Şimdi Ara

RADAR OLDUĞUNU NASIL ANLARSINIZ (38. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
900
Cevap
7
Favori
284.682
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Manyetizma

    tamam bazı radarlar gerekli ama bazı radarlarda bildiğin p.ç line koyuluyor. yol gidişli gelişli toplam 3erden 6şerit, hız sınırı 50 yazıyor, bu ne iş şimdi orada 50ile gidilirmi kardeşim

    bu zamana kadar 1kere radara yakalandım, oda arkadan geldi. Yakalandığımı anladım sağa seçtim biraz ileride 15-20dk bekledim, sonra yola devam ettim poliste çakmadı, aradan aylar geçti arkadan ceza geldi. benim gibi uyanıklık yapıyım demeyin arkadan döşüyorlar


    yol 600km, 100ile gitsem 6saat, 150 ile gitsem 4saat demekki gaza yükleniceksin
    yol 100km 100ile gitsem yol 1saat, 150 ile gitsem 40dk, 20dk için değmez.

    hiç uzun yoldan gelince yol bilgisayarından ortalama hızınıza baktınız mı? ortalama 150 ile gidilebilecek tek yol otoyollar, onda da zaten 132'ye kadar yolu var

    ayrıca hız sınırları, şerit sayısına göre belirlenmiyor, yol yapılmadan önce proje hızı belirlenir, sonra yol ona göre tasarlanır, şerit sayısını da zirve saat faktörü ve akım oranı değerleri belirler

    600 km yolu olan bassın da 100 km yolu olan basmasın mı? 600 km yol 4 saatte gidilecek diye bir kural mı var? zamanınız bu kadar değerliyse uçakla gidin




  • Radar güzel uygulama tamam; ama sadecetuzak kurulması kolay yerlere koymasınlar, kazaların yoğun yaşandığı noktalara, tehlikeli noktalara koysunlar... Gece yolculuklarınca çakma xenonlarla diğer sürücüleri kör edenlerede ceza kessinler. Makas atarak diğer sürücüleri tehlikeye atanlarada ceza kessinler. Bunu yapmayıp sadece tuzak kurarak makbuz kesince tabi akla başka şeyler geliyor doğal olarak....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Radar güzel uygulama tamam; ama sadecetuzak kurulması kolay yerlere koymasınlar, kazaların yoğun yaşandığı noktalara, tehlikeli noktalara koysunlar... Gece yolculuklarınca çakma xenonlarla diğer sürücüleri kör edenlerede ceza kessinler. Makas atarak diğer sürücüleri tehlikeye atanlarada ceza kessinler. Bunu yapmayıp sadece tuzak kurarak makbuz kesince tabi akla başka şeyler geliyor doğal olarak....

    Maalesef ülkemizde yasaların uygulanış bçimi senin saydığın o. çocukluğu yapanlardan yana. Malum size kesilen herhangi bir cezaya itiraz edebiliyorsunuz trafik mahkemelerinde. Orada polisin itirazınıza karşı delil sunarak kendini haklı çıkarması gerekiyor. Radar başlı başına delil olduğu için, yani plaka ortada, ölçüm ortada vs. daha kolay. Ama senin saydığın olayların delillendirilmesi zor. Bir video kaydı olsa bile oradaki mesafeler, hızlar vs net bir biçimde ortada olmadığı sürece mahkemede polisin elini zayıflatır. Zaten artık insanların radar cezalarına veya eds cezalarına itiraz etmeyiş, edemeyiş nedeni polisin elinde açık kanıt olması. Haliyle polisin bu tür durumlarda ceza yazması kolay.


    quote:

    Manyetizma Tarih 3 Ekim 2011; 18:01:21
    tamam bazı radarlar gerekli ama bazı radarlarda bildiğin p.ç line koyuluyor. yol gidişli gelişli toplam 3erden 6şerit, hız sınırı 50 yazıyor, bu ne iş şimdi orada 50ile gidilirmi kardeşim

    bu zamana kadar 1kere radara yakalandım, oda arkadan geldi. Yakalandığımı anladım sağa seçtim biraz ileride 15-20dk bekledim, sonra yola devam ettim poliste çakmadı, aradan aylar geçti arkadan ceza geldi. benim gibi uyanıklık yapıyım demeyin arkadan döşüyorlar


    yol 600km, 100ile gitsem 6saat, 150 ile gitsem 4saat demekki gaza yükleniceksin
    yol 100km 100ile gitsem yol 1saat, 150 ile gitsem 40dk, 20dk için değmez.

