Şimdi Ara

PRINS SIVI SISTEM PROBLEMLERI

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.798
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ARKADASLAR BUNLARI INSANLIK NAMINA YAZIYORUM TEK AMACIM BENIM BASIMA GELENLERI YAŞAMAMANIZ. PRINS SIVI SISTEM TAKTIRMADAN VEYA DAHA ONCE TAKILMİŞSA ALMADAN ONCE MUTLAKA IYI DUŞÜNÜN. BU BAHSEDECEGIM KİT ŞUAN 9 BIN LIRA DEGERINDE. BENZINDEN KAÇAYIM DERKEN 9 BIN LIRA VERIP NASIL TASARRUF EDECEKSINIZ ZATEN MANTIK OLARAK TERS BIR DURUM. PRINS SIVI SISTEM TAKTIRARAK HEM BUYUK BIR MALİYETE KATLANIYORSUNUZ HEM BIR SORUN OLDUGUNDA HER BIR PARCASI ICIN EN AZ 1500 LIRA ALIYORLAR HEM DE SORUNUNUZU ÇOZECEK USTA VEYA BILIRKISI YOK! SADECE PROGRAMI GUNCELLIYOR UTANMADAN BUNDAN 50 LIRA ALIP SIZI GONDERIYORLAR !

    Arkadaslar kia spo 2013 model aracimda prins sivi sistem taktirdim en pahalisi en iyisidir diye düşündüm ancak başıma o kadar cok sorun cikardi ki 10 bin lira zarar ettim. Hepsini anlatacagim ki sizin basıniz yanmasin.
    1- Araci aldim ilk birkac ay guzeldi bir sorun yoktu fakat otobanda giderken gece saat 3 te araba ariza lambasi yakti ve arac cekisten dustu kahramanmaras sanayiye zor attim kendimi sabaha kadar sanayinin acilmasini bekledim. Sonra sanayi acildi kia cilara arabayi gosterdim kimse sorunun ne oldugunu anlayamadi motor açılacak dediler hic bilmedigim bir sehirde bir hafta kalacaktim ya da sehrime donecektim cekiciyle D.bakir'a döndüm. Ardindan burda ustama goturdum bir de baktik ki arac PISTON YAKMIS evet yanlis duymadınız 85 binde arabanın pistonu DELINMIS. usta lpg nin surekli yakit pompaladıgini ve pistonun birini deldigini soyledi motoru komple degistirdik 5 bin liram oyle gitti(usta tanidik olmasa 7 binden fazla gidecekti)
    2- Motoru yeniledikten sonra aracimi SANLIURFA ARSLAN MUHENDISLIGe yani tüpün takildigi yere götürdüm dedim ki tamam motor yandi yeniden yaptirdim zarari cebimden verdim ama sizden istegim tüpteki sorunu bulun ayni seyle karsilasmayayim . Bana verilen cevap buydu;SORUN TUPTEN DEGIL BIZ BISEY BILMIORUZ VS DEDİLER PROGRAM ATTILAR SONRA GONDERDILER SORUNUN NE OLDUGUNU BULAMADILAR!
    3- 3,5 ay araci kullanmaya devam ettim bu sefer 70 ile giderken arac gaz yememeye basladi GAZA BASIODUM AMA ARAC TEPKI VERMIYORDU HIZLANMIYORDU TEKRAR TÜPCUYE GOTURDUM GENE PROGRAM ATIP BANA "BAJA " DEDIKLERI TUPUN CIVATALARINI DEGISTIRDILER 500 LIRA. SORUN COZULDU MU ? HAYIR!!!
    4- 2 AY GECTI ARTIK ARABAYI SATMAYA CALISYORDUM PIYASASI AGIR OLDUGU ICIN SATAMADIM. Arabayi birgun calistirdim ve bu sefer tüpten acayip sesler gelmeye başladı. PRINS YETKILI SERVISINE GOTURDUM ARABA TÜPE GECMIYOR BENZIN YIYORDU. EGE BOLGESINDEKI ALDESA YETKILI SERVISINE GOTURDUM BANA BIR PARCA BOZUK DEDILER DEGISTIRTTILER 1500 LIRA ALDILAR. SORUN COZULDU MU ?HAYIR!!!!!!

    ŞUAN ALLAHA EMANET GIDIYORUM SISTEMI KOMPLE SÖKTÜRECEGIM ALLAH PRINS SIVI SISTEMIN BIN BELASINI VERSIN!! ( SAKIN BU SISTEMI TAKTIRMAYIN YAZIKTIR GUNAHTIR PARANIZA) .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Öncelikle geçmiş olsun ben olsam sorunun lpg den kaynaklandığını öğrendikten sonra onlara yaptırırdım sonuçta en iyi lpg markası prins genel merkeze bile götürürdüm aracı İnşallah satarken bu yazdıklarınızda ilanda belirtirsiniz yoksa sizde dosta gider çok memnundum falan yazmazsımız inşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam oncelikle araci yetkili serviste yaptirmadigim icin (benden 15 milyar talep ettiler) dava acarsam ozel serviste tamir yapildigi icin özel servis tamir kagidi delil olarak kuvvetsiz kalacakti ve kaybedebilirdim 7 bin liraya ozel serviste yaptirdim.. Inanin o 7 bin lira gozume gelmedi o parayi odedim ve prinsten bana bu sorunu bulun ve cozun dedim baska birsey istemedim fakat sorunu asla kabul etmediler lakin yukarda da belirttigim gibi insanlari aptal yerine koyuyorlar . Bilgisayara bagliyor guncelliyor ve gonderiyor baska bir numaralari yok. Araci satışıma gelirsek satarken boyle sorunlar oldugunu aliciya soyledim nitekim piyasa degerinin 5 bin lira altina araci vermek zorunda kaldim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • okyanuso O kullanıcısına yanıt
    çok geçmiş olsun,üzüldüm kardeş.Marka vermeden otomobil genelinde yazın ki başkaları da yanmasın.
  • Eyvallah kendimi geçtim benden giden gitti başkalarınin cani yanmasin die yazdim. Prins sivi sistem yazip biraz araştıran olursa donanim haberden bu yazilanlari gorecektir birey olarak gücüm anca buna yetiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle geçmiş olsun. Prins Sıvı Sistem kiti 2.5 yıl sorunsuz kullandım aracımı sattığım kişide 1.5 yıldır sorunsuz kullanıyor. İşi bilmeyen birileri montaj yapmış olabilir.
  • Konunun nedeni cok fakir karışım gibi Prins de olsa AFR bağlanıp dogru ayar yapilmali

    quote:

    +++ Lambda, AFR nedir?



    AFR ( Air-Fuel-Ratio) Türkçe: Hava-Yakıt Oranı’dır. Bu silindire yanma için bir birim yakıta karşılık kaç birim hava girdiğini gösterir. Örneğin 14.7 AFR demek, 1 birim yakıta 14.7 birim hava ile yanmanın gerçekleştiği anlamına gelir. Bu değer yükseldikçe yani karışımda hava oranı arttıkça biz karışım için “fakir”, hava oranı azaldıkça “zengin” tabirini kullanırız.









    Lambda ( λ ) ise bu oranın okuma değeridir. Araçlarımızda bulunan oksijen sensörleri lambda hesabına göre çalışmaktadır. Bilimsel olarak benzin yakıtının en verimli ve çevreci şekilde yakıldığı değer 14.7 olarak belirlenmiştir. Bu değer stoich değer olarak seçilmiştir. Yani atık gazdaki oksijen miktarı ile lambda 1.00 değerini verdiğinde = 14.7 AFR karışımla benzin yanması gerçekleşmiş olmaktadır.

    Araçlarımızda bulunan narrowband (dar bant) oksijen sensörleri de bu değere sabitlenmiştir. Yanma gerçekleştikten sonra atık gazı bu sensörler okur ve araç beynine “karışım zengin” “karışım fakir” şeklinde sinyal gönderir. Araç ta buna göre yakıtta düzeltme yapar.

    İlk tabloda stoichometric AFR’nin dışındaki karışım oranlarının ne sonuçlara yol açtığınız görmekteyiz.



    ++ 14.7 – İdeal sürüş ekonomisi – emisyon – güç dengesi. Buna kıyasla;



    Az miktarda zengin: yüksek motor gücü, tüketim ve yüksek emisyon,

    Aşırı miktarda zengin: boğulan motor(güçte düşüklük), teklemeler, yüksek çevre kirliliği, siyah/kirlenmiş egsoz, yağ kirliliği.

    Az miktarda fakir: daha ekonomik sürüş, daha düşük emisyon, daha düşük güç

    Aşırı miktarda fakir : aşırı düşük performans/güç, asılmalarda aracın gaz yememesi gibi teklemeler, subap/piston erimesi, buji vuruntusu.

    Araçlarımız closed loop, yani çeyrek gaz gibi sabit hızlarda veya yüklenmeden kullanımlarda Stoichometric hava yakıt oranında çalışmak üzere ayarlanmıştır. Hızlanma gereksinimi, tam gaz durumunda ise ECU open-loop durumuna geçer. Hava yakıt karışımını az miktarda zenginleştirirler. Burada oksijen sensörleri vasıtası ile okuma ve düzeltme yoktur. Zaten araçlardaki oksijen sensörleri narrowband ( dar bant ) sensörler olduğundan bu kısımlarda tam değer okuma yapamazlar.







    İkinci tabloda çeşitli yanma oranlarını ve ne gibi durumlar istendiği zaman (ekonomi, çevreci, güç) karışımın değiştirildiğini görüyoruz.



    LPG yakıtı, benzinde 14.7 karışımda istenen ve alınan stoichometric özellikleri ( istenen emisyon, sıcaklık, güç miktarları ) 15.5 oranında vermektedir. Yani sensörler LPG yakıtı ile kullanımda lambda 1.00 değerini verdiğinde karşımımız 15.5 olacaktır. LPG için lambda 1.00 = 15.5 AFR’ye denk gelmektedir.








    Koşullar ne olursa olsun, bu tarz ciddi tadilatları arabalarda yeterince bilgi edinmeden yaptirmamaliyiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.