Bizim ufaklık taşı kenara atayım derken komşunun aracının ön camını kırmış yanlışlıkla maalesef. Komşuyla iletişime geçip gerekeni yapacağımı söyledim, o da öfkelendi haliyle sanayiye götürüp benimle iletişime geçeceğini söyledi. O an kaskosu var mı diye sormayı uygun bulmadım. Araç sanırım 2016 model Volvo S60, pahalı bir cam olduğunu düşünüyorum. Ama kaskodan hallederler ve tramere yansımaz dedi bazı arkadaşlar. Ben tam bilgi sahibi değilim, nasıl bir yol izlemeli? Adamı bir şekilde buna ikna etmem lazım onu da mağdur etmeden, kaskosu olup olmadığını da bilmiyorum gerçi. Kasko yoksa tahmini değişim fiyatı ne olur?
Media Markt Ürün Değişim Rezaleti
Rezalet o kadar uzun ve karmaşık ki, yazmayı az önce bitirdiğim Tüketici Hakem Heyeti şikayet yazısını direkt kopyalayarak durumu sizlere aktarıyorum:
Merhabalar, 11/02/2019 tarihinde Media Markt Kayseri Forum AVM mağazasından 1699 TL ücretle aldığım "Steelseries" markalı, "Arctis Pro + GameDAC" modelli kulaklık, garanti süresi içerisinde bozuldu ve Ekim 2020 başlarında yine aynı mağazanın müşteri hizmetlerine ürünü faturasıyla teslim ederek garantiye yolladım.
14/10/2020 tarihinde mağaza tarafından "ürününüzle ilgili işlemler tamamlanmıştır" şeklinde bir SMS aldım ve mağazaya gittim. Gittiğimde mağaza personeli "ürünün sıfırının artık üretilmediğini ve bu nedenle ürünün yenisiyle değişim yapılamayacağını" dolayısıyla "yeni bir ürün almam için 1699 TL tutarında bir değişim hakkı" verdiklerini belirttiler.
Mağazada, bozulan kulaklığım ayarında veya aynı markanın DAHA ÜST bir modeli olup olmadığını sorduğumda "o serilerin artık bittiği ve üretilmediği" yanıtını aldım. Stoklarında veya mağazada benim kulaklığım veya daha üst bir ürün olmadığı, o ürünlerin artık üretilmediği bilgisi başka bir mağaza personeli tarafından da verildi.
O sırada tablet bilgisayar alma niyetinde olduğum için, "bu değişim hakkını tablet bilgisayar için kullanabilir miyim?" diye sorduğumda talebime olumsuz yanıt aldım ve sadece kulaklık alabileceğim konusunda yönlendirildim. Kulaklıklara tekrar baktığımda benim daha önce aldığım tarihe göre fiyatların oldukça arttığını gözlemledim. 1699 TL lik değişim hakkım, teknik özellik olarak bana ait olan üründen çok daha alt seviyede olan ürünleri bile karşılamıyordu. Yaklaşık 2 yılda kur, vergi vs gibi sebeplerden dolayı her üründe fiyatlar oldukça artmıştı. Başka seçeneğim olmadığı için (daha doğrusu öyle düşünmek zorunda bırakıldığım için) 1699 TL lik ürün değişim hakkımın üzerine 550 TL vermek zorunda kalarak, teknik olarak benim kulaklığımdan daha düşük bir model olan "Steelseries Arctis 9 Wireless" markalı bir kulaklık aldım. (fatura no)