    İstersen tek şeritli yolda da basabilirsin arzu ettiğin kadar, ceza ne de olsa sana kesilecek. O 3 şeritli yolda 50kms hız limiti varsa bir sebebi vardır diye düşündünmü hiç? Şehir içi geçiş ise eğer, kontrollü erişim de yoksa, yani sağdan soldan yola araç, yaya, inek, koyun, deve, köpek, marslı vs girebilecek ise o yolda hız limitini 40 şerit bile olsa 50 olarak belirlerler. Kontrollü erişim var ise, yani sağı solunda bariyer varsa, üst geçitler vs konulduysa o zaman şehir içi geçişleri (çevre yolları da bunlara dahil) 70-80 kms bazen de 90kms şeklinde düzenlenir.

    Bu arada eğer sen 600 km yolu 150 ortalama ile gidip, gideceğin yere sağ salim varabilirsen helal olsun sana derim. 150 ortalama dediğinin ne olduğunun farkındasın dimi? Otobanda bile 150 ortalama tutturabilmen için ya yolun bomboş olması lazım, ya da ara ara (yani sıkça) 180-190 gibi hızlara çıkman lazım. Rampalı veya traifiğin yoğun olduğu bir yerde yarım saat 120 ortalamaya düşünce nasıl telafi edeceksin? Yarım saat 180 ortalama tutturarakmı, yoksa bir saat 165 ortalama tutturarakmı? Ortalamanın 150nin altında kaldığı her bir dakika için hızın 150 kms nin üzerinde olması gereken bir süre oluşmakta.

    Ankara-İstanbul otobanda nizami ve kurallara uygun gitmekle, deli gibi gitmek arasındaki fark en fazla yarım saat, kırkbeş dakika olur. Ancak aradaki risk farkı kaç kat olur?




  • sene 86... 74 model hacı muratımız vardı... ibre 170'e vururdu.. demek ki bugün olsa ne cezalar yermişiz.. hem yollar da tek şerit o zamanlar.. vay ibre vay...!!!
  • Aynen otoban polisi. Tekirdağa giderken emniyet şeridinde yan duran bir megane 2 iki otoban polisi radardı sanırım herkes öyle bir yavaşlıyodu ki benim hızımda 160 civarıydı sağolsun yandaki tırdan polis beni hiç göremeden basıp gittim. Yoksa yiyebilirdim cezayı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Radar güzel uygulama tamam; ama sadecetuzak kurulması kolay yerlere koymasınlar, kazaların yoğun yaşandığı noktalara, tehlikeli noktalara koysunlar... Gece yolculuklarınca çakma xenonlarla diğer sürücüleri kör edenlerede ceza kessinler. Makas atarak diğer sürücüleri tehlikeye atanlarada ceza kessinler. Bunu yapmayıp sadece tuzak kurarak makbuz kesince tabi akla başka şeyler geliyor doğal olarak....

    Kesinlikle katılıyorum. Babam hayatında bir kere ceza yedi oda gezmek için doğu tarafına gitmiştik nigdede tır solladık önüne geçtik hızımız sadece 104 km. 99'a kadar tölerans var. 5 km için sollamadan çıktığımız için yazdılar. Dedim 5 km hız nedir siz sollamadan hemen sonra frene mi basıyosunuz filan bide misafiriz filan. Adam dinlemedi yazdı cezayı




  • ben 10 aydır araç kullanıyorum ayda 2400 km yapıyorum uzun yolda tabi radar görürsem ticari olmamak koşulu ile uyarımı yaparım uyaranlarıda dikkate alırım. ticarilerin ceza yemesi gerekiyor akıllanmaları için galiba. 10 ayda gördüğüm kazaların neredeyse tamamı ticarilerin ya da ticariler nedeni ile yapılmış kazalar. adam transitle 140-150 kopuyor kamyonlar uçuyor hafif ticariler desen saatli bomba gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rallyman61

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Radar güzel uygulama tamam; ama sadecetuzak kurulması kolay yerlere koymasınlar, kazaların yoğun yaşandığı noktalara, tehlikeli noktalara koysunlar... Gece yolculuklarınca çakma xenonlarla diğer sürücüleri kör edenlerede ceza kessinler. Makas atarak diğer sürücüleri tehlikeye atanlarada ceza kessinler. Bunu yapmayıp sadece tuzak kurarak makbuz kesince tabi akla başka şeyler geliyor doğal olarak....

