesi gibi sorunlardan çok, fps değerleri endisesi olmalı. Ps5 pro, getirdiği yenilikler ile buna çözüm sunacaksa sorun yok ama firmaninda bu konularda daha açık bilgiler vermesi gerekiyor. Sony'nin son zamanlardaki hatası maalesef çok sessiz kalması ve yeterince açık davranmamasi. Eskiden oyunlarını çok önceden duyurup hype yaratirlardi ama artık bu konuda daha tutucular. Belki sürekli başlarına gelen hack olaylarından korkuyorlardir ama ürünlerin güvenliğini sağlamak benim değil sonynin işi. Kullanıcı olarak bekletilmek bir süre sonra " bu adamlar ne iş yapiyor" algısına dönüyor ki bu çok zararlı bir durum





  • MortalRide kullanıcısına yanıt

    Hocam kusura bakmayın dediğim "kendini kandırma" olayına geliyor konu. İmkansız diye bir şey yok Sony için. 800 euro istiyorsa masrafa da girebilirdi bu kadar basit.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JePinkman -- 2 Aralık 2024; 15:2:12 >
  • JePinkman kullanıcısına yanıt
    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    Cpu bound Cyberpunk


    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    Gpu bound Cyberpunk

    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    Ryzen 3700x vs Ryzen 5600 ikisinde de 4090 kullanılıyor. Karşılaştırmalara bakabilirsiniz. Yüzde kaç kazanım olmuş Zen 2’den Zen 3’e geçişte. Ben yanlış görmediysem en yüksek kazanım Flight Simulator da. O da sürekli gerçek zamanlı veri stream ettiği için %50 civarına yaklaşıyor. En yüksek kazanımda tamamen cpu bound koşulda Zen 2’den Zen 3’e geçtiğinde eğer base konsol 30 fps ise 45 fps olacak yani tamamen cpu’ya bağlı senaryoda. Diğerlerine de kendiniz bakıp karar verebilirsiniz.

    Ekleme: Bu da Dragons Dogma 2 için PS5 Pro vs Zen 3

    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 2 Aralık 2024; 15:5:24 >




  • MortalRide kullanıcısına yanıt

    Tamam hocam Sony en doğrusunu yapmış. 8 yıl devam. Eminim BG 3'un 30 fps olma sebebi de işlemci değildir.


    Not: Görsellerdeki kazanım da gayet yeterli zaten. Biz sanki x2 x3 olsun diyoruz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JePinkman -- 2 Aralık 2024; 15:11:2 >
  • JePinkman kullanıcısına yanıt
    Olayın kendini kandırmak vesaireyle alakası yok. Size neden olamayacağını yazdım. 800 Euro’yu normalleştirmeye çalıştığım yok. Cihazla alakalı fiyattan bağımsız bahsediyorum. Hiçbir ara konsol için zaten bahsettiğiniz şey yapılmaz. Bunun ismi nesil geçişi olur çünkü bahsettiğim gibi olay sadece gpu upgrade et biraz cpu iyileştir satışa sun değildir. Tonla yapılması gereken şey çıkar. Bunun üstüne üretim bazlı maliyet arttığı için arada iyileştirme daha da az. Nvidia da bunu bildiği için Blackwell gpu’ları yüksek bant genişliğine sahip bir köprü tasarladığı için birleştirerek sunuyor. Kendini kandırma olayı benim bahsettiğimin aksine sizin sunduğunuz. Olayı plug and play şeklinde sunup, yapsa olurdu demeniz. Fiyat konusuna gelirsek bu arada bunun karşılığı bu fiyat olamaz. Bu fiyata değil bu konsolun 600 Euro bandına satılıp PS5’in de 400 küsür Euro bandına indirilip orada kalması gerekliydi. Bu fiyat tamamen absürt. Üstüne sunduğu kısımlar için kalite kontrol kısımları tamamen sorunlu (oyundan oyuna PSSR kullanımı).




  • 
Sayfa: önceki 63046305630663076308
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.