Eve gelip kutuyu açmadan önce ilgili markanın internet sitesine girerek kulaklığın detaylı özelliklerini incelemek istedim. Bu esnada markanın güncel ürün kataloğunda, bana "üretimden kaldırıldı" şeklinde bilgilendirme yapılan eski kulaklığımın var olduğunu gördüm. Küçük bir araştırmayla ürünün gayet güncel bir ürün olduğunu, hatta söz konusu markanın hali hazırda hala en iyi 2. kulaklığı olduğunu, çeşitli teknoloji mağazaları ve internet sitelerinde ise yaklaşık 2600 TL fiyat etiketiyle satışta olduğunu gördüm. Bunun üzerine 0850 222 10 50 numaralı Media Markt Müşteri Hizmetleri Hattını aradım ve durumu aktardım. Bunun kendi firmalarıyla ilgili olmadığını, Steelseries markasının ithalatçısı olan, aynı zamanda teknik servis işlevini yürüten DESPEC BİLGİSAYAR (mersis ) ile görüşmem gerektiği söylendi. (ses kaydı kendilerinde mevcuttur)
Despec Bilgisayar Müşteri Hizmetleri hattını aradığımda ise “ürünün (eski kulaklığım) artık üretilmediği” o yüzden bana “değişim hakkı” verildiği söylendi. Ben “markanın internet sitesinde ve çeşitli mağazalarda ürünü gördüğümü, halen güncel bir ürün olduğunu” belirtince karşı taraf “ürünün kasım ayınca stoklara gireceğini, pandemi nedeniyle şu an olmadığını” belirtti. Ben de “bundan haberim olsaydı ürünün gelmesini bekleyebileceğimi, şu an ki iade tutarıyla ürünün çok daha kötüsünü bile alamadığımı, “iade” veya “başka ürünle iade tutarınca değişimin” beni oldukça zarara uğratacağını söyleyince, “konuyu Media Marktla görüşün, stoğa gelince değişim yapılır” bilgisini aldım ve görüşmeyi sonlandırdım.
Media Markt’a gidip durumu anlattım. Bana “sizin ürününüz ve daha üst modeli artık üretilmiyor” şeklinde yanlış bilgi verildiğini, bu yanlış bilgi doğrultusunda başka seçeneğim olmadığını düşündüğüm için ”daha kötü bir kulaklığa” 550 TL ödeyerek sahip olmak zorunda kaldığımı, işin gerçeğini kendi çabalarımla ortaya çıkardığımı, ithalatçı firmayla iletişime geçtiğimi ve ürünün yenisini stoklara girince yollayacaklarını belirttim. Benim talebim sadece sonradan ödediğim 550 TL yi almak, verdikleri kutusu açılmamış ürünü iade etmek ve eski ürünümün yenisiyle değiştirilmesiydi.
Müşteri hizmetleri kısmındaki görevli sonradan aldığım 2249 TL faturalı ürünü benden teslim aldı ve bana bir belge verip, bu belgeyle danışmaya gitmem gerektiğini söyledi. Danışmaya gittiğimde bana 2249 TL nin tamamını iade edeceklerini söylediler. Neden olduğuna anlam veremedim. Hatta bu duruma kendileri de şaşırdı,” neredeyse 2 yıl önce yapılmış bir ürünün iadesini nasıl yapacağız? hadi 550 TL yi iade ederiz de, 1699 TL nasıl olur?” şeklinde şüpheye düştüler, hatta ve hatta müdürlerinden teyit almaya gittiler. Bana birkaç gün önce “ bu değişim hakkını tablette bile kullanamazsın” diyen Media Markt, şimdi tüm miktarı iade ediyordu(!) Ben ise kendilerine 1699 TL lik iadeyi istemediğimi bunun benim zararıma olacağını, sadece sonradan ödediğim 550 TL yi istediğimi belirttim. Kalan 1699 TL tutarla daha düşük bir ürün almak istemediğimi, mevcut piyasa değeri yaklaşık 2600 TL olan kendi kulaklığımı istediğimi belirttim.