    Kesinlikle katılıyorum. Babam hayatında bir kere ceza yedi oda gezmek için doğu tarafına gitmiştik nigdede tır solladık önüne geçtik hızımız sadece 104 km. 99'a kadar tölerans var. 5 km için sollamadan çıktığımız için yazdılar. Dedim 5 km hız nedir siz sollamadan hemen sonra frene mi basıyosunuz filan bide misafiriz filan. Adam dinlemedi yazdı cezayı

    hız sınırı 90, siz 104'le girmişsiniz, yani aradaki fark saatte 14 km. Siz böyle yapmayın diye o %10'luk tolerans veriliyor zaten. Ayrıca otomobillerin de göstergesi fazla gösteriyor, sizin hızınız göstergede en az 110 gözüküyordur, bazı araçlarda (Örn. Seat Ibiza) sapma olmadan gösteriyor ama bir çok araçta (Corolla, Megané I, II, Passat, Golf 5...vs) %5 ile %10 arasında bir ibre sapması mevcut.

    Radara girdikten sonra ağlamasın kimse, hız sınırı kaç? 90, geçmiş misin? geçmişsin... fazla söze gerek yok, bu işin 1'i, 3'ü, 5'i ev sahibi misafiri yok, 1 km farkla çok ceza yiyen var, misafir olunca tolerans gösterilir diye bir kural mı var da misafiriz diyorsunuz, hadi dönülmez yerden dönersiniz de yabancıyız navigasyon dön dedi döndük dersiniz (dönülmeyecek yerde de dönülmez tabelası var da, neyse)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 4 Ekim 2011; 15:40:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rallyman61

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Radar güzel uygulama tamam; ama sadecetuzak kurulması kolay yerlere koymasınlar, kazaların yoğun yaşandığı noktalara, tehlikeli noktalara koysunlar... Gece yolculuklarınca çakma xenonlarla diğer sürücüleri kör edenlerede ceza kessinler. Makas atarak diğer sürücüleri tehlikeye atanlarada ceza kessinler. Bunu yapmayıp sadece tuzak kurarak makbuz kesince tabi akla başka şeyler geliyor doğal olarak....

    Kesinlikle katılıyorum. Babam hayatında bir kere ceza yedi oda gezmek için doğu tarafına gitmiştik nigdede tır solladık önüne geçtik hızımız sadece 104 km. 99'a kadar tölerans var. 5 km için sollamadan çıktığımız için yazdılar. Dedim 5 km hız nedir siz sollamadan hemen sonra frene mi basıyosunuz filan bide misafiriz filan. Adam dinlemedi yazdı cezayı

    hız sınırı 90, siz 104'le girmişsiniz, yani aradaki fark saatte 14 km. Siz böyle yapmayın diye o %10'luk tolerans veriliyor zaten. Ayrıca otomobillerin de göstergesi fazla gösteriyor, sizin hızınız göstergede en az 110 gözüküyordur, bazı araçlarda (Örn. Seat Ibiza) sapma olmadan gösteriyor ama bir çok araçta (Corolla, Megané I, II, Passat, Golf 5...vs) %5 ile %10 arasında bir ibre sapması mevcut.

    Radara girdikten sonra ağlamasın kimse, hız sınırı kaç? 90, geçmiş misin? geçmişsin... fazla söze gerek yok, bu işin 1'i, 3'ü, 5'i ev sahibi misafiri yok, 1 km farkla çok ceza yiyen var, misafir olunca tolerans gösterilir diye bir kural mı var da misafiriz diyorsunuz, hadi dönülmez yerden dönersiniz de yabancıyız navigasyon dön dedi döndük dersiniz (dönülmeyecek yerde de dönülmez tabelası var da, neyse)

    Zaten ben onu yumuşatmak için dedim polise misafir olunca değişmeyeceğini biliyorum. Yinede şansımızı denemek istedik




  • o tür durumlarda her türlü takla atmak mübah canım. ama pek işe yarayanı görmedim

    örnek: bizim hoca 'acil hastamız var' demiş bahane olarak poliste ''bu arkadaşın cezasını çabuk kesin hastası varmış'' demiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceycey11

    o tür durumlarda her türlü takla atmak mübah canım. ama pek işe yarayanı görmedim

    örnek: bizim hoca 'acil hastamız var' demiş bahane olarak poliste ''bu arkadaşın cezasını çabuk kesin hastası varmış'' demiş

  • geçen ay 1 hafta arayla 2 kez radara girdim. tam ortaya koymuş avcılar radar aracını. kenarda olsa kesin fark ederdim. para toplama yollarını genişletmişler ve yeni taktikler bulmuşlar anlaşılan. artık eskisi gibi degil, girince sisteme direk yazıyorlar cezayı. diyorum kemer falan yaz bari ama olmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceycey11

    o tür durumlarda her türlü takla atmak mübah canım. ama pek işe yarayanı görmedim

    örnek: bizim hoca 'acil hastamız var' demiş bahane olarak poliste ''bu arkadaşın cezasını çabuk kesin hastası varmış'' demiş

    Bu cevap süper olmuş

    @crazyarif
    Her aracın göstergesi +7, +9 km hıza kadar üst gösterir. Seat'ınki de öyledir. Sapmasız olması mümkün değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceycey11

    o tür durumlarda her türlü takla atmak mübah canım. ama pek işe yarayanı görmedim

    örnek: bizim hoca 'acil hastamız var' demiş bahane olarak poliste ''bu arkadaşın cezasını çabuk kesin hastası varmış'' demiş

    keşke çabuk kesseler yaymış göbeğini arabada kılları kımıldamıyor çoğu zaman, çevirmede ceza yiyorum acelem var, çabuk yazarmısınız diyorum hala bana yeğenim çok hızlı gidiyormuşsun diyor, o yüzdn ceza yazıyor olabilirmisin deyince de apışıp kalıyor, nasihat vereceğine yaz cezanıda yetişelim gideceğimiz yere.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Can-KSK

    quote:

    Orijinalden alıntı: ceycey11

    o tür durumlarda her türlü takla atmak mübah canım. ama pek işe yarayanı görmedim

    örnek: bizim hoca 'acil hastamız var' demiş bahane olarak poliste ''bu arkadaşın cezasını çabuk kesin hastası varmış'' demiş

    Bu cevap süper olmuş

    @crazyarif
    Her aracın göstergesi +7, +9 km hıza kadar üst gösterir. Seat'ınki de öyledir. Sapmasız olması mümkün değil.

    Otobüslerin kamyonların da birebir gösteriyor,

    Seat Ibiza da birebir gösteriyor, deneyip ölçtünüz mü? Ben navigasyon cihazı ile ölçtüm bir sürü araçta bahsettiğiniz sapma varken, Ibiza'da gram sapma yoktu

    Neye göre bu kadar kesin konuştuğunuzu çözemedim. Neden mümkün olmasın?




  • her zaman yanımda biri olur yolcu koltugunda ve radarları dikkat eder genelde agaçlık kenarlarına sivil arabalarla gelir ve yol üstündeki dinlenme tesislerindende çekebiliyorlar ben genelde yerli plakalardan ve karşı seritteki sellektörlerden anlarım ve bende karşıdakini radar var ise uyarırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    Artık psikopat bir adam oldum çıktım resmen.Adım başı radar,gezici ya da kamera gözetmekten ağız tadıyla yolculuk bile yapamıyorum.Her yer pusu kaynıyor malum ...

    aynen şuan bende o konumdayım artık bu konu geçerliliğini kaybetti gezici radarlar yüzünden

