|
Bildirim
Bu şekilde düşünmeleri çok güzel. Bu Yarışta bir adım geride olduklarının farkında olmamaları farkın açılmasını sağlar. Bir bakmışsın 10-15 sene sonra küçülen bir firma haline gelmiş.
|
Ceo türk heralde. Tam o mantık
|
Şarj süreleri de çok uzun.. Şehiriçi kullanacaklar için avantajlı olabilir ancak karma kullanımda hiç mantıklı değil.
Üşengeç insanlar içinde mantıklı bir seçenek değil, dizel arabama 2-3 ayda 1 mazot alıyorum istanbulda oturmama rağmen ve e5 trafiğini çektiğim halde.. Ek olarak alt yapıda yetersiz, tam şarj 30dk ile 8 saat arası değişiyor arabasına göre, çok mümkün olmasa da otoban kenarı bir mola yerinde 50 tane şarj istasyonu olduğunu düşünelim ki şehir içlerinde mümkün değil bu sayı, fulleyecek olanları bekleyecek olursak ooooo.. Evde desen zaten o zaman minimum 4 saate çıkıyor eve gelen elektirik voltajı belli, bina alt yapısını bunu karşılayabilecek mi .. Şu an en mantıklı seçenek plug-in olmayan dizel-hybrid modeller... hem şehiriçinde çevreci olacak hemde şehirdışına çıkınca aklın şarjda kalmayacak.. Elektirikli arabaların mantıklı olabilmesi için kablosuz şarjın ve bunu sağlayan yolların olması lazım.. Ara sokak ya da dağda bayırda da bataryadan kullanacak yoksa şu haliyle kara bir tablo.. haaa birde elektirik tüketiminin artması demek nükleer, termiksantral vs nin artması demek.. hanelere bile dünya genelinde %10 dan aşağıyken yenilenebilir enerji, araçlarla mümkün değil.. 2.çernobil ya da fukushima nın olmayacağı ne malum.. her zaman diyorum poposunda dumanı yok diye çevreci olduklarını kabul edemem, çerçeveye geniş bakmak lazım, at gözlüğü ile değil.. birde lityum bataryaların geri dönüşü hakkında beni doyuracak bir bilgi bulamadım hep aklımda soru işaretleri var bu konudada.. |
Ne kadar sığ bir düşünce...
Zamanla kaçınılmaz olarak pil fiyatları düşecek ve menzilleri artacak. 1000km menzil 25K € satılabilen bir araç olsaydı da yine aynı yorumları yapabilecek miydi o CEO ? |
Akıllıca bir yorum. Neticede herkese, her yere uygun çözümler üretebilmek önemli: Benzinli, dizel, hibrid, elektrikli
|
Batarya uretimi, batarya atigi vs. hep ayni sekilde. Aci ama gercek Londrada hava temizlendiginde cope giden batarya Afrikada bir topragi kirletiyorsa gercekten birilerinin umurunda oluyor mu? Tesla`nin ciddi bir yenilebilir enerji yatirimi var onu gormezden gelemeyiz ama bir gunde olacak seyler degil. Zaman lazim. |
6/8 silindir motorlar haric kullanmak istedigim bir motor tipi yok, ceo ya katiliyorum. Sinek viziltisi duymak istesem batakliğa giderim. Muhtemelen ömrüm boyunca da sahip olmak istemediğim bir motor tipi bu elektrikliler.
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|