Yüksek hızlı internet insan hakkı mıdır?
BM, internet erişimini 4 Haziran 2011 tarihinde “Temel bir insan hakkı” olarak tanımlandı. Bu, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’ne “Üçüncü Kuşak İnsan Hakkı” olarak eklendi. Avrupa Konseyi de, BM ‘den önce davranarak 19 Nisan 2011 tarihinde internete erişim hakkını temel bir hak olarak Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ne ekledi. Bu sözleşmelere imzacı taraf olan Türkiye Cumhuriyeti’nin bu kararları iç hukukuna uyarlama yükümlülüğü var. Dolayısıyla, internet erişiminin engellenmesi bir insan hakkı ihlali olarak adlandırılabilir. Birleşmiş Milletler dışında, bazı öncü ülkeler daha da ileri giderek yüksek hızlı interneti spesifik olarak temel ihtiyaç kapsamına soktu. Geniş bant internet erişiminin insan hakkı olduğu ülkeler şu şekilde:
Finlandiya,
İsveç,
Estonya,
Fransa.
Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Bence her vatandaşın evinde en az 16 Mbps hızında internet altyapısı olmalı. Bu devlet tarafından zorunlu kılınmalı.
Türk Telekom altyapısını kullanan firmalarda iş emri oluşturmasında bir sınır var mı? Forumda birçok konu okudum örneğin Turknet müşterisi istediğinde arıza kaydı oluşturuyor ekiplerin gelmesi için çok kez. Ancak ben küçük bir İSS'deydim birkaç ay önce. Arıza giderilmemişti ama daha fazla iş emri oluşturamayacaklarını söylemişlerdi. Burada anlaşmaları nasıl işliyor?
Türk Telekom'daki hat değerlerim:
Şimdiki değerler:
SNR ve zayıflama aşağı yukarı aynı. Bundan önce farklı bir İSS'deydim. İSS kaynaklı olduğunu düşündüm ve aboneliği iptal ettim. Aktivasyon bedeli olmayan bu firmayı buldum deneme amaçlı abone oldum. Fakat yine aynı.
Bulunduğum kırsal alanda Türk Telekom'dan 1.5 yıl boyunca 16 Mbps ADSL pakette 1635m santral mesafesinden hizmet alıyordum. 13.5-14 Mbps hızları görüyordum. Net Services'e geçtikten sonra DSL bağlantısı sorunu yaşadım. 20 gün sonunda çözüldü fakat hızım 2 Mbps'ye sabitlendi. O mesafeden 14 Mbps alamazmışım. Sonunda aboneliğimi iptal ettirdim. Tekrar TT'ye geçeceğim. Zamlardan dolayı çıkmıştım keşke çıkmasaydım. Net Services'e geçiş yapmadan 3 gün önce aldığım ekran görüntüsü:
TT altyapısını kullanan bir firmaya geçiş yaptım. Geçiş yaptıktan 1 gün sonra DSL bağlantısı kesildi. Firma TTKOM'a arıza kaydı açtırdı. 7 günü geçti ekipler gelmiyor.
Türk Telekom'dayken arıza kaydı açtırdığımda 1 gün içinde geliyorlardı. TT'yi aradığımda hiçbir şekilde bilgi vermiyorlar aboneleri olmadığım için. Aynı şeyleri TT'ye söyledim temsilci diyor ki işte TTKOM farkı bu bizde olsaydınız hemen gelirdik. O zaman kiralamasınlar bu firmalara sonrasında ekip yollamayacaklarsa. Kasıtlı yapılan bir şey bu galiba.
Çanakkale'nin bir köyünde yaşıyoruz. Türk Telekom taahhüt bitiminde çok fazla zam yaptı. Farklı bir firmaya ve taahhütsüz bir tarifeye geçmek istiyoruz. Maksimum bütçe 250 TL. Şöyle bir sıkıntı da var çoğu firma artık VDSL hizmet veriyor. Altyapımız ADSL ve 16 Mbps. Ona göre bir tavsiye verir misiniz?
Dersin final sınavına girmeme rağmen hoca girmedi yazmış sisteme. Sınav olalı 1 hafta oldu ve hoca dün baktı mesajıma. 1 haftadır ulaşamadım bugün de bütünleme varmış. Bana dün yazmış bütünlemeye gir diye. Ne demek oluyor bu anlamadım. Ben sınava girdim. Nasıl hakkımı alırım? Ben kaçırdım bütünlemeyi son dakika yazıyor. Hem girmek zorunda değilim ki.
Son Giriş: 8 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 5 gün
Mesaj Sayısı: 119
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 127
İkinci El Bölümü Mesajları: 1
Konularının görüntülenme sayısı: 2.801 (Bu ay: 539)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 16 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Haberleşme ve Dijital Platformlar