    http://forum.donanimhaber.com/m_62849071/mpage_1/f_/key_//tm.htm

    yeni bir konu açtım herkesi oraya beklerim bilinçlenelim




  • Bir sürücüye Selimpaşa'da "yerleşim yeri hız sınırı" 50 km hız sınırını aşıp 74 km hız yaptığı gerekçesiyle 343 lira idari para cezası kesildi. Uyarı levhalarının davadan sonra konulduğunu tespit eden mahkeme "İdari makamlar hizmet sundukları insanları uyarma ve bilgilendirme görevini yerine getirmeden uygulama yapamaz" diyerek cezayı iptal etti. Karar emsal niteliği taşıyor.
    HER yıl katlanan ve uygulamadaki çelişkiler nedeniyle mahkemelere taşınan trafik cezalarında mahkeme emsal bir karar verdi. Bölünmüş yol için yasal sınır olan 110 km altında 74 km hızla seyrederken trafik levhası veya başkaca bir uyarıda bulunulmadan 343 lira para cezası kesilen sürücü Ç.Y.'nin itirazını kabul eden mahkeme, hukuk dersi vererek cezayı iptal etti. Kararda, "Hukuk devletinde idare yeni uygulamaya geçirdiği kurallarla ilgili vatandaşı bilgilendirmekle yükümlüdür. Bu durum hukuk devleti olmanın bir gereğidir" denildi. Bölgede uyarı levhasının pek çok şikayet ve açılan davanın ardından konulduğu ortaya çıktı. Karar kesin nitelik taşıyor.
    TRAFİK AMİRLİĞİ KAYBETTİ
    Silivri'de görevli Ç.Y.'ye, 24 Nisan 2013 günü İstanbul yönünde seyrederken, bölünmüş yol niteliğindeki Selimpaşa'da "yerleşim yeri hız sınırı" 50 km hız sınırını aşıp 74 km hız yaptığı gerekçesiyle 343 lira idari para cezası kesildi. Ceza tutanağı sonradan tebliğ edilen Ç.Y., Silivri 1. Sulh Ceza Mahkemesi'nde cezaya itiraz etti. Ç.Y. itirazında bölgenin 110 km azami hız sınırı bulunan bölünmüş yol olduğunu, "yerleşim yeri hız sınırı"nın 50 km olduğuna dair herhangi bir uyarı levhasıyla karşılaşmadığını, kesilen cezanın yasaya açıkça aykırı olduğunu öne sürüp Silivri Bölge Trafik Denetleme İstasyon Amirliği'nin kestiği idari para cezasının iptalini istedi.
    SONRADAN LEVHA KONULMUŞ
    Silivri Bölge Trafik Amirliği'nden gelen yanıtta, radarlı hız kontrolü yapılan bölgenin 50 km hız sınırı bulunan yerleşim yeri olduğu vurgulanıp itirazın reddi istendi. Mahkeme kararında, bölünmüş yollarda otomobil için azami hız limitinin 110 km olduğu hatırlatılıp şöyle denildi: "Vatandaşı bilgilendirici ilanların yapılmadığı bahse konu uyarı levhalarının 17.05.2013 günü yerleştirildiği, itiraza verilen cevap içeriğinden, daha önce de bu yollarla ilgili aynı limitlerin geçerli olduğu, bahse konu bölünmüş yolların uygulama yapılan yerlerin, yerleşim yeri yol kesimi olduğunun bildirildiği anlaşılmaktadır. Ancak bu kuralın daha önce uygulanmadığı ve uygulanmama neticesinde herkesçe bilinmesi mümkün olmayan yerleşim yeri yol kesimi gibi bir sınırlandırmadan habersiz kişilerce, tüm bölünmüş yollarda uygulanan hız limitlerinin bu yollarda da geçerli olduğunun kabul edildiği tartışmasızdır.
    HUKUK DEVLETİNİN GEREĞİDİR
    İdari makamlar hizmet sundukları insanları uyarma ve bilgilendirme görevini yerine getirmeden bu şekilde uygulama farklılıklarına gidemez. Hukuk devletinde idare yeni uygulamaya geçirdiği kurallarla ilgili vatandaşları bilgilendirmekle yükümlüdür. Hatta daha önce var olduğu ileri sürülen ancak idarenin bizzat kendisinin yanlış uyguladığı kurallarla ilgili de, bu yanlış uygulama sonucunda vatandaşının yaşam tarzında oluşturduğu alışılagelmişliklerin değiştirilmesinde de aynı yükümlülüğü vardır. Bu durum hukuk devleti olmanın bir gereğidir. İdari makamlar, kamu yararına olduğu kuşkusuz olan yerleşim yeri hız limiti belirleme ve buna dair denetim yapma yetkisini kullanmadan önce, gerek uyarı levhaları ile gerekse kitle iletişim araçları kullanarak bilgilendirme ve uyarma yükümlülüğünü yerine getirmelidir. Bu yükümlülük yerine getirilmeden yapılan işlemler hukuka aykırı olduğu için bahse konu hız kontrolünde başvuran hakkında yapılan işlemin iptali gerekir."




  • cok guzel bir karar. bu halti cok yiyorlar, kafalarina gore radar kurup tqbela olmamasina ragmen ceza kesiyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • trapster kullanın. IOS ve Android'de mevcut.
  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.