Şimdi Ara

Porsche Tamircisi var mı arkadaşlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
600
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kolay gelsin herkese iyi günler ya bende tamirciyim ama Porsche ile icli dışlı değilim p0472 arıza var kara duman veriyor,evvelden başına gelen var mı sadece bı rehberlik edebilcek var mı ?


    Teşekkür ederim.




  • yer olarak neresi ?

    İstanbul-Ankara ... ?


    araç sanırım 3.0 V6 TDI olan motor ??


    DPF basınç sensörü hatası...


    P0472 Arıza Kodu - Egzoz Basınç Sensörü Düşük Giriş


    Değişken nozullu turboşarj kullanan hem benzinli hem de dizel motorlar bu arızadan etkilenebilir.


    Egzoz basınç sensörü tarafından gönderilen gelen sinyal, emme manifoldu basıncı veya ortam hava basıncı ile aynı anda çalışmadığında, bir P0472 kodu devreye girecektir. P0472 hata kodu, egzoz karşı basınç sensörü, egzoz karşı basınç sensörü kablo demetindeki bir arızadan veya egzoz karşı basınç sensörü devresinde yetersiz bir elektrik bağlantısı olduğunda ortaya çıkabilir.


    Diğer nedenler arasında, egzoz manifoldun'a bağlanan basınç sensörünü önleyen tıkalı bir borudaki tıkanıklık, hava girişi veya doldurma havası sızıntıları ve egzoz gazı devridaim sisteminde sorunlara neden olan sızıntılar sayılabilir.


    Çok düşük bir ihtimal olsa da, aracın kontrol ünitesi olan güç aktarma sistemi kontrol modülünün arızalanmış olması da mümkündür.


    Arızanın güç kaynağı devresine güç verilmemesinden kaynaklanıp kaynaklanmadığını test etmek için, egzoz basıncı sensörüne giden kablo demetini ayırın


    Egzoz manifoldunu egzoz basınç sensörüne bağlayan borunun tıkalı olup olmadığını kontrol etmek için içinden hava geçirmeyi deneyin; hava kolayca geçmiyorsa dar bir tel ile tıkanıklık olup olmadığını kontrol edin. Engeli dikkatli bir şekilde yerinden çıkarmak mümkün olabilir ve havanın tekrar akıp akmadığını kontrol ettikten sonra, P0472 egzoz karşı basınç sensörü hata kodunun hala etkin olup olmadığını görmek için boruyu yeniden bağlayabilirsiniz.


    Egzoz basıncı sensörlerini kontrol etmek için, herhangi bir hasar olup olmadığını kontrol etmek için tüm kabloları iyice inceleyin ve kısa devre yapmış veya paslanmış kabloları veya konektörleri değiştirin veya onarın. Kirli terminaller, küçük plastik kıllı bir fırça ile bir elektrik kontağı temizleyici kullanılarak etkili bir şekilde temizlenebilir. Kuruduktan sonra, turbo şarja bağlanan borularda herhangi bir sızıntı olmadığından emin olmak için terminallerin temas ettiği yerlere bir miktar dielektrik silikon bileşik uygulayın. Son olarak, tüm boru bağlantılarının turboşarj çevresinde sağlam olduğundan emin olmak için tüm hortum ve bant kelepçelerini kontrol edin.


    Tüm bu kontrolleri tamamladıktan sonra, yeni bir sensör takmayı deneyebilirsiniz. Egzoz karşı basınç sensörünü bulmak için sol arkadaki motora bakın, sensör sol egzoz gazı devridaim konumlandırıcısının yanındadır. Sensörü değiştirdikten sonra ve aracınızı sürmeden önce kodları temizlediğinizden emin olun. Motor gücünüz normal aralığa dönerse sensörü değiştirmenin işe yarayıp yaramadığını anlayacaksınız.





  • infinite kullanıcısına yanıt

    Yazmamışım ustacım İzmir'deyim o boruları kontrol edeyim egr söktüm tertemiz çıktı o dediklerinizi kontrol edicem

  • infinite kullanıcısına yanıt

    Ustacım dpf basınç sensörü değişti sorun kalmadı arıza lambası kendi kendine söndü hatta

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.