Karşımdaki mağaza görevlisi artık bunun mümkün olmadığını, yeni kulaklık aldığımı ve eski ürüne dair işlem yapamayacağımı belirtti. Ben de kendilerine “ürünün artık üretilmediği” gibi yalan yanlış bir bilgi vererek beni yanlış yönlendirdiklerini, bu ürünün hala var olduğunu bilsem , üzerine 550 TL vererek daha kötü bir kulaklık almayacağımı ve bunda bir suçum olmadığını belirttim. Onlar da Despec firmasından kendilerine bu şekilde bilgi verildiğini, kendileriyle ilgili bir durum olmadığı, eski ürünle ilgili haklarımın yeni ürün almam sebebiyle yandığını, bir sorunum varsa bunu Tüketici Hakem Heyeti ile çözebileceğimi belirttiler. Bu arada, Media Markt mağaza personeli, benim eski ürünümün stokta olmadığını hatta daha üst versiyonu olan “Steelseries Arctis Pro Wireless” markalı kulaklığın bile artık stokta olmadığını bana mağaza bilgisayarından göstermek isterken “Arctis Pro Wireless” modelinin Media Markt ın ülke genelindeki 4-5 mağazasında stokta olduğunu birlikte gördük. Mağazanın müdürü olduğunu düşündüğüm kişi de üstün körü bakarak, yapabilecekleri bir şey olmadığını belirtti ve mağazadan ayrıldım ve Media Markt Müşteri Hizmetleri hattını aradım.
Müşteri hizmetleri bana 3 kez geri dönerek sanki bir metini okurmuşçasına “ürün stokta veya üretimde yokmuş, paranız iade edilecek daha ne istiyorsunuz?” gibisinden yaklaşımda bulundu. Her seferinde bunun benim için mantıklı olmayacağını ifade etmeme rağmen her aramada aynı şeyle karşılaştım. 1699 TL lik para iadesi yerine güncel değeri 2600 TL olan ürünümü veya daha üst modelini istediğimi belirttim. Ama yerine ürün almışsınız dediklerinde, bana ürünün üretimde olmadığı şeklinde yalan-yanlış beyanat verildiğini, başka bir seçeneğim olmadığını düşündüğüm için aldığımı, bu konuda doğru bilgilendirme yapılsaydı böyle bir şeye asla girişmeyeceğimi defalarca söylememe rağmen sonuç alamadım. Her seferinde anlıyoruz bir üst birime aktaralım dediler 2-3 kez, sonra da arayan olmadı zaten, çözümsüz bırakıldım.
Belki 550 TL nin iadesini alırsam sorunumu Media Markt ı devre dışı bırakarak Despec ile çözerim niyetiyle ithalatçı firmayı aradığımda ilk görüşmemin aksine tıpkı Media Markt gibi siz ürünle ilgili hakkınızı kullanmışınız o iş kapandı dediler. Hatta değişim hakkınızı kullanmadan önce bizi arayıp neden stok bilgisi sormadınız dediler.
Bana, “ürününüz üretimden kalktı, stokta yok, o ürünler artık gelmez” diyerek aleni bir şekilde YALAN ve ya YANLIŞ bilgi verilerek beni “daha pahalıya daha kötü bir kulaklık almaya yönlendiren”, eskisini alma ihtimali doğunca da iş işten geçti, artık işlem yapamayız diyerek mağdur eden Media Markt tan şikayetçiyim. İthalatçı firma ile olan iletişimsizliklerinin bedelini bana ödetmeye hakları olmadığını düşünüyorum. Yasal haklarım doğrultusunda ürünümü sıfırıyla bir an önce değiştirmelerini, stoklarında yoksa stoklarında mevcut olan bir üst model kulaklık “Steelseries Arctis Pro Wireless” ile değişim yapmalarını talep ediyorum.
|
ZyXEL mi? TP-Link mi? Keenetic mi? yoksa Asus mu?
|
Apple Pencil bir çalışıyor, bir çalışmıyor
|
iPad Pro+ Apple Pencil için pointer/ cursor/ imleç var mıdır?
|
|
|
|
Math is like Art. It is unchallengeable.. |
Son Giriş: 2 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 3 yıl
Mesaj Sayısı: 210
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 242
İkinci El Bölümü Mesajları: 4
Konularının görüntülenme sayısı: 23.095 (Bu ay: 715)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 180 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası